Tesla představila Model X. Odveze sedm lidí i 2,3 tuny těžký přívěs

Po několika odkladech dnes Tesla brzy ráno našeho času představila svůj první crossover, který nese označení Model X. Zájemci se mají těšit na technický základ z Modelu S vylepšený o řadu praktických věcí. Hlavním tahákem budou zadní vzhůru výklopné dveře, sedmimístný interiér nebo zavazadelník pod přední kapotou i klasicky vzadu.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Elon Musk během prezentace ukázal praktické výhody nové Tesly Model X. Vzhůru výklopné dveře umožní nastoupit do automobilu i v případě, že vedle vozu těsně zaparkují jiná auta. Má to ale háček v tom, že se tento systém týká pouze zadního páru dveří, takže se za volant budete stejně muset nasoukat přes zadní sedačky.

Dveře vyklápěné nahoru pak znamenají také ještě jednu výhodu v podobě opravdu velkého vstupního otvoru, což pro změnu zjednodušuje přístup do třetí řady sedadel. Zadní cestující mohou očekávat zcela rovnou podlahu a vypadá to, že místa bude ve druhé řadě dostatek.

Model X umí ve své základní verzi 90D zdolat akceleraci z nuly na 96 km/h za 4,8 s a na jedno nabití ujede až 413 km, samozřejmostí je i pohon všech kol. Příplatkový paket Ludicrous Speed zkrátí čas zrychlení na 3,2 s.

Nová Tesla také zvládne utáhnout až 2268 kilogramů těžký přívěs, díky vzduchovému odpružení pak můžete zvednout podvozek až na 230 mm. Z praktických vychytávek stojí za zmínku také zadní nosič na kola nebo lyže, který se jednoduše zacvakne do vozu.

Společnost Mansory upravila Teslu Model S. Vyšší výkon nečekejte    

Společnost Mansory upravila Teslu Model S. Vyšší výkon nečekejte    

Podrobné představení a fotogalerii s kvalitními obrázky zatím Tesla ještě nevydala. Hned jak se tak stane, přidáme je do článku. Zatím se můžete podívat třeba na ranní prezentaci na videu. 

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků