Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

22 komentářů

Rhinoman
25. listopadu • 20:13

Já Tesle fandím. Je první, už to musí být neuvěřitelně složité. Všechny postupy,technologie si musí vymyslet sám. Věřím, že dokáže vše vyřešit do zdárného konce, i když asi za velmi vysokou cenu. Mě se pozice řidiče ve středu vozu líbí, něco podobného jsem už navrhl v roce 2012 ...https://grabcad.com/library/volvo-vlt-788-1....
Ale bez zpětných zrcátek to nepůjde, je tam natolik mrtvých úhlů, že kamery by se dali využít maximálně na dálnici. I tak by museli fungovat na senzorech, aby se LCD rozsvítila až když bude v blízkosti vozu z jakékoliv strany pohyb.

p.
21. listopadu • 17:03

Todle hejblo na dlouhe trate je nesmysl... na rovne dlouhe dalnice je daleko lepsi legalizovat delsi soupravy s klasickym tahacem a napr. dvema navesy, ktere odvezou vice nakladu s mensima fixnima peneznima nakladame (jeden ridic, jedno pojisteni tahace...) Toto je presny opak (mozna hmotnost nakladu je mensi nez u klasickeho tahace)El. truck by mohl mit mozna smysl v primestske doprave, kde je treba auto s korbou/skrini a ne tahac s navesy (nevejde se do ulic mest), musi mit ovsem stale dostatecne velky dojezd a to i v podminkach neprizniveho pocasi (topeni v zime, klimatizace v lete) coz opet snizuje uzitnou hodnotu mozneho nakladu.Nehlede na to, ze to bude mit nejspis astronomicky vysokou pojistku a fixni naklady... protoze
1. pri prvni bouracce nekde a naslednem zahoreni to nechaji hasici cele rizene shoret... hasit elektrokram nikdo nebude z duvodu nebezpeci urazu elektrickym proudem (tzn draha pojistka, bo je to potencialne cele vice horlave nez klasicky truck, viz obrovske proudove razy baterii, nabijeni atd..)
2. zadny stat (ekonomika) si nenecha utikat penize z nulovych/nizkych dani za eko auta do nekonecna... cim vice takovych aut, tim vyssi pravdepodobnost, ze se i tyto naklady vyrovnaji nakladum u klasickych aut (spotrebni dan z nafty prevedena na elektrinu, fixni statni naklady a prijmy je treba vzdy vybrat na danich + jeste vybrat o neco vice, to si stat pohlida)

Kuk Vykuk
19. listopadu • 14:43

Koukám, že odborníci vod kulatý lopaty jsou poněkud přepadlý a zarytě mlčí. Už se asi nemůžou tý nádhery dočkat :-D;-)B-]

Gašpo
18. listopadu • 17:01

No a kedy ho skutočne ukážu? Zatiaľ vidím len počítačové vizualizácie. Zatiaľ je to "náklaďák aký svet nevidel".:-D

Saman
19. listopadu • 10:11

Vždyť na tu prezentaci přijel Musí v jednom z těch dvou co tam na prezentaci přijeli, nebo že by vizualizace prezentace? :-))

Look
17. listopadu • 22:57

Co to kurva je, radši jdu mrdat

Kuk Vykuk
19. listopadu • 14:38

To budou zase prasata kvičet :-D

Kuk Vykuk
17. listopadu • 22:26

Další hlína na rakev spalováků B-]

Kuk Vykuk
17. listopadu • 22:29

Jestli to bude eknomicky výhodné, tak bude změna nekompromisní a hodně rychlá.

úvaha
19. listopadu • 18:06

Ta ekonomická výhodnost či nevýhodnost asi bude hodně ovlivněna tím, zda to uveze srovnatelnou hmotnost nákladu, jako náklaďáky se spalovacím motorem. Zřejmě to bude záviset hlavně na celkové hmotnosti baterií potřebných pro srovnatelný dojezd. Pokud to bude vozit větší "mrtvou" hmotnost v podobě těžších bateríí, než kolik váží spalovací motor i s nádržemi nafty naplněnými pro stejnou přepravní vzdálenost, pak při stejné maximální hmotnosti cca 36t by bateriové náklaďáky mohly vozit méně nákladu, aby tu maximální povolenou hmotnost nepřekročily. Z hlediska ekonomiky provozu bude zřejmě zajímavé, jestli se přepraví nějaké množství na určitou vzálenost buď najednou se spalovacím pohonem, anebo navíckrát s el. pohonem z baterií?

oh.c!
18. listopadu • 9:17

Jasně. Začne se zvyšováním cen vozů se spalovacím motorem. Něco padne na zařízení pro čištění výfukových plynů a zbytek se dorovná nějakou "daní". To legislativci v parlamentu zvládnou. CO2 je "přece" fuj! ...Ale drobnostmi jako rychlost nabíjení akumulátorů a zdroje elektrické energie se neřeší. A zvýšené náklady na přepravu přece platí zákazník. Pořešeno na 1*. 3-[
Pro srovnání citace PR: " .. tahač s návěsem a celkovou hmotností do 40 tun může mít s novým motorem na CNG dojezd až 1100 km a klasická nákladní vozidla, jejichž podvozek dovoluje instalaci dalších nádrží, mohou mít dojezd až 1600 km"
P.S. Řečnická otázka na konec: A jak bateriový elektromobilní kamion řeší pevné částice, kromě toho, že nijak?
Nechtěla by Tesla dělat třeba tahače pro zemědělství na baterky? To je taky výzva!

Kuk Vykuk
19. listopadu • 14:41

Dej si prášek nebo ti rupne žíla B-]

Marek
17. listopadu • 20:55

Čo je na ňom pekné? Podľa mna nič.

dilema
17. listopadu • 20:28

Když už to má z hlediska zrychlování parametry sporťáku, bude to taky brzdit podobně jako sporťák i s nákladem 36 tun? Nechybí náhodou v té kabině oddělený prostor s lůžkem, což asi řidiči moc neocení, zejména pokud by jim měla nějaká osoba pomáhat uvést to zmiňované "postavení" řidiče zpět do původního stavu? Jaká bude asi výdrž a záruka na baterie při pravděpodobně častém a rychlém dobíjení?

Bobby Deerfield
18. listopadu • 22:33

Pozor. 36tun je celková. Nosnost radši vůbec neuvádějí.

Kuk Vykuk
17. listopadu • 22:25

S 36 tunama to parametry sporťáku nemá, takže je ani nemůžeš očekávat. Brždění bude hlavně rekuperační.

Pajda
17. listopadu • 20:48

Lze předpokládat že do záruky na baterii dají právě těch ohlášených 1 600 000 km bez ohledu na četnost rychlodobíjení.

Ghostyx
17. listopadu • 16:57

Ať si o tom myslíme co chceme, tak je to správný směr, počáteční investice je sice nepředstavitelná, jelikož se začíná od nuly a neexistuje výroba produktu, samotný produkt ani potřebná infrastruktura pro jeho používání, a ještě i v této fázi, kdy už nějaká výroba je i nějaká infrastruktura (cca 1000 dobíjecích stanic, rozvodná síť, několik komplexů s fotovoltaikou na úrovni kapacity ČEZu atd.) je to zatím hodně o přesvědčování a víře investorů, jelikož se vše musí vybudovat od nuly a takříkajíc na zelené louce a to chce investice nejen do technologie, ale i do pozemků a nějaký nemalý čas, nicméně je již zcela jisté, že to dříve nebo později stávající technologii spalovacích motorů smete ze stolu a ti hlavní hráči na automotiv trhu to již docela dobře chápou, že fosilním palivům zvoní hrana, jelikož nikdy nemohou konkurovat v emisích něčemu, co bude v při výrobě produktu a následně jeho provozu i při výrobě energie k jeho užívání naprosto bez emisí nebo jen s nepatrnými emisemi a ještě k tomu soběstačné a nezávislé na těžbě suroviny kdesi u nevypočitatelných a konfliktních "neandrtálců" s nějakou odpornou vírou... V tomto směru obdivuji Muska za jeho vizi, patriotismus vůči USA, byť tam nemá kořeny a považuji ho za jednoho z největších (ne-li absolutně největšího) vizionářů naší doby... B-]

kluc
17. listopadu • 19:10

Já tam žádné vizionářství nevidím.

Bobby Deerfield
18. listopadu • 18:42

Vizionářství tam je naprosto jasné. Je to o tom, jak maximálně podojit stát na dotacích. Jinak ten kamion je v podstatě nesmysl. Žádný parametr není na úrovni nebo potřebný pro současnou autodopravu.

optimista
17. listopadu • 13:36

vyloženě "krasavec" :-P

Saman
17. listopadu • 15:00

jj krasa je nejdulezitejsi parametr u kamionu :-P

Doporučujeme

Články odjinud