Tesla propustí tisíce lidí. Asi jenom tak se může vymanit z problémů

Elon Musk rozeslal svým zaměstnancům email, ve kterém uvedl na pravou míru situaci automobilky, a také to, že se s některými z nich bude muset rozloučit.

Loňský rok byl pro americkou automobilku Tesla nejúspěšnější v historii. Během dvanácti měsíců prodala více aut, než za všechny předchozí roky dohromady. Elon Musk ve svém emailu pro zaměstnance firmy uvedl, že firma zaznamenala velký růst.

Nezapomněl dodat, že je pro ně velmi těžké vyrábět auta s tak pokročilou technologií a zároveň se cenově vyrovnat zavedeným automobilkám. Automobily Tesla jsou pro většinu populace prostě pořád příliš drahé.

Tesla má nového konkurenta! GM použije jako zbraň značku Cadillac

Tesla má nového konkurenta! GM použije jako zbraň značku Cadillac

I přes rekordní rok tak má Tesla stále mizivé zisky. Elon Musk se proto rozhodl jednat a budou padat hlavy. V situaci, ve které jinde snižují výrobní a provozní náklady, bude Tesla redukovat počet zaměstnanců na hlavní poměr, konkrétně o sedm procent. Při současném počtu okolo 45.000 zaměstnanců to tedy dělá přes 3000 lidí bez práce. Seškrtat stravenky zřejmě nestačí.

Podle Muska nemá Tesla jinou možnost. Je potřeba snížit personální náklady, aby se Tesla Model 3 mohla nabízet levněji než doposud. Pálit to bude i některé dodavatele, kteří se prý seškrtají jen na ty nejnutnější. Hned poté plánuje Musk zrychlit produkci Modelu 3.

Tesla staví první Gigafactory mimo Ameriku. Evropa je další na řadě

Tesla staví první Gigafactory mimo Ameriku. Evropa je další na řadě

Tesla musí vyrábět více aut a také se musí dařit je prodávat. Již poněkolikáté totiž nenaplnila roční plán a investoři jsou z toho nesví. Nicméně rok 2019 vypadá pro Teslu zatím dobře. Zahájili výstavbu továrny v Číně a na řadě je Evropa.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků