Tesla šokovala novým Roadsterem. Bude extrémně rychlý a šíleně drahý

Tesla měla včera večer odhalit zcela nový náklaďák Semi, vedle něj se však vytasila i s velkým překvapením.

Nyní už aspoň zřejmě známe důvod, pro který Tesla dvakrát odložila prezentaci svého prvního náklaďáku Semi. Během slavnostního večera, jehož program začal včera v 19 hodin kalifornského času (dnes 4:00 našeho času), totiž Elon Musk vytasil překvapení v podobě nové generace modelu, kterým to před lety pro Teslu všechno začalo – sporťákem Roadster.

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Vůz uvidíme na silnicích zřejmě někdy v roce 2020. Podle Tesly jde o nejlépe zrychlující vůz světa, který se z 0-97 km/h dostane za 1,9 sekundy, na 160 km/h je za 8,8 sekundy a má ambice dosáhnout maximální rychlosti 400 km/h. Správně chápete, že tohle není zcela dokončené auto, jde o koncept blízký sériové podobě, avšak s tím rozdílem, že už má první ceny.

Vtip je v tom, že nejdříve bude možné objednávat pouze tisícikusovou úvodní sérii, přičemž za každý vůz se částka 250.000 dolarů, tedy asi 5,4 milionu korun, se skládá předem. „Základ“ za 4,3 milionu bude dostupný až po vyprodání Founders Series, a sice společně s rezervačním poplatkem 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun).

Tesla Roadster dostala zelenou, bude větší a rychlejší

Tesla Roadster dostala zelenou, bude větší a rychlejší

O pohon se starají tři elektrické motory, jeden vpředu a dva vzadu. Jde tedy o čtyřkolkou, která má dohromady točivý moment 10.000 N.m na kolech. Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 200 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 46 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků