Tesla Semi opět spatřena v akci: Elektrický tahač prochází zátěžovými testy v provozu

Kalifornská automobilka nadále sbírá data z testování svého elektrického tahače v reálném provozu. Uvedení Tesly Semi do prodeje se má tedy dále zpozdit.

Jeden z prototypů tahače Tesla Semi byl nyní spatřen s naloženým přívěsem na dálnici 405 v Los Angeles. Matně červený exemplář vezl betonové bloky a na cestě jej doprovázela Tesla Model X. Jedna se o další z případů, kdy byl chystaný elektrický tahač zachycen v reálném provozu. S nadále probíhajícími zátěžovými testy se spekuluje, že předpovídané uvedení na trh Tesla nakonec nestihne.

Čas letí rychle. Během představení konceptu na konci roku 2017 bylo oznámeno uvedení na trh v roce 2019. Podle informací od řady zdrojů však kalifornská značka nestíhá letošní start prodejů dodržet a elektrického tahače se první zákazníci dočkají až během roku 2020.

Náhle explodující Tesla Model S je v Číně virální videem. Automobilka případ vyšetřuje

Náhle explodující Tesla Model S je v Číně virální videem. Automobilka případ vyšetřuje

Rezervace vozů už Tesla spustila a automobilka nyní vyhlíží nutnost pokrytí silné poptávky. Do seznamu známých firem čekajících na elektrické tahače už totiž patří například Pepsi, které drží objednávku na 100 kusů Semi. Mezi dalšími zájemci jsou ale také velké přepravní společnosti DHL (10 ks), FedEx (20 ks) nebo UPS (125 ks). Celkem o Semi projevila zájem už více jak dvacítka velkých společností především z USA.

Nakonec se hodí připomenout základní technické informace Semi. Tahač pohání čtyři nezávislé elektromotory umístěné na zadní nápravě. Bez přívěsu zvládne akceleraci z nuly na 96 km/h za 5 sekund, při plném zatížení s návěsem (celková hmotnost 36 tun) zvládne stejnou disciplínu za 20 sekund.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Automobilka se dříve nechala slyšet, že tahač má mít při dálniční rychlosti dojezd asi 805 kilometrů. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém pak dokáže přibližně za 30 minut zajistit dojezd až 644 km. Tesla rovněž uvedla, že provoz Semi má během milionu ujetých mil firmám ušetřit až 200.000 dolarů (asi 4,6 milionu korun) v nákladech na palivo.

Tesla Semi bude pochopitelně vybavena i dále rozšířeným Autopilotem, který nabídne i funkci cestování v konvoji. Pokud pojede více modelů Semi za sebou, dokážou zcela samostatně následovat první tahač.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků