Tesla Roadster 2.5: elektrosporťák v novém

Americká automobilka Tesla to rozjíždí: do prodeje uvádí inovovanou verzi svého stěžejního modelu s označením Roadster 2.5.

Tento týden je pro amerického producenta sportovních elektromobilů zásadním. Tesla představila nejen svůj významně rekonstruovaný Roadster, ale též své plány pro nejbližší budoucnost, v níž počítá se sedanem Model S, crossoverem, kabrioletem a dodávkou, vše pochopitelně s elektromotory pod kapotami. A aby toho nebylo málo, továrna otevřela dvě nová dealerství, jedno v kalifornském Newport Beach a druhé v dánské Kodani.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při práci na nové verzi Roadsteru s poněkud počítačově znějícím doplňkovým označením 2.5 se u Tesly nechali inspirovat rozsáhlým průzkumem preferencí svých dosavadních zákazníků. Novinka se tak vyznačuje pozměněnou přídí či přepracovaným zadním nárazníkem s difuzorem (výfuk v něm samozřejmě nenajdeme), přičemž není zcela jasné, jestli je zdrojem skutečného přítlaku. Upraven byl dvoumístný interiér, sedadla poskytují více komfortu i opory a použité obkladové a čalounické materiály mají za úkol lépe odrážet dosti vysoké pořizovací náklady. Na přání bude k mání sedmipalcový, dotykový monitor na středové konzoli, jenž má přenášt i signál z couvací kamery chránící novou záď. Novinkou je použití slitinových kovaných ráfků dostupných v černém a stříbrném lakování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přes původní informace se nezdá, že by se něco důležitého odehrálo na použité pohonné soustavě. Elektromotor tedy dává 288 koní (215 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm, což vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,7 s. V kombinovaném provozu podle metodiky EPA stroj urazí na jedno nabití zhruba 400 km, dobití akumulátorů na jejich plnou kapacitu pak díky soustavě Tesla Home Connector, pracující s napětím 240 V a proudem 70 A, trvá 3,5 hodiny. Model Tesla Roadster 2.5 lze objednávat již nyní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Tesla Roadster 2.5
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků