Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Kalifornská automobilka hledá úspory ve svém složení zaměstnanců.

Elon Musk je se svou automobilkou Tesla pověstný tím, že sice dokáže uvést netradiční řešení a pohled na motorismus, ale jeho plány si vždy musíte v kalendáři pomyslně posunout. Platí to i pro masový nástup výroby Modelu 3, která byla několikrát odložena a pořadník zákazníků se dále prodlužuje. Přesto bude Tesla propouštět.

Společnost opustí v první fázi 3.600 zaměstnanců. Nepůjde však o pracovníky přímo u výroby, ale hlavně o lidi v administrativní části firmy. "Během vývoje Tesly k duplikování některých pozic. Chceme tímto omezit náklady a zlepšit hospodaření," komentuje propouštění Musk. Pro agenturu Reuters pak dodal, že firma naopak bude potřebovat další zaměstnance do výroby.

Tesla Roadster dostane paket SpaceX. Asi víte, co to znamená

Tesla Roadster dostane paket SpaceX. Asi víte, co to znamená

Rozhodnutí je součástí plánu k budoucí ziskovosti Tesly. Ta za celých 15 let své existence nikdy nevykázala roční zisk. "Výdělek samozřejmě není to, co nás pohání. Co nás pohání vpřed je urychlení přechodu světa k udržitelné, čisté energii, ale toho nikdy nedosáhneme, pokud časem nedokážeme, že jsme schopní být setrvale ziskoví,“ vysvětluje Musk.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků