Tesla přichází s módem pro ty, kteří nesnášejí rychlost. Utlumí akceleraci

Joe Doe  |  13. 11. 2017 09:30

"Tesla přichází s módem pro ty, kteří nesnášejí rychlost. Utlumí akceleraci"

Plavaren prichadza s programom pre tych, co sa nevedia potapat. Skrati odrazovy mostik.

Rychlost a akceleracia su dve uplne odlisne veci. Rychlost je stav v danom case, zrychlenie je pomer dvoch rychlosti medzi dvoma bodmi na casovej ose.

"Rychlost je charakteristika pohybu, která nám sděluje, jakým způsobem se mění poloha tělesa (hmotného bodu) v čase."

"Zrychlení (akcelerace) je charakteristika pohybu, která popisuje, jakým způsobem se mění rychlost tělesa (hmotného bodu) v čase."

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  13. 11. 2017 10:35

Oni hlavně bojují o dosažení slibovaného dojezdu. Když na to opakovaně šlápnou na dálnici z 50km/h na 200 km/h, když se budou nahánět s dvoulitrovým dieslem, tak jim spadne dojezd na polovinu a když v tom budou pokračovat tak po 50km stojí na dálnici bez šťávy.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  13. 11. 2017 16:34

Zajímavá myšlenka,ale nemyslím si, že reálná.
Nač by usilovali o dosažení dojezdu, který je prostě průměrný? Dle EPA dojezd reálný je. Ovšem, pokud bych jezdil pouze po dálnici (a navíc 200 km/h), bude logicky spotřeba větší než spotřeba (tudíž i dojezd) průměrná, je to stejné jako u spalováku. :)
Mám dojem, že na yt byly nějaký videa, kde třeba i Bjorn jezdil Teslou po německé dálnici, při rychlosti 200 km/h by ten dojezd měl klesnout někde ke 200 km.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 11. 2017 13:24

Už jeden z prvních majitelů Tesly popsal svou první zkušenost z dálničního provozu po nákupu, kdy přejel s nabitou teslou z holandska do německa a v euforii z neomezené rychlosti na to začal šlapat tak, jak byl zvyklý z dieslu a jak praktikovalo jeho doprovodné vozidlo. Velmi rychle zjistil, že dojezd mu klesl na 50% a hned sundal nohu z plynu, aby vůbec někam dojel k nabíječce. A to je realita vozu tesla a jejich známé, obvyklé ploužení po dálnici. Pokud s tím jezdí technicky zdatný člověk, tak ten si to ohlídá, ale když s tím jezdí např. manželka, pak je tam takový omezující mód praktický. Jinak byste pořád řešili co s autem a manželkou s vybitou teslou kdesi v prkvančicích.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 11. 2017 13:49

je vseobecne znamo, ze u dieselu cim rychleji jede, tim mensi ma spotrebu, takze pri dosazeni rychlosti 428.3km/h jiz naftu nespotrebovava, ale vytvari, te tedy potreba nasledne zastavit na cerpaci stanici a prebytecnou naftu jim prodat

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 11. 2017 17:01

Pokud jedete obyčejným a zcela běžným dieslem se sedumdesátilitrovou nádrží tak máte i v takovém režimu dojezd kolem 1000km. S teslou se dostanete na 50km. Takže asi tak.

Odpovědět  |   | 

Ještě i já pamatuju dobu, kdy žádný auto nedalo na nádrž 1000 km a není to zas tak dávno

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 11. 2017 22:37

Möd omezuje akceleraci, nikoliv maximání rychlost. Od toho prvního máme nohu na plynu a pro druhé tempomat. Baterie se nevybíjí dík akceleraci, ale dík využití vyšší rychlosti po delší dobu. Omezení akcelerace je i omezení bezpečnosti v mezních situacích.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  13. 11. 2017 12:50

Já si ty módy ve svém autě "přepínám" tak, že buď sešlapuji pedál plynu rychle, nobo pozvolně.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  13. 11. 2017 16:05

U elektromobilů Tesla to zřejmě není tak jednoduché, když tam museli přidat takový mód?

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  13. 11. 2017 12:59

Ten mod pro vystupování mají snad všechna auta se sedadly s pamětí, ne?

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  13. 11. 2017 16:02

To asi ano, ale jen u elektomobilů by jeho časté používání asi mohlo výrazněji ovlivnit dojezd nebo délku dobíjení?

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  13. 11. 2017 15:55

Tak proč do toho cpou tak silný motor? A redaktor motoristického magazínu by měl vědět jaký je rozdíl mezi rychlostí a zrychlením!

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  13. 11. 2017 16:36

Ne vždy chceš využít plnou sílu motoru, kterou máš k dispozici. Pokud vezeš děti nebo rodiče, asi těžko s tím budeš jezdit pomalu s plynem na podlaze. :)
Na druhou stranu, třeba alespoň ubude počet nehod, kdy lidé prostě Teslu nezvládli a narvali to někam do plotu nebo do zdi. :D

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  14. 11. 2017 08:04

Dislajkující evidentně rádi vozí své postarší rodiče v autě, co dá stovku za 2,7s. :D

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan