Tesla se v roce 2018 dostala do zisku. Co bude dál?

94 komentářů

Kuk Vykuk
6. února • 5:22

Tezla vesele vyrábí a prodává zatímco koncernové elektrické Porše Taycan se potýká s technickými problémy a na trh dorazí bez autopilota. Sákra, další Tezla zabiják to nedává :-DPorše si stěžuje na nekompetentnost lidí z Audi, kteří mají autopilota dodat. Výstavní skříně koncernu Volkswagen začínají ztrácet na lesku a Audi slogan "Náskok díky technice" začíná mít příchuť špatného vtipu.Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porschehttps://www.e15.cz/zahranicni/audi-uz-neni-i... ... Automobilka Audi má problémy. Už není inovačním tygremhttps://www.peak.cz/automobilka-audi-ma-probl... ...

mm
26. dubna • 14:23

K čemu autopilot když ani nefunguje. Chodíš na hybrid cz tak snad víš jaké problémy s ním majitelé tesel mají. Elektrický model porsche je pro ukonejšení politiků. Není to nic na čem by z hlediska výroby porsche záleželo.

Kuk Vykuk
6. února • 3:34

2011Elektrické vize šéfa Tesly začínají připomínat pohádkuhttp://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-vi... ... 2018Tesla se v roce 2018 dostala do zisku. Co bude dál?Co by bylo, Tesla dál bude vyrábět auta a nové modely, zatímco pisálkové budou dál psát svoje houna vo tom že zejtra krachne a podkládat to svejma blábolama vo ekonomice, energetice a politice. Další pitomci na to budou zpovykaně regovat a vlak pojede dál, dokud všechny spalováky neskočej v hrobě. B-]

runner42
6. února • 11:32

"Zní to všechno pěkně, bohužel až moc pěkně. Fakta ale ničemu z toho nenasvědčují. Máme zde firmu, která osm let slibuje revoluci, jež ne a ne přijít. Která roky prodávala auto s dvoumilionovou cenovkou, jehož využitelnost byla velmi omezená a našla pro něj minimum zákazníků. A která již tři roky mluví o autě s neuvěřitelnou cenou i vlastnostmi. Když po letech přijde řeč na to, že pořád žádné není, jsou nám místo realistických informací představeny ještě fantastičtější vize hovořící o ceně vozu sotva pokrývající náklady na jeho ještě lepší akumulátory, prodloužení už tak nadsazeného dojezdu použitím jiných kol, vyměnitelnosti baterek v neexistující sítí teoretických servisů v nereálném čase, které půjde dobít za podobně „skutečnou” jednotku času ze sítě pracující s proudem, jenž nikdo nemá běžně k dispozici."Takže kromě těch let vlastně žádná změna.

Kuk Vykuk
8. února • 8:21

Jen runner každou chvíli předpovídá jasnej krach, kterej se opět nekoná. Takže vůbec žádná změna, ten mozek ti měkne čím dál tím víc.

Kuk Vykuk
13. února • 3:14

Revoluce už dávno nastala, všichni dinosauři budou vyrábět elektropekáče a to i ti kteří nechtěli a hybridy kromě pár vyjímek rovnou přeskočej. Spalováky se sunou do hrobu v čele s naftovými rakovinomety a automobilky vyhlásili konečné datum pohřbu výroby svých spalováků. Přesně to co si přál Elon Musk nastalo, dinosauři přecházej na bezemisní auta. Samzřejmě ne protože by chtěli, ale protože musej B-]:-D

LOL
7. února • 15:01

A ke všemu ještě v Emerice teď docela mrzne a TEchnicky SLAbé vozy mají problém s dojezdem (baterčičkám je ziminka) a zamrzacím technologickým vychytávkám (zapuštěné kliky dveří).:-D:-D:-D

Kuk Vykuk
6. února • 3:10

Ekonomičtí experti z autorevue zase splácali svoje houna na hromadu a říkaj tomu hrad. :-D:-D:-DB-]

Benzín
6. února • 16:53

Viď a ty u toho nesmíš chybět. Tak pojď, přidej na tu hromadu taky, ať můžeš ten hrad plácat s námi.

Kuk Vykuk
8. února • 8:13

Já ekonomice moc nerozumím, takže svejma lejnama se trefuju akorát do takovejch týpků jako si ty. B-]

runner42
4. února • 14:16

Dál bude kolaps poptávky v US, nezájem v EU a bankrot ke konci 2019.

Kuk Vykuk
6. února • 3:06

Už si tu jen za totálního kašpara. Nějak ti ty bankroty nevycházej. B-]runner42 | 02. 12. 2017 17:51Tesla je vyřízená. 6 měsíců a bankrot.https://www.autorevue.cz/polovina-modelu-porsche-b... ...

runner42
6. února • 7:37

Asi jsi jediný, kdo neví, že Tesla minulý rok dosáhla stavu k bankrotu. To že tady stále je smrdí socialismem a netržním fungováním.

Art Vandelay
6. února • 17:11

Elon trochu prehana, to vsetci vieme, ci uz ide o bankrot alebo rychlost nabehu vyroby, reci o socializme su mimo, pokym nebude znecistovanie ovzdusia riadne zdanene, tak su danove ulavy na elektrickych autach uplne v poriadku.

runner42
7. února • 8:41

A proč jen znečišťovatele ovzduší?Proč ne provozovatele solárních a větrných elektráren, které totálně ničí přirozené klima v místě výroby?

kkk
6. února • 15:44

Zase ty vaše pohádky "honza málem králem" runner42 | 11. 12. 2017 07:32Cena baterií neklesá a veškeré Muskovy fantaskní modely vývoje ceny vs. kapacita jsou v troskách, protože ve skutečném světě ukázkově požral růst cen síranu kobaltnatého používaného pro bateriové katody a vyráběného velmi neekologickým procesem. Díky požadavkům Číny na zavedení ekologických opatření do jeho rostoucí výroby jeho cena už rok doslova raketově roste. runner42 | 12. 12. 2017 06:40Jenže to je minulost. V říjnu 2016 se pokles cen zastavil a od června 2017 ceny rostou a růst budou., protože je táhne růst cen již zmiňovaného síranu kobaltnatého, konkrétně za posledních 6 měsíců o 100%. A realita https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

runner42
7. února • 8:39

:-DA co se ti nezdá? Podle původních prognóz měla být teď cena cca 100$, místo toho jsme na 180$ za 1kWh. Podívej se na křivku poklesu ceny z let 2014 a 2015.Pokles vyhladil právě kobalt.A jeho cena po mém příspěvku z roku 2017 samozřejmě dále rostla, že neroste do dnes je očividné. Ovšem pointou mého tehdejšího příspěvku je první věta, tak si ji přečti ještě jednou, a pak si ji dej do souvislostí s představami Muska ohledně cen baterií a cenou Modelu 3.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
7. února • 13:08

Ad kobalt jeho cena strmě spadla :-D http://www.infomine.com/investment/metal-prices/c... ...

Kuk Vykuk
8. února • 8:06

Teď si můžeš runnere s těma svejma chytrejma pindama jen nasadit rolničky a jít strašit fakany do pomocný školky. B-]

kkk
7. února • 12:58

Protože se jako obvykle v delším textu(vašem) ztrácíte vybírám to podstatné " ceny rostou a růst budou." A realita "Propad cen baterií byl letos rychlejší než očekávaly prognózy. Pomáhá růst výrobních kapacit, míní Bloomberg" Výsledky ukázaly, že bateriové články od Tesly stojí 111 dolarů na kilowatthodinu, což je o 37 méně než u LG Chem.Více na https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ... ,Ještě nějaký problém?:-D

Saman
3. února • 18:07

Autorevue nezklamalo, jen par udaju a takhle je pomichat a zmotat, bravo, novinarina na urovni amateru

Jig
4. února • 15:23

pejsek a kočička vařili dort... resp. když patří pod Blesk, tak se na fakta moc nekouká

josephko
2. února • 18:22

Som rád, že som sa v dnešnej diskusii nesklamal. Tesla nie je v zisku, ale v hlbokej strate. A ak náhodou je aj papierovo v zisku, tak len kvôli účtovným prechmatom. :-DAspoň tak to vidia miestni Teslofóbi...A ja im naložím ešte jednu jóbovku z dnešného dňa, z ktorej ich môže trafiť šľak :-D: Tesla vyvinula batérie s lepšou výkonom, životnosťou aj cenou (ale aj toto bude pravdepodobne klasická fake news zo strany Elona Muska, aby zmiatol investorov .a blbčekov, čo vidia budúcnosť dopravy v elektromobiloch... :-D )https://www.teslamagazin.sk/tesla-bateria-nova-techno... ...

vzpomínka
2. února • 22:27

Jakési lepší baterky měl už před pár lety i Samsung, jen občas nečekaně hořely. Jen aby to nemělo v praxi podobné nedostatky, jaké jsou popisovány třeba na http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou...

Pavel F.
2. února • 22:51

Ten článek je pitomost. Článek staví na dvou tvrzeních, které ale nikdo z oboru EV netvrdí.Nikdo netvrdí, že akumulátory budou mít energetickou hustotu jako kapalná paliva. Snahou je, zvýšit energetickou hustotu natolik, aby EV byla akceptovatelná pro většinu našich jízd. Nesnaží se je dohnat na stejnou úroveň (byť by to bylo příjemné, pokud by k tomu došlo)Druhé tvrzení je sice pravdivé, ale k ničemu. Totéž lze prohlásit o kterémkoliv dalším palivu - naftě, benzínu, CNG, LPG, vodíku...Vzhledem k tomu, že článek vyšel před 2 lety, jak to nepůjde a když se ohlédnu za posledními 2 lety a ono to jde, tak si myslím, že autor se pořádně seknul.

vzpomínka
3. února • 18:52

Nedávno byl v TV takový pěkný francouzský dokument o vývoji železnice. Mimo jiné tam uváděli, že významný krok byl přechod z parních lokomotiv na lokomotivy elektrické, protože parní lokomotivy musely každé 2 hodiny zastavovat a doplňovat uhlí a vodu, což trvalo dlouho a snižovalo tedy efektivitu provozu. Oproti tomu elektrické lokomotivy bylo možné využívat prakticky nepřetržitě, když odebíraly energii průběžně během provozu. Přesto se však mnoho tratí nevyplatí elektrifikovat a proto na nich jezdí dieselové lokomotivy. Z hlediska efektivity provozu je tedy elektromobil na baterie mnohem podobnější parní lokomotivě než elektrické lokomotivě, protože efektivitu jeho provozu velmi ovlivňuje právě ta dlouhá doba doplňování energie. A na chemických reakcích a vazbách se toho moc vymyslet nedá, tyhle základní principy prostě jen tak změnit nelze.

Freddka
5. února • 11:22

Rikas "Z hlediska efektivity provozu je tedy elektromobil na baterie mnohem podobnější parní lokomotivě než elektrické lokomotivě, protože efektivitu jeho provozu velmi ovlivňuje právě ta dlouhá doba doplňování energie."A ja bych s tim celkem souhlasil. Ovsem nedospeju ke stejnemu zaveru, protoze podle me michas hrusky a jabka. Vysvetlim.Vlak je vec, ktera ma jet nepretrzite a kazda minuta, kdy stoji, nevydelava penize (podobne jako nakladak, letadlo, nakladni lod apod.). Cilem je aby vlak byl v pohybu pokud mozno 24 hodin denne 7 dni v tydnu.Jenze osobni auto takto nefunguje. V drtive vetsine pripadu pouziti jede to auto denne mene nez 500km. Treba v 98% pripadu. A cilem neni jet od rana do vecera - cilem je jezdit do prace a zpet, zajet na nakup, po meste, z venkova na mesto a zpet apod. Jinymi slovy pres noc nabit, pres den spotrebovat. Takovy je cyklus osobniho automobilu.Proto nevadi, ze nabijeni EV chvili trva - protoze se to nabiji stejne jen v noci a pres den skoro nikdy ne. Nemluve o tom, ze technologie je to velice cerstva a pritom uz ted tady mame FUNKCNI PREDSERIOVE verze aut, ktere lze nabit na 80% za 10-15 minut (porsche)! Takze casem mozna ani ta doba nabijeni nebude potreba resit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
5. února • 11:38

Ono je to předvším o infrastruktuře. U elektromobilu totiž platí pravidlo "Když parkuji, nabíjím". 90% času auto parkuje.Pokud toto pravidlo lze dodržet, pak dojezd nemusím řešit. A ze své zkušenosti musím říct, že s tímto nemám problém.Taktéž pamatuji doby před 20 lety, kdy jsme se smáli někomu, že musí nabíjet mobil každý týden a ne jednou za 14 dnů. Dneska svoje smartphony nabíjíme prakticky každý den a nikomu to už nepřijde divné.

runner42
5. února • 12:40

Mě to divné přijde.

Kuk Vykuk
6. února • 3:49

Tak ho zahoď. B-]

Pavel F.
4. února • 16:01

Ono je to především o režimu používání elektromobilu. Já naopak čas ušetřil, protože na nabíjení nikdy nečekám a naopak jsem ušetřil čas při tankování spalováku.Protože v drtivé většině odjíždím z domova nebo z práce s plnou baterkou a nemusím čekat na nic. Nabíjím, když parkuji.Jestli nabíjím za rok někdy na cestách (v případě delších cest mimo práci/domov), tak to mohu spočítat na prstech onou rukou. A i přitom nabíjení na cestách si dám kafe, svačinu, vyřídím si nějaké maily na notebooku, obtelefonuji co musím, atd. takže jsem na delší cestu odpočinutý a při návratu zpátky z cest toho tolik na mne nečeká.Důležité je totiž vědět, že EV vyžaduje jiný režim než klasické auto a pokud se tomu přizpůsobíte, tak minimalizujete nevýhody EV oproti spalováku a naopak si užíváte výhod EV, které maá oproti spalováku.Samozřejmě jsou oblasti, kde se přizpůsobit nelze (typicky obchoďák, co denně nacestuje 500 km po ČR) a tam holt musí jezdit zatím se spalovákem, dokud nebudou EV se superrychlým nabíjením (a hustou infrastrukturou) nebo dlouhým dojezdem, aby mohl nabíjet třeba přes noc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
josephko
6. února • 17:37

Ono to je celé o tom, že odporcovia elektromobilov (mylne) predpokladajú, že elektromobil sa používa ako spaľovák. Pár krát som v diskusii napísal, že po rozvoji elektromobilov a infraštruktúry priemerný vodič elektromobilu stratí podstatne menej času nabíjaním ako pri spaľovákoch tankovaním. Resp. že stratený čas sa pri bežnej prevádzke v meste - a po rozšírení indukčného nabíjania - bude blížiť nule. Samozrejme to malo len jediný výsledok - nadávky na moju adresu, že som snílek a že neovládam ani malú násobilku.Skrátka nie každému je daná možnosť uvažovať aj v iných súvislostiach než na aké je zvyknutý.

idea
4. února • 20:09

Individuální osobní doprava vznikla zřejmě proto, aby se nebylo nutné přizpůsobovat různým omezením, která jsou třeba u hromadné dopravy. Takže jestli je nutné se přizpůsobit a plánovat svou přepravu podle technických či časových limitů, tak by bylo možná ekologičtější využít hromadnou dopravu - vlak, tramvaj, trolejbusy, ... Jinak se elektromobily vlastně řadí z hlediska nutnosti přizpůsobení uživatele jejich technickým omezením spíše někam mezi hromadnou a individuální osobní dopravu?

Pavel F.
4. února • 22:26

Přiznám se, že nevím, zda trollíte nebo to fakt myslíte vážně.Spalovací auta nemají žádná technická omezení? Nemusí se tankovat? Nemusí se plánovat servis? Nemusí se zahřívat?Každá doprava má svá omezení. Individiuální doprava je taková, že se vozím sám, jedu kdy chci, kam chci. Což elektromobily splňují. Vázat to na jakákoliv technická omezení je naprostý nesmysl.Když by se objevilo elektroauto s baterkou s dojezdem třeba 10 tisíc km, přeřadil by si spalovací auta do hromadné dopravy, protože ujedou na natankování ani ne desetinu? Proč?

Petr
3. února • 22:19

No, vsak on ten elektromobil tu byl zhruba v te dobe, kdy zelzenic brazdili parni lokomotivy. Pak se ukazalo, ze je to nepouzitelny koncept a zvitezil mnohem pokrokovejsi spalovaci motor. Musk to oprasil s plnou hobou kecu o ekologii a tupci mu to sezrali i s navijakem. Kazdemu, kdo ma iq vyssi nez simpanz vsak musi byt jasne, ze tohle masove nikdy fungovat nebude.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
4. února • 9:36

A další šimpanzové, nebo rovnou gorily :-Dhttps://oenergetice.cz/elektrina/volkswagen-ohla... ...

kkk
4. února • 9:28

Máte pravdu samej šimpanz:-DŠéf Shell: moje další auto bude elektrické http://www.hybrid.cz/sef-shell-moje-dalsi-auto... ... http://www.hybrid.cz/shell-dal-investuje-do-el... ...

Karel Karel
5. února • 11:57

A to je argument, že si jeden človek koupí elektro auto?

kkk
5. února • 15:49

Zkuste si přečíst nebo poslechnout jeho zdúvodněníB-] P.S.je rozdíl, jestli si to auto koupí běžný člověk nebo šéf ropné společnosti nemyslíte?

Karel Karel
6. února • 11:04

Právě jeho argument, je hodně velká debilita..."Potřebujeme mnohem vyšší penetraci elektrických aut," doplnil dále. "Nebo vodíkových aut nebo plynových aut, pokud chceme držet globální oteplování pod 2 °C. Ale ani to nebude stačit. I kdybychom přešli ze 100 % na elektromobily."Že globální oteplování mají za následek lidi, bylo už milionkrát vyvráceno, ale k panu Burdenovi se ta informace asi ještě nedostala.

kkk
6. února • 15:12

Vy máte určitě lepší informace než Beurden,pouze nechápu, proč nejste na jeho místě, nebo ho neinformujete, že dělá chybná rozhodnutí a shell kvůli němu určitě zbankrotuje:-D

Kuk Vykuk
6. února • 4:07

Tupec Christian von Koenigsegg jezdí do práce Teslou už od roku 2014 :-D:-PB-]https://mobile.twitter.com/tesla/status/486662452021... ...

bzzz
2. února • 18:38

V Jizni Americe, Cine a Australii si mnou ruce. Vlastne hlavne v Cine, pac ti jihoamericke 'doly' skoupi Cinane ;-)

Jiří Švarc
2. února • 15:59

Opravte si v článku:1) za celý rok zisk miliarda dolarů -> ztráta miliarda dolarů (přesněji 976 milionů dolarů)2) Zisky jsou totiž téměř o polovinu větší než v roce 2017 -> ztráta byla o polovinu menší3) Bohužel v prvních třech měsících se dodávky Modelu 3 zpozdí -> v prvních třech měsících budou dodávky nižší z důvodu cca 6 týdenní cesty z USA do Evropy4) Vzhledem k celkovému zisku 3,7 miliardy dolarů je to však nepotopí -> vzhledem k celkové hotovosti na účtech

Art Vandelay
2. února • 18:09

Dakujem ze nemusim robit opravu ja. Velmi povrchne napisany clanok. Ale lepsie ako situaciu ignorovat ako pred troma mesiacmi. Autorevue totiz vzdy informovalo o stratach Tesly, tak uvidime ci budu informovat aj o ich ziskoch.Zaroven treba vypichnut, ze posledne dva kvartaly Tesla urobila zisk, na uctoch ma 3,7 mld dolarov, co je dost na splatenie dlhu a vsetko vyzera tak ze bude generovat tolko cashu, ze bude moct financovat fabriku v Cine, vyrobu Modelu Y v USA a takisto vyrobu Pick-Upu a nakladaku.

runner42
4. února • 14:08

Uzavřeme sázku, že Q1 bude pro Teslu prodejní katastrofa a že v Q3 bude blízko bankrotu?

Art Vandelay
4. února • 20:17

Predajna katastrofa to mozno bude podla teba, lebo budu auta na lodiach do Europy a do Ciny. Co povazujes byt blizko bankrotu?

runner42
4. února • 23:20

To že se v USA neprodlužuje doba dodání, přestože shipuji 2/3 produkce mimo USA, je zcela výmluvné.V Evropě je zájem minimální, pár tisíc objednávky objednávek, to jsou dva týdny výroby.A Čína? S tou cenou dopravy, daní a 40% clem to bude určitě trhák :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
5. února • 11:10

Chces rict, ze o Teslu neni zajem, nebo jak to myslis?Protoze to by bylo dost divny tvrdit, ze o Teslu neni zajem, kdyz o ni zcela zjevne zajem je vetsi, nez kolik dokazou produkovat.A mimochodem mnoho (odhaduju tak 80%) z tech cinanu co si chteji koupit Teslu si ji klidne koupi i s tim clem, ale HLAVNE v Cone Tesla buduje fabriku, takze potom nebudou platit to clo, zejo ... problem se clem uz je daaavno vyreseny, napr. VW vyrobi ta auta primo v US a v Cine, Ford vyrobi auta rovnou v Evrope atd. a potom se clo neplati, kdyz se to vyprodukuje primo tam.

runner42
5. února • 12:29

Ano, není o ni na domácím trhu zájem. Proto posílají auta do zámoří, obsloužit zbývající blbce. Nebo proč s dalšími náklady posílají auta do zámoří, když by existovala domácí poptávka??Pro EU je to za jeho cenu zoufale podředné auto.A Čína? Tam si koupit po zdanění Model 3 za ekvivalent 2 milionů Kč může opravdu jen blbec, protože to už jsem v teritoriu MB třídy S.

spekulace
5. února • 15:16

V zámoří se to objeví až na jaro, takže na ty v USA už známé problémy (viz https://auto.ihned.cz/c1-66462600-tesla-kvuli-z... ... ) možná ti ostatní přijdou až v příští zimě?

Jiří Švarc
4. února • 14:29

Jdu do toho, definuj přesnější podmínky a konkrétní čísla.

runner42
4. února • 14:42

Můj odhad je 40 tisíc kusů Modelu 3 prodaných za Q1 celosvětově, což činí 52% výrobní kapacity.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
4. února • 21:20

Myslis si teda ze predaju pocas roka menej ako 160 tisic Modelov 3?

runner42
4. února • 23:21

Ano.

Jiří Švarc
4. února • 18:27

OK, můj odhad je 45 tisíc dodaných za 1. kvartál, tak jaká je sázka? A nevím, proč do jedné věty mícháte výrobu a prodeje a dáváte to nesmyslně do souvislosti, ale to je fuk. Sázka by byla na reálně dodaná (prodaná) auta.

idea
4. února • 20:16

Jestli by tedy měla být výroba za 1 měsíc 10.000 ks modelu Tesla 3, tak to by jako dodali za ty 3 měsíce v 1. kvartálu o polovinu (15.000) víc, než by v něm vyrobili?

idea
4. února • 20:19

Pardon, při výrobě 10.000 ks za týden by tedy neprodali za 1. kvartál ani polovinu takto vyrobených modelů 3?

runner42
4. února • 20:00

To by nemělo pointu se sázet o prakticky stejné číslo.

Jiří Švarc
5. února • 0:35

Jako sorry, ale oba dobře víme, že od výroby trvá přes 6 týdnů než se dostane auto k prvním zákazníkům do Evropy (jen skoro 4 týdny trvá plavba), tedy 6 lodí po 3000 ks, to je mínus 18000 ks. Tak si tu nehraj na nějakého věštce, co předpovídá brutální pokles, nezvládnutí udržitelnosti výroby a krach firmy. Nabízím sázku oproti průměru 42500 ks, co bude méně je v korunách tvoje (tedy podle tvých slov bezpracných 2500 Kč při 40000 ks), co bude nad je moje.

runner42
5. února • 12:38

To je nezajímavé, nebudu se sázet o pár korun s někým, kdo odhaduje výrobu o pár aut větší, pro Teslu stejně fatální, to nemá pointu.Ať se přihlásí někdo, kdo Tesle věří, navrhuji vsadit dest litrů, <=40 prodaných kusů za kvartál výhra moje, >=60 tisíc výhra jeho. Zbytek plichta.Připomínám Tesla tvrdí, že výrobní kapacita je 80 tisíc vozů kvartálně a nemají problémy s poptávkou. Musk sliboval dokonce 140 tisíc kvartálně.

Jiří Švarc
5. února • 12:49

A opět mícháš dohromady výrobu a prodeje. To si fakt myslíš, že si někdo půjde koupit auto na dopravní loď uprostřed oceánu a vyvozuješ z toho, že je automobilka neschopná prodeje?Evidentně Tesle vůbec nevěříš, pojďme se tedy vsadit ne o prodané kusy, ale o výrobu přesně s těmi podmínkami, které uvádíš.

runner42
5. února • 13:21

V první větě jsem udělal chybu, myslel jsem samozřejmě prodeje.Mě zajímají vždy a pouze prodeje. To Tesla začala oslňovat dramatem, kolik toho vyrobí.Takže pokud jsi ochoten se vsadit o prodeje, jsem pro.

Jiří Švarc
5. února • 23:44

Nevím jak už ti to jinak napsat, že prodeje za 1Q výrazně ovlivní přes 20 tisíc TM3 na cestě k zákazníkům na konci čtvrtletí. Co se takhle vsadit o to samé na 2Q?Jinak tu celoroční bych sázku o 10 tisíc bych bral přesně jak píšeš (160k vs. 240k doručených za celý rok).

runner42
6. února • 7:40

Tak se s Artem o to podělte, mě jedna sázka stačí, nejde mi o peníze, ale o zábavu.Jinak v noci Model 3 už podruhé tento měsíc zlevnili. Tak buď Tesla nechce vydělávat, nebo se to neprodává.

Art Vandelay
6. února • 8:27

Uz to chalani nechajme ako to je, pri tejto stavke ide predovsetkym o zabavu, potom o rok mozte vymysliet nieco vy dvaja...

Jiří Švarc
6. února • 13:11

OK, sázka je tvoje a gratuluji k vyhranému dárku 500 € pod stromeček :)

runner42
6. února • 17:59

Při nejlepším k Valentýnovi :-D

Art Vandelay
5. února • 14:19

500 euro ze Tesla preda za rok 2019 viac ako 160 tisic Modelov 3?

runner42
5. února • 14:52

Já ti s radostí dám 500 Euro, pokud prodeje překonají 240 tisíc Modelů 3.Ty mi dáš 500 Euro, pokud prodeje nepřekonají 160 tisíc Modelů 3.Ok?

Art Vandelay
5. února • 16:44

Pocuvaj Runner, inak vyzera ze si nie az tak isty s tymi 160k, ja hranicu 240k akceptujem, ale na to ako hovoris ze Tesla v roku 2019 zbankrotuje si nastavil hranicu kedy platis relativne vysoko, ked v prvom kvartaly dodaju len tych 40k (kvoli transportu), potom musia dodat kvartalne 67k, co je dost na to ze hovoris ze v USA zmizol dopyt, v Europe objednalo len par blbcov a Cina predrazene auto nebude kupovat. Stavku samozrejme akceptujem lebo myslim ze to v pohode daju, len sa mi zda ty tie realne cisla az tak cierne nevidis...

runner42
5. února • 19:07

Tak super, sázka platí. Konečně to trochu okořeníme.Ty hranice jsem nastřelil nikoliv podle absolutního počtu, ale podle toho co odhaduji na bankrot (≤50% stávající produkce) a velký úspěch (≥100% stávající produkce).To mezi mě moc nezajímá.

Art Vandelay
5. února • 15:24

Ok

runner42
5. února • 14:40

Ano. S tebou se rád vsadím :)

Art Vandelay
5. února • 15:22

OK, plati, ked budu jasne cisla, jeden druhemu posle cislo uctu a 500 eur bude vyplatenych. Rozmyslal som aj o podstatne vyssej ciastke, ale 500 mi pride tak akurat, manzelke na topanky a na peknu veceru...

Art Vandelay
5. února • 7:36

Rataj 6 tyzdnov od konca vyroby k prebratiu auta zakaznikom v Europe. Okrem tych 3000 aut tyzdenne co poslu do Europy posielaju asi tisicku tyzdenne do Ciny.

Art Vandelay
5. února • 7:38

Sorry, zle som si precital tvoj prispevok, videl som ze pises o 4 tyzdnoch, tak som reagoval, ale ta Cina tiez urobi svoje.

runner42
4. února • 14:48

Mimochodem, když už píšu o výrobní kapacitě, tenhle je můj oblíbený:“What people should absolutely have zero concern about, and I mean zero, is that Tesla will achieve a 10,000 unit production week by the end of next year*,” said Musk. “I think people should really not have any concerns that we won’t reach that outcome from a production rate.” :-D:-D:-D* 2018

Brutus
2. února • 14:24

To bylo keců jak Tesla bude americká a vyráběná v USA a nikdy do Číny nepůjdou.
Teď vyhodí 3000 agenturních američanů a už se cpou do Číny kde to vyrobí za polívku. Ty časy kdy bude číňan dělat za polívku jednou skončí.
Tesla se zaprodá číňanům stejně jako Apple i Volvo a všechny značky. Musk je prolhaný zmrdHraje si na ekologa a ty jeho rakety znečistí tolik vzduchu co miliony aut

Art Vandelay
2. února • 18:01

Elon Musk vzdy hovoril, ze auta sa budu robit tam kde sa budu aj predavat, cize fabriky v USA, Cine a aj my v EU sa dockame, cize ani sa nezapredal a nie je prolhany, nabuduce menej emocii a viac faktov pri robeni uzaverov.Tak isto, v Cine uz zas tak male platy nie su, robotnici vo fabrike su na tom podobne ako v SK/CZ.

Saman
3. února • 18:10

mnohdy maj v Cine u pasu vetsi platy nez tady v centru Evropytreba v moji profesy jsou platy v Cine zhruba dvojnasobne

Zvědavec
3. února • 18:32

A kolik tedy asi tak bere průměrný šaman v Číně? ;-)

Saman
4. února • 13:22

hodne, pomohlo ti ta informace nejak?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
idea
4. února • 20:28

To je asi dobře, že zdejší pracovníci by mohli konkurovat těm čínským nižší cenou práce a přitom ještě zbývá dost prostoru pro navyšování jejich odměňování?

bzzz
2. února • 15:23

Apple a dalsi uz pracuji na presunu vyroby mimo Cinu. Na Cinskem trhu navic Apple hodne trati na ukor levnejsich cinskych (nicmene kvalitnich) kopii (system lide az tolik neresi).

Karel Karel
5. února • 11:46

Napsat v jedné větě "čínských" a "kvalitních", to je hodně velká troufalost :)

korektor
2. února • 12:59

Předposlední věta je asi "chronologicky" špatně:"Modely jsou totiž vydávané tak, aby daly chronologicky dohromady slovo „S-3-X-Y“. "Nejdříve snad byl model S, pak X a až pak zatím poslední 3, takže pokud se někdy bude vyrábět i Y, tak to bude chronologicky "S-X-3-Y". Pokud se do toho ovšem ještě mezitím nepřiplete tahač SEMI? ;-)

Kuk Vykuk
6. února • 2:34

Jo místní pisálkové spíš trpí chronickou hloupostí, když do kažou splodit takovýdle hovadiny. B-]

Kejbl
2. února • 12:50

Tesla se v roce 2018 do žádného zisku nedostala.V roce 2018 vykázala obří ztrátu skoro 1 mld. usd.Tesla se dostala do zisku v třetím a čtvrtém kvartálu 2018, ale to nestačilo na smazání obřích ztrát z prvního a druhého čtvrtletí. Takže patnáctý rok v řadě od založení firmy, kdy Tesla vykázala ztrátu.

Suchánek
2. února • 23:55

Startup který se patnáct let snaží o takeoff to by se brzy mohlo dostat do učebnic ekonomie jako světový rekord.

Art Vandelay
3. února • 11:55

Potom v tej ucebnici bude musiet byt s Amazonom. Ak by si do Amazonu investoval pred 20 rokmi 10k Eur, dnes by si mal par milionov. Tiez im trvalo asi 14 rokov urobit profit.

homer
4. února • 19:10

Dodnes jsem nepochopil adoraci gigantickych eshopu. Kdyz neco kupuju tak po vyberu me zajima nejlevnejsi dodavatel coz tihle mamuti nikdy nejsou. Nebo mi chcete tvrdit ze u nich lidi nakupujou z principu? Misto do Kauflandu tak do Amazonu? Proc?

Kuk Vykuk
6. února • 5:24

Amazon není nejlevnější? A to jako od kdy?

Art Vandelay
4. února • 21:03

Ja ked som zil v USA (to uz bolo davno) tak bol Amazon najlacnejsi takze som vacsinou kupoval prave cez neho, od vtedy sa veci urcite zmenili, myslim ze teraz za nejaky rocny poplatok neplatis uz ani postovne, ale neviem, nesledujem tu firmu a jej aktivity, asi nieco ale robia dobre ked sa im tak dari...

Doporučujeme

Články odjinud