Tesla zákazníkům radí: Nesnažte se naše elektromobily vylepšit

60 komentářů

Ficus
7. března • 7:38

Je s podivem, co si to kupuje za TYDÝTY, že do nadupanýho auta ještě cpou nějaký nesmysly. Ale změnu reproduktorů či muziky by mělo každý auto unést.
Co se týče stability firmy, nějak je model X několik semestrů zpožděn, a nikde není žádné vysvětlení. Sice jsem si 40 tis $ nepředplatil, ale stejnak by mne postup modelu zajímal ohledně případné koupě..... Když jsem na Floridě před dvěma lety obzukoval showroom, slibovali podzim, no a jaxe vidí: Nic, ani podzim, ani druhej, a asi ani ten třetí......

Ficus
7. března • 0:45

Je s podivem, co si to kupuje za TYDÝTY, že do nadupanýho auta ještě cpou nějaký nesmysly. Ale změnu reproduktorů či muziky by mělo každý auto unést.
Co se týče stability firmy, nějak je model X několik semestrů zpožděn, a nikde není žádné vysvětlení. Sice jsem si 40 tis $ nepředplatil, ale stejnak by mne postup modelu zajímal ohledně případné koupě..... Když jsem na Floridě před dvěma lety obzukoval showroom, slibovali podzim, no a jaxe vidí: Nic, ani podzim, ani druhej......

Pilot
8. března • 19:28


... tak Elon s Panasonicem staví fabriku na ty jejich pitomé válečky ... :-) (18650 Li-Ion)... ač si myslím že to jsou nejméně vhodné aku pro auto, ale se mě zatím neptali abych jim poradil ... :-DA ano, jinými slovy to odráží aktuální stav, jako přál bych si, aby elektro auta byla rozšířenější, a jezdili na na nějaký ekologický zdroj, třeba jádro ...Co je na tom ale největší omyl, je tvrdit, že je to zelené ... což není .. zatím ..

Pajda
9. března • 11:28

Fabrika prý má jet už na velikosti 22700. Tvrzení, že jsou 18650 nejméně vhodné, je slyšet velmi často, ovšem když dojde na vysvětlení tohoto tvrzení, nebo nedejbože nabídku "něčeho lepšího", tak najednou dochází řeč. B-]

Petr1968
7. března • 0:26

Homozmrd Powerball je do roka mrtvý. Na každou svini se vaří voda:-D

Pilot
6. března • 19:50

.. tak u Tesly jde hlavně o to, že mají proudový odběr vyšroubovaný na maximální možnou únosnou mez, danou typem akumulátorů (18650 Li-Ion (proč tyto je jiný příběh)) .. kteréžto musí chránit skutečně velmi pokročilou a kompikovanou elektronikou... proto jakkákoli změna čehokoli, může vést k neočekávánému chování ..... čímž vlastně mezi řádky přiznávájí, v kontextu výše zmíněného, že jejich byznys visí na vlásku .. tedy přesněji, důvěra již nervózních investorů, pro které jediný škraloup na značce, způsobený čímkoli, může být poslední kapkou jejich trpělivosti ..... a at se nám to líbí nebo ne .. tak přes veškerou zelenou pomádu, Schwarzeneggery a tendenčí mediální masáž, nelze zničit fakt, že bez trvalé infuze a všechno krásné na světě by Tesla tak nějak zatím sama o sobě žít nemohla .... :-/

hudla
6. března • 20:07

Tesla je pořád nová značka, která investuje více, než vydělá. Elon si to může dovolit a jsem si jist, že bude brzy i samostatná.
Na světě není ani jedna firma, která může vydělávat bez počátečního kapitálu.

Pilot
6. března • 20:24

... tak sice nemůže (beru to v měřítcích jaké asi myslíš, ne firmu jako naprosto libovolnou firmu, pak to neplatí že skutečně žadná) ... ale nervózní jsou ... ... a taky, nevím proč se z Muska dělá technologický polobůh .. ano, sice PayPal mu vyšel v podstatě jen proto že byl první není na něm nic geniálního .. s Teslou je první taky ... ale trápí se ... ... v podstatě není důvod, aby už Tesla nevydělávála, jen zatím, ta zelená totiž není úplně tak zelená jak se o ní mluví a jak by si mnozí přáli .. zatím ... a tomu to faktu je potřeba čelit ...

hudla
8. března • 10:28

Není tajemstvím, že Musk si stavěl auto sobě, a rozhodně mu nevadí do toho pumpovat miliony, stejně jako do ostatných projektů.
Tesla jako jediná automobilka je čistě elelktrická a jako jediná něco pro to dělá, jen se podívejte kolik stojí supercharger a kolik jich už postavili 2000 (a to to nejsou žádná chademo s 20kw, ale 120kw nabíječky), je jasné, že návratnost bude dlouhá a normální člověk by nepřesáhl investivi s dobou delší jak 5 let, Elon může.
Zatím Tesla nemá jedinou konkurenci, ty hnusná auta od Nissanu atp s dojezdem 100km nemá cenu počítat, ani ta opěvovaná i8 nepřekonává Model S v žádném parametru a ještě stojí víc.
Čísla nejsou pořád kladná, ale jsem si jist, že po uvedení Modelu 3 (konečně auto pro masy) půjdou nahoru.

Vana666
8. března • 12:04

hudla: milióny se fajn pumpujou, když to jsou cizí peníze z dotací
Být Muskem taky by mi to nevadilo

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
8. března • 20:26

Musk zachranil aj Teslu aj SpaceX pred par rokmi zo svojich poslednych penazi a zil na dlh, ak sa teraz niekomu nepaci ake pozicky si Tesla berie, akcie moze kludne predat. Nikto nenuti nikoho ich ani kupovat dlhopisy, ktore vyda, napriek tomu sa o nich isli potrhat...

Adolf
8. března • 21:04

Dobrodinec. Filantrop :-D:-D:-D:-D

Art Vandelay
9. března • 15:34

Vobec nie, len si plne stal za svojimi projektmi...

LOL
6. března • 18:52

co je to ten "vysoký proud"? :-D Já znám jen vysoké napětí a nebo velký proud.

Standa69
6. března • 22:43

Já tedy znám spíš silný proud a silnoproudá, nikoli vysokoproudá zařízení.

Vana666
7. března • 7:46

Vidíš, tohle nezná ani LOL. Ten skončil u velkých proudůNicméně je to debata o ničem. Silný, vysoký, velký ...vše má v případě elektrického proudu totožný význam

LOL
7. března • 17:45

hm. OK. Jdu vrátit diplom elektroinženýra. :-)

runner42
8. března • 9:40

Termín "vysoký proud" je jazykově i technicky nesmysl, bez ohledu na to, že pár odkazů na Googlu najdeš.
Žádná taková definice neexistuje.
Vysoké napětí jasně definuje ČSN jako >1000 V. Stejně tak rozděluje slaboproudé a silnoproudé elektrické zařízení (podle možnosti úrazu).Vysoký proud si půjčil termín "vysoký" od napětí, nemá ale žádnou vypovídací hodnotu, tudíž je irelevantní. Je to stejný nesmysl, jako dlouhý proud. To už i "krátký penis" je přesnější vyjádření, protože zde lze dovozovat srovnání vůči průměru ;)
Protože se měří velikost proudu, nikoliv jeho výše, lze vůči nějakému etalonu hovořit jen o malém nebo velkém proudu.

Vana666
8. března • 10:07

Tak zrovna to označení "vysoké napětí přes 1000V" u elektromobilů taky moc nefunguje. Jejich výrobci běžně označují za vysokonapěťové i akumulátory co mají napětí jen ve stovkách voltů.Nijak bych to ale nehrotil, termín vysoký proud se běžně používá nejen na autorevue a všichni mu rozumí i když možná není přesně dle noremŠkoda že tu není Fantomas, vysvětlil by nám to odborně

runner42
8. března • 10:30

Máš nějaký příklad vysokonapěťového akumulátoru?A s tím, že se měří velikost proudu, souhlasíš?

Vana666
8. března • 12:22

Vysokonapěťový akumulátor (270 - 400V)
http://www.luxuryguru.cz/auta-lode/volvo-xc90-t8-p... ... http://www.hybrid.cz/bmw-vyuzije-v-elektromobi... ... http://www.bmw.cz/cz/cs/newvehicles/i/i8/20... ... A souhlasím že se měří velikosti proudu, ale stejně tak můžeš měřit velikost napětí, kapacity, odporu, výkonu, elektromagnetické indukce a tisíc dalších věcí.
A pak můžeš klidně říct že někde tečou vysoké proudy stejně jako silné nebo velké, kondenzátor má vysokou kapacitu stejně jako velkou, odpor je velký i vysoký, to stejné výkon a další.
Prostě v běžném textu můžeš pro označení míry nebo veikosti použít více různých výrazů bez ohledu jestli jsou všechny dle normy.
Tolik k našemu jazykovému koutku

runner42
8. března • 16:51

Uvedené odkazy jsou hezký příklad toho, jak marketing bez skrupulí plodí kecy, které jsou v rozporu s realitou a technickým názvoslovím. A to nikoliv jen českým.
Uvedené akumulátory opravdu nejsou vysokonapěťové, pouze se nějakému frikulínovi nezdálo použít technicky správný termín "nízké napětí 270V" (LV / low voltage). Asi by to nebylo dostatečně sexy. Prostě jak je to víc jak 230V, tak je to pro něj hodně moc, takže vysoké napětí. A 600V pro něj bude megamocvysoké napětí. Jak překvapivé v ulhaném elektromobilním světě, kde nikomu nelze věřit ani dobrý den, že?A pokud se u proudu měří velikost, tak výsledek by měl znít velký/malý, nikoliv vysoký, dlouhý ani světlý.

Pajda
9. března • 11:50

Tady bych se frikulína trochu zastal, neboť mu šlo především o blaho mladého elektromobilisty. :-)

Konkrétně na ochranu před úrazem elektrickým proudem vycházející z IEC 60364-4-41 (Protection against electric shock), která se promítá i do ČSN EN norem. Principiálně jde o to, že 60VDC je limit bezpečného malého napětí a cokoliv nad to je tedy třeba brát jako nebezpečné. No a vzhledem k tomu, že označení "baterie s nebezpečným malým napětím", by asi nebyla zákazníky přijata(pochopena) úplně dobře, tak se skutečně raději i v odborné literatuře mluví o "HV battery" u všech, které mají vyšší napětí než 60V.

runner42
9. března • 12:35

Dohledám si to. Můžeš mi poradit, která ČSN mluví o napětí >60V DC jako i vysokém napětí?

Pajda
9. března • 15:09

Abys mne špatně nepochopil - Metodicky označovat tyto baterie/měniče/cokoli "vysokým napětí /HV" je asi opravdu špatně. Podle mne (nepátral jsem po tom) je to úlitba, aby se nemusel používat metodicky správný výraz: "nebezpečné malé/nízké napětí", který by mohl laik chápat jako protimluv, respektive nepochopit vůbec. Ta 60VDC hranice je jinak pro automotive průmysl obecně platná a EV s baterii do 60V (např. Renault Twizy, obecně většina ještěrek a golfových vozíků) pak hodně ušetří při návrhu elektrického rozvodu (není nutno používat jiné zapojení, vodiče, prvky...), daní za to pak jsou při požadavku větších výkonů tlusté/vysoké/široké/masivní a hlavně také úderné proudy B-]

Vana666
8. března • 21:41

S tím prvním souhlasím.S druhým už ne. Velikost měříme u mnoha veličin a přesto nemusíme pro hodnocení výsledku použit jen výrazy velký - malý, ale čeština má k dispozici i další..
Mimochodem běžný termín je i třeba nízký proud jako opak vysokého. U odporu měříme velikost a taky může být nízký nebo vysoký. Nevím proč furt řešíme dokola tak jasnou věc.

runner42
9. března • 9:51

Odpor je malý a velký, impedance je nízká nebo vysoká.
Jsou to niance, ale souhlasím s LOL, že je dobré terminologii dodržovat, jinak nám to bude postupně jazykově korodovat a budou vznikat omyly, až se nakonec nedomluvíme vůbec.Jinak mezi výškou a velikostí je samozřejmě podstatný rozdíl. Například velikost postavy a výška postavy jsou zcela odlišné veličiny ;)A prostoru tomu teda věnujeme opravdu zbytečně mnoho, na druhou stranu o vozítkách Tesly bylo řečeno už vše, takže je alespoň o čem diskutovat :D

Vana666
9. března • 10:16

Když říkáš že velikost postavy a výška postavy jsou zcela odlišné veličiny, uvádíš to proto abys ukázal že stejný významový rozdíl je i mezi velikostí imedance a výškou impedance (použito ve smyslu "vysoká impedance"), mezi velikostí odporu a výškou odporu ("vysoký odpor"). Nebo je ta výška postavy jen příklad úplně mimo téma ?A proč podle tebe nemůže být i odpor vysoký (například ve spojení vysoký izolační odpor) ?
A mohla by být impedance třeba malá nebo velká, zvláště když taky neměříme její výšku ale velikost ? :-)
V čem spočívá tak dramatický technický rozdíl mezi odporem a impedancí, že jedno může mít jen velikost a druhé jen výšku přičemž oboje má stejnou jednotku ?

LOL
8. března • 15:57

"hasiči stříkali vysokým proudem na požár".. člověk by řekl, že syntakticky je správně "silným proudem" :-P

Adolf
7. března • 19:38

Profesionální deformace ne?? :-D Běžný člověk to tak nebere a spolehlivě pochopí co chtěl člověk říci. Co vysoké IQ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
8. března • 16:01

začnu od konce: IQ mám :-P
Já celkem chápu, že lidi si pletou napětí a proud, ale to neznamená, že to je správně a že se to tak může (na odborném webu) používat. Od elektrikáře, co si plete napětí a proud bych si nenechal ani žárovku vyměnit.

Vana666
7. března • 18:20

LOL: konečně něco s čím se da souhlasit ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
8. března • 15:58

jeden můj bývalý profesor říkal, že když mluvíš jako hlupák bez vzdělání a zavedeného názvosloví, tak ti nikdo nebude rozumět a ty se nakonec sám ve svých tezích ztratíš.

Vana666
8. března • 21:32

Myslím že schopnost chápat závisí především na inteligenci toho posluchače

LOL
9. března • 8:51

Tak mi předveď svou inteligenci na následujícím technickém textu: "Když výchylka ypsilon dosáhne g lomeno omega na druhou, pak f lomeno velké S překročí hodnotu sigma e, protože deformační likvidion zakmitače o šlajsnu vrznonož, není uvedený akvabác ničím jiným nežli cachtovodní karambolouch pokolena jdoucího ponoru neuvěřitelné pindy.":-D

Vana666
9. března • 9:27

Myslím že prvním základem pochopení je použít jazyk, kterému obě strany rozumí. Zkus tedy ten projev napřed napsat pomocí normálních českých slov a můžeme o něm klidně diskutovat

Vana666
9. března • 13:22

Vidím nějaké minusy tak to zkusím ještě jinak. I člověk bez vzdělání může vyjádřit myšlenku použitím výrazů běžného netechnického jazka a bez zavedeného názvosloví. Stačí když ji formuluje alespoň trochu srozumitelně běžnou řečí a normálně inteligentní posluchač mu určitě porozumí. Obtíže mohou nastat, pokud někdo z nějakého důvodu vyloženě chce aby mu ostatní nerozuměli, viz známé Jamalalicha? Jamalalicha. Jamalalicha, i paprťála, chánua, chánua, e chánua, e chánu, džalala, džalala-a, a paprťála....
Takže si rád vyslechnu překlad tvého textu do srozumitelné řeči (i netechnické). Pevně věřím že konkrétní myšlenku má - představa že bys záměrně vytvořil nesmyslný text jen abys mohl tvrdit že chyba je na straně posluchače by byla dost pod úrovní této diskuze.

LOL
9. března • 22:12

Celý fór je v tom, že _následně_ už můžeš říct cokoli - klidně věci naprosto se popírající, stejně jako u "vysokého proudu" - mělo to být správně "vysoké napětí" nebo "velký proud"? Někdy se to dá odhadnout, ale nikdy nemáš 100% jistotu, že dotyčný ví, o čem mluví nebo vlastně plácá, nebo se jedná jen o malé nedorozumění.
Když se bavím s Pepou v hospodě, klidně takové chyby nebudu řešit. Když mi takovou věc řekne elektrikář (nebo někdo, kdo by se měl v elektrice vyznat, protože o ní píše), tak se ozvu, protože to jednoznačně není správně a navíc si to přečte pár dalších internetových odborníků a budou se navíc na ten článek odkazovat jako na zdroj "kde to taky tak psali, takže to bude dozajista technicky správně"P.S.: ten text je z jednoho starého čs. filmu nazvaného "Výbuch bude v pět" ;-)

Vana666
10. března • 6:59

Ttext ani film jsem neznal (ale aspoň jsem to teď zkouknul) nicméně vidím že je to stejné jak s tím jamalalicha - diskutující záměrně použije neznámé účelově vymyšlené výrazy aby mu posluchač NEROZUMĚL. Takže tenhle problém opravdu není na straně posluchače, není to stejný problém jako v této diskuzi a příklad byl podle mě nevhodný.Pokud je u el.proudu místo velký použito označení silný, beru to jako zdůraznění jeho intenzity a text je pro mě zcela zřetelný. Na rozdíl od jamalalicha, karambolouchu nebo likvidionu. Jediné co bych si snad dovedl trochu představit je ta neuvěřitelná pinda :-)Autorevue a podobně zaměřené servery nejsou ryze odborné, jsou tak napůl mezi bulvárem a zcela odborným textem. Takže mi osobně nijak nevadí používání "nenormalizovaných" výrazů a myslím že takové detaily nevadí ani naprosté většině ostatních návštevníků stránek, naopak přispívají k pestřejšímu textu a srozumitelnost můžou třeba i zlepšovat.
Bývají zde občas i daleko horší chyby - věcné - a i nad nimi se jen málokdo pozastavuje natolik jako v téhle diskuzi která je v podstatě o ničem.

LOL
10. března • 9:36

Demonstroval jsem pouze to, že v daném okamžiku nelze rozpoznat, zda se jedná o omyl, záměr nebo nepochopení. Jinak s tebou víceméně souhlasím, až na to, že AR je sice možná bulvár, ale odborný. A pokud mají být e-káry budoucností (o čemž zatím velmi pochybuji), měli by se redaktoři začít orientovat nejen ve strojařině, ale také elektřině..Věřím tomu, že existují i chyby v "pravověrně automobilových" článcích, a i tam by takové chyby být neměly (tam navíc se v diskusi strhne hned podobný virvál požadující nápravu..) :-D

Vana666
10. března • 10:30

Když jsi nakousl tu odbornost AR, za horší než použití netechnických lidových výrazů považuju jiný problém. Při přebírání externích informací k autům redaktoři často ocitují údaje nebo technická řešení včetně zjevných hrubých chyb a nijak se nad tím nepozastaví, nijak chyby nekomentují, prostě tváří se jako by vše bylo správně.
Stejně tak mají redaktoři nepochybně hodně praktických zkušeností s mnoha auty, ale jejich interpretace do vlastních článků občas zavání úplným diletantstvím.Tohle je podle mě v daleko větším rozporu s tvrzením o odbornosti redaktorů než právě diskutovaný silný proud a proto bych si dovoli o té odbornosti docela pochybovat. Podle mě je to skutečně tak na půli cesty a bohuže to platí všeobecně, prakticky pro všechny tuzemské i naprostou většinu zahraničních serverů s autama

Vana666
10. března • 7:43

A ještě trochu doplním, i ty jsi mě záměrně uvedl v omyl tvrzením že ten text je technický s cílem abych neporozuměl.
Ten text není technický. Technická je pouze první část "Když výchylka ypsilon dosáhne g lomeno omega na druhou, pak f lomeno velké S překročí hodnotu sigma e"...a té se dá rozumět velice slušně.
Zbytek věty popisujícípád do vody je v podstatě jen polosmyslné splácání zkomolených nebo vymyšlených výrazů, nemající s technickým textem pranic společného a bez znalosti kontextu filmu mu nelze rozumět.

Vana666
6. března • 20:20

vysoký proud je běžně používaný pojem

LOL
7. března • 17:51

Doporučuju si projít základy fyziky elektřiny. Vysoký může být maximálně tak PRŮTOK proudu.

Vana666
7. března • 18:17

LOL: omyl, tohle je námět už jen pro jazykovědný kroužek, s fyzikou to nemá nic společného

Adolf
7. března • 18:00

Ještě může být Vysoký jalovec B-]

runner42
6. března • 20:02

To bude jeden z těch neskutečně cenných patentů ;)

LOL
6. března • 18:53

.. leda by to bylo nějaké Teslácké elektrické džu-džu.. :D

Neurotic
6. března • 14:59

Nedávejte si do Tesly lepší reproduktory ani rádio jinak nedojete ani do sousední vesnice, protože se vybije baterka:-D

tiburon
6. března • 18:08

jako vtip nic moc...

Adolf
6. března • 14:21

Tesla je politický podvod na lidi. :-D

tiburon
6. března • 18:07

tomu nerozumím?

Adolf
6. března • 20:25

Protože jsi debil

tiburon
7. března • 10:02

Jak se to pozná?

Demonicus
7. března • 16:44

Každý, kdo nechápe Adolfa je debil, ty to nevíš? Já to také nevěděl. Raději budu debil, než souhlasit s těmi jeho výlevy B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
7. března • 17:38

Lepší být debil jak mrtvý ;-)

Fantomas
6. března • 12:11

No, aspoň férově přiznali, že jim jde jen o byznys. Taková upřímnost se dnes nenosí.

xjohny
6. března • 12:38

Nechápu, proč by jakákoliv společnost měla přiznávat že jde o byznys. Dobré finanční výsledky jsou snad přirozeně základem každé (nepodvodné) společnosti :-D

Fantomas
6. března • 14:49

Však to taky nikdo nepřiznává. Všichni mažou zákazníkům med kolem huby, i když v reálu je mají úplně u pr..le. Tesla je první upřímná a za tu odvahu si zaslouží moje uznání.

Doporučujeme

Články odjinud