Tesla šokovala novým Roadsterem. Bude extrémně rychlý a šíleně drahý

Tesla měla včera večer odhalit zcela nový náklaďák Semi, vedle něj se však vytasila i s velkým překvapením.

Nyní už aspoň zřejmě známe důvod, pro který Tesla dvakrát odložila prezentaci svého prvního náklaďáku Semi. Během slavnostního večera, jehož program začal včera v 19 hodin kalifornského času (dnes 4:00 našeho času), totiž Elon Musk vytasil překvapení v podobě nové generace modelu, kterým to před lety pro Teslu všechno začalo – sporťákem Roadster.

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Vůz uvidíme na silnicích zřejmě někdy v roce 2020. Podle Tesly jde o nejlépe zrychlující vůz světa, který se z 0-97 km/h dostane za 1,9 sekundy, na 160 km/h je za 8,8 sekundy a má ambice dosáhnout maximální rychlosti 400 km/h. Správně chápete, že tohle není zcela dokončené auto, jde o koncept blízký sériové podobě, avšak s tím rozdílem, že už má první ceny.

Vtip je v tom, že nejdříve bude možné objednávat pouze tisícikusovou úvodní sérii, přičemž za každý vůz se částka 250.000 dolarů, tedy asi 5,4 milionu korun, se skládá předem. „Základ“ za 4,3 milionu bude dostupný až po vyprodání Founders Series, a sice společně s rezervačním poplatkem 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun).

Tesla Roadster dostala zelenou, bude větší a rychlejší

Tesla Roadster dostala zelenou, bude větší a rychlejší

O pohon se starají tři elektrické motory, jeden vpředu a dva vzadu. Jde tedy o čtyřkolkou, která má dohromady točivý moment 10.000 N.m na kolech. Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 200 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků