Tesla Roadster bude ještě rychlejší. Uváděná akcelerace je jenom základ

vana  |  20. 11. 2017 12:04

Tady jsme taky na internetu takže klidně můžeme spekulovat dál. Třeba o akceleraci 0-96 kmh za 1,5 s při točivém momentu 16000 Nm nebo za 0,9 s při točivém momentu 40000 Nm.
Otázka je kolik přenesou pneumatiky, protože už těch 1,9 s mi přijde docela na hraně s adhezí. A podobné je to i s maximálkou 400 kmh, vzhledem k pneu je i tahle rychlost dost teoretická, nemluvě o reálném využití tak předimenzovaného auta v provoze. Ale to se samozřejmě netýká jen Tesly

Odpovědět  |   | 
DDT  |  21. 11. 2017 22:03

až na malý detail, že elektromobil poskytne maximální výkon zlomek času, oproti spalovacímu motoru, bo kapacita baterie...

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  20. 11. 2017 12:05

Ako auto je to pekné, verím že aj rýchle, ale pri udávanej váhe 2100 kg to s jazdnými vlastnosťami asi nebude žiadny zázrak. Síce bude mať ťažisko hodne nízko, ale fyzikálne zákony to neoklame. Zotrvačnosť bude možno zvládnutá vysokou dynamikou, ale za cenu akej spotreby? A odstredivú silu v zákrutách neoklame nič. Takže dobre, bude to rýchly superšport v americkom podaní, tj. v dlhých rovinkách ako poriadne ťažká americká muscle kára. Ale neverím že na členitej trati bude schopný sekundovať ľahkým superšportom. A moc rád by som ho videl na Nurburgringu, koľkokrát ho bude schopný okrúžiť na jedno nabitie a v plnej záťaži. Na dosiahnuté časy by som bol tiež zvedavý. Aby to nakoniec nebol len snobský nástroj na predvádzanie stavu svojho konta.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  20. 11. 2017 13:20

Bugatti Veyron váží 1800 kg, takže to s jízdními vlastnostmi asi nebude tak strašné.
Každopádně, za pár let uvidíme. :) Nemyslím si, že by Tesla případné mouchy (váha, přehřívání) neřešila, už jen vzhledem k tomu, že Roadster je přeci jen oproti S/X více závodně zaměřený.
Nurburgring zajel nějaký amatérský jezdec s Teslou S P85D za 8:50, čas by šel určitě o dost ještě snížit např. vypnutím rekuperace. Škoda, že nikdo neotestoval verzi P100D, zajímalo by mě, o kolik by zde byla rychlejší. S Roadsterem to půjde zvládnout minimálně pod 8 minut, s výkonnějšími verzemi bych se vůbec nedivil, kdyby Tesla trhala rekordy.
I s nabitím by to nemuselo být tak hrozné, mám dojem, že dojezd Modelu S při rychlosti 200 km/h je kolem 160 km u verze P85, u vyšších verzí bude větší. Otázkou je, kolik bude žrát jet maximálkou Roadsterem (přes 400 km/h), ale díky dvojnásobné kapacitě baterie by ten dojezd kolem 100 km mohl být.
"Aby to nakoniec nebol len snobský nástroj na predvádzanie stavu svojho konta."- Myslím, že to se týká snad každého luxusního a drahého supersportu.

Odpovědět  |   | 
dkk  |  21. 11. 2017 09:07

není rozdíl ve výkonech motoru mezi verzemi P85D a P100D. je rozdíl jenom velikosti baterie, tj 85 by mohla být rychlejší nežli 100. Rekuperace nezvýší rychlost/jenom pomáhá při brzdění, které je stejně dané adhezí pneu.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  21. 11. 2017 13:31

P100D má lepší zrychlení, předpokládám tedy, že bude i rychlejší.
Díky vypnutí rekuperaci bude rychlejší, jelikož nebude tak silně brzdit.

Odpovědět  |   | 
Citelis  |  21. 11. 2017 14:57

No větší kapacita baterie sneze větší vybíjecí proudy, větší proudy znamenají vyšší okamžitý výkon, tam by zlepšení být mohlo. Ovšem vyšší kapacita také znamená vyšší hmotnost, takže je otázka jestli se to navzájem nevyžere.
Zrychlení při vypnuté rekuperaci je blbost, vždycky se brzdí pokud možno podlíž meze adheze, aneb co pneumatiky snesou. A je jedno jestli se brzdí rekuperačně nebo kotoučema ... brzdit se prostě musí.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 11. 2017 03:15

Elon si dělá s raketama srandu a najednou mu to žerou i ty co se mu ještě včera smáli. Ale co já vim blázen je na to dost velkej.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 41 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A