Tesla se v roce 2018 dostala do zisku. Co bude dál?

Kejbl  |  02. 02. 2019 12:50

Tesla se v roce 2018 do žádného zisku nedostala.V roce 2018 vykázala obří ztrátu skoro 1 mld. usd.Tesla se dostala do zisku v třetím a čtvrtém kvartálu 2018, ale to nestačilo na smazání obřích ztrát z prvního a druhého čtvrtletí. Takže patnáctý rok v řadě od založení firmy, kdy Tesla vykázala ztrátu.

Odpovědět  |   | 
Suchánek  |  02. 02. 2019 23:55

Startup který se patnáct let snaží o takeoff to by se brzy mohlo dostat do učebnic ekonomie jako světový rekord.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  03. 02. 2019 11:55

Potom v tej ucebnici bude musiet byt s Amazonom. Ak by si do Amazonu investoval pred 20 rokmi 10k Eur, dnes by si mal par milionov. Tiez im trvalo asi 14 rokov urobit profit.

Odpovědět  |   | 
homer  |  04. 02. 2019 19:10

Dodnes jsem nepochopil adoraci gigantickych eshopu. Kdyz neco kupuju tak po vyberu me zajima nejlevnejsi dodavatel coz tihle mamuti nikdy nejsou. Nebo mi chcete tvrdit ze u nich lidi nakupujou z principu? Misto do Kauflandu tak do Amazonu? Proc?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 02. 2019 21:03

Ja ked som zil v USA (to uz bolo davno) tak bol Amazon najlacnejsi takze som vacsinou kupoval prave cez neho, od vtedy sa veci urcite zmenili, myslim ze teraz za nejaky rocny poplatok neplatis uz ani postovne, ale neviem, nesledujem tu firmu a jej aktivity, asi nieco ale robia dobre ked sa im tak dari...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 02. 2019 05:24

Amazon není nejlevnější? A to jako od kdy?

Odpovědět  |   | 
korektor  |  02. 02. 2019 12:59

Předposlední věta je asi "chronologicky" špatně:"Modely jsou totiž vydávané tak, aby daly chronologicky dohromady slovo „S-3-X-Y“. "Nejdříve snad byl model S, pak X a až pak zatím poslední 3, takže pokud se někdy bude vyrábět i Y, tak to bude chronologicky "S-X-3-Y". Pokud se do toho ovšem ještě mezitím nepřiplete tahač SEMI?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 02. 2019 02:34

Jo místní pisálkové spíš trpí chronickou hloupostí, když do kažou splodit takovýdle hovadiny.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  02. 02. 2019 14:24

To bylo keců jak Tesla bude americká a vyráběná v USA a nikdy do Číny nepůjdou.
Teď vyhodí 3000 agenturních američanů a už se cpou do Číny kde to vyrobí za polívku. Ty časy kdy bude číňan dělat za polívku jednou skončí.
Tesla se zaprodá číňanům stejně jako Apple i Volvo a všechny značky. Musk je prolhaný zmrd

Hraje si na ekologa a ty jeho rakety znečistí tolik vzduchu co miliony aut

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 02. 2019 15:23

Apple a dalsi uz pracuji na presunu vyroby mimo Cinu. Na Cinskem trhu navic Apple hodne trati na ukor levnejsich cinskych (nicmene kvalitnich) kopii (system lide az tolik neresi).

Odpovědět  |   | 

Napsat v jedné větě "čínských" a "kvalitních", to je hodně velká troufalost :)

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  02. 02. 2019 18:01

Elon Musk vzdy hovoril, ze auta sa budu robit tam kde sa budu aj predavat, cize fabriky v USA, Cine a aj my v EU sa dockame, cize ani sa nezapredal a nie je prolhany, nabuduce menej emocii a viac faktov pri robeni uzaverov.Tak isto, v Cine uz zas tak male platy nie su, robotnici vo fabrike su na tom podobne ako v SK/CZ.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  03. 02. 2019 18:10

mnohdy maj v Cine u pasu vetsi platy nez tady v centru Evropytreba v moji profesy jsou platy v Cine zhruba dvojnasobne

Odpovědět  |   | 
Zvědavec  |  03. 02. 2019 18:32

A kolik tedy asi tak bere průměrný šaman v Číně?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  04. 02. 2019 13:22

hodne, pomohlo ti ta informace nejak?

Odpovědět  |   | 
idea  |  04. 02. 2019 20:28

To je asi dobře, že zdejší pracovníci by mohli konkurovat těm čínským nižší cenou práce a přitom ještě zbývá dost prostoru pro navyšování jejich odměňování?

Odpovědět  |   | 

Opravte si v článku:1) za celý rok zisk miliarda dolarů -> ztráta miliarda dolarů (přesněji 976 milionů dolarů)2) Zisky jsou totiž téměř o polovinu větší než v roce 2017 -> ztráta byla o polovinu menší3) Bohužel v prvních třech měsících se dodávky Modelu 3 zpozdí -> v prvních třech měsících budou dodávky nižší z důvodu cca 6 týdenní cesty z USA do Evropy4) Vzhledem k celkovému zisku 3,7 miliardy dolarů je to však nepotopí -> vzhledem k celkové hotovosti na účtech

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  02. 02. 2019 18:09

Dakujem ze nemusim robit opravu ja. Velmi povrchne napisany clanok. Ale lepsie ako situaciu ignorovat ako pred troma mesiacmi. Autorevue totiz vzdy informovalo o stratach Tesly, tak uvidime ci budu informovat aj o ich ziskoch.Zaroven treba vypichnut, ze posledne dva kvartaly Tesla urobila zisk, na uctoch ma 3,7 mld dolarov, co je dost na splatenie dlhu a vsetko vyzera tak ze bude generovat tolko cashu, ze bude moct financovat fabriku v Cine, vyrobu Modelu Y v USA a takisto vyrobu Pick-Upu a nakladaku.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 02. 2019 14:08

Uzavřeme sázku, že Q1 bude pro Teslu prodejní katastrofa a že v Q3 bude blízko bankrotu?

Odpovědět  |   | 

Jdu do toho, definuj přesnější podmínky a konkrétní čísla.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 02. 2019 14:42

Můj odhad je 40 tisíc kusů Modelu 3 prodaných za Q1 celosvětově, což činí 52% výrobní kapacity.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 02. 2019 14:48

Mimochodem, když už píšu o výrobní kapacitě, tenhle je můj oblíbený:“What people should absolutely have zero concern about, and I mean zero, is that Tesla will achieve a 10,000 unit production week by the end of next year*,” said Musk. “I think people should really not have any concerns that we won’t reach that outcome from a production rate.” * 2018

Odpovědět  |   | 

OK, můj odhad je 45 tisíc dodaných za 1. kvartál, tak jaká je sázka? A nevím, proč do jedné věty mícháte výrobu a prodeje a dáváte to nesmyslně do souvislosti, ale to je fuk. Sázka by byla na reálně dodaná (prodaná) auta.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 02. 2019 20:00

To by nemělo pointu se sázet o prakticky stejné číslo.

Odpovědět  |   | 

Jako sorry, ale oba dobře víme, že od výroby trvá přes 6 týdnů než se dostane auto k prvním zákazníkům do Evropy (jen skoro 4 týdny trvá plavba), tedy 6 lodí po 3000 ks, to je mínus 18000 ks. Tak si tu nehraj na nějakého věštce, co předpovídá brutální pokles, nezvládnutí udržitelnosti výroby a krach firmy. Nabízím sázku oproti průměru 42500 ks, co bude méně je v korunách tvoje (tedy podle tvých slov bezpracných 2500 Kč při 40000 ks), co bude nad je moje.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  05. 02. 2019 07:36

Rataj 6 tyzdnov od konca vyroby k prebratiu auta zakaznikom v Europe. Okrem tych 3000 aut tyzdenne co poslu do Europy posielaju asi tisicku tyzdenne do Ciny.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  05. 02. 2019 07:38

Sorry, zle som si precital tvoj prispevok, videl som ze pises o 4 tyzdnoch, tak som reagoval, ale ta Cina tiez urobi svoje.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 02. 2019 12:38

To je nezajímavé, nebudu se sázet o pár korun s někým, kdo odhaduje výrobu o pár aut větší, pro Teslu stejně fatální, to nemá pointu.Ať se přihlásí někdo, kdo Tesle věří, navrhuji vsadit dest litrů, <=40 prodaných kusů za kvartál výhra moje, >=60 tisíc výhra jeho. Zbytek plichta.Připomínám Tesla tvrdí, že výrobní kapacita je 80 tisíc vozů kvartálně a nemají problémy s poptávkou. Musk sliboval dokonce 140 tisíc kvartálně.

Odpovědět  |   | 

A opět mícháš dohromady výrobu a prodeje. To si fakt myslíš, že si někdo půjde koupit auto na dopravní loď uprostřed oceánu a vyvozuješ z toho, že je automobilka neschopná prodeje?Evidentně Tesle vůbec nevěříš, pojďme se tedy vsadit ne o prodané kusy, ale o výrobu přesně s těmi podmínkami, které uvádíš.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 02. 2019 13:21

V první větě jsem udělal chybu, myslel jsem samozřejmě prodeje.Mě zajímají vždy a pouze prodeje. To Tesla začala oslňovat dramatem, kolik toho vyrobí.Takže pokud jsi ochoten se vsadit o prodeje, jsem pro.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  05. 02. 2019 14:19

500 euro ze Tesla preda za rok 2019 viac ako 160 tisic Modelov 3?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 02. 2019 14:40

Ano. S tebou se rád vsadím :)

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  05. 02. 2019 15:22

OK, plati, ked budu jasne cisla, jeden druhemu posle cislo uctu a 500 eur bude vyplatenych. Rozmyslal som aj o podstatne vyssej ciastke, ale 500 mi pride tak akurat, manzelke na topanky a na peknu veceru...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 02. 2019 14:52

Já ti s radostí dám 500 Euro, pokud prodeje překonají 240 tisíc Modelů 3.Ty mi dáš 500 Euro, pokud prodeje nepřekonají 160 tisíc Modelů 3.Ok?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  05. 02. 2019 15:24

Ok

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  05. 02. 2019 16:44

Pocuvaj Runner, inak vyzera ze si nie az tak isty s tymi 160k, ja hranicu 240k akceptujem, ale na to ako hovoris ze Tesla v roku 2019 zbankrotuje si nastavil hranicu kedy platis relativne vysoko, ked v prvom kvartaly dodaju len tych 40k (kvoli transportu), potom musia dodat kvartalne 67k, co je dost na to ze hovoris ze v USA zmizol dopyt, v Europe objednalo len par blbcov a Cina predrazene auto nebude kupovat. Stavku samozrejme akceptujem lebo myslim ze to v pohode daju, len sa mi zda ty tie realne cisla az tak cierne nevidis...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 02. 2019 19:07

Tak super, sázka platí. Konečně to trochu okořeníme.Ty hranice jsem nastřelil nikoliv podle absolutního počtu, ale podle toho co odhaduji na bankrot (≤50% stávající produkce) a velký úspěch (≥100% stávající produkce).To mezi mě moc nezajímá.

Odpovědět  |   | 

Nevím jak už ti to jinak napsat, že prodeje za 1Q výrazně ovlivní přes 20 tisíc TM3 na cestě k zákazníkům na konci čtvrtletí. Co se takhle vsadit o to samé na 2Q?Jinak tu celoroční bych sázku o 10 tisíc bych bral přesně jak píšeš (160k vs. 240k doručených za celý rok).

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 02. 2019 07:40

Tak se s Artem o to podělte, mě jedna sázka stačí, nejde mi o peníze, ale o zábavu.Jinak v noci Model 3 už podruhé tento měsíc zlevnili. Tak buď Tesla nechce vydělávat, nebo se to neprodává.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  06. 02. 2019 08:27

Uz to chalani nechajme ako to je, pri tejto stavke ide predovsetkym o zabavu, potom o rok mozte vymysliet nieco vy dvaja...

Odpovědět  |   | 

OK, sázka je tvoje a gratuluji k vyhranému dárku 500 € pod stromeček :)

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 02. 2019 17:59

Při nejlepším k Valentýnovi

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
idea  |  04. 02. 2019 20:16

Jestli by tedy měla být výroba za 1 měsíc 10.000 ks modelu Tesla 3, tak to by jako dodali za ty 3 měsíce v 1. kvartálu o polovinu (15.000) víc, než by v něm vyrobili?

Odpovědět  |   | 
idea  |  04. 02. 2019 20:19

Pardon, při výrobě 10.000 ks za týden by tedy neprodali za 1. kvartál ani polovinu takto vyrobených modelů 3?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 02. 2019 21:20

Myslis si teda ze predaju pocas roka menej ako 160 tisic Modelov 3?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 02. 2019 23:21

Ano.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  04. 02. 2019 20:17

Predajna katastrofa to mozno bude podla teba, lebo budu auta na lodiach do Europy a do Ciny. Co povazujes byt blizko bankrotu?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 02. 2019 23:20

To že se v USA neprodlužuje doba dodání, přestože shipuji 2/3 produkce mimo USA, je zcela výmluvné.V Evropě je zájem minimální, pár tisíc objednávky objednávek, to jsou dva týdny výroby.A Čína? S tou cenou dopravy, daní a 40% clem to bude určitě trhák

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  05. 02. 2019 11:10

Chces rict, ze o Teslu neni zajem, nebo jak to myslis?Protoze to by bylo dost divny tvrdit, ze o Teslu neni zajem, kdyz o ni zcela zjevne zajem je vetsi, nez kolik dokazou produkovat.A mimochodem mnoho (odhaduju tak 80%) z tech cinanu co si chteji koupit Teslu si ji klidne koupi i s tim clem, ale HLAVNE v Cone Tesla buduje fabriku, takze potom nebudou platit to clo, zejo ... problem se clem uz je daaavno vyreseny, napr. VW vyrobi ta auta primo v US a v Cine, Ford vyrobi auta rovnou v Evrope atd. a potom se clo neplati, kdyz se to vyprodukuje primo tam.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 02. 2019 12:29

Ano, není o ni na domácím trhu zájem. Proto posílají auta do zámoří, obsloužit zbývající blbce. Nebo proč s dalšími náklady posílají auta do zámoří, když by existovala domácí poptávka??Pro EU je to za jeho cenu zoufale podředné auto.A Čína? Tam si koupit po zdanění Model 3 za ekvivalent 2 milionů Kč může opravdu jen blbec, protože to už jsem v teritoriu MB třídy S.

Odpovědět  |   | 
spekulace  |  05. 02. 2019 15:16

V zámoří se to objeví až na jaro, takže na ty v USA už známé problémy (viz https://auto.ihned.cz/c1-66462600-tesla-kvuli-z... ... ) možná ti ostatní přijdou až v příští zimě?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  02. 02. 2019 18:22

Som rád, že som sa v dnešnej diskusii nesklamal. Tesla nie je v zisku, ale v hlbokej strate. A ak náhodou je aj papierovo v zisku, tak len kvôli účtovným prechmatom. Aspoň tak to vidia miestni Teslofóbi...A ja im naložím ešte jednu jóbovku z dnešného dňa, z ktorej ich môže trafiť šľak : Tesla vyvinula batérie s lepšou výkonom, životnosťou aj cenou (ale aj toto bude pravdepodobne klasická fake news zo strany Elona Muska, aby zmiatol investorov .a blbčekov, čo vidia budúcnosť dopravy v elektromobiloch... )https://www.teslamagazin.sk/tesla-bateria-nova-techno... ...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 02. 2019 18:38

V Jizni Americe, Cine a Australii si mnou ruce. Vlastne hlavne v Cine, pac ti jihoamericke 'doly' skoupi Cinane

Odpovědět  |   | 
vzpomínka  |  02. 02. 2019 22:27

Jakési lepší baterky měl už před pár lety i Samsung, jen občas nečekaně hořely. Jen aby to nemělo v praxi podobné nedostatky, jaké jsou popisovány třeba na http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  02. 02. 2019 22:51

Ten článek je pitomost. Článek staví na dvou tvrzeních, které ale nikdo z oboru EV netvrdí.Nikdo netvrdí, že akumulátory budou mít energetickou hustotu jako kapalná paliva. Snahou je, zvýšit energetickou hustotu natolik, aby EV byla akceptovatelná pro většinu našich jízd. Nesnaží se je dohnat na stejnou úroveň (byť by to bylo příjemné, pokud by k tomu došlo)Druhé tvrzení je sice pravdivé, ale k ničemu. Totéž lze prohlásit o kterémkoliv dalším palivu - naftě, benzínu, CNG, LPG, vodíku...Vzhledem k tomu, že článek vyšel před 2 lety, jak to nepůjde a když se ohlédnu za posledními 2 lety a ono to jde, tak si myslím, že autor se pořádně seknul.

Odpovědět  |   | 
vzpomínka  |  03. 02. 2019 18:52

Nedávno byl v TV takový pěkný francouzský dokument o vývoji železnice. Mimo jiné tam uváděli, že významný krok byl přechod z parních lokomotiv na lokomotivy elektrické, protože parní lokomotivy musely každé 2 hodiny zastavovat a doplňovat uhlí a vodu, což trvalo dlouho a snižovalo tedy efektivitu provozu. Oproti tomu elektrické lokomotivy bylo možné využívat prakticky nepřetržitě, když odebíraly energii průběžně během provozu. Přesto se však mnoho tratí nevyplatí elektrifikovat a proto na nich jezdí dieselové lokomotivy. Z hlediska efektivity provozu je tedy elektromobil na baterie mnohem podobnější parní lokomotivě než elektrické lokomotivě, protože efektivitu jeho provozu velmi ovlivňuje právě ta dlouhá doba doplňování energie. A na chemických reakcích a vazbách se toho moc vymyslet nedá, tyhle základní principy prostě jen tak změnit nelze.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 02. 2019 22:19

No, vsak on ten elektromobil tu byl zhruba v te dobe, kdy zelzenic brazdili parni lokomotivy. Pak se ukazalo, ze je to nepouzitelny koncept a zvitezil mnohem pokrokovejsi spalovaci motor. Musk to oprasil s plnou hobou kecu o ekologii a tupci mu to sezrali i s navijakem. Kazdemu, kdo ma iq vyssi nez simpanz vsak musi byt jasne, ze tohle masove nikdy fungovat nebude.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  04. 02. 2019 09:28

Máte pravdu samej šimpanzŠéf Shell: moje další auto bude elektrické http://www.hybrid.cz/sef-shell-moje-dalsi-auto... ... http://www.hybrid.cz/shell-dal-investuje-do-el... ...

Odpovědět  |   | 

A to je argument, že si jeden človek koupí elektro auto?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  05. 02. 2019 15:49

Zkuste si přečíst nebo poslechnout jeho zdúvodnění P.S.je rozdíl, jestli si to auto koupí běžný člověk nebo šéf ropné společnosti nemyslíte?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 02. 2019 04:07

Tupec Christian von Koenigsegg jezdí do práce Teslou už od roku 2014 https://mobile.twitter.com/tesla/status/486662452021... ...

Odpovědět  |   | 

Právě jeho argument, je hodně velká debilita..."Potřebujeme mnohem vyšší penetraci elektrických aut," doplnil dále. "Nebo vodíkových aut nebo plynových aut, pokud chceme držet globální oteplování pod 2 °C. Ale ani to nebude stačit. I kdybychom přešli ze 100 % na elektromobily."Že globální oteplování mají za následek lidi, bylo už milionkrát vyvráceno, ale k panu Burdenovi se ta informace asi ještě nedostala.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  06. 02. 2019 15:12

Vy máte určitě lepší informace než Beurden,pouze nechápu, proč nejste na jeho místě, nebo ho neinformujete, že dělá chybná rozhodnutí a shell kvůli němu určitě zbankrotuje

Odpovědět  |   | 
kkk  |  04. 02. 2019 09:36

A další šimpanzové, nebo rovnou gorily https://oenergetice.cz/elektrina/volkswagen-ohla... ...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  04. 02. 2019 16:01

Ono je to především o režimu používání elektromobilu. Já naopak čas ušetřil, protože na nabíjení nikdy nečekám a naopak jsem ušetřil čas při tankování spalováku.Protože v drtivé většině odjíždím z domova nebo z práce s plnou baterkou a nemusím čekat na nic. Nabíjím, když parkuji.Jestli nabíjím za rok někdy na cestách (v případě delších cest mimo práci/domov), tak to mohu spočítat na prstech onou rukou. A i přitom nabíjení na cestách si dám kafe, svačinu, vyřídím si nějaké maily na notebooku, obtelefonuji co musím, atd. takže jsem na delší cestu odpočinutý a při návratu zpátky z cest toho tolik na mne nečeká.Důležité je totiž vědět, že EV vyžaduje jiný režim než klasické auto a pokud se tomu přizpůsobíte, tak minimalizujete nevýhody EV oproti spalováku a naopak si užíváte výhod EV, které maá oproti spalováku.Samozřejmě jsou oblasti, kde se přizpůsobit nelze (typicky obchoďák, co denně nacestuje 500 km po ČR) a tam holt musí jezdit zatím se spalovákem, dokud nebudou EV se superrychlým nabíjením (a hustou infrastrukturou) nebo dlouhým dojezdem, aby mohl nabíjet třeba přes noc.

Odpovědět  |   | 
idea  |  04. 02. 2019 20:09

Individuální osobní doprava vznikla zřejmě proto, aby se nebylo nutné přizpůsobovat různým omezením, která jsou třeba u hromadné dopravy. Takže jestli je nutné se přizpůsobit a plánovat svou přepravu podle technických či časových limitů, tak by bylo možná ekologičtější využít hromadnou dopravu - vlak, tramvaj, trolejbusy, ... Jinak se elektromobily vlastně řadí z hlediska nutnosti přizpůsobení uživatele jejich technickým omezením spíše někam mezi hromadnou a individuální osobní dopravu?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  04. 02. 2019 22:26

Přiznám se, že nevím, zda trollíte nebo to fakt myslíte vážně.Spalovací auta nemají žádná technická omezení? Nemusí se tankovat? Nemusí se plánovat servis? Nemusí se zahřívat?Každá doprava má svá omezení. Individiuální doprava je taková, že se vozím sám, jedu kdy chci, kam chci. Což elektromobily splňují. Vázat to na jakákoliv technická omezení je naprostý nesmysl.Když by se objevilo elektroauto s baterkou s dojezdem třeba 10 tisíc km, přeřadil by si spalovací auta do hromadné dopravy, protože ujedou na natankování ani ne desetinu? Proč?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  06. 02. 2019 17:37

Ono to je celé o tom, že odporcovia elektromobilov (mylne) predpokladajú, že elektromobil sa používa ako spaľovák. Pár krát som v diskusii napísal, že po rozvoji elektromobilov a infraštruktúry priemerný vodič elektromobilu stratí podstatne menej času nabíjaním ako pri spaľovákoch tankovaním. Resp. že stratený čas sa pri bežnej prevádzke v meste - a po rozšírení indukčného nabíjania - bude blížiť nule. Samozrejme to malo len jediný výsledok - nadávky na moju adresu, že som snílek a že neovládam ani malú násobilku.Skrátka nie každému je daná možnosť uvažovať aj v iných súvislostiach než na aké je zvyknutý.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  05. 02. 2019 11:22

Rikas "Z hlediska efektivity provozu je tedy elektromobil na baterie mnohem podobnější parní lokomotivě než elektrické lokomotivě, protože efektivitu jeho provozu velmi ovlivňuje právě ta dlouhá doba doplňování energie."A ja bych s tim celkem souhlasil. Ovsem nedospeju ke stejnemu zaveru, protoze podle me michas hrusky a jabka. Vysvetlim.Vlak je vec, ktera ma jet nepretrzite a kazda minuta, kdy stoji, nevydelava penize (podobne jako nakladak, letadlo, nakladni lod apod.). Cilem je aby vlak byl v pohybu pokud mozno 24 hodin denne 7 dni v tydnu.Jenze osobni auto takto nefunguje. V drtive vetsine pripadu pouziti jede to auto denne mene nez 500km. Treba v 98% pripadu. A cilem neni jet od rana do vecera - cilem je jezdit do prace a zpet, zajet na nakup, po meste, z venkova na mesto a zpet apod. Jinymi slovy pres noc nabit, pres den spotrebovat. Takovy je cyklus osobniho automobilu.Proto nevadi, ze nabijeni EV chvili trva - protoze se to nabiji stejne jen v noci a pres den skoro nikdy ne. Nemluve o tom, ze technologie je to velice cerstva a pritom uz ted tady mame FUNKCNI PREDSERIOVE verze aut, ktere lze nabit na 80% za 10-15 minut (porsche)! Takze casem mozna ani ta doba nabijeni nebude potreba resit.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  05. 02. 2019 11:38

Ono je to předvším o infrastruktuře. U elektromobilu totiž platí pravidlo "Když parkuji, nabíjím". 90% času auto parkuje.Pokud toto pravidlo lze dodržet, pak dojezd nemusím řešit. A ze své zkušenosti musím říct, že s tímto nemám problém.Taktéž pamatuji doby před 20 lety, kdy jsme se smáli někomu, že musí nabíjet mobil každý týden a ne jednou za 14 dnů. Dneska svoje smartphony nabíjíme prakticky každý den a nikomu to už nepřijde divné.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 02. 2019 12:40

Mě to divné přijde.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 02. 2019 03:49

Tak ho zahoď.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  03. 02. 2019 18:07

Autorevue nezklamalo, jen par udaju a takhle je pomichat a zmotat, bravo, novinarina na urovni amateru

Odpovědět  |   | 
Jig  |  04. 02. 2019 15:23

pejsek a kočička vařili dort... resp. když patří pod Blesk, tak se na fakta moc nekouká

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 02. 2019 14:16

Dál bude kolaps poptávky v US, nezájem v EU a bankrot ke konci 2019.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 02. 2019 03:06

Už si tu jen za totálního kašpara. Nějak ti ty bankroty nevycházej. runner42 | 02. 12. 2017 17:51Tesla je vyřízená. 6 měsíců a bankrot.https://www.autorevue.cz/polovina-modelu-porsche-b... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 02. 2019 07:37

Asi jsi jediný, kdo neví, že Tesla minulý rok dosáhla stavu k bankrotu. To že tady stále je smrdí socialismem a netržním fungováním.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  06. 02. 2019 15:44

Zase ty vaše pohádky "honza málem králem" runner42 | 11. 12. 2017 07:32Cena baterií neklesá a veškeré Muskovy fantaskní modely vývoje ceny vs. kapacita jsou v troskách, protože ve skutečném světě ukázkově požral růst cen síranu kobaltnatého používaného pro bateriové katody a vyráběného velmi neekologickým procesem. Díky požadavkům Číny na zavedení ekologických opatření do jeho rostoucí výroby jeho cena už rok doslova raketově roste. runner42 | 12. 12. 2017 06:40Jenže to je minulost. V říjnu 2016 se pokles cen zastavil a od června 2017 ceny rostou a růst budou., protože je táhne růst cen již zmiňovaného síranu kobaltnatého, konkrétně za posledních 6 měsíců o 100%. A realita https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 02. 2019 08:39

A co se ti nezdá? Podle původních prognóz měla být teď cena cca 100$, místo toho jsme na 180$ za 1kWh. Podívej se na křivku poklesu ceny z let 2014 a 2015.Pokles vyhladil právě kobalt.A jeho cena po mém příspěvku z roku 2017 samozřejmě dále rostla, že neroste do dnes je očividné. Ovšem pointou mého tehdejšího příspěvku je první věta, tak si ji přečti ještě jednou, a pak si ji dej do souvislostí s představami Muska ohledně cen baterií a cenou Modelu 3.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  07. 02. 2019 12:58

Protože se jako obvykle v delším textu(vašem) ztrácíte vybírám to podstatné " ceny rostou a růst budou." A realita "Propad cen baterií byl letos rychlejší než očekávaly prognózy. Pomáhá růst výrobních kapacit, míní Bloomberg" Výsledky ukázaly, že bateriové články od Tesly stojí 111 dolarů na kilowatthodinu, což je o 37 méně než u LG Chem.Více na https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ... ,Ještě nějaký problém?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  07. 02. 2019 13:08
kuk  |  08. 02. 2019 08:06

Teď si můžeš runnere s těma svejma chytrejma pindama jen nasadit rolničky a jít strašit fakany do pomocný školky.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  06. 02. 2019 17:11

Elon trochu prehana, to vsetci vieme, ci uz ide o bankrot alebo rychlost nabehu vyroby, reci o socializme su mimo, pokym nebude znecistovanie ovzdusia riadne zdanene, tak su danove ulavy na elektrickych autach uplne v poriadku.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  07. 02. 2019 08:41

A proč jen znečišťovatele ovzduší?Proč ne provozovatele solárních a větrných elektráren, které totálně ničí přirozené klima v místě výroby?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 02. 2019 03:10

Ekonomičtí experti z autorevue zase splácali svoje houna na hromadu a říkaj tomu hrad.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  06. 02. 2019 16:53

Viď a ty u toho nesmíš chybět. Tak pojď, přidej na tu hromadu taky, ať můžeš ten hrad plácat s námi.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 02. 2019 08:13

Já ekonomice moc nerozumím, takže svejma lejnama se trefuju akorát do takovejch týpků jako si ty.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 02. 2019 03:34

2011Elektrické vize šéfa Tesly začínají připomínat pohádkuhttp://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektricke-vi... ... 2018Tesla se v roce 2018 dostala do zisku. Co bude dál?Co by bylo, Tesla dál bude vyrábět auta a nové modely, zatímco pisálkové budou dál psát svoje houna vo tom že zejtra krachne a podkládat to svejma blábolama vo ekonomice, energetice a politice. Další pitomci na to budou zpovykaně regovat a vlak pojede dál, dokud všechny spalováky neskočej v hrobě.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  06. 02. 2019 11:32

"Zní to všechno pěkně, bohužel až moc pěkně. Fakta ale ničemu z toho nenasvědčují. Máme zde firmu, která osm let slibuje revoluci, jež ne a ne přijít. Která roky prodávala auto s dvoumilionovou cenovkou, jehož využitelnost byla velmi omezená a našla pro něj minimum zákazníků. A která již tři roky mluví o autě s neuvěřitelnou cenou i vlastnostmi. Když po letech přijde řeč na to, že pořád žádné není, jsou nám místo realistických informací představeny ještě fantastičtější vize hovořící o ceně vozu sotva pokrývající náklady na jeho ještě lepší akumulátory, prodloužení už tak nadsazeného dojezdu použitím jiných kol, vyměnitelnosti baterek v neexistující sítí teoretických servisů v nereálném čase, které půjde dobít za podobně „skutečnou” jednotku času ze sítě pracující s proudem, jenž nikdo nemá běžně k dispozici."Takže kromě těch let vlastně žádná změna.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  07. 02. 2019 15:01

A ke všemu ještě v Emerice teď docela mrzne a TEchnicky SLAbé vozy mají problém s dojezdem (baterčičkám je ziminka) a zamrzacím technologickým vychytávkám (zapuštěné kliky dveří).

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 02. 2019 08:21

Jen runner každou chvíli předpovídá jasnej krach, kterej se opět nekoná. Takže vůbec žádná změna, ten mozek ti měkne čím dál tím víc.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 02. 2019 03:14

Revoluce už dávno nastala, všichni dinosauři budou vyrábět elektropekáče a to i ti kteří nechtěli a hybridy kromě pár vyjímek rovnou přeskočej. Spalováky se sunou do hrobu v čele s naftovými rakovinomety a automobilky vyhlásili konečné datum pohřbu výroby svých spalováků. Přesně to co si přál Elon Musk nastalo, dinosauři přecházej na bezemisní auta. Samzřejmě ne protože by chtěli, ale protože musej

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 02. 2019 05:22

Tezla vesele vyrábí a prodává zatímco koncernové elektrické Porše Taycan se potýká s technickými problémy a na trh dorazí bez autopilota. Sákra, další Tezla zabiják to nedává Porše si stěžuje na nekompetentnost lidí z Audi, kteří mají autopilota dodat. Výstavní skříně koncernu Volkswagen začínají ztrácet na lesku a Audi slogan "Náskok díky technice" začíná mít příchuť špatného vtipu.Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porschehttps://www.e15.cz/zahranicni/audi-uz-neni-i... ... Automobilka Audi má problémy. Už není inovačním tygremhttps://www.peak.cz/automobilka-audi-ma-probl... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 103 N/A
Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 186 N/A