Tesla zákazníkům radí: Nesnažte se naše elektromobily vylepšit

Tesla zákazníkům radí: Nesnažte se naše elektromobily vylepšit

Tuning je věc, která se nezastaví před žádným automobilem (pár důkazů bychom našli také v Ženevě) a elektromobily nejsou výjimkou, což se týká taktéž vozů značky Tesla. Tato společnost ovšem přišla s prohlášením, ve kterém své zákazníky od dalších vylepšení odrazuje. Může to údajně přinést více škody než užitku.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

„Pokud si zákazník náš vůz přizpůsobí nebo změní nabíjecí infrastrukturu pomocí dalších doplňků, vůz nemusí pracovat správně, což by mohlo poškodit náš byznys“. I taková prohlášení můžete najít v rozsáhlé výroční zprávě. Ta dále hovoří o tom, že automobiloví nadšenci mohou vyhledávat možnosti elektrické obdoby chiptuningu za účelem zvýšení výkonu. Pak by se mohlo snadno stát, že dojde k narušení bezpečnosti vozu.

Také Tesla Model S může být čtyřmístným autem s dvojicí křesel vzadu

Také Tesla Model S může být čtyřmístným autem s dvojicí křesel vzadu

Jako příklad špatných uprav jsou uváděny také nestandardní sedadla, kola a pneumatiky, případně i instalace výkonnějších reproduktorů. Dalším rizikem je údajně použití nesprávných dobíjecích kabelů, což by mohlo vést v konečném důsledku až k úrazu vysokým proudem.

Ze zprávy ale nakonec vyplývá, že to, čeho se Tesla bojí nejvíce, jsou nehody, které by kvůli dodatečným úpravám mohly nastat, a které by na tuto automobilku upoutaly nežádoucí pozornost veřejnosti. A to by přirozeně vedlo k narušení obchodních aktivit.

Otázkou je, jak se k podobné informaci postaví třeba společnost Saleen, která minulý rok představila upravenou verzi Tesly Model S. Tuning kromě jiného zahrnuje nově nastavený podvozek, samosvorný diferenciál a pozměněný stálý převod. 

Saleen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Saleen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků