Tesla pracuje na kapalinovém vyhřívání a chlazení sedaček. Ukazují to patentové nákresy

Patenty Tesly ukazují nový způsob, jakým by automobilka mohla zajistit vyhřívání a chlazení sedaček ve svých vozech.

Vyhřívání a odvětrávání sedaček v autech není v dnešní době žádnou extra vymožeností a tyto funkce se již objevují i v celkem levných modelech. Americká Tesla však nyní přemýšlí nad alternativním způsobem, jak tyto funkce do svých aut zakomponovat. Magazín Car and Driver totiž zveřejnil zajímavé patentové ilustrace automobilky.

Zatímco dnes se vyhřívání sedaček zajišťuje elektricky zahříváním vodičů výhřevné dečky pod vrstvou čalounění a chlazení má na starosti řada malých větráků ve spolupráci s ventilační tkaninou, Tesla si podle všeho hraje s myšlenkou kapalinového vyhřívání a chlazení sedadel.   

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Pod povrchem čalounění sedačky by se tedy nacházela uzavřená vrstva kapaliny, nejpravděpodobněji jistý gel aktivně reagující na zahřívání a chlazení. K této funkci by sedačky obsahovaly blíže neurčená topná a chladicí tělesa a rovněž malou pumpu, pro rovnoměrnou cirkulaci kapaliny pod celou plochou sedáku.

Zajištěna bude muset být rovněž bezpečnost k zamezení možného úniku kapaliny. Car and Driver nezmiňuje, jaké výhody by mohl mít patent Tesly oproti konvenčnímu způsobu vyhřívání a chlazení sedaček. Automobilka samozřejmě tyto informace zatím drží v tajnosti. Jisté samozřejmě ani není, zda se patent reálně objeví v produkci nových vozů Tesla.

Galerie doplněna o Teslu Model 3.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků