Tesla pracuje na kapalinovém vyhřívání a chlazení sedaček. Ukazují to patentové nákresy

14 komentářů

.
10. října • 15:59

Hm, u Tesly fíčura, která se podělá během několika týdnů, s jejich kvalitou výroby budou řidiči akorát mokrý.
https://www.autojournal.cz/vyzkouseli-jsme-ojetou-te... ...

OTTO
10. října • 12:24

Vyhřívání sedaček jsem v životě nezapnul, pro mě naprostá zbytečnost a poslední o co bych stál je být autem pochcanej od fridexu. Pokud jde o elektromobily, měly by mít mnohem lepší telenou izolaci než běžná auta, kde se to prakticky nemusí řešit (odpadního tepla je habaděj).

Marek71
10. října • 13:52

Pokud máte látkové sedačky, tak ještě pochopím, ale i u těch je vyhřívání užitečné, když třeba auto parkuje celý den na mrazu a než to zatopí, tak je super sedět na vyhřáté sedačce. Ale chce to mít i vyhřívaná záda a nejen sedák, jak je to u některých aut.No a v případě kožených sedaček bych řekl, že je to nutnost, alespoň to vyhřívání. Chlazení v zimě je příjemný bonus.

Phoenix
11. října • 9:27

no, já v zimě teda sedačky moc nechladím, ale v létě hodně oceňuji :-)

Marek71
11. října • 11:20

Jo, to jsem napsal blbě, chlazení v létě, samozřejmě :-)

Kuk Vykuk
10. října • 13:42

Já trpím na záda a vyhřívání sedaček bych zapínal každou chvíli. Speciálně když budu promrzlej ze sportování v chladný vodě nebo z mrazivý sjezdovky.

MM
11. října • 15:43

A na hlavu. Hlavně trpíš na hlavu.

Net
10. října • 12:12

Hmm, teoreticky by kapalina mohla být vhodná na udržení stálé teploty se sníženým rizikem lokálního přehřátí a velkých teplotních rozdílů, ale i to se dá řešit jinak a možná lépe.

Lord Owl
10. října • 11:58

Technologicky je kapalina krok zpět. Zejména s ohledem na funkčnost/těsnost po mnoha letech provozu. Řešení se nabízí jiná a doufám že s tím přijdou jiné automobilky. Ale aspoň se tím nepřímo přiznává, že vytápění u současných elektromobilů je "problém".

Nojono
10. října • 22:37

Heat Pump zas až takový problém není.

Hernandez
10. října • 11:24

Chybí mi tu zásadní informace. K čemu to? Má to být snad energeticky úspornější?

T
12. října • 13:39

Presne tak, ma to by vyrazne energeticky uspornejsie.

Standa
13. října • 19:33

Jeden známý si pořídil vodní postele a prý je to docela pohodlné. Jen je musí mít připojeny pořád do zásuvky, aby se udržela stálá teplota vody, protože bez toho to prý studí. Takže jestli to bude podobný princip u těch sedaček, jako u vodních postelí, tak to by mohlo být i poněkud energeticky náročnější kvůli udržování optimální teploty?

Nojono
10. října • 22:36

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

Doporučujeme

Články odjinud