Tesle ubyla konkurence. Britský výrobce vysavačů ukončil vývoj elektromobilu

Paly  |  17. 10. 2019 08:17

Elektrické vozidla sú ako pacienti na dialyze, niekoľko hodín musia byť napichnute aby potom mohli fungovať.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 10. 2019 09:35

To plati aj o autach so spalovacim motorom. Jediny rozdiel je v rychlosti dodania zdroja energie pre pohyb.

Odpovědět  |   | 
MM  |  17. 10. 2019 10:45

Právě, jenže ten rozdíl je dost podstatný.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  17. 10. 2019 11:45

Ten rozdil je brutalni

Odpovědět  |   | 
josephko  |  17. 10. 2019 17:11

A na to si prišiel vlastnou hlavou, alebo si to niekde dokázal sám prečítať?
Sa už zobuď človeče, je rok 2019 a nie rok 2010...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 10. 2019 08:25

Dyson vývoj ani nezačal.
Prvním krokem projektu je zpracování studie proveditelnosti. Během ní každý střízlivý člověk musí nevyhnutelně dojít k poznání, že elektromobil je ekonomický nesmysl. A v této fázi projekt ukončí.
Samozřejmě kromě zlodějů z Tesly a evropských levičáků.

Odpovědět  |   | 
KHGT  |  17. 10. 2019 09:44

Nezačal? 3,2 mld. usd, to byla pěkně drahá feasibilitka.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 10. 2019 15:39

Máte pravu. To je zajímavé, tak to je totální selhání managementu.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  17. 10. 2019 22:05

Sa bohužiaľ neporadili s miestnymi diskutérmi. Po celom svete sa buduje vo veľkom infraštruktúra atd, len v CR a okoli všetci vedia, že to nikam nevedie.

Odpovědět  |   | 
MM  |  18. 10. 2019 09:32

Infrastruktura pro biopaliva se taky vybudovala a nikam to nevede..

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  17. 10. 2019 12:01

Kde sa vzal, ti sa vzal Rumner, ktory predpovedal ze Tesla tento rok preda menej ako 160 tisic aut.

Takze najbezpecnejsie auto strednej triedy za 39 000 USD s dojazdom 384 km, akceleraciou na 100 kmh za 5s, ktore nevypusta lokalne emisie je ekonomicky nezmysel?

Ale pozor, dotacie v USA za chvilu koncia, tych 1875 USD co pride cloveku naspat z odvedenych dani odradi uplne vsetkych a Tesla oficialne konci vyrobu k 1. januaru, povedz Runner je to tak, alebo mas pripravenu inu verziu tvojej reality?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  17. 10. 2019 12:02

Sorry za chyby, pisem na telefone...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  17. 10. 2019 20:48

Chcel si povedat okrem Tesly a europskych laviciarov aj europskych praviciarov, americkych laviciarov, americkych praviciarov (pozicku Tesle dal Bush), cinskych komunistov, vedeckej komunity, starostov takmer vsetkych velkomiest a plno inych. Na druhej strane stoji hrdo Runner, Trump, Putin a par pobluznenych novinarov a ich citatelov...

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  17. 10. 2019 08:42

Oumajgod to je zas titulek....... Nebo to snad pan takzvaný redaktor myslí vážně?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  17. 10. 2019 09:02

Pojízdný plastový vysavač nebude mít nástupce.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  17. 10. 2019 09:31

Jen pro predstavu jak na to Apple kasle ... v US se v provozu testuje autonomnich aut:
1. 175 aut GM
2. 88 aut Waymo (Google)
3. 70 aut Apple

Ze proputili 200 lidi je mozna zajimava informace, ale nikdo nevi, kolik jich na tom v Applu pracuje. Odhaduje se mezi 1500 a 5000 lidmi.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 10. 2019 09:40

Konkurencia?

Plany a papierove studie nie su konkurenciou. Konkurencia musi vyrabat a predavat a to navyse v zmysluplnych mnozstvach a na rovnakom trhu a segmente.

Ale chapem myslienkovu liniu redaktora - na tomto serveri koncepty spriaznenych automobiliek vzdy porazaju vybehove/aktualne modely konkurentov, a Tesla je vzdy ten zly, takze logicky musi byt Dyson konkurencia.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 10. 2019 10:02

Tesla dosud jen prodělávala. Ostaní značky dotují nákladný vývoj elektropleček z prodejů aut se spalovacími motory. Žádný projekt zatím nevydělal, lidé to moc nechtějí. Nedivím se jim. A to ani v případě Golfa GTE, který třeba i v Německu díky dotacím vyjde levněji než GTI či GTD. Přesto tvoří i tam jen 3,5 % prodeje všech Golfů.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  17. 10. 2019 10:04

v dnesni dobe pokud za vama nestoji silnej investor s takzvane "bezednym" kontem, tak nema smysl se poustet do jakehokoliv vyvoje jakehokoliv seriove vyrabeneho auta s jakymkoliv pohonem

to co nedokazal Dyson dokazal smesne malej startup Uniti ze Svedska, ovsem neverim ze s cenou jakou nasadi maj sanci toho prodat vetsi pocet kusu

znate krom silne dotovanych novych Cinskych automobilek jinou novou automobilku ktere se podarilo takzvane "na zelen louce" postavit nove seriove auto? s jakymkoliv pohonem?

Odpovědět  |   | 
MM  |  18. 10. 2019 09:34

Ale jim nedošly přece peníze. Přišly na to že na tom nejde vydělat.

Odpovědět  |   | 
MM  |  17. 10. 2019 10:19

To mě trochu mrzí, protože dyson vždy nabízel originální technická řešení a byl průkopníkem v inovacích.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  17. 10. 2019 10:30

Kdo jel s EV musí být nadšený. Ale výroba a provoz za stejných podmínek jako mají spalováky je věc nereálná. Elektro pohon není žádná věc v plenkách a levnější nebude ani baterka ani výkonová elektronika.

Odpovědět  |   | 
MM  |  17. 10. 2019 10:46

Musí? Už je to dokonce i nařízeno?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  17. 10. 2019 11:21

Odpovědět  |   | 
Pamětník  |  17. 10. 2019 13:01

Když si tak vzpomenu, jak jsem byl kdysi nadšený, když jsem někdy v minulém tisíciletí řídil poprvé elektrické pouťové autíčko anebo na první jízdu tramvají, trolejbusem, metrem ... Ale dnes už je jízda těmito EV asi tak běžná, že větší nadšení možná vzbudí u dětí parní lokomotiva?

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 10. 2019 11:51

Ale samozřejmě, že bude levnější. Je obrovský rozdíl, jestli se něčeho vyrábí 10tis a nebo 500tis...

Odpovědět  |   | 
josephko  |  17. 10. 2019 17:09

Holt vyrábať vysávače a elektromobily to je podstatný rozdiel. Dyson si odhryzol väčšie sústo, ako zvládol zjesť.
Ale to, že niekto precenil svoje sily v elektro biznise, ešte neznamená, že myšlienka elektromobilov je zlá. Znamená to len toľko, že v konkurenčnom boji víťazia zvyčajne tí najvytrvalejší a najinovatívnejší. A tí ostatní musia z hry von.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  17. 10. 2019 18:51

Souhlasím, možná jim šel vývoj, ale výrobu a prodej si asi představovali jak se říká "jako Hurvínek válku". Přitom je to extrémně složitá a kapitálově náročná záležitost (viz. Tesla). Bez obrovského kapitálu a obrovského domácího trhu (rozuměj v Číně) je vznik nové retailové automobilky v podstatě utopie...

Odpovědět  |   | 
MM  |  18. 10. 2019 09:35

Lidi, ani jeden z vás ten článek nečetl a nebo četl a nepochopil. Mimochodem tesla je ve stejné situaci jako by byl dyson. Neumí na elektrických autech vydělat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 10. 2019 12:24

Umí. Ale znovu to tu vysvětlovat nebudu, hloupí stejně nepochopí.

Odpovědět  |   | 
MM  |  18. 10. 2019 16:58

Jasně, umí ale už 17 let se jí nechce.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 10. 2019 10:13

Tesla za prvý polrok 2019 prerobila za každu hodinu 250 000 $.Som zvedavý do kedy vydržia.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  18. 10. 2019 12:45

Za posledne 4 kvartaly spolu je stale v zisku!!! Ajtak je to len prvy kvartal tohto roka co to taha tak dole, vtedy boli velmi nizke predaje S/X a vela 3jek bolo medzi fabrikou a zakaznikom plus po skonceni dotacii bol v USA kratkodobo nizsi dopyt. Tento kvartal bude urcite blizko nule a postupne spustenim Ciny a Yka vo Freemonte pojdu zisky postupne hore. Tesla si myslim ze ma pred sebou uz len jeden tazsi kvartal a to je Q1 buduci rok lebo ani Cina a ani Yko nebudu este naplno robehnute a takisto S/X nebudu mat facelift...

Odpovědět  |   | 
MM  |  18. 10. 2019 17:10

Oprav mě, pokud jsem se někde spletl. Musel jsem ty údaje hledat. Říkáš za 4 kvartály dohromady je v zisku.

3.q 2018 zisk 417mil usd, 4.q 2018 zisk 139mil usd, 1.q2019 ztráta 702mil usd, 2.q 2019 ztráta 408mil usd.
417+139-702-408= -554mil USD za poslední čtyři kvartály dohromady.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  18. 10. 2019 20:03

Mas pravdu, pozeral som hypercharts, tam ukazuju operating income a nie gaap income. Teraz som presiel oficialne dokumenty a V Q1 a Q2 tam boli aj non-recurring charges za 300 mil, cize realne je to predsa len je blizsie k nule, ale celkovo mas pravdu. Dost vypovedny je Q2, fixne naklady su skratka stale prilis velke na tych 90k aut co predali za Q2, chce to este trochu zvisit marze a zvysit predaj (TMY + Cina) a bude to ok, lebo marze su zdrave.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 10. 2019 20:52

Môžeš ísť k mesiašovy Muskovy to teamu, bude nadšený takýmto ekonomickým poradcom a možno aj budú mať konečne ziskový rok od založenie tesly v r.2003. Tesla nikdy neinvestuje z vlastných výnosov, ale iba z navýšenia dlhu. Tipujem, že 2 miliardy tohto roku stratia.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  18. 10. 2019 22:23

Ak chces masovo vyrabat auta, inak by sa to ani nedalo. Pozri sa napr. Amazon, ako dlho nemal zisk a teraz je to jedna z najvacsich firiem na svete. Ak chce firma rychlo rast, nema ako mat zisky prve roky. Ak by ale rastla pomaly tak ti silnejsi by ju prevalcovali. Prestuduj si ale sam tieto veci...

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  19. 10. 2019 00:30

Amazon nemal zisk prvých 5 rokov, Tesla už 16 rokov ma straty. Je od veci porovnávať tieto 2 spoločnosti s úplne iným profilom. To ako keby si porovnal Slona s liškou a tvrdil, veď predsa obidvaja majú 4 nohy.Vyroba EV je tou najhlupejsou vecou, ktorá sa bez vládnych stimulov, nariadení, obmedzovaní nemá šancu nikdy rozšíriť,proste to nie je zivotaschopny podnik.Túto hlúpu technológiu prikazuju vymlete zelené mozgy v Brusseli nariadením nezmyselnych emisných limitov,ktoré umelo predrazia bežné automobily.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 10. 2019 07:53

A to, že ich majitelia sú spokojní a váľná väčšina by sa už k spalovaku nevrátila je vec druha, či?

Naozaj nevidíš žiadne vyhody oproti klasickým autám, keď si odmyslíme “zelenieť”?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 10. 2019 07:53

* zelenost

Odpovědět  |   | 
MM  |  19. 10. 2019 09:25

Odkud víš že většina by se už k spalovacímu autu nevrátila?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 10. 2019 09:58

Z osobnej skúsenosti, diskusii na nete a YouTube.

Nejakú štatistiku, prieskumy sa mi hľadať nechce.

Odpovědět  |   | 
MM  |  19. 10. 2019 16:21

Takže sis to vymyslel. S takovými argumenty se daleko nedostaneme.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  19. 10. 2019 09:50

EV sú zelené ako riasy, ktoré ničia život v Baltickom a Severnom mori.Tu je jediný dôvod prečo automobilky budú musieť vyrábať a so stratou predávať EV. Straty na predanom EV budú nižšie ako pokuty od Bruselu.Niektore automilky to pravdepodobne nevydržia.Ciste bláznovstvo "zelených aparátčikov" v europarlamente,ktorí sa nakazili Greta syndrómom.
https://www.paconsulting.com/insights/2018/driving-int... ...

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 10. 2019 09:57

Nejako si neodpovedal. Len zopakoval tu istú myšlienku o zelenosti.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  19. 10. 2019 10:21

Odpoviem ti takto, predaj mi hodinky rolex ktoré stoja 2000 € za 1300 €.Samozrejme, že veľa za nich zaplatí. Týmto nechcem prirovnať EV k rolexkam. Ide iba o cenu.Ak niekomu vyhovuje EV a dostane mnohotisicovu zľavu, samozrejme ze zaplatí tento SALE. Od apríla budúceho roku Angličania rušia DPH na EV. Je len pochopiteľne,že mnohých to presvedčí.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 10. 2019 10:28

Ešte raz. Nevidíš objektívne žiadnu výhodu u EV oproti spalovakom?
Keď si odmyslím cenu a tu zelenost.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  19. 10. 2019 10:40

Výhody samozrejme majú, ale momentálne sú EV nepredajne za reálnu cenu. Toto sa ti snažím celý čas vysvetliť. Buď to nechceš pochopiť, alebo...

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 10. 2019 15:42

Akože tých 1700$ momentalne v US urobi nejaký veľký rozdiel pri 40+ aute?
Alebo kedysi 7000$ pri 100+ tis?

Keď už nebudú dávať tu malu dotáciu, tak sa tam už nepredajú žiadne EV? Trocha utopia, nie?

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  19. 10. 2019 19:47

Samozrejme v USA klesli predaje modelu 3 o 20%, S a X padli o polovicu.Predaje by rozbehli opätovne daňové úľavy vo výške 7000$ o ktorých opäť rokujú. Týkalo by sa to každého modelu osobitne a nie celej automobilky ako tomu je teraz s limitom 200 000 vyrobených áut.Nechcu aby japonské a európske automobilky dostávali na EV daňovú úľavu 7500 $ a Tesla nie.S-ku a X-ku už nepomôžu ani opätovne úľavy.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  19. 10. 2019 20:39

20% nie je zase take hrozné ako si to tu maľoval.
Okrem toho 20% v porovnani s čím?

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Ďoďo  |  19. 10. 2019 11:29

Výhody sú tak minimálne, že nestojí zato ich preplácať

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A