Tesla Semi opět spatřena v akci: Elektrický tahač prochází zátěžovými testy v provozu

Kalifornská automobilka nadále sbírá data z testování svého elektrického tahače v reálném provozu. Uvedení Tesly Semi do prodeje se má tedy dále zpozdit.

Jeden z prototypů tahače Tesla Semi byl nyní spatřen s naloženým přívěsem na dálnici 405 v Los Angeles. Matně červený exemplář vezl betonové bloky a na cestě jej doprovázela Tesla Model X. Jedna se o další z případů, kdy byl chystaný elektrický tahač zachycen v reálném provozu. S nadále probíhajícími zátěžovými testy se spekuluje, že předpovídané uvedení na trh Tesla nakonec nestihne.

Čas letí rychle. Během představení konceptu na konci roku 2017 bylo oznámeno uvedení na trh v roce 2019. Podle informací od řady zdrojů však kalifornská značka nestíhá letošní start prodejů dodržet a elektrického tahače se první zákazníci dočkají až během roku 2020.

Náhle explodující Tesla Model S je v Číně virální videem. Automobilka případ vyšetřuje

Náhle explodující Tesla Model S je v Číně virální videem. Automobilka případ vyšetřuje

Rezervace vozů už Tesla spustila a automobilka nyní vyhlíží nutnost pokrytí silné poptávky. Do seznamu známých firem čekajících na elektrické tahače už totiž patří například Pepsi, které drží objednávku na 100 kusů Semi. Mezi dalšími zájemci jsou ale také velké přepravní společnosti DHL (10 ks), FedEx (20 ks) nebo UPS (125 ks). Celkem o Semi projevila zájem už více jak dvacítka velkých společností především z USA.

Nakonec se hodí připomenout základní technické informace Semi. Tahač pohání čtyři nezávislé elektromotory umístěné na zadní nápravě. Bez přívěsu zvládne akceleraci z nuly na 96 km/h za 5 sekund, při plném zatížení s návěsem (celková hmotnost 36 tun) zvládne stejnou disciplínu za 20 sekund.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Automobilka se dříve nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojezd asi 805 kilometrů. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém pak dokáže přibližně za 30 minut zajistit dojezd až 644 km. Tesla rovněž uvedla, že provoz Semi má během milionu ujetých mil firmám ušetřit až 200.000 dolarů (asi 4,6 milionu korun) v nákladech na palivo.

Tesla Semi bude pochopitelně vybavena i dále rozšířeným Autopilotem, který nabídne i funkci cestování v konvoji. Pokud pojede více modelů Semi za sebou, dokážou zcela samostatně následovat první tahač.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků