Tesla připravuje velkou modifikaci Autopilota. Možná se i přejmenuje

Tesla připravuje velkou modifikaci Autopilota. Možná se i přejmenuje

Americká automobilka Tesla nemůže nečinně přihlížet aktuálnímu dění kolem „přehnané důvěry“ některých řidičů v její systém zvaný Autopilot. Už samotný název funkce může v někom vyvolávat dojem, že se auto řídí úplně samo, ale opravdu se jedná jen o asistenta. Jenže vysvětlujte to lidem, co lezou za jízdy na zadní sedadla (a to není jen případ Tesly) a chlubí se tím na YouTube...

Nakonec to ale došlo tak daleko, že se stala první smrtelná nehoda auta, které se mělo řídit samo. Systémy vozu bohužel přehlédly takovou „drobnost“, jakou je kamion, a malér byl na světě. Tesla se ocitla pod obrovským tlakem a to jak tisku, tak i zvědavé veřejnosti a samozřejmě také úřadů.

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Magazín Consumer Reports například vyzval Teslu, aby funkci Autopilot přejmenovala, značně omezila její funkci a lépe informovala řidiče o limitech jejích možností. Tesla se ale vyhýbá tomu, že by funkci upgradovala tak, aby vyžadovala například ruce na volantu, jako je tomu u konkurence. Je celkem pochopitelné, že by majitelé takové „vylepšení“ odmítli, neboť by se podle nich jednalo o krok zpět.

Místo toho nyní Tesla spolupracuje se společnostmi Bosch a Mobileye. Společně mají připravit rozsáhlou modifikaci, jakéhosi Autopilota druhé generace. Na rozdíl od podobných systému stále nebude spoléhat na tzv. LIDAR, ale na modernizovaný radarový systém a kamery.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Přesto je možné, že pod vším tím tlakem se nakonec funkce asistenta přejmenuje a Tesla bude skutečně donucena lépe informovat řidiče o omezeních. Dá se asi předpokládat, že to skončí nějakým potvrzováním varovných zpráv v dotykové obrazovce, případně třeba „tlačítkem bdělosti“ a podobně.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků