Tesla rozšíří továrnu ve Fremontu. Pro Model 3 už nestačí

Výrobní haly v Kalifornii jsou už pro americkou automobilku příliš malé. S příchodem Tesly Model 3 musí přijít rozšíření.

Nebude to ale jen nějaké drobné zvětšení. Továrna by se měla zvětšit rovnou dvounásobně. K dosavadním výrobním halám a kancelářím by mělo přibýt až dalších 12 budov. Po tomhle rozšíření by mohla Tesla ročně vyprodukovat až 500.000 vozů. A to je pořádný krok vpřed! Vždyť minulý rok automobilka vyprodukovala jen 50.000 vozů.

O Teslu Model 3 je velký zájem. Rezervováno je už více než 250 000 vozů

O Teslu Model 3 je velký zájem. Rezervováno je už více než 250 000 vozů

Zajímavostí je, že toto kalifornské městečko bylo vždy svázané s automobilovým průmyslem. Před příchodem Tesly patřily továrny ve městě Fremont společnosti General Motors Co. První vůz vyjel ze zdejší výrobní linky již v 60. letech 19. století.

"Jsme rádi, že můžeme spolupracovat s městem Fremont na plánu, který znovu potvrzuje náš závazek Kalifornii maximalizovat potenciál našeho areálu továrny Fremont. Kalifornie je i nadále epicentrem výrobních kapacit Tesla, a my jsme hrdí na to, že jsme největší výrobním zaměstnavatelem v státě,“ stojí ve vyjádření americké automobilky.

Tesla zve na odhalení další novinky. Model 3 se představí 31. března

Tesla zve na odhalení další novinky. Model 3 se představí 31. března

Plány vedení ale zdaleka nekončí ani u tohoto navýšení výroby. Do roku 2020 plánují ročně vyrábět až milionů kusů. Pochopitelně do hry vstoupí i zcela nové modely. Mluví se například o elektrickém pickupu, malém sportovně-užitkovém voze nebo velkých užitkových vozech. Už teď je ale jasné, že časem nebudou americké automobilce stačit ani tyto výrobní kapacity. Při obrovském boomu svých elektromobilů počítá s rozšířením továren i do Europy nebo Asie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků