Tesla pracuje na kapalinovém vyhřívání a chlazení sedaček. Ukazují to patentové nákresy

Hernandez  |  10. 10. 2019 11:24

Chybí mi tu zásadní informace. K čemu to? Má to být snad energeticky úspornější?

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  10. 10. 2019 22:36

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

Odpovědět  |   | 
T  |  12. 10. 2019 13:39

Presne tak, ma to by vyrazne energeticky uspornejsie.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  13. 10. 2019 19:33

Jeden známý si pořídil vodní postele a prý je to docela pohodlné. Jen je musí mít připojeny pořád do zásuvky, aby se udržela stálá teplota vody, protože bez toho to prý studí. Takže jestli to bude podobný princip u těch sedaček, jako u vodních postelí, tak to by mohlo být i poněkud energeticky náročnější kvůli udržování optimální teploty?

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 10. 2019 11:58

Technologicky je kapalina krok zpět. Zejména s ohledem na funkčnost/těsnost po mnoha letech provozu. Řešení se nabízí jiná a doufám že s tím přijdou jiné automobilky. Ale aspoň se tím nepřímo přiznává, že vytápění u současných elektromobilů je "problém".

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  10. 10. 2019 22:37

Heat Pump zas až takový problém není.

Odpovědět  |   | 
Net  |  10. 10. 2019 12:12

Hmm, teoreticky by kapalina mohla být vhodná na udržení stálé teploty se sníženým rizikem lokálního přehřátí a velkých teplotních rozdílů, ale i to se dá řešit jinak a možná lépe.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  10. 10. 2019 12:24

Vyhřívání sedaček jsem v životě nezapnul, pro mě naprostá zbytečnost a poslední o co bych stál je být autem pochcanej od fridexu. Pokud jde o elektromobily, měly by mít mnohem lepší telenou izolaci než běžná auta, kde se to prakticky nemusí řešit (odpadního tepla je habaděj).

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 10. 2019 13:42

Já trpím na záda a vyhřívání sedaček bych zapínal každou chvíli. Speciálně když budu promrzlej ze sportování v chladný vodě nebo z mrazivý sjezdovky.

Odpovědět  |   | 
MM  |  11. 10. 2019 15:43

A na hlavu. Hlavně trpíš na hlavu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  10. 10. 2019 13:52

Pokud máte látkové sedačky, tak ještě pochopím, ale i u těch je vyhřívání užitečné, když třeba auto parkuje celý den na mrazu a než to zatopí, tak je super sedět na vyhřáté sedačce. Ale chce to mít i vyhřívaná záda a nejen sedák, jak je to u některých aut.

No a v případě kožených sedaček bych řekl, že je to nutnost, alespoň to vyhřívání. Chlazení v zimě je příjemný bonus.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  11. 10. 2019 09:27

no, já v zimě teda sedačky moc nechladím, ale v létě hodně oceňuji

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2019 11:20

Jo, to jsem napsal blbě, chlazení v létě, samozřejmě

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 10. 2019 15:59

Hm, u Tesly fíčura, která se podělá během několika týdnů, s jejich kvalitou výroby budou řidiči akorát mokrý.
https://www.autojournal.cz/vyzkouseli-jsme-ojetou-te... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A