Tesla propustí tisíce lidí. Asi jenom tak se může vymanit z problémů

107 komentářů

bob
24. ledna • 10:31

Na Tesle je krásně vidět dnešní problém se získáváním informací: Elon fan web: Tesla ve čtvrtém kvartálu zaválela. Nejhorší má už za sebou. Web o alternativních pohonech: 9 z 10 zákazníků Tesly by se už nikdy nevrátilo ke spalovacímu motoru. Web o autech: Tesla propustí tisíce lidí. Asi jenom tak se může vymanit z problémů. Výzkumník z Univerzity Tomáše Bati: Za posledních 30 let šel výzkum baterií neskutečně dopředu, ale na pokrok, který by šel označit za evoluci je lidský život příliš krátký...

MS
22. ledna • 8:14

Neni to spomenuté ani v článku a ani v diskusii, preto chcem pripomenúť, že Tesla v máji 2018 už podobný krok urobila a prepustila dokonca 9% pracovníkov. Aj v tomto sa Tesla odlišuje od štandardných automobiliek so silnými odbormi, ktoré majú obmedzené ruky pri optimalizáciách a reštrukturalizáciách. Teraz bolo napr. v Kii v Žiline prepustených 27 pracovníkov z výroby dízlových motorov ale nemohli prepustiť viac ako 30 (aj keď mali), lebo už by to bolo hromadné prepúšťanie...

Jarek
21. ledna • 17:03

Bude to jak všude, naberou se Poláci a Rumuni přes agentury za minimální mzdu ;-)

Petr
20. ledna • 21:44

Art, Saman, josefko - to jsou panecku tanecky. Exhibice hlouposti a upocene snahy nesmyslne branit velikeho guru. Hosi bavite, diky.

mpolan
20. ledna • 22:25

Když se pravda nehodí, tak začneš o exhibici... Kdybys aspoň měl zlomeček protiargumentů, ale nemáš nic.

LOL
21. ledna • 7:49

A proti čemu máme argumentovat? Nic k protiargumentaci jste nepředložili.Vidím tu jen Artovy urážky, Samanovu víru a tvé řekněme obhajování neobhajitelného.

Art Vandelay
21. ledna • 8:59

Ak povazujes za urazku, ze si niekto vymysla cisla a taha ich z analu, tomu uplne nerozumiem, uzavery mozeme mat ine, ale zakladnych faktov sa drzme. Ak by som napisal, ze Tesla vyraba 4 mikiony aut rocne a ma rocny zisk 10 mld, co by si mi na to povedal, nesnazil by si sa upozornit na moje nespravne cisla?

LOL
22. ledna • 9:29

Arte, sorryjako, ale opravdu argumentovat jsi začal až když tě Runner vyčelendžoval svou argumentací. Do té doby to byly jen výkřiky do tmy.A druhá věc: ty můžeš argumentovat ověřitelnými čísly, ale další krok je interpretace. Ta je už samozřejmě subjektivní a zde může každý dodat jen svou vlastní konkurenční interpretaci a podepřít ji argumenty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
22. ledna • 10:11

Ak si pozries moje prispevky hore, zistis ze sa odvolavam na nezavislu studiu. My mozme robit aj nase vypocty, ale zbytocne, ked to uz niekto spravil pred nami s urcite vacsim zmyslom pre detail.

Petr
20. ledna • 22:33

Promin, na tebe jsem zapomnel. O jake pravde to mluvis, chlapce?

Lojza
21. ledna • 9:20

Az letos spusti prodeje EV a Audi, Mercedes tak teslakum rupne zilka. Zpracovani Tesly je zalostne i oproti I Pace.

Saman
21. ledna • 9:32

jako majitely akcii Tesly a majitely Tesly S me zilka fakt napraskne, Teslu vymenim za Jaga hned jak prijde, a akcie me jiz vydelali dost na to abych byl spokojenejto je jen nejaka predstava nekterych lidi, co si myslej ze kdys jako Tesla dela malo kvalitni auta, tak hned vsichni co nejak Tesle fandej panykarej? no mas hodne naivni predstavi :-D ikdyby zitra Musk ohlasil ze Tesla konci s autama, tak jsem naprosto v klidu

josephko
20. ledna • 19:17

To je zase veľa kecov pre nič. Pritom všetko je logické. Tesla prijala tisíce ľudí pred rokom, keď E.Musk zistil, že nemôže fungovať taká miera automatizácie a robotizácie, ako si to predstavoval.Tak trochu "ubral plyn" inováciám a zamestnal ďalších ľudí, aby vôbec mohol vyrábať. Keď sa situácia stabilizovala. tak môže pokračovať, len opatrnejšie, v inovačnom trende. Skrátka skúšať automatizovať ďalšie a ďalšie výrobné procesy. Roboty sú z dlhodobejšieho hľadiska určite lacnejšie ako ľudia (hlavne v USA).Vývojoví pracovníci Tesly určite v posledných mesiacoch pracovali na tom, ako výrobu zefektívniť. Teraz to už ale Tesla môže robiť v oveľa väčšej pohode - vyrába už na, resp. za hranicou rentabilnosti a to najdôležitejšie - tie najväčšie výrobné problémy sú už vychytané.O tom, či Tesla bude mať dosť zákazníkov, by som sa vôbec nebál. Veď v Európe zatiaľ trojku vôbec nepredáva, až o pár mesiacov. Len v Nórsku ich ročne predá určite niekoľko tisíc kusov. A samotné USA sú obrovský trh. Nebude dlho trvať, a majitelia elektromobilov Tesla budú autá vymieňať za novšie. A čo sa týka konkurencie, tak zatiaľ sú to len plány, vízie a prototypy. Reálne elektromobily v USA predáva hlavne Tesla.

....
20. ledna • 23:43

Tesla vyvojari :-DShiiiiiit...https://m.youtube.com/watch...

Saman
21. ledna • 9:27

podobne ti voda stece do spousty kufru aut, u HB a kombiku relativne bezna zalezitost napric znackama, nektere znacky s tim meli problem i se zavrenyma 5 dverma, treba Subaru je tim proslule, najit v nekterych rocnikach Legacy nebo Outback kusy kterym nezatykalo do kufru byl zazrak hodny vyhry v loterii ;-)

Marek71
22. ledna • 9:27

Každopádně je to špatně a dizajnová chyba, ne? Já měl několik sedanů (Mazda, Volvo, Lexus...) a ani u jednoho tento problém nebyl. To samé i jiná auta, nepamatuji si, že by mi někam zatékala voda.

Kuk Vykuk
23. ledna • 22:30

Tobě jen šplouchá na maják. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
23. ledna • 22:50

Tvé staré sploucha na maják :-)Napsal jsem jenom své osobní poznatky. Nemůžu za to, že Tesla neumí udělat správně víko kufru, aby tam neteklo. Trochu útěchou ji může být, že v tom zřejmě není sama, jak tady čtu.

petr r. (petrumr)
20. ledna • 17:23

a co jako pořád chcete, uvědomte si, že za deset let žádná automobilka co vznikla na louce nebude v zisku.:-D

king014
20. ledna • 16:57

Tak se soudruhům konečně podařilo rozjet linku a končí manifaktruní výroba a k tomu proškrtání "zakázkových" výbav a poplašná zpráva o propouštění je tu. Cena akcií nevypovídá skoro nic o reálné situaci ve firmě, je to spíš o náladě na akciovém trhu a tam poslední dobou frčí výprodeje a investice do výnosnějších věcí

marfuša
20. ledna • 16:50

Elektřina je slepá ulice.Jediná cesta je CNG.Toho je totiž na 300 let.

Takurcite
20. ledna • 22:34

Muzete toto tvrzeni jakymkoliv relevantnim zdrojem dolozit?

Kuk Vykuk
23. ledna • 22:28

nemůže, může si tak maximálně prdět do nádrže a žrát hory hrachu. B-]

Fic
20. ledna • 13:08

Toto musí pro fosily a jiné zavistivé knechty znít jak rajská hudba.

runner42
20. ledna • 12:57

Zdravím Arta a těším se na jeho komentář ;-)Na poslední lži Tesly je nejzábavnější, že už na ní nevěřícně zírají i ekonomičtí diletanti s jediným semestrem mikroekonomie. Tvrdit, že zvyšuji ziskovost redukcí výrobní kapacity v okamžiku neomezené poptávky, to si může dovolit jen Elon Musk s nasazeným šášovským nosem.Opravdu pobavil 😁👍Těšíme se na report ziskovosti Tesly v Q4 a korekci ceny akcií za ten účetně vylhaný zisk v Q3. 👍

Art Vandelay
20. ledna • 13:56

Nerozumiem presne, kde Elon klame. Prepustanie v Tesle je len dokazom toho, ze Tesla uz chce robit zisky, stava sa realnou automobilkou, presne podla svojich planov. Opat hovoris, ze Elon klame, okopiruj tu vetu, kde klame (z emailu, ktory poslal zamestnancom) len potom sa mozme bavit ci klame alebo nie. Ta fabrika (aj Freemont a aj Giga) funguju asi zatial dost na divoko, cize vobec mi nepride zvlastne ze vzdy raz za cas par ludi prepusti.Ludia tu pisu ze je zevraj Tesla vypredana na 2 roky dopredu, ty pises o neobmedzenom dopute. 2 roky su hlupost, to pocujem prvy krat a neobmedzeny dopyt tiez. To predsa nema ziadna automobilka. Povodne plany pred tym ako nol TM3 predstaveny boli ze sa bude robit 250k kusov za rok. Po tom ako dostali takmer pol miliona objednavok tak to Elon zvysil na dvojnasobok, a to plati doteraz.500 tisic aut za rok znamena 10 tisic vyrobenych aut za tyzden. Cize vyroba je zatial rozbehnuta na 50%, aby sa rozbehla na plnych 10 tisic aut tyzdenne, treba dostat do vyroby verziu za 35k, a urobit to so ziskom. Na tomto sa stale pracuje, teraz sa predava verzia za 45k, myslim ze o chvilu tu bude verzia za 40k a potom postupne k tym 35k. Moj osobny nazor je, ze suma 35k sa nemusi dosiahnut, pokym bude na trhu solidne auto za 37-38k, bude to stacit.Na Q4 report sa tesim aj ja, co bude druhy ziskovy kvartal po sebe, potom uz len 6 mesiacov a Tesla sa stane sucastou indexu S&P 500.

runner42
21. ledna • 8:22

Milý Arte, bohužel ti chybí základní vzdělání v mikroekonomii.Pokud prodám co vyrobím, nacházím se v čase neomezené poptávky a je ekonomický nesmysl redukovat výrobní kapacitu, neboť na konkurenčním trhu pouze vytvářím prostor pro konkurenci.Elon Muska zastává dvě protichůdná stanoviska - navyšuji výrobu a redukuji výrobní kapacitu (těch 7% propuštěných znamená ve skutečnosti propuštěných 10% výrobních dělníků). Nesmysl.Ziskovost je jen chabá zástěrka. Pokud chce navýšit ziskovost, proč milý Arte, nezvedne cenu?

Art Vandelay
21. ledna • 8:46

ja si uvedomujem, ze prepustanie dobre nevyzera, ale obaja mozme len hadat kvoli comu sa deje, ja som ti moj nazor povedal, teraz povedz ty, preco teda prepustaju a co to znamena pre buducnost Tesly?

runner42
21. ledna • 12:12

Jediný logický důvod, který mě napadá - propouštějí, protože neprodávají vyrobenou produkci a současně potřebují snížit náklady.Pak je to logický sebezáchovný krok.Ať budeš spekulovat jakkoliv, jeden fakt zůstává nevyvratitelný - propouštění znamená menší výrobu oproti stavu, kdy nepropouštím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
21. ledna • 12:28

Ja by som povedal, ze vyrazne zefektivnuju vyrobu, viem si predstavit ze doteraz bola velmi neefektivna, ci Giga ale hlavne Freemont. Inak uvidime o 3 mesiace vysledky za Q1, len bude treba porovnavat kolko kusov bolo vyrobenych (nie predanych) lebo vela aut bude urcite v tranzite cez Atlantik.

Marek71
22. ledna • 9:23

Je docela možné, že nemají odbyt pro tu drahou verzi, co teď vyrábí, prostě 45 tis. za takové auto je už moc (v Evropě přes 50 tis eur) a zákazníci asi už došli. Teď by měl vyrábět levnou verzi za 35 tis., na kterou bude zřejmě drtivá většina předobjednávek. Jenomže tu zřejmě ještě nedokáže vyrobit se ziskem, tak pořád vyrábí tu drahou verzi, na které je zisk, ale tu už pomalu nebude mít komu prodávat, alespoň teda ne v těch objemech. Takže co teď s tím?

Art Vandelay
22. ledna • 10:00

Ano, je to presne ako hovoris. Dalsi dopyt sa da vygenerovat bud zlacnovanim, cize verzia za 40 tisic a menej alebo ponuknut v USA operativny leasing, kedze takto sa v USA preda 60% aut. Otazka tiez je dokedy budu moct tlacit drahsie verzie v EU, uvidime. V minulom kvartalnom reporte ale Tesla ukazala ako sa vyvyjala priemerna cena Modelu S a ako sa vyvyjala marza, a cena isla kazdy rok dole a marza zas hore. Cize myslim ze aj pri Modely 3 to bude podobne, chce to cas ale.

runner42
21. ledna • 13:54

Výborně, a proč tedy, když zefektivňují výrobu, nedodají více vozů čekajícím zákazníkům?

Petr
20. ledna • 21:20

Nezklamals. Jak muze byt nekdo tak tupy. Tobe chybi zakladni vzdelani.

Kiwi
20. ledna • 12:11

Njn, Model 3 se prodává blbě, tak se musí propouštět, báchorky o tom, že je vyprodaný na x let dopředu vzaly rychle za své. Inu lež má krátké nohy.

Art Vandelay
20. ledna • 14:36

Vypredane na roky dopredu - zdroj: vytiahnute z analneho otvoruKed kritizujete, kritizujte, ale aspon si neserte do huby

Zorba
20. ledna • 16:11

Hele, vytahovat tvůj anál místo argumentů to je takové diskuzně fekální.

Kiwi
20. ledna • 15:44

Vloni v polovině roku se Tesla chlubila ústy svého nejvyššího, že má přes půl milionu rezervací na Model 3. Do konce roku vyrobila cca 30 000 ks Modelu 3, takže jí zbývalo vyrobit stále cca půl milionu aut. V prosinci Tesla deklarovala ústy svého nejvyššího, že se snaží zvednou výrobu Modelu 3 na 7000 ks týdně. Když tedy vezmu, že těch 7000 týdně už vyrábí (což není vůbec jisté, protože v prosinci vyráběla 5 000 tis. týdně), tak za 70 týdnů vyrobí necelý půl milion aut. Takže půl roku výroby v roce 2018 plus 70 týdnů je jestli se nepletu 95 týdnů. Tedy dva roky výroby jenom na dávno nasbírané rezervace za předpokladu, že nikdo nový už nechce Model 3 a nikdo si ji dále nerezervuje.

Art Vandelay
20. ledna • 16:59

Mate nasledujuce chyby:1. Elon hovoril o pol milione objednavkach v polke roku 2017, nie 2018.2. V jednom z kvartalnych reportov z 2018 sa hovorilo o 450 tisic objednavkach, kedze viac ludi stornovalo.3. Do konca roku dodala Tesla len v USA a Kanade takmer 146 tisic Modelov 3 (nie 30 tisic ako pisete).4. Cize ak je teraz (a tieto cisla nie su presne, lebo nie su zverejnene) este 300k rezervaciii a pri vyrobe len 6000 kusov za tyzden, by ich trvalo dodat jeden rok. Avsak ani toto nie je realita, kedze vacsina rezervacii caka na auto za 35k, ktore sa nepredava.Cize s vasim uzaverom ze loz ma kratke nohy nesuhlasim, lebo nie je zalozeny na faktoch.

Kiwi
21. ledna • 10:07

Ano, přehlédl jsem rok 2017 vs 2018. Ale i s Vašimi údaji jednoduše platí, že Tesla nemá dosud zdaleka vyrobená auta zarezervovaná v roce 2017 a zároveň se Tesla ještě nedostala na plánovanou výrobní kapacitu a sama mluví o tom, že jí chce navýšit. Takže před sebou hrne velkou poptávku po jejích vozech, jestli je to poptávka na rok výroby nebo více je zcela irelevantní. V každém případě je v takové situaci redukce zaměstnanců ekonomický nesmysl a to hned z několika důvodů.1. Vytváří pochybnosti u lidí, kteří jsou v pořadníků, zda se vůbec někdy dočkají svého auta, které je už téměř dva roky rezervované, dodnes (2019) není vyrobené ani dodané a jak sám píšete některé specifikace dodnes nejsou ani ve výrobě a do toho oznámí, že redukuje svou posádku. To musí zákonitě vyvolávat dost velké pochybnosti zda je dodavatel schopen dostát svým závazkům. A není nic horšího, než se dostat do pozice, kdy zákazníci ztratí důvěru.2. Vytváří zcela nesmyslný prostor pro konkurenci, pokud je pravda, že po elektroautech je tak obrovský zájem, jak deklaruje sama Tesla svými prohlášeními o velkém zástupu čekatelů, tak jednoduše riskuje, že během nekonečné doby čekání na své zarezervované auto u Tesly se objeví jednoduše někdo, kdo ta auta vyrobí a vlastně znehodnotí Tesle její kapitál investovaný do vývoje a přípravy výroby, protože nepřetržitě několik let vykazovala ztráty s cílem zajistit si náskok a následnou profitabilitu založenou na získání velké části trhu. A taková situace zase musí na druhé straně silně znejistit investory (ti to také dali dost silně najevo pádem ceny akcií) a jestli má Tesla problémy, tak tímto si říká o ještě větší, protože pokud Teslu něco drží nad vodou, tak jsou to právě investoři, kteří jí několikrát zachránili krk doslova v hodině dvanácté (Musk jim v minulosti minimálně dvakrát veřejně děkoval, že se za Teslu v kritické chvíli postavili a nalili další kapitál). Takže tady prostě Tesla riskuje, že se jednoho dne se ucho utrhne. 15 prosince (neberte mě za slovo jestli to bylo 10 nebo 19) vyhlašovat, že dělám všechno proto abych navýšil výrobu a 15 ledna vyfajrovat 7% posádky je ekonomický nesmysl první třídy. V situaci kdy nestíhá firma vyrábět, je jediná obhajitelná reakce (tedy pokud se jedná o standardní západní firmu a ne o podnik v Severní Koreji), za každou cenu zvyšovat výrobní kapacitu (chápal jsem crazy zprávy o výrobě ve stanech a pochopil bych v takové situaci, kupování robotů, najímání dalších lidí, ne jejich propouštění) a především zvyšovat ceny a tím jednak ulevit nestíhající výrobě a druhak dostat firmu do zisku, což je cíl o kterém Musk opět dlouhodobě mluví a píše v dopisech zaměstnancům, ale v situaci, kdy má tak velkou poptávku je až absurdní ponechat výrobu v těžkých problémech tím, že ponechám evidentně nízké ceny neodpovídající poptávce. To vše co jsem právě napsal by platilo, za předpokladu, že jsou pravdivé zprávy o zájmu zákazníků o Model 3.Můj výsledný dojem z celé situace je tudíž ten, co jsem napsal hned v prvním příspěvku, nevěřím, že Tesla má tolik objednávek na Model 3 kolik deklarovala, nevěřím, že o Teslu 3 je enormní zájem, naopak si myslím, že zájem je nedostatečný, cena je příliš vysoká a Musk je donucen trhem reagovat. A ta reakce má dvě části, nedávno snížil cenu (aby kompensoval snížení dotací pro koncového zákazníka, protože se sníženou dotací je pravděpodobně těžké udržet zájem) a snižuje personál, protože zájem ochabuje a náklady ho tlačí, jinými slovy nemá možnost jít cestou, kterou jsem popsal výše (velký zájem o mé výrobky, snaha maximalizovat výrobu, zvedat ceny a tím i ziskovost).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
spekulace
21. ledna • 11:59

Je docela dobře možné, že neuspokejených zájemců v pořadníku na Teslu 3 je ještě docela dost, jenže chtějí to nejlevnější provedení, které se nevyrábí, protože by se to Tesle zatím nevyplatilo. Tesla tedy vyrábí dražší provedení, o které ovšem vzhledem k té ceně nemá takový počet zájemců. Problém je tedy možná v tom, že se ekonomicky nevyplatí vyrábět nejlevnější provedení, na které asi čekají zájemci v pořadnících a na dražší verzi nemá takový přebytek zájemců. Co když se tedy u Tesly nesetkává nabídka s poptávkou, což asi není úplně dobrá kombinace pro dlouhodobě udržitelný rozvoj?

Marek71
22. ledna • 9:16

Přesně toto mě napadlo...Tesla teď vyrábí drahé verze modelu 3, protože se to víc ekonomicky vyplatí. Ale o ty není takový zájem, údajně při objednávce teď je možné auto dostat za měsíc-dva. Jenomže při prvotním představení Tesla lákala na model 3 za 35 tisíc a vsadím se, že drtivá většina objednávek je na tuto verzi. A teď je možné, že Elon zjisttil, že tuto verzi ani nejde se ziskem vyrobit, tak to natahuje a vyrábí jenom drahou verzi. Jenomže... do kdy to takto půjde?

runner42
21. ledna • 11:34

Přesně tak!

Art Vandelay
21. ledna • 11:46

Kiwi, Runner, OK, aspon sa drzime viac menej pri faktoch (na rozdiel o debaty pri emisiach) len mame ine uzavery. Myslim, ze do roka uvidime ako to cele bolo. Paci sa mi ako si myslite, ze niekto pod takym drobnohladom ako je Elon len tak proste klame a ziadny insider nevysiel s pravdou von, predpokladam ze ste tiez fanuskocia konspiracnych teorii rozneho druhu...

runner42
23. ledna • 19:14

PS: Aktuálně jsem za 9 dní +20% :-D Já si Muska snad oblíbím :-D

runner42
23. ledna • 19:02

Netřeba čekat rok - Tesla právě přiznala snížení objemu výroby.Lež o propouštění z důvodů optimalizace výroby měla opravdu jepičí život.

Art Vandelay
23. ledna • 22:12

No prisiel som sem, lebo som tusil, ze budes komentovat dnesne dianie. Takze, potvrdilo sa ze vyhodeni ludia nepracovali na Modely 3 ale na S/X, takze tvoje uzavery, ze ako moze firma prepustat, ked rozbieha vyrobu TM3 su nespravne, z vyrobnych pasov TM3 ludia prepustani neboli.Teraz hovoris o znizeni vyroby, o tom sa tiez nikde nepise, akurat zrusili nocnu sichtu pre S/X kedze zrusili verzie s kratsim dojazdom plus to vyzera ze vyrazne zefektivnili vyrobu tychto modelov. Tento rok sa ma predstavit upgradnuty interier a 400-milova verzia, takze o dopyt S/X sa nebojim.Ty si myslis ze Tesla tento rok preda menej aut ako minuly? Moj typ je, ze predaju aspon 400k aut. Daj tvoj.Inak dnes sa opat otvoril proiestor na nakupenie dalsich akcii :)

Ralf
20. ledna • 10:45

Něco mi tady neladí, dokonce bych řekl, že tady něco smrdí. Tak na jednu stranu vykřikují, že mají objednávky na dva roky dopředu, pak mluví o produkčním pekle, kdy nestíhají plnit výrobní cíle a produkce zaostává, vyrábí v narychlo postavených stanech a pak najednou propouští? To se jako doteď při těch obrovských problémech s výrobou 7% lidí flákalo po dvoře a neměli do čeho píchnout? Z těchto výroků vyplývá, že něco není pravda, ba dokonce, že ten pán lže pokaždé, když něco řekne.

Saman
20. ledna • 14:14

kdyby sis prosel to jak je Tesla strukturovana a jaka ma oddeleni, zjistil bys, ze tam musi dnes pracovat spousta lidi kteri proste pro Teslu nejsou duleziti a neodvadi praci ktera by byla potreba, ono to tak ma vesmes kazda velka firmaTesla ale i Space X nabirali spousty odborniku kuprikladu na kompozitni materialy, a jak vime ani jedna z tech firem vesmes kompozit dnes moc nepouziva, bylo nabrano stovky programatoru kteri meli nastarosti tvorbu systemu ktere dnes maji hotove a jen se postupne updatuji v mnohem pomalejsim tempu nez jake bylo na pocatkuciste ve vyrobe bude v Tesle tak polovina zamestnancu, zbyla polovina bude vyvoj a logistika, a tam se da velice slusne redukovat ;-) podobny probme ma spousta firem, nedavno takove propousteni ohlasilo treba i GM, proste to co jiz nepotrebuji dale vyvyjet tak rposte bud prevedou do jinych oddeleni pokud pro ty lidi maji vyuziti a nebo je propusti, u GM to cini tusim 12 tisic lidi v USA

runner42
20. ledna • 16:41

Chtěl jsem se zeptat, jestli už sis spočítal, kolik tvůj z veřejné sítě nabíjený model S generuje emisí. Díky.

Saman
20. ledna • 18:34

proc bych to pocital? ztrata casu, bude to podstatne min nez u druheho benzinaku

runner42
21. ledna • 8:09

Tak nám napiš, co máš za druhé auto (zajímavé, proč má každý elektromobilista druhé auto, když je to tak super...) a já ti to spočítám ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
21. ledna • 8:23

letos navic Tesla bude nahrazena Jaguarem, Tesl aje jen prechodne auto na dobu nez budu mit to vysnene ktere opravdu chci

Saman
21. ledna • 8:21

jsem v rodine 4, proc bysme jako nemeli mit 2 auta?, navic to je auto ktere mame o vice nez rok dele nez Teslu, Hyundai i30 kombi s atmosferickym benzinem 1.6 litru, dobudoucna az prijde nejake elektricne kombi, tak bude i30 nahrazena tim elektrickym kombi, ja bych rad aby to bylo do 3 let, ale uvidim co me trh nabidne

runner42
21. ledna • 8:33

Hele v pohodě, já sám mám momentálně aut pět, takže to ber jen jako popíchnutí.Jinak ta stará Hyundai je na tom z hlediska emisí v podstatě stejně, jako tvoje Tesla, někde na úrovni 140g CO2/km. Bohužel.Pokud si to s ekologií myslel vážně, měl sis koupit alespoň Oktávku na plyn, ta je někde kolem 110.

Saman
21. ledna • 9:23

kde pisu neco o tom ze to sekologii myslym vazne? moje ekologie zacina a konci tam kde jsou kontejnery na trideny odpad, ostatni aspekty vsech mych cinnosti jsou spise spojene s pohodlim a tim co chci ja sam, a ne to co chce nekod jinej, treba i stat B-]vejs jsem ti vypocetl jak na tom jsou emise, tech 140g/km je holej nesmysl, protoze vse okolo ropy tvori tolik emisi, ze jiz IMF spocitalo ze 100kWh battery pack se vyrovna priblizne 1300 litrum finalniho paliva ;-) 140g/km je jen to co putuje ze samotneho vyfuku, v tom lepsim laboratornim prostredi, veskutecnosti to bude jen z vejfuku meho auta tak 180-200g/km + dalsi stovky g na litr paliva aby vubec vzniklo a to auto na nej mohlo jezdit ;-)

runner42
21. ledna • 12:06

Ano, máš pravdu, 140g/km je nesmysl, dost jsem se seknul, přehlédl jsem se v tabulce a vzal jsem hodnotu 520g/1kWh, což je bez přenosu a nabíjení. Správně má být 775g/1kWh, tedy cca 190g/1km.Bohužel tvoje stará atmosférická Hyundai je proti Tesle super ekologický vůz. Měj ohled na ostatní a jezdi raději s ní. Díky.

Saman
21. ledna • 13:56

a nebo vlastne ne, pis ty nesmysly dal, at pomahas rozvoji elektromobility, nic jineho totiz troleni v tomto tematu nedela, dava tak o danem tematu vedet vice a vice lidem :-) a fakta nastesti hraji ve prospech elektromobility, jen vy odpurci se to lzivim argumentovanim snazite zabranit, a ono se vam to nedari a nedari a naopak to pomaha tu elektromobilitu prosadit jeste vic :-D

Saman
21. ledna • 13:54

co to placas za nesmysly? pocitas tam s tema grami i na kazdy litr paliva s koeficientem 1.6x? protoze to je ralita ceskych rafinerii jen pri rafinaci, vsechny 3 ceske rafinerie rafinuji jen diky elektrine z hnedouhelnych elektraren ;-)ty tvoje cisla bez vypoctu jsou tady jen vysmechem, a trolenim ;-) navic jak jsem psal, ja na verejnou sit spoleham jan cca 30% nabijeni a z toho jen malo v CR ;-)takze tu prestan lhat a psat nesmysli, diky

runner42
21. ledna • 14:09

Rafinuje se ropa, nikoliv benzín.Energie na výrobu lehké prakce beznínu je zanedbatelná.

LOL
22. ledna • 9:25

plus, jak píšu výše, benzín taky může být pouze odpadní produkt při výrobě jiných ropných derivátů.

runner42
22. ledna • 16:49

Přesně jak píšeš. Proto také Evropa prodávala se ztrátou přebytečný benzín do USA, protože to byl v podstatě odpad výroby nafty. O tom se moc nepíše, kolik nás zelené mozky už stály s módou eko-dieslů :(

Art Vandelay
21. ledna • 12:45

zvlastne vypocty, kolko zoberie prenos a nabijanie a kolko zozerie Tesla elektriny na 1km si si vycucal z prsta

runner42
21. ledna • 13:52

To jsem na autorevue psal už tolikrát, že se nebudu znova opakovat. Vygoogli si to. Nebo si to můžeš sám spočítat, to snad není žádný problém, ne?Dobře, budu hodný a pomůžu ti, vezmu údaje, na které se odkazuje kkk výše abych nebyl obviňován, že si je vymýšlím, když už neuznáváte údaje Ministerstva průmyslu a obchodu.Tedy 640g CO2/1kWh v elektrárně, k tomu připočti 8% ztráty v přenosové soustavě a 15% ztráty při nabíjení.Kalkulačku na počítači určitě najdeš ;-)

Art Vandelay
21. ledna • 14:32

Urobil som nejake vypocty a viac-menej si sa trafil (ak som neurobil chybu), cize tazke, rychle a velke auto ako Model S vypusti v CZ 140g CO2 na kazdy kilometer. Hyundai i30 som si pozrel tu: apl.de a ukazuje 131g. Toto je ale nielen laboratorne cislo, ale aj cislo, ktore neberie v uvahy co vsetko sa s tym benzinom co ma clovek v nadrzi musi udiat pred tym ako sa tam dostane, CO2 sa tym padom navysi. Povedzme ze nakonci to je len tych 140g, co je urcite viac. Potom si zober do uvahy ze krajiny ako CZ alebo PL vyrabaju jednu z najspinavsich elektrin v civilizovanom svete, ale aj CZ z roka na rok vyraba elektrinu cistejsie a cistejsie (ak sa mylim, urcite ma oprav) odrazam sa z tohto grafu: http://www.compareyourcountry.org/climate-policies... Zbytok krajin a statov v EU a USA su na tom ovela lepsie. Model S, ma oproti Model 3 velmi nizku efektivitu lebo nepouziva magnetove motory, je tazky atd. Model 3, Ioniq su uz niekde uplne inde. Napriek tomu Model S poraza alebo (s absolutne zavretymi oboma ocami) aspon remizuje vo vyrobe CO2 na 1km s malym autom s malym motorom. Okrem toho nevypusta ziadne lokalne emisie, je tichy a znizuje zavislost na nepriatelskych krajinach.

LOL
22. ledna • 9:23

Sláva, že se konečně začíná diskutovat. S ohledem na propracovanou výrobu a distrubuci paliv (a jiných ropných výrobků) je nesmysl započítávat destilaci ropy, protože ta bude probíhat i bez spotřeby benzinu, protože z ropy se vyrábí mnoho dalších derivátů. Z tohoto pohledu je benzín jen jeden z produktů destilace ropy.Co se týká "čistoty" výroby elektřiny, tak nemá smysl sledovat jednotlivé země, ale sledovat celoplanetární výrobu, protože s elektřinou se běžně obchoduje (takže např. Rakušáci nakupují naši "nečistou" atomovou :-)). A z tohoto pohledu je to tristní. 13% je atom, OZE mají pak cca 18% (tam se ale započítávají i zdroje spalující biomasu). Zbytek, tedy cca 60% jsou klasické fosilky.

Saman
21. ledna • 13:57

15% ztraty pri nabijeni, aha jasne :-D hochu ty ty cisla zacinas cucat i ze zadku, protoze prsty maz jiz uplne rozmocene slinama ne?

runner42
21. ledna • 14:08

:-D co prosím? ty bys měl být rád, 15% je naopak ještě skvělý výsledek.Samozřejmě můžeš nabíjet nízkým proudem tři dny, pak bude účinnost vyšší. A nebo rychlonabíjet, pak se dostaneš i na 30% ztráty.

kkk
21. ledna • 9:09

P.S řekněte to prosím i svému dvojčeti LOL :-D

kkk
21. ledna • 9:07

Tady to máte od jedné provinční university:-D https://www.autorevue.cz/elektromobily-jsou-dvakra... ... P.S.emise británie jsou cca.stejné jako u nás, akorát místo uhlí používají plyn

runner42
21. ledna • 11:33

To je fakt tak těžké podívat se na oficiální hodnoty emisí na vyrobenou 1 kWh v ČR, místo odkazování ne nesmyslné a nepodložený články z jiných zemí???

kkk
21. ledna • 13:01

Máte pravdu pro vás je to asi problém, tak se na to podívejte:-Dhttps://www.electricitymap.org/...

runner42
21. ledna • 13:35

Ano, dívám se - především jak jsou zobrazovaná real-time data fikce vypočtená vzorečkem (viz metodika zde https://arxiv.org/pdf/1812.06679.pdf... ).A nejvíc pak pobaví průměry, viz strana 14 - CZ 648mg/1kWh.Bravo, to se vám opravdu povedlo, tomu se říká na*** si do vlastního hnízda.

runner42
21. ledna • 13:36

gramů samozřejmě

kkk
21. ledna • 19:32

Tady máte od těch amatérů z londýna něco bateriích,které podle vás nutně zdraží cituji(protože ve skutečném světě ukázkově požral růst cen síranu kobaltnatého používaného pro bateriové katody a vyráběného velmi neekologickým procesem. Díky požadavkům Číny na zavedení ekologických opatření do jeho rostoucí výroby jeho cena už rok doslova raketově roste.)http://oenergetice.cz/akumulace-energie/li-ion-... ...

kkk
21. ledna • 19:08

Protože vím, jak se v delších článcích ztrácíte, a uniká vám to podstatné, jako v případě kobaltu a jeho vlivu na cenu baterií, chtěl jsem vám to ulehčit mapou,kde jsou barevně znázorněny emise jednotlivých států a mix energie, bohužel opět marně:-D pokud ovšem nevěříte výzkumu univerzity Imperial College London, je to jenom váš problém.P:S a chlubit se, že máte pět aut, to si tím zvedáte seběvědomí,nebo se jenom vytahujete?

LOL
21. ledna • 7:45

takže nevíš, ale jsi přesvědčený, že to je míň. :-DBaterkové náboženství v praxi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
21. ledna • 9:17

mimochodem, pisu to jiz nekolik let do zdejsi diskuze, me elektricke auto nezajima pro ekologii, ale pro jeho jizdni projev ktery je velice podobny tomu co maji atmosfericke 6-8 valce ;-) ameb linearni zatah a pruznost, jista ekologicnost je jen sekundarni velicinou

Saman
21. ledna • 8:18

me staci na kolik to napocitali na 1km jizdy spolecnosti ktere na toi zpracovali cele studie ;-)navic ja z verejne site dobijim minimalne, prez 70% mnou spotrebovane elektriny v aute pochazi z nasi fotovoltaicke elektrarnyale pokud chces, tak na 100km jizdy nas benzinak spotrebuje 6,5 litru benzinu, coz dle ceskeho prumeru na nesmyslne CO2 znamena ze elektrarny vyprodukovali pro rafinaci daneho paliva nejakych 4100g CO2, dane auto pak na 100km dle tabulky vyprodukuje cca 15000g CO2 (150g/k), takze to mame prumerne na 100km nejakych 19000g CO2 + dalsi casti emisi ktere jdou z vyfuku, v pripade Ska to mam 21kWh na 100km, a to by v pripade ze bych nabijel jen z verejne site mel 8300g CO2 na 100km a zadne dalsi emise z vyfuku,ja veskutecnosti ale za celou dobu vzal z verejne site asi jen 30% toho co jsem zatim nabijel, takze rekneme jen cca 2500g CO2 na 100km , emise z brzd a pneumatik budou +- stejne u obou autpocital jsem s prumerem ceskeho energetickeho mixu 395g CO2 na 1KWh, na vysledek to ale moc vliv mit nebude ikdyby to byla 0 nebo 1000, porad bude ten elektromobil na tom vyrazne lepe ;-)

Art Vandelay
20. ledna • 17:09

Jeho S generuje s najvacsou pravdepodobnostou menej emisii ako auto na ktorom jazdis ty plus nesposobuje ledom okolo seba rakovinu, astmu a ine zdravotne problemy. Tak isto robi CZ menej zavislu na jej nepriateloch, plus ubera z neprijemneho hluku, ktorym trpi kazde vacsie mesto. Ale spat k tym emisiam:https://www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-... ...

runner42
21. ledna • 8:11

Arte, díky za nic. Nechápu, proč posíláš takové žvásty o energetickém mixu Belgie a jiných pro nás nepodstatných zemí, když máme údaje za ČR.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
21. ledna • 8:43

Nazavadzaj, v tabulke mas aj Polsko, ktore je na tom este horsie ako CZ v pouzivani uhlia pri vyrobe elektriny. Aj v pripade Polska je elektricke auto cistejsie.

Petr
20. ledna • 21:18

To je jak z prirucky komunistu, podobne kecy jsme tady slychali pre 89tym od soudruhu.

.
20. ledna • 11:21

Však ono to jeho věčné kličkování už nebaví čím dál více lidí.https://finance.yahoo.com/quote/TSLA...

..
20. ledna • 11:45

Na Teslu treba pozerat rovnakymi ocami ako na kazdu inu automobilku.GM tiez masivne prepustal a nikto to neriesil.Mozno to ludi nebavi,ale bude to bavit investorov,ktorym konecne Musk zacne nosit peniaze spat a to bude najpodstatnejsie.Musk sa konecne zacal chovat aj ako podnikatel a nie len ako snilek s dobrymi napadami,ktore si plnil za cudzie peniaze.Je cas splacat a Musk sa k tomu postavil celom.Len tak dokaze byt Tesla este silnejsia a konkurenciaschopnejsia v dalsich rokoch.

.
20. ledna • 11:52

Ze silného poklesu ceny akcií je patrné, že to nebaví především a v první řadě investory. Kdyby mu věřili a tento krok uvítali, tak naopak cena akcií poroste.

Karel.
20. ledna • 14:43

Tak samotné propouštění mohou investoři chápat pozitivně pokud je firma v situaci kdy má velké vývojové a výrobní kapacity a klesají ji prodeje, pak je to jedna z mála možností, jak firmu udržet (a udržet i cenu akcií). Tady je ale evidentní rozpor v tom, že Tesla deklaruje velký zájem o svá auta a každou chvíli se objevují bomba články jak nestíhá vyrábět a o tom jak vyvíjí tahač a supersport a nevím co ještě, což by všechno nahrávalo nabírání nových kapacit jak ve vývoji, tak ve výrobě a najednou z čista jasna propouští. To se vysvětluje hodně blbě. Buď zájem o její auta není zdaleka tak bombastický jak se dosud snažila přesvědčovat veřejnost, nebo je a pak si tímto krokem řeže pod sebou větev na které sedí. V každém případě to investoři vyhodnotili jako nějakou habaďůru a akcie tudíž logicky prudce oslabily.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
20. ledna • 15:48

co presne nahrava situaci kde by meli dal nabirat pro vyvoj? jedine kde Tesla muze zrejme nabirat je delnicka vyroba, staci si precist kazdodvtrtletni zpravu abys tohle vedel ;-) uplne pozastavili vyvoj nekolika veci ktere jiz maji vyvynute, mimo jine treba okolo pohonnych jednotek kde pracovalo na vyvoji prez 400 lidi, takzet vyvoj ohldne nabijeni byl jiz pozastaven, tez prez 300 lidi, pak kuprikladu Solarcity ktere je dnes soucasti Tesly melo prez 1200 vyvojaru, tedy lidi v kancelarich kteri nijak vyrobne nepomahaji, evropska pobocka Grohmann Automation ktera spada pod Teslu ma prez 800 zamestnancu ve vyvoji, Tesla Finance a Tesla Energi, obe casti firmy kde je prez 2500 lidi v kancelarich a nijak nesouvisej s autama a cimkoli okolo aut ;-) , pak oddeleni na vyvoj autopilota a vyvoj vlastniho HW pro systemy aut, prez 1400 lidi v kancelarich.predpokladam ze ani netusis ze Tesla ma takovato oddeleni co?

Tomik
20. ledna • 10:56

Asi je to tím že p. M. prosazuje hodně automatizaci a ze začátku měli hodně problémy a jelo to skoro jako kusová výroba ale ted už to mohou dělat stoje a místo 3 pracovníku už potřebuje jen asi 1. Tak je to tím no :/ Je to blbý no ale už p. M říkal že se bude muset zavést nějaká daň na stroje protože zachvilku tam budou pracovat převážně jen stroje a počet míst nebude tolik no :-(

Jig
20. ledna • 12:18

k té automatizaci... jen jsem letmo přes google zkouknul srovnání se škodovkou. (údaje jsou z různých let za 2016 a 2017, tedy není to relevantní ale vzal jsem jen první odkazy. Tedy škoda celkem cca 31.000 lidí a produkuje přes 700.000 aut (průměr 22,5 auta na člověka ročně), vs. tesla 45.000 a necelých 200.000 aut (4,5 auta na člověka ročně). Škodu jsem vybral pouze pro snadnost dohledávání údajů. To jen poznámka k té plné automatizaci zajetá vs. nová továrna stavěná s těmi nejmodernějšími technologiemi. Jistě je třeba zohlednit náběh, na druhou stranu je však konstrukce tesel jednodušší na montáž (elektromotor vs. klasický motor, spojka, převodovka). Tedy kdyby bylo vše zalité sluncem jak se hlásá, tak by podobné poměry měly dopadat přesně naopak. Realita je však jiná.

komik
20. ledna • 18:06

A.. průměrná škodovka se prodá za 500.ooo a průměrná Tesla tak 1.8mil. Protože Tesla 3 je tak 1.3-1.6, ale zvedají to S a X. Dále třeba Tesla nabízí autopilota (za kvalitnější verzi = převážně SW) za 7.ooo € a někdo to musí vyvíjet. Oproti těmto technologiím je Škodovka Dacie (montuje průměrnou až zastaralou techniku svého majitele). Špatnou zprávou pro investory je, že akcie Tesly jsou drahé, protože se očekává, že přetvoří a ovládne odvětví stejně jako Apple telefony. Pokud ale má hrát zásadní roli v automobilismu, stavět nové fabriky (nyní Čína pak v EU), tak bude potřebovat čím dál víc zaměstnanců a je drahé je nyní propouštět a za rok nabírat. Jediné ekonomické zdůvodnění vidím v tom, že část aktivit (distribuci, marketing...) spojených s Asií přesune do té nové továrny Číně, kde zatím pracovník stojí 4x míň než v USA...

Jig
21. ledna • 16:11

Znovu srovnávám pouze míru automatizace, která uvádí prostý podíl kolik se vyrobí aut na zaměstnance. Konvenší vozy jsou na montáž pracnější než EV, přesto má tesla ten podíl výrazně horší. Škodovku jsem vybral namátkou, avšak třeba BMW je v tomto porovnání také zásadně lépe (přestože má taktéž mnoho lidí i v jiných dcerách ... např. motorky, motorsport apod., taktéž má vlastní vývoj klasický i EV), stejně tak Porsche a další.

Mirek
20. ledna • 14:41

To tvé srovnání je hloupost. nelze porovnávat, kolik aut je na zaměstnance, ale kolik je zisk na autě. Můžeš mít třeba 50 aut na zaměstnance, ale jak vykážeš ztrátu, tak je ti to k ničemu. Klidně můžu mít jedno auto na jednoho zaměstnance, když to stále bude vydělávat, tak není problém.http://www.auto.cz/kolik-automobilky-vydelaj... ... http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-automob... ...

Jig
20. ledna • 15:46

Než sám začneš psát hlouposti, tak je možná dobré si alespoň přečíst na co se vůbec reaguje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
20. ledna • 16:51

Pokud začneš porovnávat kolik aut se vyprodukuje na člověka, zaměstnance, je naprosto vedlejší s jakou technikou se to docílilo, když důvod diskuze je finanční ztráta firmy, ziskovost firmy, a kvůli tomu propouštění. Mohou mít klidně plnou automatiku a vyrábět ty 4 auta a méně na hlavu, když se jim to vyplatí. Nějak sis to dal špatně do souvislostí, reaguješ na příspěvky, které se týkají financí, nestíhání výroby a tím malé prodeje, případné zdanění strojů, tedy týká se to ziskovosti firmy, právě proto jsem to tak bral.

Jig
20. ledna • 20:12

OMG … kde zmiňuji jakoukoliv souvislost s ekonomickými faktory??? Přestože je to napsané hned na začátku, tak znovu: reaguji na jen a pouze na míru AUTOMATIZACE (nic víc), kterou zmínil pisatel nade mnou v kontextu toho, že Musk prosazuje co největší automatizaci. Tedy než mi budeš vysvětlovat nač reaguju, tak si to laskavě pořádně přečti co píšu a na jakou reakci to píšu.Přestože je tam hodně lidí ve vývoji a jiných oddělení, tak tenhle poměr je zarážející (nejen vůči škodárně, kterou jsem zmínil, ale i vůči porsche či bmw apod. kteří mají také značný přesah i do jiných oblastí, a nehákují všichni jen ve výrobě aut)

Mirek
21. ledna • 6:34

Nechci se hádat. V tomto směru je potom velice zajímavé Ferrari. Firma měla v roce 2017 3336 zaměstnanců a vyrobila něco přes 8000 aut při zisku na auto přes 1.5 miliónů Kč, což je zisk přes 3,6 miliónů Kč na zaměstnance při produkci asi 2,4 aut na zaměstnance.Podle toho, co se uvádí, Musk asi přestřelil a nyní vidí, že ty auta jsou moc drahá na to, aby Tesla byla zisková, aby se prodalo dostatečné množství aut s požadovaným ziskem. Ostatní automobilky mají výhodu, že vyrábí auta se spalovacími motory a pokud začnou dělat i elektromobily, nejsou odkázání jen na prodej těchto aut. Možná by ses divil, jak velký počet lidí v automobilkách jsou konstruktéři..., zkrátka technici a ostatní nedělnické profese.

Jig
21. ledna • 20:49

pro zajímavost, sice starý článek z 2015, ale uvádí stejné srovnání … a současná čísla Tesly jsou v těchto poměrech dokonce horší. https://seekingalpha.com/article/3147026-teslas-pr... ... Zvláště zajímavá je tabulka na druhé straně článku

Jig
21. ledna • 7:37

Ano Ferrari má tento podobný, nicméně Ferrari si nehraje na to že mají na vše plnou automatizace a naopak se chlubí velkým podílem ruční práce. Ano, je velký podíl všech profesí, kteří se podílí na chodu automobilky, nicméně všechny tyto profese mají i ostatní, ne jen tesla. Viz třeba BMW, kteří navíc mají motosport, motorky, taktéž EV, a násobně větší modelovou řadu.

Carda
20. ledna • 15:04

Pak je ovšem Tesla nejhorší automobilka světa, protože jenom kumuluje ztráty, dodnes tuším nějakých 18 mld. dolarů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
20. ledna • 15:51

GM v dobe vyhlaseni bankrotu dluzila prez 100 miliardale jako je super ze umis secist vsechny provozni uvery, jen tak do placu, Volkswagen ma provozni uvery prez 30 miliard eur, to ale neznamena zde to jsou ztraty ;-) ztrata je to co vykaze na konci kazdeho ctvrtleti a pak kazdy rok, a ne mezitocni ztraty se nescitaj, je to laicky receno normalni ucetni zaverka ;-)

Art Vandelay
20. ledna • 15:28

Carda, a ja zas tusim, ze si si to cislo vytiahol z analu. Straty Tesly su doteraz okolo 5 mld. Zijeme v dobe ked sa daju veci skontrolovat, tak netreba tusit ale googlovat a rozmyslat, verim, ze nabuduce ti to pojde lepsie...

R2
20. ledna • 14:10

Je otazkou, co vse si Tesla resi vlastnimi silami a co vse si resi sama Skoda, at uz se jedna napriklad o vyvoj, ktery Skoda sdili v ramci koncernu, vyrobu jednotlivych komponent nebo instalaci a servis stroju a vyrobnich linek.

Art Vandelay
20. ledna • 14:20

Suhlasim s R2 a Majklom, plus je Tesla viac vertikalne integrovana. Sedacky si robi svoje, to iste plati pre elektricke motory. Plus vyroba Modelov S a X az tak automatizovana nie je, cize Skoda vs. Tesla su Jablka vs Hrusky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
22. ledna • 17:36

Tesla jsou holt pořád totální začátečníci co se týče masový výroby a učej se to za pochodu. navíc se snažej překonat sami sebe a dostát slibům co dali zákazníkům. S Modelem 3 podle mě čeklali tak maximálně 100 000 objednávek. To že jich přišlo 4x tolik to jim vzalo dech, ale jelikož je Musk magor, maximalista a megaloman tak tu výzvu přijal a snaží se to fakt dát. proto mluví o produkčním pekle.

Majkl
20. ledna • 14:06

Tak všichni zaměstnanci Tesly nevyrábějí jen elektromobily, ale i solarni tasky/panely, baterie... Ale jinak ano, Tesla ještě nemá tak optimalizovaný proces výroby jako zajetá konkurence.:)

Doporučujeme

Články odjinud