Americká automobilka Tesla to rozjíždí: do prodeje uvádí inovovanou verzi svého stěžejního modelu s označením Roadster 2.5.
Tento týden je pro amerického producenta sportovních elektromobilů zásadním. Tesla představila nejen svůj významně rekonstruovaný Roadster, ale též své plány pro nejbližší budoucnost, v níž počítá se sedanem Model S, crossoverem, kabrioletem a dodávkou, vše pochopitelně s elektromotory pod kapotami. A aby toho nebylo málo, továrna otevřela dvě nová dealerství, jedno v kalifornském Newport Beach a druhé v dánské Kodani.
Při práci na nové verzi Roadsteru s poněkud počítačově znějícím doplňkovým označením 2.5 se u Tesly nechali inspirovat rozsáhlým průzkumem preferencí svých dosavadních zákazníků. Novinka se tak vyznačuje pozměněnou přídí či přepracovaným zadním nárazníkem s difuzorem (výfuk v něm samozřejmě nenajdeme), přičemž není zcela jasné, jestli je zdrojem skutečného přítlaku. Upraven byl dvoumístný interiér, sedadla poskytují více komfortu i opory a použité obkladové a čalounické materiály mají za úkol lépe odrážet dosti vysoké pořizovací náklady. Na přání bude k mání sedmipalcový, dotykový monitor na středové konzoli, jenž má přenášt i signál z couvací kamery chránící novou záď. Novinkou je použití slitinových kovaných ráfků dostupných v černém a stříbrném lakování.
Přes původní informace se nezdá, že by se něco důležitého odehrálo na použité pohonné soustavě. Elektromotor tedy dává 288 koní (215 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm, což vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,7 s. V kombinovaném provozu podle metodiky EPA stroj urazí na jedno nabití zhruba 400 km, dobití akumulátorů na jejich plnou kapacitu pak díky soustavě Tesla Home Connector, pracující s napětím 240 V a proudem 70 A, trvá 3,5 hodiny. Model Tesla Roadster 2.5 lze objednávat již nyní.
Tesla Roadster 2.5