Tesla šokovala novým Roadsterem. Bude extrémně rychlý a šíleně drahý

Tesla měla včera večer odhalit zcela nový náklaďák Semi, vedle něj se však vytasila i s velkým překvapením.

Nyní už aspoň zřejmě známe důvod, pro který Tesla dvakrát odložila prezentaci svého prvního náklaďáku Semi. Během slavnostního večera, jehož program začal včera v 19 hodin kalifornského času (dnes 4:00 našeho času), totiž Elon Musk vytasil překvapení v podobě nové generace modelu, kterým to před lety pro Teslu všechno začalo – sporťákem Roadster.

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Vůz uvidíme na silnicích zřejmě někdy v roce 2020. Podle Tesly jde o nejlépe zrychlující vůz světa, který se z 0-97 km/h dostane za 1,9 sekundy, na 160 km/h je za 8,8 sekundy a má ambice dosáhnout maximální rychlosti 400 km/h. Správně chápete, že tohle není zcela dokončené auto, jde o koncept blízký sériové podobě, avšak s tím rozdílem, že už má první ceny.

Vtip je v tom, že nejdříve bude možné objednávat pouze tisícikusovou úvodní sérii, přičemž za každý vůz se částka 250.000 dolarů, tedy asi 5,4 milionu korun, se skládá předem. „Základ“ za 4,3 milionu bude dostupný až po vyprodání Founders Series, a sice společně s rezervačním poplatkem 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun).

Tesla Roadster dostala zelenou, bude větší a rychlejší

Tesla Roadster dostala zelenou, bude větší a rychlejší

O pohon se starají tři elektrické motory, jeden vpředu a dva vzadu. Jde tedy o čtyřkolkou, která má dohromady točivý moment 10.000 N.m na kolech. Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 200 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 39 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků