Tesla představila Model X. Odveze sedm lidí i 2,3 tuny těžký přívěs

Po několika odkladech dnes Tesla brzy ráno našeho času představila svůj první crossover, který nese označení Model X. Zájemci se mají těšit na technický základ z Modelu S vylepšený o řadu praktických věcí. Hlavním tahákem budou zadní vzhůru výklopné dveře, sedmimístný interiér nebo zavazadelník pod přední kapotou i klasicky vzadu.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Elon Musk během prezentace ukázal praktické výhody nové Tesly Model X. Vzhůru výklopné dveře umožní nastoupit do automobilu i v případě, že vedle vozu těsně zaparkují jiná auta. Má to ale háček v tom, že se tento systém týká pouze zadního páru dveří, takže se za volant budete stejně muset nasoukat přes zadní sedačky.

Dveře vyklápěné nahoru pak znamenají také ještě jednu výhodu v podobě opravdu velkého vstupního otvoru, což pro změnu zjednodušuje přístup do třetí řady sedadel. Zadní cestující mohou očekávat zcela rovnou podlahu a vypadá to, že místa bude ve druhé řadě dostatek.

Model X umí ve své základní verzi 90D zdolat akceleraci z nuly na 96 km/h za 4,8 s a na jedno nabití ujede až 413 km, samozřejmostí je i pohon všech kol. Příplatkový paket Ludicrous Speed zkrátí čas zrychlení na 3,2 s.

Nová Tesla také zvládne utáhnout až 2268 kilogramů těžký přívěs, díky vzduchovému odpružení pak můžete zvednout podvozek až na 230 mm. Z praktických vychytávek stojí za zmínku také zadní nosič na kola nebo lyže, který se jednoduše zacvakne do vozu.

Společnost Mansory upravila Teslu Model S. Vyšší výkon nečekejte    

Společnost Mansory upravila Teslu Model S. Vyšší výkon nečekejte    

Podrobné představení a fotogalerii s kvalitními obrázky zatím Tesla ještě nevydala. Hned jak se tak stane, přidáme je do článku. Zatím se můžete podívat třeba na ranní prezentaci na videu. 

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků