Tesla se v roce 2018 dostala do zisku. Co bude dál?

Automobilka bude mimo jiné pokračovat ve vývoji nových modelů. Kdy se dočkáme crossoveru Y?

Že má za sebou americká Tesla nejúspěšnější rok v historii, už víme. Víme také, že o práci přijde zhruba tři tisíce lidí, aby mohla Tesla nabízet levnější Model 3. Teď už i víme, na kolik si americká automobilka v loňském roce přišla. Zřejmě je co slavit.

V posledním kvartálu loňského roku byl zaznamenán profit 139 milionů dolarů, což je sice o více jak polovinu méně než ve třetím čtvrtletí, ale ve výsledku to za celý rok dělá téměř miliardu dolarů. Jak řekl sám Elon Musk, loňský rok byl pro Teslu největší výzvou, ale nakonec byl také nejúspěšnější.

Tesla propustí tisíce lidí. Asi jenom tak se může vymanit z problémů

Tesla propustí tisíce lidí. Asi jenom tak se může vymanit z problémů

Zisky jsou totiž téměř o polovinu větší než v roce 2017. Razantní nárůst byl dosažen i díky zahájení prodeje Modelu 3 na americkém trhu. Letošní rok by podle všeho měl být ještě lepší. Automobilka bude totiž i nadále pokračovat v ofenzívě na světovém trhu.

Bohužel v prvních třech měsících se dodávky Modelu 3 zpozdí a společnost také musí zaplatit dluh 920 milionů dolarů. Vzhledem k celkovému zisku 3,7 miliardy dolarů je to však nepotopí. Ve zbytku roku však o vozy Tesla zřejmě nebude nouze. Nově budovaná továrna v Šanghaji má produkovat 3000 vozů týdně.

Majitel Tesly Model X vyrazil na tankodrom do Milovic. Výsledek šlo očekávat

Majitel Tesly Model X vyrazil na tankodrom do Milovic. Výsledek šlo očekávat

Modelová řada automobilky se navíc brzy rozroste o další model. Chystaný model Y by se měl objevit v roce 2020 v podobě malého crossoveru. Tesla tak bude mít z modelů konečně celé slovo. Modely jsou totiž vydávané tak, aby daly chronologicky dohromady slovo „S-3-X-Y“. Crossover by se měl vyrábět v Nevadě.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků