Tesla propustí tisíce lidí. Asi jenom tak se může vymanit z problémů

Elon Musk rozeslal svým zaměstnancům email, ve kterém uvedl na pravou míru situaci automobilky, a také to, že se s některými z nich bude muset rozloučit.

Loňský rok byl pro americkou automobilku Tesla nejúspěšnější v historii. Během dvanácti měsíců prodala více aut, než za všechny předchozí roky dohromady. Elon Musk ve svém emailu pro zaměstnance firmy uvedl, že firma zaznamenala velký růst.

Nezapomněl dodat, že je pro ně velmi těžké vyrábět auta s tak pokročilou technologií a zároveň se cenově vyrovnat zavedeným automobilkám. Automobily Tesla jsou pro většinu populace prostě pořád příliš drahé.

Tesla má nového konkurenta! GM použije jako zbraň značku Cadillac

Tesla má nového konkurenta! GM použije jako zbraň značku Cadillac

I přes rekordní rok tak má Tesla stále mizivé zisky. Elon Musk se proto rozhodl jednat a budou padat hlavy. V situaci, ve které jinde snižují výrobní a provozní náklady, bude Tesla redukovat počet zaměstnanců na hlavní poměr, konkrétně o sedm procent. Při současném počtu okolo 45.000 zaměstnanců to tedy dělá přes 3000 lidí bez práce. Seškrtat stravenky zřejmě nestačí.

Podle Muska nemá Tesla jinou možnost. Je potřeba snížit personální náklady, aby se Tesla Model 3 mohla nabízet levněji než doposud. Pálit to bude i některé dodavatele, kteří se prý seškrtají jen na ty nejnutnější. Hned poté plánuje Musk zrychlit produkci Modelu 3.

Tesla staví první Gigafactory mimo Ameriku. Evropa je další na řadě

Tesla staví první Gigafactory mimo Ameriku. Evropa je další na řadě

Tesla musí vyrábět více aut a také se musí dařit je prodávat. Již poněkolikáté totiž nenaplnila roční plán a investoři jsou z toho nesví. Nicméně rok 2019 vypadá pro Teslu zatím dobře. Zahájili výstavbu továrny v Číně a na řadě je Evropa.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků