Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

78 komentářů

Karel.
15. března • 15:25

Zajímavé, Tesla uvedla nový model a akcie reagují propadem
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA...

runner42
15. března • 15:39

Protože je to z pohledu portofila Tesly úplně zbytečné auto.

rembaz
15. března • 16:17

Nato ze sa tolko venujes Tesle tak vypisujes pekne hluposti.
Sa pozri aky typ aut sa v USA najviac predava a aky typ najrychlejsie rastie v EU.

runner42
15. března • 16:31

To nezpochybňuji. Jenomže v případě Tesly by mířil Model Y do podstatě stejného segmentu, jako Model 3. Tudíž ano, mohl by se prodávat, ovšem na úkor Modelu 3. S představením Modelu Y nevidím jediný atribut, který by nějak významně rozšiřoval zákaznickou bázi.Jinak když píšu o Modelu Y tak kondicionál používám úmyslně, protože mi nevychází, že by se Tesla měla dožít jeho reálné výroby.

iPace
15. března • 17:13

a oni nekde pisou ze ma Model Y rozsirovat zakaznicky okruh? vesmes Y muze oslovit par novych zakazniku kteri nechteji sedan ale crosover a hlavne da Tesle vyce vydelat na temer stejnem modelu jako je 3o uspesnosti modelu Y rozhodne spise to kolik bude mit predobednavek, i pokud pujde o desetitisice, bude to velice dobry business, neb linka na jeho vyrobu bude schodna s modelem 3, tak jako se na stejne vyrabej model S a X, u 3 a Y je tech rozdilnosti minimum

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
15. března • 17:17

Ano, napsal jsi to správně. Model whY má potenciál oslovit pár nových zákazníků.
Tím je řečeno vše.

Rembaz
15. března • 16:41

Čo sa týka kanibalizacie tak už len kvôli tomu, že sa reálne Model Y začne vo veľkom vyrábať skoro o 2 roky a Model 3 sa vyrába už teraz, by som to až tak čierne nevidel.

Rembaz
15. března • 16:36

Ja ti prajem aby sa nedozila. Nech na tom shortovani niečo poriadne zarobíš.
Tiež som si tak 6rokov dozadu myslel ze už to bude čoskoro keď kolega kupoval jej akcie som si tukal na čelo.A kde sú teraz?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asd
15. března • 17:50

Mají na triku 10.1 miliardy dluhu, cash flow záporné a rozjíždí další kolo půjček - úvěry od čínských bank, rezervační poplatky na Y, na tahač, na roadster... B-]

Rembaz
15. března • 18:19

To je tvoj pohľad na vec. Stačí sa pozrieť na akcie a vyzerá to o dosť inak.

Rembaz
15. března • 19:20

Odhliadnuc od poctu vyrobenych/predanych aut...

runner42
15. března • 14:37

Tesla nezklamala.
Druhé slavnostní představení Modelu 3 - vylepšeného o ještě horší design, vyšší cenu, nižší dojezd a k tomu příplatkový bonus v podobě sedaček pro dvě bezhlavé beznohé děti. Dodání možná za dva roky. Ten Musk se mi normálně začíná trochu líbit - jak vždycky z fanoušků udělá úplné č***y a oni ještě tleskají. Bravo! :-)):-)):-))

Kuk Vykuk
15. března • 14:51

Tys taky nezklamal, zase si ze sebe udělal č***a ještě divíš že SUV almara má vysší cenu a menší dojezd. To opravdu nikdo nečekal. :-D:-DB-]

runner42
15. března • 14:54

Ty jsi z něčeho pochopil, že se divím? To by si měl zapracovat na chápání psaného textu.

Kuk Vykuk
15. března • 15:14

Jo tak to pardon, ty víš totiž všechno. To totiž nikdo nečekal že SUV almary jsou dražsí a víc žerou = maj kratší dojezd. Ale jen ty si z toho vyrobil fail. Pokud sis toho nevšim tak tě ílon už před 11ti dny varoval že to bude o 10 % větší a o 10 % drazší, ale to ses asi zrovna štoural v nose viď. Chrápej dál ty vizionáři. B-]:-D"Model Y, being an SUV, is about 10% bigger than Model 3, so will cost about 10% more & have slightly less range for same battery"
https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/110233825... ...

runner42
15. března • 15:45

Jinak já dneska nečekám nějaký zásadní propad ceny akcií, není k tomu důvod. Nic se na situaci Tesly nemění, po včerejšku na tom není líp nebo hůř. Jen je jasné, že Model Y nic neřeší. Ten pravý akciový sešup ale přijde do měsíce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
17. března • 4:21

Šnupni další lajnu pika a nepřestávej s katastrofálníma vizema, určitě vyděláš balík. B-]

runner42
17. března • 18:14

Co znamená "Šnupni lajnu pika"?

Kuk Vykuk
18. března • 22:51

Piko, ty vláčky víš B-]

runner42
15. března • 15:22

To jenom já z toho udělal fail? Tak to jsem king co hýbe akciovým trhem, protože ten je z toho vysloveně "nadšený" a Tesla otevřela o 4% níž než včera :D

runner42
15. března • 14:47

Klíďo mínusujte, já držím short pozici.
Představení Modelu whY je prostě fail, teď dostane Musk ještě do tlamy od SECu a završí to katastrofální čísla za první kvartál.

Kuk Vykuk
15. března • 15:00

A teď ses dal už i na papouškování ílona muska :-D28/2/2019
"Tesla CEO Elon Musk said during a conference call with reporters on Thursday that the automaker would likely not be profitable in the first quarter of this year."

runner42
15. března • 15:17

runner42 | 04. 02. 2019 14:16
Dál bude kolaps poptávky v US, nezájem v EU a bankrot ke konci 2019.
Odpovědět | Souhlasím (+3) | Nesouhlasím (-7)
A předem ti píšu na tvoji očekávatelnou reakci na predikci bankrotu na konci 2019, že jsem to už předpovídal, tak ano, předpovídal a Tesla také dosáhla stavu k bankrotu. Což si určitě zvládneš vygooglit, i přiznání Muska a důvody, proč tehdy nakonec nezbankrotovala. Ale to přijde. Těším se.

Kuk Vykuk
15. března • 15:50

Máš to marný, já jsem předpovídal bankrot Tezly ještě dávno před tebou, akorat bez datumu. B-]

Kuk Vykuk
15. března • 14:16

Normální auto pro příznivce módních SUV almar, snad s normálníma 5. dveřma, normálníma dojezdama, normálním prostorem uvnitř, super jízdníma parametrama, co má 76 % stejných dílů jako M3. Jo a taky s bezstarostnou super dobíjecí sítí. Žádný vyfikundace s falkónovejma dveřma či pidi víkem do kufru. Jen to má panaoramatický čelní okno, který bude drahý na výměnu.Zatím se neví jak je to se zahrádkou a s tažným.Až to konečně dorazí na trh, tak už konkurence bude větší. Konečně.

Mariuss
15. března • 16:05

Nene: Predni okno je normalni (narozdil od Modelu X), uprostred panoramaticke stresni okno a vzadu normalni okno.

Kuk Vykuk
17. března • 3:54

Aha, díky za upřesnění.

asd
15. března • 12:21

Jestli se to začne prodávat za 2 roky, tak to není představení modelu, ale konceptu. Jinak na prezetaci mě baví ta omílaná a nikdy nerealizovaná možnost "inividualizace". Výběr ze dvou interiérů a čtyř barev je fakt kombinční pecka ze socialistické mototechny :-D

rembaz
15. března • 12:23

Zacne sa predavat na buduci rok.

asd
15. března • 12:29

Nezačne. Na konci 2020 začne výroba, dodávky až na jaře 2021 (+ tesla koeficient). Vykašli se na článek, podívej se na oficiální zdroje. https://www.tesla.com/support/model-y-ordering-faq... B-]

cbf
15. března • 12:54

Obávám se, že z hlediska bonity může být většině zdejší komunity (samozřejmě včetně mě) úplně jedno, kdy se to začne prodávat.

Kuk Vykuk
15. března • 15:22

Ještě ani neotvřeli objednávky pro Other Europe.

rembaz
15. března • 12:51

Clanok som necital. Pozeral som priamo prezentaciu. Tam bola tato tabulka:
https://imgur.com/hS4OHne... Jesen 2020 nebola vyroba ale uz "deliveries". Je ale dost mozne, ze vtedy bude vyrobeny a dodany prvy kus.

vize
15. března • 13:40

Jestli budou postupovat při výrobě podobně, jako u modelu 3, tak by snad mohl model Y být podle toho plánu vyroben i dodán s podobným zpožděním. Jen by ten vůz asi také nebyl nijak zvlášť prakticky otestovaný, pokud by opět kvůli urychlení náběhu výroby vynechali či zkrátili jinde obvyklé předprodukční testování, aby znova ukázali údajný technologický náskok v SW simulaci oproti zavedeným automobilkám?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rembaz
15. března • 13:52

Podla mna nie. Pretoze Model 3 bol pre Teslu dost velky oriesok.
Treba si uvedomit, ze Model Y je v podstate Model 3 s par odlisnostami. Cize celkovo by ta vyroba mala prebiehat ovela hladsie.

asd
15. března • 15:06

Úplně stejně argumetnovali, když spouštěli Model 3. Že je to jednodušší verze modelu S, na které si už všechno vyzkoušeli, takže teď to půjde hladce. No, pár let trošku to drhlo. Nebo ještě drhne? B-]

Art Vandelay
15. března • 18:50

Drhlo to 6 mesiacov.

rembaz
15. března • 16:15

Ocividne ta bavi vypisovanie nezmyslov. Tesla Model Y ma 75% zhodnych suciastok z Modelu 3. Co je aj dost ocividne. Tak mi vysvetli preco by mal by mali mat rovnake problemy o 1-2roky z jeho vyrobou ked uz Model 3 vyrabaju masovo.

asd
15. března • 17:33

Protože to budou vyrábět jiní lidi, v jiné fabrice, v jiném státě. A těch zbylých 25 % nových součástek by jim zamotalo hlavu i bez toho. B-]

Kuk Vykuk
17. března • 3:51

A já zase slyšel, že to vyrábět na stejnejch linkách jako M3.

Rembaz
18. března • 15:51

Nebudú. Čo ja viem ma to byt vyrobené v nových tovarnach. Súčasné kapacity by na to nestačili.

Rembaz
15. března • 18:21

Pravda ale Tesla ako taká už ma za sebou to najťažšie čo somarinou prináša masová výroba.

Rembaz
15. března • 19:20

* čo somarinou = co so sebou

Kuk Vykuk
15. března • 15:21

Link na ten argument?

asd
15. března • 17:44

Tak třeba tenhle, ten je dobrej B-]https://www.greencarreports.com/news/1104769_can-tesla-le... ... During Tesla's 2016 first-quarter earnings call, Musk said the Model 3 will be easy to build, claiming there is "more potential for innovation in manufacturing then there is in the design of the car, by a long shot."

Kuk Vykuk
17. března • 3:33

Díky, akorát že vo jednodušší verzi Ska tam nepíšou nic, jenom vo tom že Xko bylo složitý. B-]Teď to trošku drhne u VW, zatímco Tesla vyrábí víc baterek než všechni ostatní dohromady VW se handrkuje se svejma dodavateleam o ceny baterek a ty ho ještě buzerujou aby si nezačal stavět vlastní gigatovárny, bez kterejch ty slibovaný milony eletropekáčů nedodá ani náhodou.

Kuk Vykuk
17. března • 3:46

Před dvěma lety se VW nepodařilo zajistit dost zásob kobaltu a teď jim zase dal korejskej dodavatel koule do svěráku.Volkswagen má velký problém: dodavatel baterií LG Chem mu nechce povolit stavbu vlastních továren na baterie
http://www.hybrid.cz/volkswagen-ma-velky-probl... ...

asd
15. března • 13:09

To co Musk řekne na prezentaci asi tak do minuty po ní neplatí. Je třeba číst data B-]

JK
15. března • 10:59

Fuuu to je fakt škaredost.

Rembaz
15. března • 10:47

Nejako Vám v článku nesedia tie údaje o rýchlostiach a dojazdoch.
V konfiguratore to vyzerá inak:https://www.tesla.com/de_AT/modely/design...

rembaz
15. března • 12:23

By ma zaujimalo za co mam tie minusy ked uz samotny nadpis nesedi.
Zrychlenie je 3,7s u AWD performance varianty.

kolkyno
15. března • 10:18

ale ved oni sa krutia ako hadi az z toho takmer krachu ktory mal uz niekolko krat nastat pred rokom a viac sa nakoniec stane uspesna znacka myslim medzi elektro autami, hoc bude mat rozne chybicky krasy, obcas zrazi cloveka a pod. drobnosti. cudujem sa preco stale neprezentovala novy model v Dubaji :-D inak ked dam stary model S vedla seba aj dalsie palubky tejto televizorovej znacky tak vzdy dostanem volant a velky iPad. ziadna zmena. pre mna ziadna emocia a vlastne okrem toho ze sa to hybe ako sikansen ani ziadny zvuk, len funradio a to by ma nikdy ale nikdy nebavilo ;-)

Kuk Vykuk
15. března • 14:23

No jestli se uděláš jen nad vypíčeně bombastickou palubkou, nad kraválem a maximálkou místo nad jízdníma vlastnostma tak todle určitě není auto pro tebe.

runner42
15. března • 15:23

A jakými jízdními vlastnostmi na tebe udělala dojem? :-D

Kuk Vykuk
15. března • 15:46

Tezla M3 (76% základ modelu Y) natrhla prdel Alfě Romeo Giulia Quadrifoglio i Ferrari 458 Italia na Laguna Seca a vyrovnala čas Porsche Cayman GT4. Ypsilon almara na tom bude logicky asi trochu hůře, ale celkem to není zas tak marnej výkon na ty nedodělky co vypadávaj z Fremontu ;-)B-]

runner42
15. března • 17:15

To jsi četl na internetu, viď?
Tak prima, já tušil, že reálně nevíš, o čem píšeš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
17. března • 2:41

Ne, prozradila mi to Jólanda a říkala, že jí máš zavolat. :-DB-]

runner42
17. března • 18:15

Kdo je Jólanda?

Kuk Vykuk
18. března • 22:46
runner42
19. března • 7:14

Pokud je in vědět kdo je Jólanda a co piko, tak ano, jsem zcela totálně out. Je to poněkud mimo můj svět.

Kuk Vykuk
22. března • 21:30

To nevadí. My víme, že jsi mimo :-D

...
15. března • 18:35

Odkial by to mal vediet,ked ten bezdak sockarsky jazdi na 20 rocnom crepe? :-D

Art Vandelay
15. března • 15:29

Model 3 jazdi skvele, toto bude jazdit tak isto.

josephko
15. března • 9:42

Tá Tesla nie a nie zbankrotovať. Vôbec sa neriadi radami "expertov", podľa ktorých už mala skrachovať aspoň 30 krát... :-D

asd
15. března • 12:24

Když vybíráš 2500 USD zálohu na něco, co možná dodáš za dva roky, jde to.

rembaz
15. března • 12:44

to ich urcite vytrhne. Mas trocha predstavu s akymi sumami Tesla operuje?

asd
15. března • 12:53

Jen sem něco napiš, ať ti to zas můžu vyvrátit B-]

Kuk Vykuk
15. března • 14:18

Tak co je s tebou, budeš vyvracet nebo zvracet? B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
...
15. března • 18:32

V tvojom pripade hltat,buzno :-D

Kuk Vykuk
17. března • 2:35

A hele maďarskej hovnocuc zase vylez z žumpy a vytek mu z huby průjem.

Rembaz
15. března • 13:21

Aj keby hneď mali 100tis predobjednavok co určite nebudú mat. Tak je to “len” 250mil $.V minulom roku mala Tesla kľudne stratu za jeden jediný kvartál 700mil. $.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asd
15. března • 15:03

Tak těmi depozity si vylepšují keš flou mají maličko víc, než na co ti stačí hlavička. Mrkni na grafík. https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-20/... ... No a teď vidím, mají trošku starosti s jejich vracením, takže na pokrytí výplat předešlých se budou hodit ty nové, vyšší. To je takové Ponziho schéma.
B-]

rembaz
15. března • 16:11

Vyvratil si to naozaj dobre.

runner42
17. března • 10:09

Před devíti měsíci představovaly zálohy zákazníků 42% hotovosti Tesly. Vzhledem jejich navracení a provedení dalších velkých plateb je na místě ptát se, jak je na tom Tesla s hotovostí.
Ve světle toho je následující odkaz velmi významným varovným znamením https://www.cnbc.com/amp/2019/03/11/tesla-issu... ...

Art Vandelay
17. března • 11:36

Runner, opat sa odtrhavas od reality, ak by aj mali 500 tisic predobjednavok, je to spolu pol miliardy USD. Stav ich uctov bol nasledovny:2018 Q4 - 3,7 mld
2018 Q3 - 3,0 mld
2018 Q2 - 2,2 mldModel Y ma trochu sklamal, ale nic sa nedeje, len cisla predaja nebudu tak sialene vysoke ako si ich Elon predstavuje, to je vsetko. Akurat potrebuju nejake SUV medzi Y a X. A potom postavit nove X na platforme pripravovaneho pickupu.Co sa tyka 15 milionov v akciach, riesis hlupoosti, ako by si nevedel, ze Elonovi niekedy zalezi na absurdnych detailoch, mozno chce dosiahnut nejake konkretne cislo co sa tyka cash flowu alebo marzi, uplna hlupost, 15 mil je nic...

runner42
17. března • 16:18

Takže Tesla brala rezervační poplatky pouze na Model 3? ;-)

Rembaz
15. dubna • 9:21

a kolko predava modelov X a S v porovnani s Modelom 3?

kl
15. března • 9:30

"a nejnižším dojezdem přijede na trh až na jaře roku 2021, prozatím bude k dostání trojice dražších specifikací. Také na ně si ovšem zájemci v USA počkají až do podzimu příštího roku"
tvl zas minimálně 2 roky nic :-D:-D a to lítají do kosmu..

Doporučujeme

Články odjinud