Tesla Roadster 2.5: elektrosporťák v novém

31 komentářů

Birkov
4. července • 9:23

Mě by hlavně zajímalo, jak bude fungovat to dobíjení.S dobou dobíjení u míst k tomu určených to bude trvat tři hodiny, takže to aby "E pumpa" měla 50přípojných míst..V podstatě to má budoucnost jen u lidí majících garáž a to ještě na omezené délky tras ev z garáže do garáže.Chápu, že z počátku to nebude problém, ale jaká je reálná možnost globálního rozšíření?

Fantomas
4. července • 11:34

No nulová samozřejmě. Současné dojezdy x problémy s nabíjením x cena těch aut x cena proudu = nesmysl. Tudy cesta nevede. Samozřejmě je to krásná a futuristicky lákavá představa, že "už je to tady", že konečně budeme jezdit potichu, nesmrdět a hlavně velice levně. V reálu je to bohužel nesmysl, protože to tak není ani náhodou, ale ta představa... a na tom jsou založené předpoklady prodejnosti. Čili podle mého názoru nikomu nejde o masové rozšíření (to už by se tím přece zabývali všichni), ale o jednoduchý byznys, zajistit si prodeje určitého množství určité skupině lidí. Normálních aut je obrovský nadbytek a nadvýroba, tam už není žádné další místo pro rozšíření výroby a tak se hledá všemožně jinde. A tohle slibuje (alespoň z počátku, kampaň za "ekologické" dopravní prostředky je v plném proudu) dobrou prodejnost.

Jolinar
29. července • 17:58

Nulova rozhodne neni.
Jakou spotrebu ma bezne auto? 7l/100km? s cenou 30kc za litr? no a ted si vem elektromobil ze ten ujede 100km za 40kc :) na nocni proud aj min :)
Ucinnost spalovaciho motoru je 40%, ve meste a v kolone este min, elektromobil ma ucinnost 90%.
A problemy s nabijenim? dojedu domu, dam to do zasuvky a na druhy den to vytahnu az nekam pojedu, v cem je teda problem?
Jediny problem se s porizovaci cenou, ale to je stejne u kazdeho noveho vyrobku, at uz je to komp nebo automaticka sekacka na zahradu.

Fantomas
2. července • 21:52

Nejsem elektrikář a tak to neumím posoudit, ale jak můžou vypadat baterie, když do nich 3,5 hodiny teče proud 70 A? Nepřehřívá se to malinko?

FSH
3. července • 18:58

A co teprve ty přívodní kabely :-D

Radek.
3. července • 20:27

To snese i trojka měď, 70A není zas tolik...

Radek.
3. července • 0:33

240V (v USA obdoba naší 3-fáze) * 70A ... jsou už solidní akumulačky :-D
Třeba je součásí toho "Tesla Home Connectoru" i chladící okruh a klimatizovaná garáž :-)

hdfhdfh
3. července • 16:46

U nás má ale každej barák maximálně asi 16A , ne?
To se to nabíjení trochu protáhne...

LOL
3. července • 19:21

Jak který, já mám třeba 25A :-)Jinak počítej s tím, že u nás je na třífázi 400V, a tedy proud by u nás při stejném příkonu byl trochu menší. Ale i tak to je slušný "Temelín" :-D

j.
4. července • 0:47

Istice 16A/230V~ byvaju pre byty/garsonky, zvycajne skor 20A.
Domy maju zvycajne "trojfaz" 3x400V~ a istice zacinaju na 25A, do 63A je to "normalka" .. . (stale nehovorime o domacnostiach kde sa elektrina pouziva aj na vykurovanie a pripravu TUV. Ale AK vezmeme do uvajy, ze nabijanie by sa malo diat prevazne v noci, tak by sa tepelnym i stratami mozno dala zlepsit teplotne-energeticka bilancia domu ... :-) Ostatne v nasich krajoch zase nie je v zime nejaky ten kW tepelnych strat na zahodenie...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek.
4. července • 1:41

To co píšeš o tepelné bilanci je samozřejmě pravda - ale vysvětluj to knedlíkům, kteří se s Bursíkovským nadšením připojili k "ekologické" náhradě laciných klasických žárovek za 10-30× dražší jedovaté rtuťové zářivky s mizernou svítivostí (danou nekvalitním spektrem), pomalým náběhem a často ani ne dvojnásobnou životností...

Fantomas
4. července • 16:50

Ty tepelné (a další) ztráty sice vypadají nenápadně a bezvýznamně, ale někde jsem četl test a ty ztráty (v nabíječce, v bateriích a v jejich chlazení při nabíjení) v součtu pak dělají 100%! V nějakém časopise o autech vyšel test dvou elektroaut, kde proběhla přesná měření při nabíjení, aby bylo možné určit cenu za jeden ujetý kilometr. A zjistili tam, že spotřeba elektřiny těch aut (Mitsubishi iMiEV a ještě jedno) je ve skutečnosti přesně dvojnásobná oproti spotřebě udávané výrobcem. Výsledná cena za ujetý kilometr tak byla hodně přes korunu. A to je stejné, nebo i horší, jako u moderních dieselů. Výhoda elektroauta jako levného dopravního prostředku tedy vzala za své, k tomu další výhody v podobě omezeního dojezdu a dobíjení...

Radek.
8. července • 18:55

Netvrdím že je to levné - naopak bude ještě hůř, monopoly typu ČEZ, EON a pod. každý rok vesele zdražují i když topí ultralevným uranem, po větším elektromobilů do provozu se na výpadku "spotřební daně" určitě bude chtít zahojit i stát... Ale ztráty 100%? Leda by jako "ztrátu" započítali i těch pár ujetých kilometrů... :-D

Radek.
3. července • 20:25

Samozřejmě že Arnoldova kolabující síť v CA by tohle ve větším měřítku nepřežila - ale pokud jsem to četl správně, nespočívá fígl té "domácí dobíjecí stanice" v tom že jde spíš o "akumulačky" na normální 3-fázi, které teprve pak těmi 70A za 3h narvou baterku Roadsteru?

lucker
2. července • 20:23

400km dojezd... pokud ale pojedeme sportovne tak budeme radi za dojezd 40km ;)

Radek.
3. července • 0:39

No s tou "sportovní" jízdou to v Kalifornii nebude tak horké - leda by se chtěl majitel dostat do večerních zpráv pod titulkem "zběsilá jízda".
Dojezd 400km znamená skoro 4 hodiny klidné jízdy (pro elektromobily ani popojíždění v koloně není zas takový problém jako pro klasiku, kde musí motor pořád běžet) - a i kdyby se tomu část jízdy dupalo na krk, 2 hodiny to nejspíš vydrží. A za tu dobu už se většina Arnoldů dostane kam potřebuje...

Martin P.
3. července • 9:31

Takže opět auto se sportovním image a výkonem vozu ničší střední třídy pro německé důchodce a britské sociálně slabé rodiny..Spotřeba nebude lineární, on něco sežere i posilovač.
Už aby se ty auta prodávala. Hádám, že majitelé je po několika letech přijdou sežrat.
Před nějakým týdnem oznámil Renault, že "ojeté" elektromobily budou neprodejné, protože baterie bude činit 75% jejich ceny. A pod dvou letech provozu ve středoevropském pásmu dáte za baterku 200 až 300k?. Hmmm to bude nadšení.

Bořek Hudák (bhudak)
3. července • 18:38

Zaujala mě jedna věc. Auto, co má mín jak 280koní, tak neni sporták? Myslíte si, že pouze maximální výkon dělá sporták?

Martin P.
3. července • 19:21

Kdyby to bylo o koních nejlepší sporťáky jsou důlní náklaďáky :-\Tady jde o to jak dlouho vůz dokáže vydržet "sportovní režim" Tedy svítím, mám pušťěnou klimu, poslouchám audio a šlapu tomu jak se říká na krk" a..... Znám auta které mají míň než 150k jsou sportovní a dojez mají větší. Jenže nejsou IN.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek.
3. července • 20:51

Hoši hoši, jestli za SPORTOVNÍ JÍZDU považujete celodenní šlapání na krk firemní dodávce a nebo škodivce, s vyhuleným několikawattovým rádiem, otevřeným okýnkem a polofunkční klimačkou, pak klidně sněte dál ;-)Zazobaným britským a německým (a arabským) důchodcům bych se tady určitě moc nevysmíval - spousta lidí tady ani netuší že právě ONI (a ne Holywoodští negři se zlatejma řetězama) jsou typickou cílovou skupinou pro značky jako Lamborghini, Ferrari a Bugatti... 24 hodin Le Mans dneska nevydrží žádnej běžnej "sporťák" - nedávno se o něco podobného v USA pokoušela Mazda se sériovou RX8 - a i ti poslední česné kolo museli dojet na baterku, protože se jim vysypal motor...U "sportovních" aut se dneska hraje hlavně na nárazovou rezervu výkonu při rozjezdu a předjíždění (což bohatě splňují Tesla i nový Prius) - a ani i u sportovních speciálů v reálu nejde o zátah na víc než pár desítek minut denně, po kterých mají nárok na to se rozsypat.

r1s0
3. července • 13:44

preco ked spominas ten renault uz nenapises to,ze ich koncept pocita s tym,ze si kupis auto bez baterii a tie ti budu prenajimat....?pomerne dobre riesenie,pokial cena za prenajom baterii bude v norme.

Martin P.
3. července • 14:49

Ano mají koncepci pronájmu aku, ale i to je pro vozy děsná pálka. Pouze se to rozdělí na splátky. Takže najednou nebude stát 200 ale podle prvotních propočtů 280
Já poukazuji na, to že ty aku, které se dávají do aut dnes ( lipol , life, lion atd..) jsou pro naivní a ekologicky cítící jedince časovanou bombou.Ten kdo dnes má na za 750k nebo draší auto nabaterky. Pravděpodobně nebude, za dva roky odvázaný. Ale 200k za aku nebude tragedie.
Ten kdo by pořídil nižší třídu do 400k by se pravděpodobně z nových aku pos... Protože při představě, že na leasingu právě doplatil auto za 400k, má najeto pod 40k km a jeho cena je prakticky 20% původní ceny ho asi omejou.
Už se těším na kouzelné nabídky ...prodám Ford Focus model 2012, stáří dva roky najeto 30000 km. První majitel, nebouráno, servisní knížka za 2000 € .Nutná výměna aku cca 10000,- €

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
3. července • 18:28

Ty ceny berete odkud ? Kompletní sada nových baterií do Hondy Insight nebo Toyoty Prius stojí cca 2.000,- USD, tedy cca 40.000,- Kč. Je ale pravda, že používají levnější NiMH, protože Li-Ion a Li-Pol jsou zatím drahé.

Martin P.
3. července • 19:17

A vy jste si nevšim, že ten přepočet mezi výrobky je u USD vs Euro 1:1. A je rozdíl mezi plug-in hybridem a full-elektro.Notebook 998$ = za 998€. Když baterka za 2000$ v USA tady bude vlepším případě 2000€. ( 50000,-) Teda můžete hýkat o tom jak to Vy dobře doveze, ale já konstatuji jaká je situace a né jaká by mohla, nebo měla být.Článek o nevýhodné zbytkové ceně elektromobilu vyšel co já vím na www.lidovky.cz ... a nejenom tam.

kamil
4. července • 7:12

Co se týče přepočtu 1:1, tak to je většinou ta lepší varianta, viz cena Priuse, který stojí v USA 22.800,- USD (cca 456.000,- Kč), zatímco v ČR stojí 680.000,- Kč.Mě jen zajímalo z čeho vycházíte u cen těch baterií, to že jsou Li-Ion drahé vím, to jsem i psal (ale neznal jsem přesnou cenu). Je to taky důvod proč se zatím nepoužívají Li-Ion v hybridech, resp. používají se jen ve velmi omezené míře. Pokud by se Li-Ion baterky rozšířili ve velkém množství, tak by jejich cena výrazně klesla, což se dá říct třeba i o těch NiMH v Priusu, které původně stáli 3x tolik.
Díky USA, které jen tak "náhodou" objevili obrovské zásoby lithia v Afghanistánu se možná brzo konečně dočkáme rozšíření Li-Ion a Li-Pol baterek do aut a jejich cena časem klesne B-]

kamil
3. července • 6:55

Zase tak bezproblémové stání v koloně pro elektromobil není, protože musí běžet světla, rádio a hlavně klima, která žere dost energie.

Radek.
3. července • 20:17

Světla a rádio? Těma dá při celodenním stání vyšťavit tak leda unavená 30Ah baterka ve staré škodovce, ale ne tohle...
A klimatizace v roadsteru? Nehrabe Vám už pánové z toho vedra?
Tohle přece není kára na přiblblý každoroční exodus z čech do ještě vyprahlejšího Chorvatska - ale kolik lidí tam asi tak jezdí v Lotus Elise a nebo Mazdou MX5?

Clayton
4. července • 8:27

No, já nevím. Ale dnes bylo u nás v Palm Springs kolem 45 °C. V tomhle vedru bych bez klimatizace opravdu nechtěl jezdit v ničem. Možná pro severní Kalifornii je to OK, ale u nás na jihu bez klima ani ránu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dtsmaniac
7. července • 15:03

Tož u nás na dědině sú též hice. Ale tolik teho nenaserem ako vytam s klitorizacema, radši sa očváchnem na kópáku. Včíl som tak byl prohnal svoju Škodověnku do Kojetína, mám ju fajně naglančenů B-]

kamil
4. července • 7:03

Ne, z klimatizace tady nikomu nehrabe. Stačí kouknout do ceníku české Mazdy MX-5, bez klimy se neprodává ;-) Ono to je logické, když budete stát v koloně, tak Vás vítr moc neochladí, obzvláště v betonovém městě, což bezezbytku platí pro Vámi zmiňovanou Kalifornii. No a když dostanete nápad projet se v roadsteru v zimě, tak musíte topit, abyste nezmrzl ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek
8. července • 18:59

Jasně - ale u autoklimatizací je díky malému prostoru spotřeba v řádu stovek wattů, což je oproti příkonu trakčního motoru celkem prd.
A topení? Klimatizace je tepelné čerpadlo, může tedy topit i chladit - nemluvě o tom že odpadního tepla ze silové elektroniky a motorů bude u elektromobilů pořád dost a dost...

Doporučujeme

Články odjinud