Dříve značka naměřila, že modely S a X ztratí při nájezdu 200.000 mil, tedy zhruba 322.000 kilometrů, jen deset procent kapacity baterie. Dle aktuálních informací na nepochybně větším vzorku vozů jde o 12 procent, což je stále velmi dobrý výsledek. Zdroj: Tesla

Dříve značka naměřila, že modely S a X ztratí při nájezdu 200.000 mil, tedy zhruba 322.000 kilometrů, jen deset procent kapacity baterie. Dle aktuálních informací na nepochybně větším vzorku vozů jde o 12 procent, což je stále velmi dobrý výsledek. | Zdroj: Tesla

Z informací vyplývá, že akumulátory (li-ion od výrobce Panasonic) ztrácí jedno procento každých 26.816 kilometrů, nebo po 67 teoretických úplných nabíjecích cyklech. Zdroj: Tesla

Z informací vyplývá, že akumulátory (li-ion od výrobce Panasonic) ztrácí jedno procento každých 26.816 kilometrů, nebo po 67 teoretických úplných nabíjecích cyklech. | Zdroj: Tesla

Tesla upozorňuje že kromě kilometrového nájezdu hraje v poklesu kapacity roli také stáří baterie, případně způsob nabíjení. Zdroj: Tesla

Tesla upozorňuje že kromě kilometrového nájezdu hraje v poklesu kapacity roli také stáří baterie, případně způsob nabíjení. | Zdroj: Tesla

Na životnost totiž může mít celkem výrazný vliv rychlonabíjení nebo časté dobíjení do sta procent, které nedoporučuje prakticky žádný výrobce. Zdroj: Tesla

Na životnost totiž může mít celkem výrazný vliv rychlonabíjení nebo časté dobíjení do sta procent, které nedoporučuje prakticky žádný výrobce. | Zdroj: Tesla

Tesla dále uvádí, že typický nájezd vozidla než jde do šrotu je v USA právě oněch 322 tisíc kilometrů, v Evropě pak zhruba 240.000 kilometrů. Zdroj: Tesla

Tesla dále uvádí, že typický nájezd vozidla než jde do šrotu je v USA právě oněch 322 tisíc kilometrů, v Evropě pak zhruba 240.000 kilometrů. | Zdroj: Tesla

Její baterie by pak měly se stále velmi dobře použitelnou kapacitou pokrýt celý životní cyklus vozu. Zdroj: Tesla

Její baterie by pak měly se stále velmi dobře použitelnou kapacitou pokrýt celý životní cyklus vozu. | Zdroj: Tesla

Z informací vyplývá, že akumulátory (li-ion od výrobce Panasonic) ztrácí jedno procento každých 26.816 kilometrů, nebo po 67 teoretických úplných nabíjecích cyklech. Zdroj: Tesla
Tesla upozorňuje že kromě kilometrového nájezdu hraje v poklesu kapacity roli také stáří baterie, případně způsob nabíjení. Zdroj: Tesla
Na životnost totiž může mít celkem výrazný vliv rychlonabíjení nebo časté dobíjení do sta procent, které nedoporučuje prakticky žádný výrobce. Zdroj: Tesla
Tesla dále uvádí, že typický nájezd vozidla než jde do šrotu je v USA právě oněch 322 tisíc kilometrů, v Evropě pak zhruba 240.000 kilometrů. Zdroj: Tesla
6
Fotogalerie

Tesla tvrdí, že její baterie nepotřebují výměnu. Na 322.000 kilometrech ztratí jen desetinu kapacity

Americký výrobce elektromobilů ve své nové zprávě uklidňuje majitele větších modelů. Během životnosti vozu prý nebudou potřebovat nový akumulátor.

V nedávno zveřejněné prezentaci Impact Report za rok 2022 prezentuje Tesla stav své techniky i infrastruktury a ukazuje, jaký pokrok prodělaly její výrobky i továrny. Na jednom ze snímků je zajímavá statistika, která se týká vrcholných modelů S a X. Dříve značka naměřila, že tato její vozidla ztratí při nájezdu 200.000 mil, tedy zhruba 322.000 kilometrů, jen deset procent kapacity baterie. Dle aktuálních informací na nepochybně větším vzorku vozů jde o 12 procent, což je stále velmi dobrý výsledek.

Z informací vyplývá, že akumulátory (li-ion od výrobce Panasonic) ztrácí jedno procento každých 26.816 kilometrů, nebo po 67 teoretických úplných nabíjecích cyklech. Tesla upozorňuje, že vedle kilometrového nájezdu hraje v poklesu kapacity roli i stáří baterie, případně způsob nabíjení. Na životnost totiž může mít celkem výrazný vliv rychlonabíjení nebo časté dobíjení do sta procent, které nedoporučuje prakticky žádný výrobce.

Tesla dále uvádí, že typický nájezd vozidla než jde do šrotu je v USA právě oněch 322 tisíc kilometrů, v Evropě pak zhruba 240.000 kilometrů. Její baterie by pak měly se stále velmi dobře použitelnou kapacitou pokrýt celý životní cyklus vozu.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud