Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Podle serveru Svolávačky.cz musela Tesla Model S v loňském roce do servisu hned dvakrát. Nyní tam bude muset zase, a sice kvůli součástce od společnosti Bosch.

Vady v generátoru plynu airbagu spolujezdce a riziko špatně zajištěného kabelu nastavovacího mechanismu sedadla ve druhé řadě, v důsledku čehož by mohlo při havárii dojít k pohybu opěradla v před. To jsou ve zkratce dva důvody, pro které musel Model S od Tesly v loňském roce do servisu.

Pracovníci Tesly: Za zpožděné dodávky může spousta odfláknutých dílů!

Pracovníci Tesly: Za zpožděné dodávky může spousta odfláknutých dílů!

Zatímco v druhém případě se podle serveru Svolávačky.cz jednalo „pouze“ o vozy vyrobené od konce října 2016 do září 2017, v tom prvním šlo o vozy z let 2012 až 2016. Nyní musí Tesla Model S do servisů znova.

Jedná se o 123.000 vozů vyrobených před dubnem 2016, u kterých musí být vyměněny šrouby posilovače řízení. Týká se to hlavně vozů, které se často pohybují v chladných klimatických podmínkách, kde se na cestách používá posypová sůl. Důvodem je nadměrná náchylnost součástek ke korozi. Tyto součástky si Tesla nevyrobila sama, údajně je dodala německá firma Bosch.

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Tesla rozeslala majitelům vozidel, kterých se svolávací akce týká, email s potřebnými informace, přičemž servisní úkon bude pochopitelně proveden zdarma. Mluvčí automobilky uvedl, že pokud šrouby selžou, řidič stále bude mít možnost řídit vůz, konkrétně „by nemělo dojít k podstatnému ovlivnění řízení ve vysokých rychlostech“. Problém prý může nastat při manévrování v nízkých rychlostech či paralelním parkování.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků