Tesla představuje Model S ve verzi s pohonem všech kol

Tesla představuje Model S ve verzi s pohonem všech kol

Tesla rozšířila svou nabídku o nové verze odvozené od Modelu S. Nově si budou moci zájemci pořídit provedení s dvojicí elektromotorů, což samozřejmě neznamená nic jiného než pohon všech kol a s tím související také výrazně lepší dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrychlení z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximální rychlost dosahuje na 250 km/h.

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S P85D používá na zadní nápravě elektromotor o výkonu 350 kW (476 k) a vpředu má druhý elektromotor s výkonem 165 kW (224 k). Při rychlosti 105 km/h vystačí akumulátory na ujetí 443 kilometrů. Jako čtyřkolku si můžete ale pořídit také slabší verze 85D a 60D.

Ty kombinují zadní elektromotor o výkonu 280 kW (381 k) s předním elektromotorem nabízejícím 140 kW (190 k). Verze 85D zvládne sprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o půl sekundy pomalejší. V prvním případě můžete opět počítat s maximální rychlostí 250 km/h, u základního provedení se rozjedete maximálně na 201 km/h.

Saalen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Saalen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Zajímavé je srovnání časů se staršími zadokolkami. Základní 60D je rychlejší při sprintu na 96 km/h o 0,2 s, 85D ubere ve stejné disciplíně také 0,2 s, ovšem vrcholné P85D se nově zlepšilo o celou jednu sekundu. Ve všech případech pak nové verze D nabídnou současně vyšší dojezd. 

Spolu s pohonem všech kol přichází také systém, který dokáže přečíst značkou daný rychlostní limit a podle něj upravit rychlost vozu. Auto rovněž sleduje celé své okolí a dokáže zastavit před překážkou. Elon Musk má v plánu velmi brzy převést tyto věci k reálnému autonomnímu řízení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků