Tesla pracuje na kapalinovém vyhřívání a chlazení sedaček. Ukazují to patentové nákresy

Hernandez  |  10. 10. 2019 11:24

Chybí mi tu zásadní informace. K čemu to? Má to být snad energeticky úspornější?

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  10. 10. 2019 22:36

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

Odpovědět  |   | 
T  |  12. 10. 2019 13:39

Presne tak, ma to by vyrazne energeticky uspornejsie.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  13. 10. 2019 19:33

Jeden známý si pořídil vodní postele a prý je to docela pohodlné. Jen je musí mít připojeny pořád do zásuvky, aby se udržela stálá teplota vody, protože bez toho to prý studí. Takže jestli to bude podobný princip u těch sedaček, jako u vodních postelí, tak to by mohlo být i poněkud energeticky náročnější kvůli udržování optimální teploty?

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 10. 2019 11:58

Technologicky je kapalina krok zpět. Zejména s ohledem na funkčnost/těsnost po mnoha letech provozu. Řešení se nabízí jiná a doufám že s tím přijdou jiné automobilky. Ale aspoň se tím nepřímo přiznává, že vytápění u současných elektromobilů je "problém".

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  10. 10. 2019 22:37

Heat Pump zas až takový problém není.

Odpovědět  |   | 
Net  |  10. 10. 2019 12:12

Hmm, teoreticky by kapalina mohla být vhodná na udržení stálé teploty se sníženým rizikem lokálního přehřátí a velkých teplotních rozdílů, ale i to se dá řešit jinak a možná lépe.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 10. 2019 12:24

Vyhřívání sedaček jsem v životě nezapnul, pro mě naprostá zbytečnost a poslední o co bych stál je být autem pochcanej od fridexu. Pokud jde o elektromobily, měly by mít mnohem lepší telenou izolaci než běžná auta, kde se to prakticky nemusí řešit (odpadního tepla je habaděj).

Odpovědět  |   | 

Já trpím na záda a vyhřívání sedaček bych zapínal každou chvíli. Speciálně když budu promrzlej ze sportování v chladný vodě nebo z mrazivý sjezdovky.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
MM  |  11. 10. 2019 15:43

A na hlavu. Hlavně trpíš na hlavu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  10. 10. 2019 13:52

Pokud máte látkové sedačky, tak ještě pochopím, ale i u těch je vyhřívání užitečné, když třeba auto parkuje celý den na mrazu a než to zatopí, tak je super sedět na vyhřáté sedačce. Ale chce to mít i vyhřívaná záda a nejen sedák, jak je to u některých aut.

No a v případě kožených sedaček bych řekl, že je to nutnost, alespoň to vyhřívání. Chlazení v zimě je příjemný bonus.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  11. 10. 2019 09:27

no, já v zimě teda sedačky moc nechladím, ale v létě hodně oceňuji

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2019 11:20

Jo, to jsem napsal blbě, chlazení v létě, samozřejmě

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 10. 2019 15:59

Hm, u Tesly fíčura, která se podělá během několika týdnů, s jejich kvalitou výroby budou řidiči akorát mokrý.
https://www.autojournal.cz/vyzkouseli-jsme-ojetou-te... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné