Tesla Roadster 2.5: elektrosporťák v novém

Americká automobilka Tesla to rozjíždí: do prodeje uvádí inovovanou verzi svého stěžejního modelu s označením Roadster 2.5.

Tento týden je pro amerického producenta sportovních elektromobilů zásadním. Tesla představila nejen svůj významně rekonstruovaný Roadster, ale též své plány pro nejbližší budoucnost, v níž počítá se sedanem Model S, crossoverem, kabrioletem a dodávkou, vše pochopitelně s elektromotory pod kapotami. A aby toho nebylo málo, továrna otevřela dvě nová dealerství, jedno v kalifornském Newport Beach a druhé v dánské Kodani.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při práci na nové verzi Roadsteru s poněkud počítačově znějícím doplňkovým označením 2.5 se u Tesly nechali inspirovat rozsáhlým průzkumem preferencí svých dosavadních zákazníků. Novinka se tak vyznačuje pozměněnou přídí či přepracovaným zadním nárazníkem s difuzorem (výfuk v něm samozřejmě nenajdeme), přičemž není zcela jasné, jestli je zdrojem skutečného přítlaku. Upraven byl dvoumístný interiér, sedadla poskytují více komfortu i opory a použité obkladové a čalounické materiály mají za úkol lépe odrážet dosti vysoké pořizovací náklady. Na přání bude k mání sedmipalcový, dotykový monitor na středové konzoli, jenž má přenášt i signál z couvací kamery chránící novou záď. Novinkou je použití slitinových kovaných ráfků dostupných v černém a stříbrném lakování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přes původní informace se nezdá, že by se něco důležitého odehrálo na použité pohonné soustavě. Elektromotor tedy dává 288 koní (215 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm, což vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,7 s. V kombinovaném provozu podle metodiky EPA stroj urazí na jedno nabití zhruba 400 km, dobití akumulátorů na jejich plnou kapacitu pak díky soustavě Tesla Home Connector, pracující s napětím 240 V a proudem 70 A, trvá 3,5 hodiny. Model Tesla Roadster 2.5 lze objednávat již nyní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Tesla Roadster 2.5
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků