Tesla ukazuje siluetu lidového elektromobilu. „Model 2“ má být konkurentem Volkswagenu ID.2

25 komentářů

Moik
22. května • 11:18

Crossover neee...malý hatchback. I když teda chápu, že ty baterky v podlaze jsou problém a buď tam není místo pod sedačkou vzadu na nárty jako v Tesle Model 3 nebo to musí být celé vyšší jako ID.3. Ale ta zvýšená kastle tomu krade strašně dojezdu. Spotřeby podle Spritmonitoru:
1. Model 3 - 18,6kWh/100km
2. Model Y - 21,53kWh/100km1. VW ID.3 - 18,8kWh/100km
2. VW ID.4 - 21,3kWh/100km
3. Enyaq - 21,5kWh/100km

Q
23. května • 11:39

Umístění baterek je u osobního auta vždy kompromis. Čím menší auto a větší baterka, tím hůř. Proto skoro všichni výrobci dělají crossovery, kde to dají do podlahy a kabinu zvýší. Tím samozřejmě o něco zvýší spotřebu. Když se kabina s baterkama v podlaze nezvýší, jako to má Tesla Model 3 a Model S, je spotřeba nízká, ale zase se vzadu nedá sedět. Baterky umístěné místo nádrže a pod kufrem zase zhoršují rozložení hmotnosti auta.

Poslední Skaut
22. května • 12:03

Dojezd pro spoustu lidí není všechno, protože na chatu i na výlety jim stačí 400km. A navíc Tesla pravděpodobně počítá s vylepšenou chemií v bateriích a tedy v jejich vyšší energetickou denzitou.

Moik
22. května • 15:29

Kdyby to bylo 400km tak yb to šlo. Podívej se ale na ty spotřeby. 20kWh bez ztrát u Modelu Y znamená dojezd průměrně 370km na 100% baterie, ale to fakt dělat nebudeš..dojezd je spíš 230 v režimu 20%-80% a dojezd po dálnici bude ještě o 20km kratší. A věř mi, že když jseš jen trochu aktivní, je to fakt málo. A nejde o jednorázovou jízdu někam daleko, tam je to OK. Spíš ty pojížďky 30 tam 40 onde, 30 z práce 30 do práce...chce to ještě spalovák na vykrývání

i3
23. května • 2:20

Moje zkušenost za 2 roky provozu EV BMW i3 94Ah . Km stav vozu 97000, Baterie 98% kapacita, r.v. 2018
Práce příměstské jízdy každý den 20 tam +20 zpět 6x v týdnu.
Nabíjím na 380v zásuvce 1x týdně většinou se zůstatkem cca. 40% v baterii. Nabíjím většinou pátek na sobotu( na výkend cesty). Pak v neděle na Pondělí na celý týden.
Cestujeme celá ČR, Aut,D,SK. Ve 30% nabíjené jedeme dál.
Naprosto nepociťuji, že potřebuji doma spalovák, jako náhradní. Nechtěl bych ani žádný hybrid spojený se spalovákem.

Moik
23. května • 9:14

Já jsem mluvil o aktivní rodině a aktivní používání auta v týdnu. 6x dojetí do města 40km tam i zpět je samozřejmě v pohodě. Navíc když dojíždíš okresky a ne dálnice, soudě podle dojezdu.
O dlouhých cestách jsem psal.

Honimir
22. května • 9:09

Me se docela libil Hyundai Ioniq, ten co uz neni, velikosti OK, relativne prakticky ... driv mel mensi baterku.400V model s baterkou kolem 50 a 65kWh by byl super. Hatch to 4.3m a liftback do 4.5m.

Rodriguez Alvarez
23. května • 2:05

Souhlas👍 nedoceněný auto.

Náčelník chlupaté péro
22. května • 5:02

Jestli to bude mít páté dveře a dost místa na předních sedadlech, tak to bude moje nové auto příští rok.

Náčelník chlupaté péro
22. května • 5:02

Jestli to bude mít páté dveře a dost místa na předních sedadlech, tak to bude moje nové auto příští rok.

Poslední Skaut
22. května • 12:02

Příští rok se těším na Teslu 3, ale jestli tohle bude výrobně výrazně levnější, tak do toho také půjdu. Vždy jsem měl kombi, ale moje poslední auto je sedan a jelikož se stěhuju v průměru jednou za 9 let, tak mi to nevadí. Na hory s tím také v pohodě vyrazím a na chatě máme vše, co potřebujeme..

Adyk
21. května • 15:29

Ford jde do kopru a s přechodem na elektro to jen urychlí.

Náčelník chlupaté péro
22. května • 5:03

Ty seš taky typické vocas

josephko
21. května • 14:01

Elon Musk si dal za cíl každoroční růst výroby a prodejů o 50 %, a od začátku výroby modelu 3 se to Tesle i daří. "Dětské nemoci" s velkovýrobou aut má již Tesla dávno za sebou a pořád přináší revoluční novinky ve výrobě. Nevidím důvod pro to, aby Tesla nedosáhla vytýčených cílů.

Q
22. května • 8:44

Tesla mohla vyrobit o 50 % aut více. Ale meziroční nárůst prodejů byl v 1Q2023 jen 39 %, a to i přes výrazné slevy, takže muselo dojít k omezení výroby. Tesla je nyní už standardní automobilkou, jejíž výroba se nebude řídit plány, ale poptávkou trhu.

Mino
22. května • 12:11

Musk neříkal, že každý rok bude nárůst 50 %, ale že dlouhodobě to bude 50 % a někdy to bude meziročně více, někdy méně. Za poslední tři roky je roční nárůst 54 %, takže je stále ještě nad plánem. A proti 1Q2020 má 1Q2023 průměrný roční nárůst dokonce 68 %.

Q
23. května • 8:30

Ano, předchozí růsty byly vyšší než 50 %. Ale jde vidět, že dynamika růstu zpomaluje. Což je třeba z mého pohledu naprosto přirozené.
Čistě matematicky, každoroční růst o stejné procento je exponenciální růst (křivka). Pochybuju, že tak chytrý člověk, jako je bezpochyby Elon Musk, věří, že prodeje Tesly porostou exponenciálně.

Poslední Skaut
22. května • 11:59

Mohl byste prosím uvést zdroj Vašeho tvrzení, že Tesla omezovala výrobu? Nemyslím problémy v Giga Shangai kvůli Covidu.
Děkuji

Q
23. května • 8:14

Zdrojem je Tesla, konkrétně její zprávy pro investory.
Samozřejmě, že to tam není napsané explicitně, je potřeba "číst mezi řádky". Srovnejte si třeba zprávu za 1Q2022 a 1Q2023.
V 1Q2022 reportovala, že je limitována problémy s globálními dodavatelskými řetezci a dopravou a také dočasným uzavřením továrny v Číně kvůli Covidu. Přesto vyrobila přibližně tolik aut, kolik činila výrobní kapacita továren.
V 1Q2023 nereportovala žádné problémy, ani žádný Covid v Číně. Přesto vyrobila méně aut, než kolik činila kapacita továren. Vysvětlení? Oficiálně žádné, konec konců, kdo si to detailně neprostuduje, tak si toho nepoměru výroby a kapacit ani nevšimne.
A možná si nevšimne ani poznámky, že Tesla "pokračuje v závazku vyrovnávání dodávek", aby klesl podíl aut dodaných vždy v posledním měsíci kvartálu, aby se snížily náklady. Tato formulace se poprvé objevila ve zprávě za 4Q2022, kdy se poprvé začalo mluvit o tom, že v Šanghaji se omezuje produkce.

Gouda
21. května • 14:13

Neschopný vrcholný management, pokračující výrobní vady, životní závislost na veřejných dotacích, neškálující zpracovatelský průmysl ve výrobě lithiových baterií, a nepřestávající lži marketingu.
To je jenom 5 velkých problémů, proč by za normálních okolností Tesla velmi rychle zkrachovala.Okolnosti ale bohužel normální nejsou, Muskovi se podařilo vytvořit iracionální kult fanatických podporovatelů, kteří náboženství drží při životě.

Poslední Skaut
22. května • 11:58

Vrcholný management je dle mého názoru naprosto úžasný a průměrně je v Tesle 8 let, což značí hodně. Výrobní vady Tesla značně snížila a stále na nich pracuje. Tesla se finančně angažuje v těžbě lithia a před pár týdny zahájila stavbu největšího závodu na zpracování lithia na světe v Santi Spiritus, příjem z dotací zodpovídal v loňském roce za 2,8% příjmů Tesly
Buď máte špatné zdroje informací a nebo vědomě lžete. Co z toho je pravda?
A k iracionálnímu kultu - představte si, že nejste odporný sobec, který myslí jen na sebe a chce si koupit elektromobil. A pokud jste takový člověk, tak si chcete koupit nejlepší elektromobil a to je pro spoustu lidí právě Tesla (funkce, cena, spotřeba).
Předpokládám, že Vy jste byl jeden z těch nejzarytějších propagátorů, že Tesla do pár měsíců zkrachuje. Pohodlně se usaďte a sledujte, jak se za pár let z Tesly stane největší automobilka na světe.

Bohdan
22. května • 10:35

Takze trochu neco jako apple😀

rembaz
22. května • 9:33

Aj ja by som chcel by taký neschopný a rozbehnúť novú svetovú automobilku.

Jaroslav
21. května • 21:32

Mam dve Tesly S a Y urcite chci koupit treti a to prave 2. Rad bych se zeptal s cim jezdite vy takovy znalec. Dekuji

Moik
22. května • 9:59

I kdyby, zaslepenost to nepopírá...spíš naopak. Kdo normální by mohl být takový sadomasochista, aby měl 4 Tesly? Já měl jednu a stačilo mi to.

Doporučujeme

Články odjinud