Elon si dělá s raketama srandu a najednou mu to žerou i ty co se mu ještě včera smáli. Ale co já vim blázen je na to dost velkej. B-]
Ako auto je to pekné, verím že aj rýchle, ale pri udávanej váhe 2100 kg to s jazdnými vlastnosťami asi nebude žiadny zázrak. Síce bude mať ťažisko hodne nízko, ale fyzikálne zákony to neoklame. Zotrvačnosť bude možno zvládnutá vysokou dynamikou, ale za cenu akej spotreby? A odstredivú silu v zákrutách neoklame nič. Takže dobre, bude to rýchly superšport v americkom podaní, tj. v dlhých rovinkách ako poriadne ťažká americká muscle kára. Ale neverím že na členitej trati bude schopný sekundovať ľahkým superšportom. A moc rád by som ho videl na Nurburgringu, koľkokrát ho bude schopný okrúžiť na jedno nabitie a v plnej záťaži. Na dosiahnuté časy by som bol tiež zvedavý. Aby to nakoniec nebol len snobský nástroj na predvádzanie stavu svojho konta.
Bugatti Veyron váží 1800 kg, takže to s jízdními vlastnostmi asi nebude tak strašné.Každopádně, za pár let uvidíme. :) Nemyslím si, že by Tesla případné mouchy (váha, přehřívání) neřešila, už jen vzhledem k tomu, že Roadster je přeci jen oproti S/X více závodně zaměřený.Nurburgring zajel nějaký amatérský jezdec s Teslou S P85D za 8:50, čas by šel určitě o dost ještě snížit např. vypnutím rekuperace. Škoda, že nikdo neotestoval verzi P100D, zajímalo by mě, o kolik by zde byla rychlejší. S Roadsterem to půjde zvládnout minimálně pod 8 minut, s výkonnějšími verzemi bych se vůbec nedivil, kdyby Tesla trhala rekordy.I s nabitím by to nemuselo být tak hrozné, mám dojem, že dojezd Modelu S při rychlosti 200 km/h je kolem 160 km u verze P85, u vyšších verzí bude větší. Otázkou je, kolik bude žrát jet maximálkou Roadsterem (přes 400 km/h), ale díky dvojnásobné kapacitě baterie by ten dojezd kolem 100 km mohl být."Aby to nakoniec nebol len snobský nástroj na predvádzanie stavu svojho konta."- Myslím, že to se týká snad každého luxusního a drahého supersportu.
není rozdíl ve výkonech motoru mezi verzemi P85D a P100D. je rozdíl jenom velikosti baterie, tj 85 by mohla být rychlejší nežli 100. Rekuperace nezvýší rychlost/jenom pomáhá při brzdění, které je stejně dané adhezí pneu.
P100D má lepší zrychlení, předpokládám tedy, že bude i rychlejší.Díky vypnutí rekuperaci bude rychlejší, jelikož nebude tak silně brzdit.
No větší kapacita baterie sneze větší vybíjecí proudy, větší proudy znamenají vyšší okamžitý výkon, tam by zlepšení být mohlo. Ovšem vyšší kapacita také znamená vyšší hmotnost, takže je otázka jestli se to navzájem nevyžere.Zrychlení při vypnuté rekuperaci je blbost, vždycky se brzdí pokud možno podlíž meze adheze, aneb co pneumatiky snesou. A je jedno jestli se brzdí rekuperačně nebo kotoučema ... brzdit se prostě musí.
Tady jsme taky na internetu takže klidně můžeme spekulovat dál. Třeba o akceleraci 0-96 kmh za 1,5 s při točivém momentu 16000 Nm nebo za 0,9 s při točivém momentu 40000 Nm.Otázka je kolik přenesou pneumatiky, protože už těch 1,9 s mi přijde docela na hraně s adhezí. A podobné je to i s maximálkou 400 kmh, vzhledem k pneu je i tahle rychlost dost teoretická, nemluvě o reálném využití tak předimenzovaného auta v provoze. Ale to se samozřejmě netýká jen Tesly
až na malý detail, že elektromobil poskytne maximální výkon zlomek času, oproti spalovacímu motoru, bo kapacita baterie...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.