Tesla přichází s módem pro ty, kteří nesnášejí rychlost. Utlumí akceleraci

Joe Doe  |  13. 11. 2017 09:30

"Tesla přichází s módem pro ty, kteří nesnášejí rychlost. Utlumí akceleraci"

Plavaren prichadza s programom pre tych, co sa nevedia potapat. Skrati odrazovy mostik.

Rychlost a akceleracia su dve uplne odlisne veci. Rychlost je stav v danom case, zrychlenie je pomer dvoch rychlosti medzi dvoma bodmi na casovej ose.

"Rychlost je charakteristika pohybu, která nám sděluje, jakým způsobem se mění poloha tělesa (hmotného bodu) v čase."

"Zrychlení (akcelerace) je charakteristika pohybu, která popisuje, jakým způsobem se mění rychlost tělesa (hmotného bodu) v čase."

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  13. 11. 2017 10:35

Oni hlavně bojují o dosažení slibovaného dojezdu. Když na to opakovaně šlápnou na dálnici z 50km/h na 200 km/h, když se budou nahánět s dvoulitrovým dieslem, tak jim spadne dojezd na polovinu a když v tom budou pokračovat tak po 50km stojí na dálnici bez šťávy.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  13. 11. 2017 16:34

Zajímavá myšlenka,ale nemyslím si, že reálná.
Nač by usilovali o dosažení dojezdu, který je prostě průměrný? Dle EPA dojezd reálný je. Ovšem, pokud bych jezdil pouze po dálnici (a navíc 200 km/h), bude logicky spotřeba větší než spotřeba (tudíž i dojezd) průměrná, je to stejné jako u spalováku. :)
Mám dojem, že na yt byly nějaký videa, kde třeba i Bjorn jezdil Teslou po německé dálnici, při rychlosti 200 km/h by ten dojezd měl klesnout někde ke 200 km.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 11. 2017 13:24

Už jeden z prvních majitelů Tesly popsal svou první zkušenost z dálničního provozu po nákupu, kdy přejel s nabitou teslou z holandska do německa a v euforii z neomezené rychlosti na to začal šlapat tak, jak byl zvyklý z dieslu a jak praktikovalo jeho doprovodné vozidlo. Velmi rychle zjistil, že dojezd mu klesl na 50% a hned sundal nohu z plynu, aby vůbec někam dojel k nabíječce. A to je realita vozu tesla a jejich známé, obvyklé ploužení po dálnici. Pokud s tím jezdí technicky zdatný člověk, tak ten si to ohlídá, ale když s tím jezdí např. manželka, pak je tam takový omezující mód praktický. Jinak byste pořád řešili co s autem a manželkou s vybitou teslou kdesi v prkvančicích.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 11. 2017 13:49

je vseobecne znamo, ze u dieselu cim rychleji jede, tim mensi ma spotrebu, takze pri dosazeni rychlosti 428.3km/h jiz naftu nespotrebovava, ale vytvari, te tedy potreba nasledne zastavit na cerpaci stanici a prebytecnou naftu jim prodat

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 11. 2017 17:01

Pokud jedete obyčejným a zcela běžným dieslem se sedumdesátilitrovou nádrží tak máte i v takovém režimu dojezd kolem 1000km. S teslou se dostanete na 50km. Takže asi tak.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 11. 2017 14:57

Ještě i já pamatuju dobu, kdy žádný auto nedalo na nádrž 1000 km a není to zas tak dávno

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 11. 2017 22:37

Möd omezuje akceleraci, nikoliv maximání rychlost. Od toho prvního máme nohu na plynu a pro druhé tempomat. Baterie se nevybíjí dík akceleraci, ale dík využití vyšší rychlosti po delší dobu. Omezení akcelerace je i omezení bezpečnosti v mezních situacích.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  13. 11. 2017 12:50

Já si ty módy ve svém autě "přepínám" tak, že buď sešlapuji pedál plynu rychle, nobo pozvolně.

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  13. 11. 2017 16:05

U elektromobilů Tesla to zřejmě není tak jednoduché, když tam museli přidat takový mód?

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  13. 11. 2017 12:59

Ten mod pro vystupování mají snad všechna auta se sedadly s pamětí, ne?

Odpovědět  |   | 
Sarcasticus  |  13. 11. 2017 16:02

To asi ano, ale jen u elektomobilů by jeho časté používání asi mohlo výrazněji ovlivnit dojezd nebo délku dobíjení?

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  13. 11. 2017 15:55

Tak proč do toho cpou tak silný motor? A redaktor motoristického magazínu by měl vědět jaký je rozdíl mezi rychlostí a zrychlením!

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  13. 11. 2017 16:36

Ne vždy chceš využít plnou sílu motoru, kterou máš k dispozici. Pokud vezeš děti nebo rodiče, asi těžko s tím budeš jezdit pomalu s plynem na podlaze. :)
Na druhou stranu, třeba alespoň ubude počet nehod, kdy lidé prostě Teslu nezvládli a narvali to někam do plotu nebo do zdi. :D

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  14. 11. 2017 08:04

Dislajkující evidentně rádi vozí své postarší rodiče v autě, co dá stovku za 2,7s. :D

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A