Tesla prý pro Porsche není konkurencí. I tak to na Nürburgringu bude zkoušet dál

Tesla Model S zajela Zelené peklo za 7:20. Zvládne to prý i za 7:05 a tak se na Nürburgring příští měsíc vrátí.

Týden se sešel s týdnem a dnes tu máme opět pondělí, kdy už se Tesla údajně neobjevuje s žádným svým modelem na Nürburgringu. Proč tam ale minulý týden byla? Někdo říkal, že chce porazit čas Porsche Taycan a někdo zase, že testuje prototyp sportovní verze s názvem Plaid (respektive Plaid Mode). Název Plaid pochází z filmu Spaceballs. Jde o parodii na univerzum Star Wars, kdy tento termín označuje ohromnou rychlost.

Tesla si mohla sportovní verzi otestovat doma a necestovat s ní tisíce kilometrů do Evropy. Elon Musk o událostech mlčí. Z jeho strany skončily informace tweetem, že Tesla na Nürburgringu má sedm míst pro sedm lidí (což napovídá pouze model před faceliftem, který měl třetí řadu sedadel proti směru jízdy). 19. září automobilka na Twitteru uvedla, že po testovací jízdě zvládne Model S Plaid pokořit čas 7:20. S několika vylepšeními by prý nebyl nereálný ani čas 7:05, a tak se vůz na okruh vrátí příští měsíc. Jsou ale tyto informace relevantní?

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Uvádí se totiž, že o Tesle na Nürburgringu vlastně ani pořádně nevěděli odpovědní lidé z okruhu. Server Jalopnik uvedl, že taková záležitost vyžaduje měsíce plánování a zamluvení si okruhu pro danou věc. Lidé ze závodního okruhu poté potvrdili, že žádný požadavek o rekordní jízdu nedostali.

Tesla sportovní verze Plaid nabíjela nově postavenou nabíječkou Supercharger u okruhu, která vystřídala naftové generátory.

Ještě tentýž den se na Twitteru Tesly objevila i infografika, která ukazuje využití výkonu a aktuální přetížení. Zajímavá je zde hodnota výkonu, která končí až na hranici 500 kW (680 koní). Stejného výkonu dosahuje i standardní Porsche Taycan Turbo, rival Tesly Model S a vůz, který zajel Nürburgring v čase 7:42.

Souboj Tesly s Porsche se vyostřuje. Elon Musk dokonce použil taktiku Škody

Souboj Tesly s Porsche se vyostřuje. Elon Musk dokonce použil taktiku Škody

Vozy Tesla v Zeleném pekle byly tedy modifikované a předprodukční. Širší karoserie, jiná kola, brzdy, sportovní podvozek a podle některých i značně odlehčený interiér. V tomto stavu je prý čas 7:20 podle automobilky platný. Na druhé straně ringu/Ringu je Porsche Taycan Turbo, které podle mluvčího značky bylo zcela produkční, na základních pneumatikách a navíc těžší kvůli povinné ochranné kleci s časem 7:42. Co má pro vás větší vypovídající hodnotu?

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Všemu pak nasadila korunu událost z minulého pátku, kdy musel být jeden z prototypů Tesly potupně odtažen ze zatím neznámých příčin. A jak celou tuto záležitost vidíme my? Čas na Nürburgringu vypovídá o schopnostech auta málo. Naopak platí, že čím lepší čas na Nürburgringu, tím zbytečnější auto. Výsledek této „bitvy“ bude sice možná zajímavý, ale rozhodně nám neřekne, jaká ta auta vlastně jsou. Když už nic, pomáhá tento souboj marketingu Tesly v Evropě. A taky už má nabíječku na Ringu.

Ještě se sluší dodat, že Manfred Harrera, podvozkář automobilky Porsche prozradil časopisu Svět Motorů, že Teslu nepovažuje za konkurenci a nehodlá s ní tedy soupeřit. A tady to máte, Tesla tak podle všeho nehraje tenis s Porsche, ale sama se sebou squash.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků