Tesla po dlouhé době plní sliby. V prvním čtvrtletí vyrobila plánovaný počet aut

Americký výrobce elektromobilů hodlá již za čtyři roky vyrábět ročně milion aut. Zatím je čtvrtletní rekord 25 000.

Rekordní počet vozů dodala zákazníkům v prvním čtvrtletí letošního roku americká značka Tesla. 25 418 aut je o 69 procent více než ve stejném období loňského roku.

Díky tomu si Tesla věří, že splní plánovaný cíl odbytu pro první pololetí, což je 47 až 50 tisíc aut.

Zakladatel a generální ředitel automobilky Elon Muk chce ovšem během příštích dvou let zvýšit roční výrobu na půl milionu kusů a za další dva na milion. Napomoci k tomu má letošní novinka - Model 3. Jeho cena (35 000 USD) má být asi poloviční v porovnání s modely X a S.

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Hospodaření Tesly ovšem stále není na dobré úrovni. V loňském třetím čtvrtletí sice Tesla poprvé zaznamenala zisk, ale ve čtvrtém již opět spadla do ztráty přes sto dvacet milionů dolarů. Se ztrátou se počítá i v letošním prvním čtvrtletí.

Na galerii modelů Tesla S a X se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků