Tesla v úpravě pro šampionát GT: Z nuly na sto zrychlí za dvě sekundy

Přípravy čistě elektrického šampionátu GT vrcholí a Tesla konečně prozradila více informací o svém závodním voze. Čím upravený speciál zaujme nejvíce?

Závodní úpravy se dočkal Model S P100D a poprvé se ukázal na show Autosportu v britském Birminghamu. Vůz bude nedílnou součástí šampionátu GT pro elektrické vozy, vůbec první soutěže svého druhu.

Z interiéru zmizela drtivá většina prvků určených pro běžné řidiče. Závodní Tesla je tak oproti standardnímu modelu o celých 500 kilogramů lehčí! Kromě toho se speciál dočkal modernizace odpružení a brzd.

Zkouška z USA: Udrží autopilot Tesly vůz na zasněžené silnici?

Zkouška z USA: Udrží autopilot Tesly vůz na zasněžené silnici?

Pod kapotou elektromobilu se ukrývá pohonná jednotka o výkonu 585 kW s točivým momentem 995 Nm. Z klidu na stovku zrychlí tento vůz za úžasných 2,1 sekundy. Jen pro porovnání - standardní model potřebuje na takové zrychlení o téměř půl vteřiny více. Maximální rychlost se šplhá k 250 km/h.

Za volant automobilu usedl jako jeden z prvních Olivier Lombard, vítěz populárního závodu 24 hodin Le Mans z roku 2011 v kategorii LMP2.

Také Česko je prý ve hře o stavbu gigatovárny Tesla

Také Česko je prý ve hře o stavbu gigatovárny Tesla

První sezona elektrického šampionátu GT čítá celkem sedm závodů na nejznámějších evropských tratích. Namátkou se pojede na Nürburgringu, Paul Ricard, v Assenu či Barceloně. Ještě předtím se tři nemistrovské závody uskuteční také v Severní a Jižní Americe.

Každý závodní víkend se bude skládat z 20 minut dlouhého tréninku a šedesátiminutové kvalifikace. Následovat bude závod na 60 kilometrů během dne a stejnou porci absolvují jezdci za soumraku. Šampionát se bude skládat z 10 týmů a 20 závodníků a závodnic. Všichni usednout do vozů stejných specifikací, které budou obouvat pneumatiky Pirelli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků