Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

optimista  |  17. 11. 2017 13:36

vyloženě "krasavec"

Odpovědět  |   | 
Saman  |  17. 11. 2017 15:00

jj krasa je nejdulezitejsi parametr u kamionu

Odpovědět  |   | 
Ghostyx  |  17. 11. 2017 16:57

Ať si o tom myslíme co chceme, tak je to správný směr, počáteční investice je sice nepředstavitelná, jelikož se začíná od nuly a neexistuje výroba produktu, samotný produkt ani potřebná infrastruktura pro jeho používání, a ještě i v této fázi, kdy už nějaká výroba je i nějaká infrastruktura (cca 1000 dobíjecích stanic, rozvodná síť, několik komplexů s fotovoltaikou na úrovni kapacity ČEZu atd.) je to zatím hodně o přesvědčování a víře investorů, jelikož se vše musí vybudovat od nuly a takříkajíc na zelené louce a to chce investice nejen do technologie, ale i do pozemků a nějaký nemalý čas, nicméně je již zcela jisté, že to dříve nebo později stávající technologii spalovacích motorů smete ze stolu a ti hlavní hráči na automotiv trhu to již docela dobře chápou, že fosilním palivům zvoní hrana, jelikož nikdy nemohou konkurovat v emisích něčemu, co bude v při výrobě produktu a následně jeho provozu i při výrobě energie k jeho užívání naprosto bez emisí nebo jen s nepatrnými emisemi a ještě k tomu soběstačné a nezávislé na těžbě suroviny kdesi u nevypočitatelných a konfliktních "neandrtálců" s nějakou odpornou vírou... V tomto směru obdivuji Muska za jeho vizi, patriotismus vůči USA, byť tam nemá kořeny a považuji ho za jednoho z největších (ne-li absolutně největšího) vizionářů naší doby...

Odpovědět  |   | 
kluc  |  17. 11. 2017 19:10

Já tam žádné vizionářství nevidím.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  18. 11. 2017 18:42

Vizionářství tam je naprosto jasné. Je to o tom, jak maximálně podojit stát na dotacích. Jinak ten kamion je v podstatě nesmysl. Žádný parametr není na úrovni nebo potřebný pro současnou autodopravu.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  17. 11. 2017 20:28

Když už to má z hlediska zrychlování parametry sporťáku, bude to taky brzdit podobně jako sporťák i s nákladem 36 tun? Nechybí náhodou v té kabině oddělený prostor s lůžkem, což asi řidiči moc neocení, zejména pokud by jim měla nějaká osoba pomáhat uvést to zmiňované "postavení" řidiče zpět do původního stavu? Jaká bude asi výdrž a záruka na baterie při pravděpodobně častém a rychlém dobíjení?

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  17. 11. 2017 20:48

Lze předpokládat že do záruky na baterii dají právě těch ohlášených 1 600 000 km bez ohledu na četnost rychlodobíjení.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 11. 2017 22:25

S 36 tunama to parametry sporťáku nemá, takže je ani nemůžeš očekávat. Brždění bude hlavně rekuperační.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  18. 11. 2017 22:33

Pozor. 36tun je celková. Nosnost radši vůbec neuvádějí.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  17. 11. 2017 20:55

Čo je na ňom pekné? Podľa mna nič.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 11. 2017 22:26

Další hlína na rakev spalováků

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 11. 2017 22:29

Jestli to bude eknomicky výhodné, tak bude změna nekompromisní a hodně rychlá.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  18. 11. 2017 09:17

Jasně. Začne se zvyšováním cen vozů se spalovacím motorem. Něco padne na zařízení pro čištění výfukových plynů a zbytek se dorovná nějakou "daní". To legislativci v parlamentu zvládnou. CO2 je "přece" fuj! ...Ale drobnostmi jako rychlost nabíjení akumulátorů a zdroje elektrické energie se neřeší. A zvýšené náklady na přepravu přece platí zákazník. Pořešeno na 1*.
Pro srovnání citace PR: " .. tahač s návěsem a celkovou hmotností do 40 tun může mít s novým motorem na CNG dojezd až 1100 km a klasická nákladní vozidla, jejichž podvozek dovoluje instalaci dalších nádrží, mohou mít dojezd až 1600 km"
P.S. Řečnická otázka na konec: A jak bateriový elektromobilní kamion řeší pevné částice, kromě toho, že nijak?
Nechtěla by Tesla dělat třeba tahače pro zemědělství na baterky? To je taky výzva!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  19. 11. 2017 14:41

Dej si prášek nebo ti rupne žíla

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  19. 11. 2017 18:06

Ta ekonomická výhodnost či nevýhodnost asi bude hodně ovlivněna tím, zda to uveze srovnatelnou hmotnost nákladu, jako náklaďáky se spalovacím motorem. Zřejmě to bude záviset hlavně na celkové hmotnosti baterií potřebných pro srovnatelný dojezd. Pokud to bude vozit větší "mrtvou" hmotnost v podobě těžších bateríí, než kolik váží spalovací motor i s nádržemi nafty naplněnými pro stejnou přepravní vzdálenost, pak při stejné maximální hmotnosti cca 36t by bateriové náklaďáky mohly vozit méně nákladu, aby tu maximální povolenou hmotnost nepřekročily. Z hlediska ekonomiky provozu bude zřejmě zajímavé, jestli se přepraví nějaké množství na určitou vzálenost buď najednou se spalovacím pohonem, anebo navíckrát s el. pohonem z baterií?

Odpovědět  |   | 
Look  |  17. 11. 2017 22:57

Co to kurva je, radši jdu mrdat

Odpovědět  |   | 
kuk  |  19. 11. 2017 14:38

To budou zase prasata kvičet

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  18. 11. 2017 17:01

No a kedy ho skutočne ukážu? Zatiaľ vidím len počítačové vizualizácie. Zatiaľ je to "náklaďák aký svet nevidel".

Odpovědět  |   | 
Saman  |  19. 11. 2017 10:11

Vždyť na tu prezentaci přijel Musí v jednom z těch dvou co tam na prezentaci přijeli, nebo že by vizualizace prezentace?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  19. 11. 2017 14:43

Koukám, že odborníci vod kulatý lopaty jsou poněkud přepadlý a zarytě mlčí. Už se asi nemůžou tý nádhery dočkat

Odpovědět  |   | 
p.  |  21. 11. 2017 17:03

Todle hejblo na dlouhe trate je nesmysl... na rovne dlouhe dalnice je daleko lepsi legalizovat delsi soupravy s klasickym tahacem a napr. dvema navesy, ktere odvezou vice nakladu s mensima fixnima peneznima nakladame (jeden ridic, jedno pojisteni tahace...) Toto je presny opak (mozna hmotnost nakladu je mensi nez u klasickeho tahace)

El. truck by mohl mit mozna smysl v primestske doprave, kde je treba auto s korbou/skrini a ne tahac s navesy (nevejde se do ulic mest), musi mit ovsem stale dostatecne velky dojezd a to i v podminkach neprizniveho pocasi (topeni v zime, klimatizace v lete) coz opet snizuje uzitnou hodnotu mozneho nakladu.

Nehlede na to, ze to bude mit nejspis astronomicky vysokou pojistku a fixni naklady... protoze
1. pri prvni bouracce nekde a naslednem zahoreni to nechaji hasici cele rizene shoret... hasit elektrokram nikdo nebude z duvodu nebezpeci urazu elektrickym proudem (tzn draha pojistka, bo je to potencialne cele vice horlave nez klasicky truck, viz obrovske proudove razy baterii, nabijeni atd..)
2. zadny stat (ekonomika) si nenecha utikat penize z nulovych/nizkych dani za eko auta do nekonecna... cim vice takovych aut, tim vyssi pravdepodobnost, ze se i tyto naklady vyrovnaji nakladum u klasickych aut (spotrebni dan z nafty prevedena na elektrinu, fixni statni naklady a prijmy je treba vzdy vybrat na danich + jeste vybrat o neco vice, to si stat pohlida)

Odpovědět  |   | 
Rhinoman  |  25. 11. 2017 20:13

Já Tesle fandím. Je první, už to musí být neuvěřitelně složité. Všechny postupy,technologie si musí vymyslet sám. Věřím, že dokáže vše vyřešit do zdárného konce, i když asi za velmi vysokou cenu. Mě se pozice řidiče ve středu vozu líbí, něco podobného jsem už navrhl v roce 2012 ...https://grabcad.com/library/volvo-vlt-788-1....
Ale bez zpětných zrcátek to nepůjde, je tam natolik mrtvých úhlů, že kamery by se dali využít maximálně na dálnici. I tak by museli fungovat na senzorech, aby se LCD rozsvítila až když bude v blízkosti vozu z jakékoliv strany pohyb.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 133 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A