Tesla po dlouhé době plní sliby. V prvním čtvrtletí vyrobila plánovaný počet aut

Americký výrobce elektromobilů hodlá již za čtyři roky vyrábět ročně milion aut. Zatím je čtvrtletní rekord 25 000.

Rekordní počet vozů dodala zákazníkům v prvním čtvrtletí letošního roku americká značka Tesla. 25 418 aut je o 69 procent více než ve stejném období loňského roku.

Díky tomu si Tesla věří, že splní plánovaný cíl odbytu pro první pololetí, což je 47 až 50 tisíc aut.

Zakladatel a generální ředitel automobilky Elon Muk chce ovšem během příštích dvou let zvýšit roční výrobu na půl milionu kusů a za další dva na milion. Napomoci k tomu má letošní novinka - Model 3. Jeho cena (35 000 USD) má být asi poloviční v porovnání s modely X a S.

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Hospodaření Tesly ovšem stále není na dobré úrovni. V loňském třetím čtvrtletí sice Tesla poprvé zaznamenala zisk, ale ve čtvrtém již opět spadla do ztráty přes sto dvacet milionů dolarů. Se ztrátou se počítá i v letošním prvním čtvrtletí.

Na galerii modelů Tesla S a X se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků