Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Podle serveru Svolávačky.cz musela Tesla Model S v loňském roce do servisu hned dvakrát. Nyní tam bude muset zase, a sice kvůli součástce od společnosti Bosch.

Vady v generátoru plynu airbagu spolujezdce a riziko špatně zajištěného kabelu nastavovacího mechanismu sedadla ve druhé řadě, v důsledku čehož by mohlo při havárii dojít k pohybu opěradla v před. To jsou ve zkratce dva důvody, pro které musel Model S od Tesly v loňském roce do servisu.

Pracovníci Tesly: Za zpožděné dodávky může spousta odfláknutých dílů!

Pracovníci Tesly: Za zpožděné dodávky může spousta odfláknutých dílů!

Zatímco v druhém případě se podle serveru Svolávačky.cz jednalo „pouze“ o vozy vyrobené od konce října 2016 do září 2017, v tom prvním šlo o vozy z let 2012 až 2016. Nyní musí Tesla Model S do servisů znova.

Jedná se o 123.000 vozů vyrobených před dubnem 2016, u kterých musí být vyměněny šrouby posilovače řízení. Týká se to hlavně vozů, které se často pohybují v chladných klimatických podmínkách, kde se na cestách používá posypová sůl. Důvodem je nadměrná náchylnost součástek ke korozi. Tyto součástky si Tesla nevyrobila sama, údajně je dodala německá firma Bosch.

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Tesla rozeslala majitelům vozidel, kterých se svolávací akce týká, email s potřebnými informace, přičemž servisní úkon bude pochopitelně proveden zdarma. Mluvčí automobilky uvedl, že pokud šrouby selžou, řidič stále bude mít možnost řídit vůz, konkrétně „by nemělo dojít k podstatnému ovlivnění řízení ve vysokých rychlostech“. Problém prý může nastat při manévrování v nízkých rychlostech či paralelním parkování.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků