Tesla rozšíří továrnu ve Fremontu. Pro Model 3 už nestačí

Výrobní haly v Kalifornii jsou už pro americkou automobilku příliš malé. S příchodem Tesly Model 3 musí přijít rozšíření.

Nebude to ale jen nějaké drobné zvětšení. Továrna by se měla zvětšit rovnou dvounásobně. K dosavadním výrobním halám a kancelářím by mělo přibýt až dalších 12 budov. Po tomhle rozšíření by mohla Tesla ročně vyprodukovat až 500.000 vozů. A to je pořádný krok vpřed! Vždyť minulý rok automobilka vyprodukovala jen 50.000 vozů.

O Teslu Model 3 je velký zájem. Rezervováno je už více než 250 000 vozů

O Teslu Model 3 je velký zájem. Rezervováno je už více než 250 000 vozů

Zajímavostí je, že toto kalifornské městečko bylo vždy svázané s automobilovým průmyslem. Před příchodem Tesly patřily továrny ve městě Fremont společnosti General Motors Co. První vůz vyjel ze zdejší výrobní linky již v 60. letech 19. století.

"Jsme rádi, že můžeme spolupracovat s městem Fremont na plánu, který znovu potvrzuje náš závazek Kalifornii maximalizovat potenciál našeho areálu továrny Fremont. Kalifornie je i nadále epicentrem výrobních kapacit Tesla, a my jsme hrdí na to, že jsme největší výrobním zaměstnavatelem v státě,“ stojí ve vyjádření americké automobilky.

Tesla zve na odhalení další novinky. Model 3 se představí 31. března

Tesla zve na odhalení další novinky. Model 3 se představí 31. března

Plány vedení ale zdaleka nekončí ani u tohoto navýšení výroby. Do roku 2020 plánují ročně vyrábět až milionů kusů. Pochopitelně do hry vstoupí i zcela nové modely. Mluví se například o elektrickém pickupu, malém sportovně-užitkovém voze nebo velkých užitkových vozech. Už teď je ale jasné, že časem nebudou americké automobilce stačit ani tyto výrobní kapacity. Při obrovském boomu svých elektromobilů počítá s rozšířením továren i do Europy nebo Asie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků