Tesla prohloubila ztrátu, nestíhá vyrábět. Plány má i nadále velkolepé

Tesla prohloubila ztrátu, nestíhá vyrábět. Plány má i nadále velkolepé

Americká automobilka Tesla svým akcionářům radost nejspíš neudělá. Ve druhém čtvrtletí prohloubila svoji ztrátu ze 184 milionů dolarů na 293 milionů dolarů. Ohlášené výsledky jsou hluboko pod očekáváním analytiků. Co za špatnými výsledky stojí? Podle automobilky prý komplikace ve výrobě.

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

Tržby sice meziročně stouply o 33 % na 1,23 miliardy dolarů, ale potenciál byl mnohem větší - Tesla dodala zákazníkům jen přibližně 14 400 vozů namísto plánovaných 17 tisíc aut. Za vším podle Muska vězí problémy s náběhem výroby Modelu X, teď už by ale všechno mělo být v pořádku.

Letos si každopádně automobilka stanovila cíl dodat zákazníkům 80 až 90 tisíc vozů, ale už z údajů prvního pololetí je patrné, že je to velmi ambiciózní - za půl roku stihla automobilka dodat pouze 29 tisíc aut. Plány má však Tesla v čele s Elonem Muskem mnohem, mnohem větší.

Tesla Model S má za sebou facelift. Bude se rychleji nabíjet

Tesla Model S má za sebou facelift. Bude se rychleji nabíjet

Už v roce 2018 chce chrlit půl milionů nových vozů ročně, v roce 2020 by to měl být až milion aut každý rok. Pomoci jí v tom mají připravované modely - kromě chystaného „levného“ elektromobilu Tesla Model 3 automobilka chystá minibus a tahač. Obojí pochopitelně zcela na elektřinu. Představení by se mělo odehrát během devíti měsíců, ale po vzoru Modelu 3 pravděpodobně půjde jen o prototypy, se sériovou výrobou se počítá do roku 2018.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků