Vůz uvidíme na silnicích zřejmě někdy v roce 2020

Vůz uvidíme na silnicích zřejmě někdy v roce 2020

O pohon se starají tři elektrické motory, jeden vpředu a dva vzadu, jde tedy o čtyřkolkou, která má dohromady točivý moment 10.000 N.m na kolech.

O pohon se starají tři elektrické motory, jeden vpředu a dva vzadu, jde tedy o čtyřkolkou, která má dohromady točivý moment 10.000 N.m na kolech.

Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.

Karoserie má koeficient odporu vzchudu Cd=0,36. Bugatti Chiron má 0,38...

Karoserie má koeficient odporu vzchudu Cd=0,36. Bugatti Chiron má 0,38...

Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro řidiče.

Tesla nabídla kabinu navrženou speciálně pro řidiče.

Řidiče rozhodně potěší také nové nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů).

Řidiče rozhodně potěší také nové nabíjení. Vysokorychlostní DC nabíjecí systém dokáže přibližně za 30 minut přidat dojezd až 400 mil (přibližně 644 kilometrů).

Sedadlo je umístěné uprostřed pro optimální viditelnost.

Sedadlo je umístěné uprostřed pro optimální viditelnost.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

V současné době to vypadá, že ani již objednané baterie nedostanou mnozí výrobci elektromobilů dříve než v polovině příštího roku.

V současné době to vypadá, že ani již objednané baterie nedostanou mnozí výrobci elektromobilů dříve než v polovině příštího roku.

Zřejmě jim tedy nezbyde nic jiného, než urychlit své záměry na vybudování vlastních továren na baterie.

Zřejmě jim tedy nezbyde nic jiného, než urychlit své záměry na vybudování vlastních továren na baterie.

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

O pohon se starají tři elektrické motory, jeden vpředu a dva vzadu, jde tedy o čtyřkolkou, která má dohromady točivý moment 10.000 N.m na kolech.
Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.
Energie je uložena v akumulátoru o kapacitě 250 kWh, díky kterému má vůz ujet až 620 mil na jedno nabití, v přepočtu tedy necelých 1000 kilometrů.
Karoserie má koeficient odporu vzchudu Cd=0,36. Bugatti Chiron má 0,38...
19
Fotogalerie

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Kalifornská automobilka hledá úspory ve svém složení zaměstnanců.

Elon Musk je se svou automobilkou Tesla pověstný tím, že sice dokáže uvést netradiční řešení a pohled na motorismus, ale jeho plány si vždy musíte v kalendáři pomyslně posunout. Platí to i pro masový nástup výroby Modelu 3, která byla několikrát odložena a pořadník zákazníků se dále prodlužuje. Přesto bude Tesla propouštět.

Společnost opustí v první fázi 3.600 zaměstnanců. Nepůjde však o pracovníky přímo u výroby, ale hlavně o lidi v administrativní části firmy. "Během vývoje Tesly k duplikování některých pozic. Chceme tímto omezit náklady a zlepšit hospodaření," komentuje propouštění Musk. Pro agenturu Reuters pak dodal, že firma naopak bude potřebovat další zaměstnance do výroby.

Rozhodnutí je součástí plánu k budoucí ziskovosti Tesly. Ta za celých 15 let své existence nikdy nevykázala roční zisk. "Výdělek samozřejmě není to, co nás pohání. Co nás pohání vpřed je urychlení přechodu světa k udržitelné, čisté energii, ale toho nikdy nedosáhneme, pokud časem nedokážeme, že jsme schopní být setrvale ziskoví,“ vysvětluje Musk.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud