Tesla připravuje velkou modifikaci Autopilota. Možná se i přejmenuje

Tesla připravuje velkou modifikaci Autopilota. Možná se i přejmenuje

Americká automobilka Tesla nemůže nečinně přihlížet aktuálnímu dění kolem „přehnané důvěry“ některých řidičů v její systém zvaný Autopilot. Už samotný název funkce může v někom vyvolávat dojem, že se auto řídí úplně samo, ale opravdu se jedná jen o asistenta. Jenže vysvětlujte to lidem, co lezou za jízdy na zadní sedadla (a to není jen případ Tesly) a chlubí se tím na YouTube...

Nakonec to ale došlo tak daleko, že se stala první smrtelná nehoda auta, které se mělo řídit samo. Systémy vozu bohužel přehlédly takovou „drobnost“, jakou je kamion, a malér byl na světě. Tesla se ocitla pod obrovským tlakem a to jak tisku, tak i zvědavé veřejnosti a samozřejmě také úřadů.

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Magazín Consumer Reports například vyzval Teslu, aby funkci Autopilot přejmenovala, značně omezila její funkci a lépe informovala řidiče o limitech jejích možností. Tesla se ale vyhýbá tomu, že by funkci upgradovala tak, aby vyžadovala například ruce na volantu, jako je tomu u konkurence. Je celkem pochopitelné, že by majitelé takové „vylepšení“ odmítli, neboť by se podle nich jednalo o krok zpět.

Místo toho nyní Tesla spolupracuje se společnostmi Bosch a Mobileye. Společně mají připravit rozsáhlou modifikaci, jakéhosi Autopilota druhé generace. Na rozdíl od podobných systému stále nebude spoléhat na tzv. LIDAR, ale na modernizovaný radarový systém a kamery.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Přesto je možné, že pod vším tím tlakem se nakonec funkce asistenta přejmenuje a Tesla bude skutečně donucena lépe informovat řidiče o omezeních. Dá se asi předpokládat, že to skončí nějakým potvrzováním varovných zpráv v dotykové obrazovce, případně třeba „tlačítkem bdělosti“ a podobně.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků