Tesla v úpravě pro šampionát GT: Z nuly na sto zrychlí za dvě sekundy

Přípravy čistě elektrického šampionátu GT vrcholí a Tesla konečně prozradila více informací o svém závodním voze. Čím upravený speciál zaujme nejvíce?

Závodní úpravy se dočkal Model S P100D a poprvé se ukázal na show Autosportu v britském Birminghamu. Vůz bude nedílnou součástí šampionátu GT pro elektrické vozy, vůbec první soutěže svého druhu.

Z interiéru zmizela drtivá většina prvků určených pro běžné řidiče. Závodní Tesla je tak oproti standardnímu modelu o celých 500 kilogramů lehčí! Kromě toho se speciál dočkal modernizace odpružení a brzd.

Zkouška z USA: Udrží autopilot Tesly vůz na zasněžené silnici?

Zkouška z USA: Udrží autopilot Tesly vůz na zasněžené silnici?

Pod kapotou elektromobilu se ukrývá pohonná jednotka o výkonu 585 kW s točivým momentem 995 Nm. Z klidu na stovku zrychlí tento vůz za úžasných 2,1 sekundy. Jen pro porovnání - standardní model potřebuje na takové zrychlení o téměř půl vteřiny více. Maximální rychlost se šplhá k 250 km/h.

Za volant automobilu usedl jako jeden z prvních Olivier Lombard, vítěz populárního závodu 24 hodin Le Mans z roku 2011 v kategorii LMP2.

Také Česko je prý ve hře o stavbu gigatovárny Tesla

Také Česko je prý ve hře o stavbu gigatovárny Tesla

První sezona elektrického šampionátu GT čítá celkem sedm závodů na nejznámějších evropských tratích. Namátkou se pojede na Nürburgringu, Paul Ricard, v Assenu či Barceloně. Ještě předtím se tři nemistrovské závody uskuteční také v Severní a Jižní Americe.

Každý závodní víkend se bude skládat z 20 minut dlouhého tréninku a šedesátiminutové kvalifikace. Následovat bude závod na 60 kilometrů během dne a stejnou porci absolvují jezdci za soumraku. Šampionát se bude skládat z 10 týmů a 20 závodníků a závodnic. Všichni usednout do vozů stejných specifikací, které budou obouvat pneumatiky Pirelli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků