Tesla prohloubila ztrátu, nestíhá vyrábět. Plány má i nadále velkolepé

Tesla prohloubila ztrátu, nestíhá vyrábět. Plány má i nadále velkolepé

Americká automobilka Tesla svým akcionářům radost nejspíš neudělá. Ve druhém čtvrtletí prohloubila svoji ztrátu ze 184 milionů dolarů na 293 milionů dolarů. Ohlášené výsledky jsou hluboko pod očekáváním analytiků. Co za špatnými výsledky stojí? Podle automobilky prý komplikace ve výrobě.

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

Tržby sice meziročně stouply o 33 % na 1,23 miliardy dolarů, ale potenciál byl mnohem větší - Tesla dodala zákazníkům jen přibližně 14 400 vozů namísto plánovaných 17 tisíc aut. Za vším podle Muska vězí problémy s náběhem výroby Modelu X, teď už by ale všechno mělo být v pořádku.

Letos si každopádně automobilka stanovila cíl dodat zákazníkům 80 až 90 tisíc vozů, ale už z údajů prvního pololetí je patrné, že je to velmi ambiciózní - za půl roku stihla automobilka dodat pouze 29 tisíc aut. Plány má však Tesla v čele s Elonem Muskem mnohem, mnohem větší.

Tesla Model S má za sebou facelift. Bude se rychleji nabíjet

Tesla Model S má za sebou facelift. Bude se rychleji nabíjet

Už v roce 2018 chce chrlit půl milionů nových vozů ročně, v roce 2020 by to měl být až milion aut každý rok. Pomoci jí v tom mají připravované modely - kromě chystaného „levného“ elektromobilu Tesla Model 3 automobilka chystá minibus a tahač. Obojí pochopitelně zcela na elektřinu. Představení by se mělo odehrát během devíti měsíců, ale po vzoru Modelu 3 pravděpodobně půjde jen o prototypy, se sériovou výrobou se počítá do roku 2018.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků