Tesla umí ujet na jedno nabití 900 km. Ovšem za celý den a čtyřicítkou

Tesla umí ujet na jedno nabití 900 km. Ovšem za celý den a čtyřicítkou

I když je oficiální dojezd vozu Tesla Model S v homologačním cyklu 536 kilometrů, dá se s ní ujet o stovky kilometrů více. Dokázali to dva příznivci elektromobilů z Belgie.

S plně nabitým autem kroužili 23 hodin a 45 minut na městském okruhu, kde nejsou semafory a je tu minimální provoz. Nakonec zvládli ujet 902 kilometrů.

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Problém je, že samozřejmě nezapínali žádné spotřebiče, tedy ani klimatizaci, a jezdili obvykle rychlostí kolem 40 kilometrů v hodině. Právě při ní totiž pohonný systém elektromobilu funguje s nejvyšší účinností.

Spotřeba také klesá s rostoucí teplotou okolí. V časech, kdy bylo nejtepleji, dokázala posádka ujet kilometr se spotřebou pouze 88 Wh na kilometr, zatímco průměrná spotřeba byla 108 Wh/km.

Udrží autopilot Tesly vůz na zasněžené silnici? Takto dopadla zkouška

Udrží autopilot Tesly vůz na zasněžené silnici? Takto dopadla zkouška

Šéf automobilky Tesla Elon Musk rekord na Twitteru komentoval lakonicky. Prý by se dalo ujet i více než tisíc kilometrů. Byly by k tomu ovšem zapotřebí speciální pneumatiky.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků