Tesla šokovala novým Roadsterem. Bude extrémně rychlý a šíleně drahý

Tesla měla včera večer odhalit zcela nový náklaďák Semi, vedle něj se však vytasila i s velkým překvapením.

Nyní už aspoň zřejmě známe důvod, pro který Tesla dvakrát odložila prezentaci svého prvního náklaďáku Semi. Během slavnostního večera, jehož program začal včera v 19 hodin kalifornského času (dnes 4:00 našeho času), totiž Elon Musk vytasil překvapení v podobě nové generace modelu, kterým to před lety pro Teslu všechno začalo – sporťákem Roadster.

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Vůz uvidíme na silnicích zřejmě někdy v roce 2020. Podle Tesly jde o nejlépe zrychlující vůz světa, který se z 0-97 km/h dostane za 1,9 sekundy, na 160 km/h je za 8,8 sekundy a má ambice dosáhnout maximální rychlosti 400 km/h. Správně chápete, že tohle není zcela dokončené auto, jde o koncept blízký sériové podobě, avšak s tím rozdílem, že už má první ceny.

Vtip je v tom, že nejdříve bude možné objednávat pouze tisícikusovou úvodní sérii, přičemž za každý vůz se částka 250.000 dolarů, tedy asi 5,4 milionu korun, se skládá předem. „Základ“ za 4,3 milionu bude dostupný až po vyprodání Founders Series, a sice společně s rezervačním poplatkem 50.000 dolarů (asi 1,2 milionu korun).

Tesla Roadster dostala zelenou, bude větší a rychlejší

Tesla Roadster dostala zelenou, bude větší a rychlejší

O pohon se starají tři elektrické motory, jeden vpředu a dva vzadu. Jde tedy o čtyřkolkou, která má dohromady točivý moment 10.000 N.m na kolech. Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 200 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

TEST Hyundai i10 1.0i D-CVVT: Kde jiní pomalu končí, on stále zůstává

Hyundai i10 1.0i

Ve vodách městských aut začíná být poněkud mrtvo. Trh skomírá, ceny stoupají a někteří výrobci si myslí, že to zachrání s ještě draží elektrifikací. Přesto existují automobilky, které věří minivozům v jejich původní podobě a Hyundai i10 je jedním z nich.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků