Tesla představuje Model S ve verzi s pohonem všech kol

Tesla představuje Model S ve verzi s pohonem všech kol

Tesla rozšířila svou nabídku o nové verze odvozené od Modelu S. Nově si budou moci zájemci pořídit provedení s dvojicí elektromotorů, což samozřejmě neznamená nic jiného než pohon všech kol a s tím související také výrazně lepší dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrychlení z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximální rychlost dosahuje na 250 km/h.

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S P85D používá na zadní nápravě elektromotor o výkonu 350 kW (476 k) a vpředu má druhý elektromotor s výkonem 165 kW (224 k). Při rychlosti 105 km/h vystačí akumulátory na ujetí 443 kilometrů. Jako čtyřkolku si můžete ale pořídit také slabší verze 85D a 60D.

Ty kombinují zadní elektromotor o výkonu 280 kW (381 k) s předním elektromotorem nabízejícím 140 kW (190 k). Verze 85D zvládne sprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o půl sekundy pomalejší. V prvním případě můžete opět počítat s maximální rychlostí 250 km/h, u základního provedení se rozjedete maximálně na 201 km/h.

Saalen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Saalen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Zajímavé je srovnání časů se staršími zadokolkami. Základní 60D je rychlejší při sprintu na 96 km/h o 0,2 s, 85D ubere ve stejné disciplíně také 0,2 s, ovšem vrcholné P85D se nově zlepšilo o celou jednu sekundu. Ve všech případech pak nové verze D nabídnou současně vyšší dojezd. 

Spolu s pohonem všech kol přichází také systém, který dokáže přečíst značkou daný rychlostní limit a podle něj upravit rychlost vozu. Auto rovněž sleduje celé své okolí a dokáže zastavit před překážkou. Elon Musk má v plánu velmi brzy převést tyto věci k reálnému autonomnímu řízení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků