Tesla spustila prodej nejlevnějšího Modelu 3. V přepočtu nestojí ani 800.000 Kč

82 komentářů

Karel
2. března • 22:01

Nejdřív všechny naženou do elektrických plechovek a pak elektriku zdraží.fakt super.kde se asi pro všechny ty elektrický vymoženosti bude brát elektrika

jméno
4. března • 13:17

a kde se bere teď elektřina mj. na výrobu benzínu, nafty, olejů, LPG atd...

Zelí
6. března • 5:41

Ty seš trubka, benzín, nafta, lpg se nevyrábí, ta energie se těží ze země a tou těženou energií jsou poháněny i rafinérie a touto těženou energií jsou poháněny i tankery, které hotové produkty rozváží po zeměkouli. Tam se žádná externí elektřina nepoužívá.

Art Vandelay
6. března • 7:14

Cize benzin a nafta sa tazia zo zeme? Co sa dnes zrana este nenaucim???

vize
6. března • 9:01

V podstatě ano, ze země se opravdu těží benzín a nafta ve směsi obecně zvané ropa, kde může být ještě spousta dalších příměsí. A to vše se pak jen vyseparuje a vyčistí, takže se kromě benzínu a nafty se postupně oddělí třeba i petrolej, LTO, mazut, parafíny, atp. (podrobněji třeba zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ropn%C3%A1_rafinerie... ). Tohle všechno se zatím nikomu nepodařilo vyrobit přímo z elektřiny, přestože je možné vyrobit elektřinu pomocí energie uložené v nerostných surovinách. Zpětná konverze elektřiny na jiné produkty se zatím nedaří, protože je to vlastně jen jakési médium pro přenos energie, které se poměrně obtížně a neefektivně uskladňuje zase pomocí komplikovaných úložišť vytvořených pracně a energeticky náročně z jiných nerostných surovin.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
13. března • 9:16

Jo se pak vyseparuje pomocí krakování za ohromnýho možství energie. B-]

josephko
2. března • 11:21

Škoda čítať túto diskusiu zamorenú teslofóbmi. Keď Tesla nevyrábala základný model trojky za 35.000 USD, tak preto, že E.Musk "vždy" len kecá a podvádza. A keď ho uviedla, tak to zase len preto, že jej skolaboval dopyt /poptávka/ a tak predáva čokoľvek.
Niektorí ľudia (napr. teslofóbi) majú v hlavách jednoducho nas...né... :-D

Rembaz
2. března • 18:01

Hej toto je vtipne. Co mna ale osobne zaujima ako si moze Tesla dovolit tak masivne zlacniet Model S a X? Viem, ze v porovnani s Modelom 3 ich nepredaju prilis vela ale aj tak. Pri tych predchadzajucich cenach boli neustale v strate a teraz uvedu najlacnejsiu verziu Modelu 3 a zaroven o 20+% znizia ceny S a X?Nie je to likvidacne?

JK
2. března • 11:01

Bez ohledu na baterky, tohle auto opticky vypadá max na 350tis ani o korunu víc. Interiér je taková bída, že snad i kokpit Seatu vedle toho vypadá luxusněji. Je to holt zatím éra pro nadšence do technologie.

Aladin
2. března • 11:28

Tak, celý vůz, když si ho obejdeš je katastrofa a interiér přímo horor. Strojařina na úrovni Číňanů před 20 lety. Nemyslím to teď zle, ale nechápu co vede lidi vysolit takové peníze za takový šunt. Jestli někdo ujíždí na elektrovozech, je tu např. Hyudai Ionic. Vůz s nejnižší spotřebou, slušným dojezdem, klasickou kvalitní strojařinou a proti Tesle přímo ultra luxusním interiérem. Zkrátka normální auto. A těch bude brzy přibývat a ještě lepších a trošku levnějších. Tesla musí krachnout, Tesla šlendrián nemůže nikdo delší dobu tolerovat a na lepší úroveň se asi dostat neumí, protože nemají prašule.

nobody
3. března • 12:12

Tak to ma pobavilo, slušný dojazd s akumulátorom o kapacite 28,5 kWh, to akože vážne? Tak možno len po meste. A ten luxusný interiér som mal možnosť skúsiť, na ten zápach plastov sa nezabúda.;-)

JK
3. března • 3:04

Nemyslím si, že Tesla musí krachnout, jenom její výrobky na základě nějaké drobné vlastní zkušenosti určitě nepovažuji poplatné ceně. Tesla v žádném případě nevyrábí luxusní auta. To ani náhodou. Model S i model X jsou v konkurenci silně neobstojné, ale jak říkám, v době "průkopnictví" kdy jde o nadšence, kteří dobrovolně sponzorují změny trendu svoji roli odehraje. Je velice pravděpodobné, že ve chvíli, kdy by se baterky staly hlavním energetickým zdrojem pro ostatní automobilky, tak Tesla pravděpodobně zanikne protože nedělá ani hezká ani kvalitní auta, ale to je velice vyhlídková záležitost. Kdo ví co bude.

Marek71
4. března • 8:57

No ale spousta lidí tady říká, že např. Tesla S je konkurence pro Mercedes třídy S nebo A8, BMW7 a teď, že model 3 je konkurencí pro A4, c nebo BMW 3. Ano, cenou určitě, ale i zpracováním, kvalitou, možností individualizace a píčí o zákazníka? I samotný Elon se snaží navodit dojem, že Tesly jsou prémiová auta... Já teda viděl uvnitř jenom S a X a taková bomba mi to nepřišla, když teda srovnám s jmenovanými konkurenty.

JK
4. března • 10:47

To samozřejmě můžou. Pokud někomu stačí dojem luxusního auta, pak je vše v pořádku. Klient bude spokojen, Elon bude spokojen a ostatním to vysílá signál, že mohou začít šetřit, protože nároky na luxus výrazně klesly.

Moik
2. března • 13:24

Můj závěr po dvoutýdenním životu s modelem S..to auto není konkurenceschopné. A že umí zatlačit do sedačky je jen jeden atribut pro par mantasů co se ukájí na křižovatkách. Po dálnici neujede nic stejně jako ostatní BEV.

Art Vandelay
2. března • 15:53

Vdaka, ze si nas oboznamil s tvojim uzaverom, ale ak si nepostrehol, Model S svoju konkurencieschopnost potvrdzuje od 2012...😄😄😄

Aladin
2. března • 17:16

Tím, že musí stále vybírat peníze od investorů, aby mohla vyrábět? To snad nemůžeš myslet ani ve srandě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
2. března • 17:56

Peniaze sa zbieraju na vystavbu gigafactory, superchargrov atd. Model S generuje marzu okolo 30%Nebud lenivy a nastuduj si fakty...

Rembaz
3. března • 6:59

A koľko bude generovať teraz po tom veľkom zlacnení?

Art Vandelay
3. března • 10:15

Pri S/X by to problem nemal byt, tam len zrusili verzie s nizsou marzou a tie z vysokou zlacneli. Pri Modely 3 to problem urcite je. Do akej miery, to mozme zatial hadat, planovali 25% marze, snad teraz vygeneruju aspon 15%...

Rembaz
3. března • 20:13

To som nepochopil. Najskôr píšeš že Model S generuje 30% a teraz potom veľkom zlacneneni o 20+% to nevadí?

Art Vandelay
3. března • 21:09

Neviem ci ti rozumiem. Zlacnenie Modelu S bolo 11%, ale zlacnel len drahy model s vyssou marzou, lacnejsi model s nizsou marzou bol vyhodeny z ponuky.

Vóša
2. března • 8:55

zaklad je zlikvidovat VW a spol...honem rychle zavést nová dovozní cla do USA. A Tesla za tuhle cenu těm Bratwurstům taky přidá jeden hřebík do rakve.

Zelí
2. března • 11:46

Dá se souhlasit s tím, že je to diverzní projekt. USA má přebytky plynu, takže pro ně je výhodné využití aut na cng a lng. Elektrokáry vůbec nepotřebují a vůči autům na cng jsou nekonkurenceschopné.

runner42
2. března • 9:55

Za jakou cenu? 800.000 Kč? To fakt věříš tomu, že cena se stanovuje kurzovým přepočtem, a neplatí se doprava, clo, DPH? Přidej půl milionu a budeš na skutečné prodejní ceně.

Art Vandelay
2. března • 16:10

Pridaj pol miliona??? Cize doprava, clo a DPH je pol miliona, zakladne auto bude stat okolo 42k Euro. 500 Eur hore dole. Myslim si vsak, ze dopyt bude hlavne po 37k verzii, ten najlacnejsi model sa casom zrusi...

runner42
2. března • 20:02

US cena long range verze je 34249 €
Euro cena long range verze je 58000 €
US cena standarní verze je 30776 €
Pokud bychom provedli pouze lineární přepočet, tak standardní verze by vyšla na 52118 €, tedy 1.350.000 Kč.Jenomže to samozřejmě není pravda, protože cca polovina rozdílu mezi US a EU cenou long range verze jsou fixní náklady, které budou v nesnížené výši platit i pro standardní verzi.
Pokud to zohledníme, vychází nám prodejní cena oholené standardní verze na 54600 €, tedy 1.400.000 Kč. Což je o 600.000 tisíc více, než zmiňovaných 800.000 tisíc spočítaných hloupým kurzovým přepočtem.
Každopádně ale 800.000 Kč je totální nesmysl.

Rembaz
3. března • 8:03

Tie EU ceny ti nejako nesedia. Viem, že si AntiTesla čo je ako. Ale zase trocha objektivity by to chcelo.

Art Vandelay
2. března • 21:10

LR AWD verzia stoji v USA 47k USD (41k EUR). V Nemecku stoji 52,3k EUR. Ty ratas cenu base verzie na 54,6k, nejak mi to nevychadza...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
3. března • 15:08

Ok, máte pravdu, nevšiml jsem si, že Tesla měsíc po vstupu na EU trh musela tak razantně zlevnit.Takže tedy v US je LR za 34.250 €, v Něměcku 52.300 €.
Tzn že fixní náklady na dopravu apod. tvoří cca 3.000 €, což podle mě odpovídá.Po výpočtu cla a DPH + fixní náklady se u základního modelu dostáváme na 45.826 €.
Tedy cca 1.200.000 Kč.

Art Vandelay
3. března • 16:52

Pleties LR AWD a LR.

Marek71
4. března • 12:40

Co já vidím v konfigurátoru US vs. DE, pro srovnání použiju verzi LR AWD, ta je k dispozici jak v USA tak i v Němexku:US cena - 47.000 USD (píšou 38.950, ale to je po odečtení úlev na dani a s předpokládanou úsporou paliva, což je nesmysl takto to uvádět).DE cena - 52.300 euroTa "social edition" verze se v USA nabízí za 35.000 USD, předpokládám cenu na DE trhu tak 39.900 euro? Teď otázka, jestli to pro někoho má cenu milionu, takto osekaná verze...

runner42
3. března • 18:34

Ne nepletu. To jsou ceny LR AWD.

R2
3. března • 22:14

Asi tam mate opravdu chybicku, 34 tisic euro je priblizne 38 tisic dolaru, coz je sice cena, kterou najdete na americkem webu Tesly u LR AWD, ale to je cena po zapocteni uspor paliva a danove slevy, bez jejich zapocitani je cena 47.000 dolaru. Nemecka cena stejne verze je 53.280 euro bez zapocitani uspor a dotaci. Pokud by pro cenu nejlevnejsiho modelu platila prima umera, tak bude zhruba za 40.000 euro. Nutno vsak vzit do uvahy, jak spravne uvadite vyse, ze cast nakladu je fixni, takze to pravdepodobne bude vice nez 40.000, kolik presne si netroufnu odhadnout.

runner42
4. března • 7:52

Co znamená cena po započtení úspor paliva?

R2
4. března • 10:47

Tesla predpoklada, ze s Modelem 3 usetrite 4300 dolaru na vydajich na benzin. Jakou metodikou to spocitali netusim a je mi to vicemene jedno, ale dulezity fakt pro tuto debatu je ten, ze v USA se inzeruje cena se zapoctenou moznou budouci usporou, v Nemecku se inzeruje cena pred zapocitanim moznych uspor a dotaci, takze nelze primo srovnavat americkou cenu s nemeckou.

runner42
4. března • 12:16

Děkuju za info, to jsem nevěděl. Tesla mě pokaždé dokáže znova překvapit, že je ještě větší žumpa, než bych si myslel.

R2
4. března • 10:49

Presneji receno, nelze srovnavat ceny s hvezdickou z prvni strany konfiguratoru, je treba se proklikat k celkove cene.

Zelí
1. března • 17:40

JAKOU KAPACITU BATERIOVÉHO MODULU TO MÁ.

runner42
1. března • 18:07

To nezveřejnili. A údaj o dojezdu je udávaný jako estimated, tedy odhadovaný. Kupte si to :-D

Art Vandelay
2. března • 1:03

Nie su to oficialne EPA cisla nahodou? 220 mil by podla WLTP bolo 420 km...

runner42
2. března • 9:52

U všech modelů uvádějí EPA, u socka edition uvádějí "est. EPA".

Art Vandelay
2. března • 13:52

Cize est EPA dojazd ked je 220 mil, tak realna EPA dojazd bude 95 mil??? Podla mna bude prave tych 220, pod 215 urcite nie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
2. března • 16:08

Ptal ses, jestli Tesla uvádí oficiální údaj podle EPA.
Odpověď zní ne. Tesla neuvádí oficiální údaj o dojezdu podle EPA ani údaj o kapacitě baterií.
Tudíž kupující neví jistě absolutně nic.

Art Vandelay
2. března • 16:12

Robis z hluposti senzaciu, ta tvoja socka verzia zrychluje z 0-100 kmh za 5 a pol sekundy. Skoro ako Porsche 911...

runner42
2. března • 16:40

Ale no tak, proč odvádíš pozornost, tématem je kapacita baterií. Proč Tesla neuvede nějaké exaktní číslo?PS: Prosím tě čím to jezdíš? 5 a půl sekundy je úplně normální pro výkonnější sedany, vždyť to dává i škodovka.

Art Vandelay
2. března • 18:40

Tesla uviedla cislo, len ho musi federalna agentura potvrdit, hladas senzaciu, kde nic nie je.

runner42
2. března • 19:16

Sorry, ale tak takto to opravdu nefunguje.

Art Vandelay
2. března • 18:28

Mam 3 deti, tak jazdim na Forde S-Max AWD 2018. Zial mam taku garaz, z ktorej by som s vyssim autom a so skiboxom nevysiel, inak by som asi jazdil na niecom silnejsom, asi nieco z trojice Q7, Touareg alebo Cayenne. Mam rad pohodlie. Takze nie, k 5s sa ani nepriblizujem.

runner42
2. března • 19:35

S-Max je super, měl jsem ho jednou půjčený s partou ve Francii. Ale to by sis z pohledu kufru dost pohoršil, navíc budeš mít problém se třemi dětskými sedačkami.Ale k věci akcelerace. Kromě soukromých aut mám pracovního superba, aby nebyly u zákazníků z menších státních a samosprávných úřadů zbytečné kecy. Zmiňuju to proto, že ho v minulé diskuzi někdo srovnával s Teslou M3. Jistě, na jednu stranu je to typicky české, vytáhnout škodovku a vyvolá to trochu úsměv. Ale protože se superbem pár kiláků měsíčně udělám, a taky jsem už seděl v Modelu 3, to srovnání celkem chápu. Nikoliv z technického pohledu, ale z pohledu hodnoty.
Ten Superb má 0-100 za 5,5s, je to celkem pěkná překvapivě pohodlná čtyřkolka s automatem, dálkově ovládané programovatelné topení, tisíc zbytečných asistentů, interiér v kůži. Všechno lícuje, neteče do něj, mám si kam odložit brýle. V plné výbavě za 1.2 mega.
Model 3 proti němu vypadá jak dědova 105ka a že má M3 0-100 je mu jaksi k ničemu.

Art Vandelay
2. března • 21:27

S detskymi sedackami mas pravdu, deti ale rastu, uz nam stacia len dva podsedaky. Kufor sa oproti staremu S-Maxu tiez zmensil lebo auto sa vzadu zuzuje a znizuje. Co mi ale vadi velmi je dvojspojkovy automat. Neviem na ktorom S-Maxe si jazdil, ale stary bol skvely, tento novy to uz neni uplne ono.

Rembaz
3. března • 8:01

Aký máš problém s detskými sedačkami? Veď to auto je široké viac ako dosť.

Art Vandelay
3. března • 9:45

Moje deti s nimi maju problem, uz sa do nich nezmestia, za chvilu ani podsedaky nebudu potrebovat...

Majkl
1. března • 19:58

Údaje o kapacitě baterií v Modelu 3 jsou známy už několik let. Jen stačí hledat chvíli na netu, doporučuji zkusit kombinaci slov: Tesla model 3 battery capacity. :) Jestli to na tebe není teda moc těžký.

runner42
1. března • 20:03

Tak to prosím pošli odkaz, protože já informaci o kapacitě baterií základního modelu najít nemohu. Děkuji předem.

Thomas Fuk
1. března • 21:27

strýček google tvrdí, že 63kWh, nebo 29kWh, nebo 89,9kWh.....strýček google je zřejmě zmaten ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majkl
2. března • 10:24

Long range má kapacitu zhruba 74 kWh, mid range 62, standard range cca 50. Tesla sice tyto hodnoty oficiálně neuvádí, ale není problém je dopočítat na základě faktů o bateriich,případně k tomu dost informací dodalo i zveřejnění dojezdu dle EPA standardu,kde k bateriim taky nějaký info.:) Tady se prostě ukazuje už známý fakt, že je Tesla efektivnější se spotřebou než nová konkurence typu I-pace,apod.:)Fiiha, zjistit kapacity baterii mi zabralo,kolik? Neskutečných 10 sekund.

runner42
2. března • 11:00

Výborně, takže jsme se posunuli k tomu, že jsme kapacitu baterií základní verze najít nemohli, protože ho Tesla neuvádí. Teď ještě prosím odkaz na měření dojezdu základního modelu dle EPA, abychom si to mohli jak říkáš odvodit. Děkuji předem.

Majkl
3. března • 7:44

Posunuli jsme se k tomu, že nejsi schopný najít hodnoty, které nejsou problém dopočítat )) Sám tady pocitas s teoretickou cenou pro EU trh, takže se nesnsz hrát na ofiko hodnoty.Epa zveřejnila dojezd, zveřejnila průměrnou spotřebu. Když klesne dojezd, spotřeba je zhruba stejná, spocitas i nižší kapacitu,jen tak mimochodem. Pokud i tohle nedokážeš najít, pak nevím, co na tom netu vlastně děláš. Logicky se ale nebavím o základním modelu 3, který byl představený někdy dva dny zpět, a tudíž oficiální potvrzení standardem EPA ještě není. U nejvyššího Modelu 3 dokonce Tesla uváděla nižší dojezd než následně EPA.

runner42
3. března • 21:27

Ovšem toto vlákno i celá diskuze k článku se týká základního modelu. To jen ty jsi mimo a tvrdil jsi, že si informace máme dávno vygooglit.

Zelí
2. března • 11:40

Je docela možné, že to tesla ani neví. Případně je hodnota proměnná a dále je taky možné, že to je marketingově výhodné to neuvádět.

Majkl
3. března • 7:31

Tesla ho neuvádí záměrně. To,že ho neuvádí,ovšem není důvod ty hodnoty neznát. :)
Apple dělá to samé, pokud vím, taky veřejně nikde nezveřejňuje kapacitu baterií u svých mobilů.

Zelí
6. března • 5:28

V právní džungli, která tam je, nesmíš takový zásadní údaj zveřejnit, protože pokud to nesedí, tak už na tobě visí nějaký právnický raketýring.

Kankunen
1. března • 17:25

No a zas budeme v mínusu

Thomas Fuk
1. března • 17:35

To je jedno, investorům zas nakrmí ucho a zasejc chvíli dobrý :-D

runner42
1. března • 17:06

Tak co, Arte? Už uznáš, že zvěsti o kolapsu poptávky nelhaly?

Art Vandelay
2. března • 1:01

Kolaps dopytu??? Ty hovoris stale o nejakom virtualnom kolapse, ktory nie a nie prist. Sorry, ale ak by aj Tesla predavala 4000 TM3 za tyzden, kolapsom by som to nenazval. Elon ich chce ale donkonca roka predavat az 10 tisic tyzdenne, tak musel vyjst so zakladnym modelom. Tento fakt bol jasny od zaciatku, len prisiel o 4 mesiace skor. A cele za cenu docasnej nizsej marze. Ja celkom nerozumiem zruseniu tych predajni, nemam pocit ze to na nasom kontinente bude fungovat, ale detaily nepoznam...

runner42
2. března • 9:51

Já se vsadím, že vnitřně tomu nevěříš.
Kde bude vyrábět tuto "lacinou" verzi? V továrně a na lince, kde by mohl vyrábět dražší verzi s vyšší marží? Proč se zbavovat vyšších příjmů? Proč zavírat obchody a on-line prodej s přímým doručením jen nepřidat ke stávajícímu procesu?Nabídnu ti jinou variantu - po vypršení dotací došlo k výraznému poklesu poptávky a to u všech vyráběných Modelů. U modelů S a X se to Tesla snaží pokrýt snížením prodejní ceny na úkor marží, u Modelu 3 urychleně představuje co najlacinnější verzi oholenou na kost s minimální marží. A současně šetří, kde se jen dá.Cílem je udržet výrobu tak, aby mohla Tesla v druhé polovině roku požádat o další kapitál a v ruce mít dva argumenty - slušná výrobní čísla a stavbu továrny v Číně.

Majkl
1. března • 19:56

To věděl asi každý, že podstatná část předobjednavek na Model 3 je z důvodu základního modelu, ne kvůli.nejdražší verzi za zhruba dvojnásobnou cenu. :) Nechápu teď to překvapení.
Každopádně, pořád dokola slyším,že během roku už konečně ta Tesla padne,yeah!! Tak kdy to bude tentokrát, Bobe Lutzi,do konce tohoto roku nebo do roku xyz?

runner42
1. března • 20:04

Pointa je, že Musk tvrdil, že když budou dělat verzi za 35 tisíc USD, tak zkrachují. Teď ji dělat začali. Proč?

Art Vandelay
2. března • 1:21

Vsetci ludia vedia, ze Elon niektore veci prehana, ci uz pozitiva alebo negativa. Proste bude docasne nizsia marza na tych autach, plan bol 25%, bude asi 15%. Inak do Europy pustia lacnu verziu az za 6 mesiacov, myslis, ze to bude slabym dopytom? Preco ju neuvedu uz dnes?

runner42
2. března • 9:37

Tak abychom se bavili v kontextu významu Evropy pro Teslu, tak celá Evropa od záhájení evropských objednávek Modelu 3 vygenerovala průměrně 106 objednávek týdně.Dále je potřeba si uvědomit, že Tesla do Evropy tuto "lacinou" verzi dodávat nebude, protože náklady spojené s transportem a prodejem jsou fixní bez ohledu na verzi a buď Tesla obětuje veškerou marži, nebo se "laciný" model bude prodávat za 1.300.000 Kč a to za holátko na plecháčích v mizerném zpracování. To je v Evropě zcela nekonkurenceschopné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
David
3. března • 9:41

Ty seš chytrej. Ještě, že takové homoklády v tomto státě máme. Jo jo škoda se víc vyjadřovat.

G
2. března • 10:03

(Evropa od záhájení evropských objednávek Modelu 3 vygenerovala průměrně 106 objednávek týdně.)Dáš nám zdroj informace nebo jako vždy kecáš...?:-D

runner42
2. března • 10:55

ok, posílám a opravuji chybu, v citované větě jsem myslel "dodávek Modelu 3". 106 je průměr za měsíc (polovina ledna - polovina února) a mojí pointou je ukázat, že Tesla v Evropě od 1. do posledního prosince rychle nasbírala 14 tisíc objedávek Modelu 3 skalních fanoušků, do půlky ledna už to narostlo jen na 17,5 tisíce a nyní na konci února je křivka poptávky ve stavu klinické smrti.https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xIQU5qcBX... ...

Rembaz
2. března • 17:55

Toto beries ako relevantny udaj? Pobavilo.

runner42
2. března • 19:14

Navrhni lepší více komplexní zdroj. Rád se přiučím.

Rembaz
3. března • 7:59

Čísla ma len Tesla. Nejaká tabuľka kde sa ti zápíše pár ľudí nemôžeš udávať ako zdroj dopytu po aute.

runner42
5. března • 17:14

Tak zaprvé 1200 lidí není pár.
Zadruhé kdyby si tomu věnoval alespoň minutu tak by sis možná všimnul, že faktury Tesly jsou číslované a díky tomu lze určit v jakých zhruba se pohybujeme hodnotách.
Aktuálně Tesla prodala v Evropě cca 6000 tisíc Modelů 3.

Benzín
1. března • 20:47

Nevadí, kasacink. Věrící investoři to nakrmí. Ještě nedávno tvrdil o nemožnosti ziskové výroby. To teda musel dost brutálně oholit na baterce a na motoru.

jogurt
1. března • 17:20

pssst, nebo vystoupí tlučhuba s nějakým novým světoborným projevem...

Brutus
3. března • 9:38

Ten Tlučhuba zaměstnává 60 tisíc lidí. Kolika lidem dáváš práci ty? Buzno

Doporučujeme

Články odjinud