Tesla staví první Gigafactory mimo Ameriku. Evropa je další na řadě

Stavební firmy začaly proměňovat dvě miliardy dolarů v novou továrnu Gigafactory automobilky Tesla v čínském Šanghaji. Vyrobit má půl milionů aut ročně.

Při zahájení výstavby byl přítomen Elon Musk, zakladatel automobilky, i zástupci čínské vlády. Strategické umístění má výhodu nejen v přímém zásobování početného čínského trhu, ale i ve zlepšení americko-čínských obchodních vztahů. Nová továrna se totiž stane první výrobnou na čínském území, která není ve státním vlastnictví. Tesla také ušetří na stále zvyšujících se cenách za export.

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Americká automobilka navíc pro posílení tamního trhu s elektromobily založila novou společnost Tesla (Shanghai), se vstupním kapitálem v přepočtu okolo 330 milionů korun. Pod ní se budou vyrábět náhradní díly a baterie. Mimo to se zde budou vyvíjet stávající technologie a starat se bude i o servis a marketing. Vyplývá to ze zprávy čínského finančního magazínu Sina Finance.

V nové Gigafactory se budou vyrábět pouze nadcházející SUV s označením Y a základní model značky, Model 3. U těch se totiž očekává největší odbyt. Modely S a X tak prozatím zůstanou výhradně v americké produkci.

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Výrobou aut se bude Čínská Gigafactory lišit od těch ostatních, v těch amerických se totiž prozatím vyrábějí pouze baterie. Částečná výroba by v Číně měla začít na konci letošního roku, plné kapacity by se mělo dosáhnout v roce 2020. To znamená půl milionu vozů ročně. Stejný cíl má i americká továrna na automobily Tesla v kalifornském Fremontu.

Po dvou amerických, a teď už i jedné čínské, je nyní na řadě výstavba čtvrté Gigafactory, která se bude nacházet v Evropě. Otázkou stále je, kde. Dříve byla ve hře i Česká republika, podle posledních informací to ale zatím vypadá na Německo.

Elon Musk si opět pustil pusu na špacír. Nadávky teď směřuje i na novináře

Elon Musk si opět pustil pusu na špacír. Nadávky teď směřuje i na novináře

Ve hře je ale také Benelux, společenství Belgie, Nizozemska a Lucemburska - v Nizozemsku totiž sídlí evropské zastoupení Tesly. Nebude to ovšem jediná gigatovárna na baterie v Evropě, jednu takovou zde totiž plánuje i koncern Daimler.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků