Tesla Roadster 2.5: elektrosporťák v novém

Americká automobilka Tesla to rozjíždí: do prodeje uvádí inovovanou verzi svého stěžejního modelu s označením Roadster 2.5.

Tento týden je pro amerického producenta sportovních elektromobilů zásadním. Tesla představila nejen svůj významně rekonstruovaný Roadster, ale též své plány pro nejbližší budoucnost, v níž počítá se sedanem Model S, crossoverem, kabrioletem a dodávkou, vše pochopitelně s elektromotory pod kapotami. A aby toho nebylo málo, továrna otevřela dvě nová dealerství, jedno v kalifornském Newport Beach a druhé v dánské Kodani.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při práci na nové verzi Roadsteru s poněkud počítačově znějícím doplňkovým označením 2.5 se u Tesly nechali inspirovat rozsáhlým průzkumem preferencí svých dosavadních zákazníků. Novinka se tak vyznačuje pozměněnou přídí či přepracovaným zadním nárazníkem s difuzorem (výfuk v něm samozřejmě nenajdeme), přičemž není zcela jasné, jestli je zdrojem skutečného přítlaku. Upraven byl dvoumístný interiér, sedadla poskytují více komfortu i opory a použité obkladové a čalounické materiály mají za úkol lépe odrážet dosti vysoké pořizovací náklady. Na přání bude k mání sedmipalcový, dotykový monitor na středové konzoli, jenž má přenášt i signál z couvací kamery chránící novou záď. Novinkou je použití slitinových kovaných ráfků dostupných v černém a stříbrném lakování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přes původní informace se nezdá, že by se něco důležitého odehrálo na použité pohonné soustavě. Elektromotor tedy dává 288 koní (215 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm, což vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,7 s. V kombinovaném provozu podle metodiky EPA stroj urazí na jedno nabití zhruba 400 km, dobití akumulátorů na jejich plnou kapacitu pak díky soustavě Tesla Home Connector, pracující s napětím 240 V a proudem 70 A, trvá 3,5 hodiny. Model Tesla Roadster 2.5 lze objednávat již nyní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Tesla Roadster 2.5
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků