Ako moze podnik ktory je extremne zadlzeny a generuje len dalsiu stratu byt zaradeny medzi najhodnotnejsimi firmami? To je cele proti sedliackemu rozumu a dalsi jasny signal ze ide o obrovsku bublinu ktora praskne.
Nejsou to nejhodnotnější firmy, ale nejhodnotnější značky. A když tomu nerozumíš, vrať se na slovenské weby, kde ti nebude bránit jazyková bariéra v pochopení článku a nebudeš muset zbytečně psát nesmysly.
A jak se stanovuje "hodnota značky"? Jediné objektivní kritérium hodnoty je ochota kupujících za danou věc zaplatit uvedenou cenu. Vzhledem ke skutečnosti, že "značky" se prodávají pouze ojediněle, pouze některé a nikdy ne ve stejnou dobu, je "hodnota značky" fantasmagorie nějakého zbytečného ynteligenta. Není žádná reálný základ o který by se její stanovení dalo opřít.
Samozrejme ta znacka vznikne bez firmy len tak sama od seba ako toto eko auto jazdi na cistu energiu ega svojich majtelov. A tesla ani nie je znacka iba obycajny odpad.
A hele další zahořklej případ co si plete dojmy s pojmy.
No, máme tady značky, co ani po +/- 130 letech (!) se nedokázaly pohnout od neustále kmitajícího pístu, který stále nesmyslně zrychluje a zastavuje pohyb sem a tam.Z tohoto pohledu si Tesla zaslouží uznání.
:-D vis o tom, ze auta pohanena elektromotorem spojenym s akumulatorem tu byla o peknych par let driv, nez auta s motorem s kmitajicim pistem? A od te doby se nic nezmenilo... Stale to makatastrofalni dojezd kvuli bateriim a navic to spini planetu o poznani vic nez kdejakydeset let stary diesel... Tomu se rika pokrok :-D
No, když má něco efektivitu větší jak 90%, tak už se těžko někam zlepšuje. Kde ztráty jsou v ložiskách a v tom, že se kov zahřívá jak jim prochází proud. Takže nám zbývá mít ložiska bez odporu a chladit kabely na teploty blízko 0K a můžeme mít i 100% :)Zato, když něco nemá ani 40%... a již dnes víme, že se to nikam výš nehne.
Hudla: říkáš že když má něco efektivitu větší jak 90%, tak už se těžko někam zlepšuje ? Takže tvrdíš že elektromobily jsou dnes vlastně už na vrcholu svých možností ?
Jiste mluvis o efektivite pocinaje vyrobou el.energie... :-D Zkus prosim trochu vice rozebrat, jak je to s 90%efektivitou od okamziku, kdy nekdo prihodi lopatu hnedeho uhli do kotle v nektere z hnedouhelnych elektraren. Jses si jisty, ze Teslostroj umi vytezit 90% energie z hnedeho uhli...? ;-) Ani nahodou a ani naznakem. Nemluve o ztratach pri doprave energie do zasuvky, dale pri nabijeni a pri vybijeni akumulatoru. Tak tragickou ucinnost mel snad jen parni stroj. Tesla je spinavej rakovinomet... Zlatej diesel ;-)
Jenže v tom případě zahrň do efektivity spalováku i to krakování ropy, dopravu na čerpačku apod. To je pak spalovák totálně v pytli.Když už hledáš pro elektřinu co nejnevýhodnější poměr, nezapomeň se kouknout, jestli se to náhodou neobrátí proti tobě, když někdo použije stejnou techniku výpočtu. ;)Nemluvě o tom, že elektřinu lze vyrábět z různých zdrojů. Uhlí je zrovna nejhorší, ale v různých částech světa to není ani zdaleka nejběžnější zdroj. Takže i tohle je od tebe hodně hloupá (a průhledná) demagogie. A mimochodem - třeba u nás, kde jsou už všechny elektrárny odsířené a s prachovými filtry jsou emise na vyrobenou kWh úplně jinde než u dieslu. Diesel je na tom hodně špatně, navíc nejvíc emisí produkuje v místě nejvyššího zalidnění. To taky ignoruješ.
Elektromobily skutečně způsobují více emisí než spalovací motory. Pouze v zemích typu Norsko s extrémním podílem hydroeletráren to neplatí. Studií pro různé státy existují stovky. umíte-li anglicky stačí si vybrat...http://www.scmp.com/news/hong-kong/health-env... ...
Než hodíte link, měl byste alespoň přepočítat základní matematiku :-D BMW 320i s normovanou! spotřebou 154g CO2 na 100km vyprodukuje za 150000 km 24 tun CO2, nikoli 20. A u Tesly Model 3, pokud budeme počítat 16kWh/100km, 790g CO2 na kWh a efektivitu přenosu energie elektrárna->baterie 70% máme 27 tun CO2, nikoli 20. Energie na výrobu baterie v Gigafactory je 100% z obnovitelných zdrojů. Baterie jsou recyklovatelné téměř ze 100% a jedna část Gigafactory se tomu bude věnovat. Naopak na rafinaci 1 litru benzínu si v klidu můžeme započítat 1,5 kWh, což je pro BMW dalších 13 tun CO2. Těžba kovů pro baterii/ těžba a transport ropy zanedbáme. Fukušima a Černobyl si nemají co vyčítat s ropnými katastrofami. Zatímco jsme při spotřebě byli na Teslu přísní a její spotřeba klesá v městském použití, u BMW jsme počítali s vylhaným číslem z NEDC cyklu, kterého v reálu prakticky nikdo nedosáhne a ve městě efektivita klesá. Stejně nám Tesla vítězí s drtivým náskokem a to i kdybychom ji připočítali hypotetické tuny za baterku. Celkově elektrárny vypouštějí méně nonCO2 emisí a vysoko do atmosféry někde za městem, zatímco ty emise z benzínu musíme dýchat skoro z výfuku. Elektřinu ovšem nemusíme vyrábět stejně CO2 náročným způsobem jako Hong Kong. Hoďte si na střechu domu solární panel ;-)http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3serie... ... http://gatewayev.org/how-much-electricity-is-u... ... https://forums.teslamotors.com/forum/forums/charging-eff... ... https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.cfm... https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills... https://www.teslamotors.com/en_GB/blog/mythbusters-pa... ...
Pane qwertz, jsem ochoten se vsadit o flašku, že elektromobily generují méně emisí než benzínové/naftové osobní vozidla.Pokud do toho chcete jít, tak si to tady na fóru spočítáme.
A o které zemi se chcete bavit. Tento spor je totiž zásadně závislý na energetickém mixu. Proto elektroauta napájení norskými hydroeletrárnami jsou jistě téměř bezemisní (když ignorujeme výrobu), zato elektroauta dobíjená uhelnými elektrárnami produkují víc emisi na kilometr naž spalovací motory. To už dávno za vás spočítali lidé, kteří tomu na rozdíl od nás rozumí.
Ty už jenom tím svým žvanením vygeneruješ víc CO2 než je zdrávo :D
Jedna vlaštovka (navíc hodně sporná) jaro nedělá. Ty musíš mít z elektroaut opravdu velký strach...
Už to co si napsal je naprostej blábol.
nejlepší je hodnocení bez argumentů :-D
Demagogický bláboly si nic lepšího nezasloužej :-D
Kazdopadne ma pravdu, elektromobily generuji na ujety kilometr nekolikanasobne vic emisi nez bezne benzinove a dieselove motory...
A hele další blábolil se ozval. Elektromobily negenerují kromě trochy tepla a minima prachu z brzdových destiček zhola nic. Benzínové a dízlové sračkomety zato generují po nastartování už bez jediného ujetého metru natož ujetého kilometru extrémní množství jedovatých a karcinogenních emisí NOx, siřičitanů, CO2, sazí, spousty prachu z brdových destiček a vůbec spousty extra jemného prachu, který z plic už nikdy nedostaneš, k tomu velké množství hluku a vibrací. Při tankování ještě unikají výpary z paliva.
A panacek je malinko sobec... :-D Mily priteli, to, ze v dany okamzik "tvuj" elektromobil v miste sveho pohybu neotravuje ovzdusi jedy, jeste neznamena, ze nezabiji nekde jinde. Zbytecne bych se opakoval, ale holy fakt je, ze elektromobily znecistuji ovzdusi a diky akumulatorum nici planetu vyrazne vic, nez spalovaci motory. Zrejme patris mezi ty kousky, kteri radi podlehaji marketingu a elektromobilita v soucasnem podani je ekologicky superpodvod. Kazdy kdo provozuje takovy hnuj jako je Tesla, by mel platit ekologickou dan...
Blá blá blá. Vykérůj si ty svoje "fakta" na čelíčko, postav se doprostřed křižovatky, zhluboka dýchej a dál hlásej své dojemné poselství novým věřícím a nezapomeň obejmout každej projíždějící spalovák za to jak čistí planetu. :-DAž až se pořádně vyřádíš tak se nezapomeň taky zastavit na dětský onkologii, tam si taky rádi poslechnou tvý spásný poselství...
Mas na mysli detskou onkologii kousek od Fukusimy nebo jine nezvladnute jaderne elektrarny? Kolik je vlastne takovych vyKUKu, kteri si ve sve detinske naivite mysli, ze elektricka energie do jejich elektromobilu nezabiji lidi v miste jeji vyroby? Zij dal pod marketingovou masazi bruselskych myslitelu a ver jim, jsou to chytri hosi :-D
Klidně si zajeď i do Fukušimy, když ti to udělá dobře, ale pak už se nevracej, vo zářící trolly tu nikdo nestojí.
:-) ted tu presne predvadis, co sam kritizujes. Jdi ted vypravet lidem kolem fukusimy jak jsou elektromobily prima, ze jsou mene skodlive... Pomerne snadno se da zjistit, kolik el. energie se na planete vyrobi spalovanim fosilnich paliv a stale je to brutalni prevaha. Energeticke ztraty od okamziku vytezeni suroviny do okamziku spotrebovani jsou naprosto v neprospech elektromobilu. Jednu z nasich odsirenych hnedouhelnych elektraren mam na dohled a s trochou cerneho humoru se usmivam vzdy, kdyz mi nejaky demagogicky majitel elektromobilu rika, ze ma nulove emise a setri planetu. A pokud se budu drzet tech chytraku v Bruselu, kteri si jako zaklinadlo vseho zla vybrali v emisich CO2, tak by me zajimalo, jak si takovy plyn, ktereho Tesla vypusti do atmosfery na kazdem kilometru nekolikanasobne vic nez obycejny diesel, jak si takovy plyn uvedomi, ze ma sklenikove pusobit pouze v miste, kde je elektrarna... 😀 Elektromobilita je v soucasnem podani ekologickou katastrofou, at z hlediska tezby kovu pro vyrobu baterii, tak samotna vyroba ci likvidace akumulatoru. Tragicky dojezd, brutalni porizovaci cena, nekolikanasobne vetsi ekologicka stopa... Proc kupovat takovy srot a rakovinomet, jakym je bezcharakterni Tesla, kdyz tu mame tak paradni vyber benzinaku a dieselu a jeste k tomu chranime prirodu?
Tesla = Technicky slabý. ;-)
Myslíš ty díly od Mercedesu co v tom jsou? :-D
Nebo dokonce myslíš ty díly vod Tesly co jsou naopak v Mercedech? :-D:-D:-D
Dokud bude v segmentu prémiových aut vyrábět MB, tak nejcennější značkou byla, je a bude značka MB. Je to tvůrce příběhu automobilu. Ta shlíží z vysokého piedestalu na hemžení ostatních značek hluboko pod sebou.Jakékoli žebříčky nějakých pochybných agentur na to nemají žádný vliv.Jenom pro představu by to dokumentoval hypotetický příklad... pokud by postupně díky např. obchodní neúspěšnosti tyto značky přestaly vyrábět a nevyráběly by 10-20 let a mohly by se tak považovat obchodně za mrtvé, tak značka Toyota by byla definitivně mrtvá, ale MB by měla stále vysokou hodnotu a o její oživení by byl značný zájem.
Reakce na Zelí | 10. 06. 2016 11:23 | [78.80.205.xxx] - musíš ze sebe dělat debila ve všech tématech diskusí? I v této a k tomuto tématu, kterému vůbec nerozumíš? Normální jedinec když neví, tak mlčí. Ty ovšem potvrzuješ, že prázdný sud se nejvíce ozývá. Je zbytečné ti cokoliv vysvětlovat. Před pár měsíci jsem reagoval v diskusi, podle jakých měřítek je hodnocena značka a dal jsem řadu relevantních odkazů a důkazů. Pro tebe je to ovšem zbytečné, vůbec jsi nic nepochopil a ani nepochopíš, protože máš v hlavě ho..... Tvůj poslední odstavec ve tvém příspěvku je prezentací tvé naprosté debility a obsah tvého posledního odstavce lze nazvat jedině slovním průjmem.
To Zelí:Je vidět, že se neumíš postavit nad věc. V Evropě je jistě hodnota MB opravdu skálopevná a naopak Toyota je zde okrajová záležitost. Jenomže Evropa není svět. A ve světě má Toyota+Lexus úplně jiné postavení. A to tak brutální, že přestože v Evropě nemá skoro žádné prodeje, vše dožene jinde a je to největší značka na světě.Stejně tak v otázce prestiže je Lexus ve světě vysoce hodnocený. Američan ti řekne o Lexusu to, co jsi ty řekl o MB ve tvém příspěvku výše.MB je skvělý, ale jen v Evropě. Jinde už je pouze dobrý.
S tímhle mají mám pocit speciálně češi obrovský problém. Že si myslí, že ČR (nebo jeho město, nebo on sám :D ) = svět.Některý lidi prostě nejsou schopný pochopit, že v některých částech světa, je Toyota první slovo, které se lidem vybaví, když se řekne auto. A v některých částech světa i jediné a i místní znalci by se museli hodně zasoustředit, aby si vzpomněli aspoň na Nissan nebo Land Rover. :D
Každej Američan, Japonec, Rus, Francouz, Švýcar nebo Číňan si taky myslí, že on je pupek světa a 99,9999% z nich naprosto netuší, že vůbec existujou nějaký jiný státy natož co se v nich děje. Takže nápodobně. :-P
Pokud se navíc budeme bavit o hodnotícím kritériu jakožto hodnotě značky, kterou určuje mnoho různých faktorů včetně prestiže značky, kde navíc zisk není tím hlavním - výsledek je přesně opačný. Jen ve zmíněné Číně zaznamenává Mercedes obrovský odbyt, stejně tak v USA, kde je to sice otázka až posledních řekněme 10-15 let, přesto zde značka roste exponenciálně.Je jasné, že Toyota dominuje a staví na jiných hodnotách, ale ten rozdíl není tak markantní a může se kdykoliv změnit. Dokonce bych si na to i vsadil.
To dává smysl, proto se třeba v Číně Ska a Maybachy prodávají jak na běžícím páse.
toyota by byla mrtvá? si musel upadnout asi na hlavu :D
Audi neni součástí vw?
Audi k VW v tomto kontextu skutečně nepatří a samotný koncern dělá všechno možné pro to, aby zákazníci vnímali jeho značky samostatně. On by si potom zájemce o Bentley, Lamborghini nebo třeba Veyron mohl říct, že nebude jezdit podřadným Volkswagenem a raději vybere nějakou jinou značku nezatíženou stigmatem produktu pro příslušníky pracující třídy. Titulek článku je v tomhle trochu zavádějící - předmětem článku není hodnota automobilky, ale hodnota značky. Nesouvisí to s obratem společnosti, množstvím prodaných aut, ani schopností generovat zisk.
U znacek jako bentley a lambo to beru, ale audi je zavisle na vyvoji vw a obracene. Pokud osamostatnim bentley a lambo, budou vyrabet a prodavat dal, pokud osamostatnim audi, prijde o moznost vyuzivat modularni koncepty a jeji produkce se smrskne tak na petinu. Proto nechapu, proc by nekdo kupoval znacku audi a pak pod ni nabizsl svuj produkt, protoze po proddji by nemohla pokracovat velka cast jeji produkce. To neni jako napr. S volvem, kde vlastnik koupil se znackou i know how apodd. Tady se o technologie audi deli s vw...
Proto má Audi oproti BMW a Mercedesu tak malou hodnotu.
Obechcávání emisí je vynález od Audi, kterej se o pár let pozdějc náramně hodil do krámu chlapcům z VW.
Ještě že v Renaultu, Fiatu a jinde ty emise neochcávaj....:-D
to neni účetní hodnota podniku ty vo*e :D
A jak se stanovuje hodnota značky? Každý tady může vymyslet nějaké hausnumero, ale dokud se značka neprodává, je to jen smyšlená hodnota.
Vyhodnotí se řada faktorů - ekonomické, mediální, pozitivnost / negativnost vnímání značky, postavení v segmentu atd. A to štřílim jen tak vod boku.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.