Tesla Model Y oficiálně: Nový crossover ujede až 482 km, stovku zvládne za 3,5 vteřiny

kl  |  15. 03. 2019 09:30

"a nejnižším dojezdem přijede na trh až na jaře roku 2021, prozatím bude k dostání trojice dražších specifikací. Také na ně si ovšem zájemci v USA počkají až do podzimu příštího roku"
tvl zas minimálně 2 roky nic a to lítají do kosmu..

Odpovědět  |   | 
josephko  |  15. 03. 2019 09:42

Tá Tesla nie a nie zbankrotovať. Vôbec sa neriadi radami "expertov", podľa ktorých už mala skrachovať aspoň 30 krát...

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 12:24

Když vybíráš 2500 USD zálohu na něco, co možná dodáš za dva roky, jde to.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  15. 03. 2019 12:44

to ich urcite vytrhne. Mas trocha predstavu s akymi sumami Tesla operuje?

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 12:53

Jen sem něco napiš, ať ti to zas můžu vyvrátit

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 13:21

Aj keby hneď mali 100tis predobjednavok co určite nebudú mat. Tak je to “len” 250mil $.

V minulom roku mala Tesla kľudne stratu za jeden jediný kvartál 700mil. $.

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 15:03

Tak těmi depozity si vylepšují keš flou mají maličko víc, než na co ti stačí hlavička. Mrkni na grafík.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-20/... ...

No a teď vidím, mají trošku starosti s jejich vracením, takže na pokrytí výplat předešlých se budou hodit ty nové, vyšší. To je takové Ponziho schéma.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  15. 03. 2019 16:11

Vyvratil si to naozaj dobre.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 03. 2019 10:09

Před devíti měsíci představovaly zálohy zákazníků 42% hotovosti Tesly. Vzhledem jejich navracení a provedení dalších velkých plateb je na místě ptát se, jak je na tom Tesla s hotovostí.
Ve světle toho je následující odkaz velmi významným varovným znamením https://www.cnbc.com/amp/2019/03/11/tesla-issu... ...

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  17. 03. 2019 11:36

Runner, opat sa odtrhavas od reality, ak by aj mali 500 tisic predobjednavok, je to spolu pol miliardy USD. Stav ich uctov bol nasledovny:

2018 Q4 - 3,7 mld
2018 Q3 - 3,0 mld
2018 Q2 - 2,2 mld

Model Y ma trochu sklamal, ale nic sa nedeje, len cisla predaja nebudu tak sialene vysoke ako si ich Elon predstavuje, to je vsetko. Akurat potrebuju nejake SUV medzi Y a X. A potom postavit nove X na platforme pripravovaneho pickupu.

Co sa tyka 15 milionov v akciach, riesis hlupoosti, ako by si nevedel, ze Elonovi niekedy zalezi na absurdnych detailoch, mozno chce dosiahnut nejake konkretne cislo co sa tyka cash flowu alebo marzi, uplna hlupost, 15 mil je nic...


Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 03. 2019 16:18

Takže Tesla brala rezervační poplatky pouze na Model 3?

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 04. 2019 09:21

a kolko predava modelov X a S v porovnani s Modelom 3?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 14:18

Tak co je s tebou, budeš vyvracet nebo zvracet?

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 18:32

V tvojom pripade hltat,buzno

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 02:35

A hele maďarskej hovnocuc zase vylez z žumpy a vytek mu z huby průjem.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  15. 03. 2019 10:18

ale ved oni sa krutia ako hadi az z toho takmer krachu ktory mal uz niekolko krat nastat pred rokom a viac sa nakoniec stane uspesna znacka myslim medzi elektro autami, hoc bude mat rozne chybicky krasy, obcas zrazi cloveka a pod. drobnosti. cudujem sa preco stale neprezentovala novy model v Dubaji inak ked dam stary model S vedla seba aj dalsie palubky tejto televizorovej znacky tak vzdy dostanem volant a velky iPad. ziadna zmena. pre mna ziadna emocia a vlastne okrem toho ze sa to hybe ako sikansen ani ziadny zvuk, len funradio a to by ma nikdy ale nikdy nebavilo

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 14:23

No jestli se uděláš jen nad vypíčeně bombastickou palubkou, nad kraválem a maximálkou místo nad jízdníma vlastnostma tak todle určitě není auto pro tebe.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 15:23

A jakými jízdními vlastnostmi na tebe udělala dojem?

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 03. 2019 15:29

Model 3 jazdi skvele, toto bude jazdit tak isto.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 15:46

Tezla M3 (76% základ modelu Y) natrhla prdel Alfě Romeo Giulia Quadrifoglio i Ferrari 458 Italia na Laguna Seca a vyrovnala čas Porsche Cayman GT4. Ypsilon almara na tom bude logicky asi trochu hůře, ale celkem to není zas tak marnej výkon na ty nedodělky co vypadávaj z Fremontu

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 17:15

To jsi četl na internetu, viď?
Tak prima, já tušil, že reálně nevíš, o čem píšeš.

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 03. 2019 18:35

Odkial by to mal vediet,ked ten bezdak sockarsky jazdi na 20 rocnom crepe?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 02:41

Ne, prozradila mi to Jólanda a říkala, že jí máš zavolat.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 03. 2019 18:15

Kdo je Jólanda?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 22:46
runner42  |  19. 03. 2019 07:14

Pokud je in vědět kdo je Jólanda a co piko, tak ano, jsem zcela totálně out. Je to poněkud mimo můj svět.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 03. 2019 21:30

To nevadí. My víme, že jsi mimo

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 10:47

Nejako Vám v článku nesedia tie údaje o rýchlostiach a dojazdoch.
V konfiguratore to vyzerá inak:

https://www.tesla.com/de_AT/modely/design...

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  15. 03. 2019 12:23

By ma zaujimalo za co mam tie minusy ked uz samotny nadpis nesedi.
Zrychlenie je 3,7s u AWD performance varianty.

Odpovědět  |   | 
JK  |  15. 03. 2019 10:59

Fuuu to je fakt škaredost.

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 12:21

Jestli se to začne prodávat za 2 roky, tak to není představení modelu, ale konceptu. Jinak na prezetaci mě baví ta omílaná a nikdy nerealizovaná možnost "inividualizace". Výběr ze dvou interiérů a čtyř barev je fakt kombinční pecka ze socialistické mototechny

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  15. 03. 2019 12:23

Zacne sa predavat na buduci rok.

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 12:29

Nezačne. Na konci 2020 začne výroba, dodávky až na jaře 2021 (+ tesla koeficient). Vykašli se na článek, podívej se na oficiální zdroje. https://www.tesla.com/support/model-y-ordering-faq...

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  15. 03. 2019 12:51

Clanok som necital. Pozeral som priamo prezentaciu. Tam bola tato tabulka:
https://imgur.com/hS4OHne...

Jesen 2020 nebola vyroba ale uz "deliveries". Je ale dost mozne, ze vtedy bude vyrobeny a dodany prvy kus.

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 13:09

To co Musk řekne na prezentaci asi tak do minuty po ní neplatí. Je třeba číst data

Odpovědět  |   | 
vize  |  15. 03. 2019 13:40

Jestli budou postupovat při výrobě podobně, jako u modelu 3, tak by snad mohl model Y být podle toho plánu vyroben i dodán s podobným zpožděním. Jen by ten vůz asi také nebyl nijak zvlášť prakticky otestovaný, pokud by opět kvůli urychlení náběhu výroby vynechali či zkrátili jinde obvyklé předprodukční testování, aby znova ukázali údajný technologický náskok v SW simulaci oproti zavedeným automobilkám?

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  15. 03. 2019 13:52

Podla mna nie. Pretoze Model 3 bol pre Teslu dost velky oriesok.
Treba si uvedomit, ze Model Y je v podstate Model 3 s par odlisnostami. Cize celkovo by ta vyroba mala prebiehat ovela hladsie.

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 15:06

Úplně stejně argumetnovali, když spouštěli Model 3. Že je to jednodušší verze modelu S, na které si už všechno vyzkoušeli, takže teď to půjde hladce. No, pár let trošku to drhlo. Nebo ještě drhne?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 15:21

Link na ten argument?

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 17:44

Tak třeba tenhle, ten je dobrej

https://www.greencarreports.com/news/1104769_can-tesla-le... ...

During Tesla's 2016 first-quarter earnings call, Musk said the Model 3 will be easy to build, claiming there is "more potential for innovation in manufacturing then there is in the design of the car, by a long shot."

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 03:33

Díky, akorát že vo jednodušší verzi Ska tam nepíšou nic, jenom vo tom že Xko bylo složitý.

Teď to trošku drhne u VW, zatímco Tesla vyrábí víc baterek než všechni ostatní dohromady VW se handrkuje se svejma dodavateleam o ceny baterek a ty ho ještě buzerujou aby si nezačal stavět vlastní gigatovárny, bez kterejch ty slibovaný milony eletropekáčů nedodá ani náhodou.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 03:46

Před dvěma lety se VW nepodařilo zajistit dost zásob kobaltu a teď jim zase dal korejskej dodavatel koule do svěráku.

Volkswagen má velký problém: dodavatel baterií LG Chem mu nechce povolit stavbu vlastních továren na baterie
http://www.hybrid.cz/volkswagen-ma-velky-probl... ...

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  15. 03. 2019 16:15

Ocividne ta bavi vypisovanie nezmyslov. Tesla Model Y ma 75% zhodnych suciastok z Modelu 3. Co je aj dost ocividne.

Tak mi vysvetli preco by mal by mali mat rovnake problemy o 1-2roky z jeho vyrobou ked uz Model 3 vyrabaju masovo.

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 17:33

Protože to budou vyrábět jiní lidi, v jiné fabrice, v jiném státě. A těch zbylých 25 % nových součástek by jim zamotalo hlavu i bez toho.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 18:21

Pravda ale Tesla ako taká už ma za sebou to najťažšie čo somarinou prináša masová výroba.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 19:20

* čo somarinou = co so sebou

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 03:51

A já zase slyšel, že to vyrábět na stejnejch linkách jako M3.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  18. 03. 2019 15:51

Nebudú. Čo ja viem ma to byt vyrobené v nových tovarnach. Súčasné kapacity by na to nestačili.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 03. 2019 18:50

Drhlo to 6 mesiacov.

Odpovědět  |   | 
cbf  |  15. 03. 2019 12:54

Obávám se, že z hlediska bonity může být většině zdejší komunity (samozřejmě včetně mě) úplně jedno, kdy se to začne prodávat.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 15:22

Ještě ani neotvřeli objednávky pro Other Europe.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 14:16

Normální auto pro příznivce módních SUV almar, snad s normálníma 5. dveřma, normálníma dojezdama, normálním prostorem uvnitř, super jízdníma parametrama, co má 76 % stejných dílů jako M3. Jo a taky s bezstarostnou super dobíjecí sítí. Žádný vyfikundace s falkónovejma dveřma či pidi víkem do kufru. Jen to má panaoramatický čelní okno, který bude drahý na výměnu.

Zatím se neví jak je to se zahrádkou a s tažným.

Až to konečně dorazí na trh, tak už konkurence bude větší. Konečně.

Odpovědět  |   | 
Mariuss  |  15. 03. 2019 16:05

Nene: Predni okno je normalni (narozdil od Modelu X), uprostred panoramaticke stresni okno a vzadu normalni okno.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 03:54

Aha, díky za upřesnění.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 14:37

Tesla nezklamala.
Druhé slavnostní představení Modelu 3 - vylepšeného o ještě horší design, vyšší cenu, nižší dojezd a k tomu příplatkový bonus v podobě sedaček pro dvě bezhlavé beznohé děti. Dodání možná za dva roky. Ten Musk se mi normálně začíná trochu líbit - jak vždycky z fanoušků udělá úplné č***y a oni ještě tleskají. Bravo!

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 14:47

Klíďo mínusujte, já držím short pozici.
Představení Modelu whY je prostě fail, teď dostane Musk ještě do tlamy od SECu a završí to katastrofální čísla za první kvartál.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 15:00

A teď ses dal už i na papouškování ílona muska

28/2/2019
"Tesla CEO Elon Musk said during a conference call with reporters on Thursday that the automaker would likely not be profitable in the first quarter of this year."

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 15:17

runner42 | 04. 02. 2019 14:16
Dál bude kolaps poptávky v US, nezájem v EU a bankrot ke konci 2019.
Odpovědět | Souhlasím (+3) | Nesouhlasím (-7)


A předem ti píšu na tvoji očekávatelnou reakci na predikci bankrotu na konci 2019, že jsem to už předpovídal, tak ano, předpovídal a Tesla také dosáhla stavu k bankrotu. Což si určitě zvládneš vygooglit, i přiznání Muska a důvody, proč tehdy nakonec nezbankrotovala. Ale to přijde. Těším se.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 15:50

Máš to marný, já jsem předpovídal bankrot Tezly ještě dávno před tebou, akorat bez datumu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 14:51

Tys taky nezklamal, zase si ze sebe udělal č***a ještě divíš že SUV almara má vysší cenu a menší dojezd. To opravdu nikdo nečekal.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 14:54

Ty jsi z něčeho pochopil, že se divím? To by si měl zapracovat na chápání psaného textu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 03. 2019 15:14

Jo tak to pardon, ty víš totiž všechno. To totiž nikdo nečekal že SUV almary jsou dražsí a víc žerou = maj kratší dojezd. Ale jen ty si z toho vyrobil fail. Pokud sis toho nevšim tak tě ílon už před 11ti dny varoval že to bude o 10 % větší a o 10 % drazší, ale to ses asi zrovna štoural v nose viď. Chrápej dál ty vizionáři.

"Model Y, being an SUV, is about 10% bigger than Model 3, so will cost about 10% more & have slightly less range for same battery"
https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/110233825... ...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 15:22

To jenom já z toho udělal fail? Tak to jsem king co hýbe akciovým trhem, protože ten je z toho vysloveně "nadšený" a Tesla otevřela o 4% níž než včera :D

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 15:45

Jinak já dneska nečekám nějaký zásadní propad ceny akcií, není k tomu důvod. Nic se na situaci Tesly nemění, po včerejšku na tom není líp nebo hůř. Jen je jasné, že Model Y nic neřeší. Ten pravý akciový sešup ale přijde do měsíce.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 03. 2019 04:21

Šnupni další lajnu pika a nepřestávej s katastrofálníma vizema, určitě vyděláš balík.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 03. 2019 18:14

Co znamená "Šnupni lajnu pika"?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 22:51

Piko, ty vláčky víš

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  15. 03. 2019 15:25

Zajímavé, Tesla uvedla nový model a akcie reagují propadem
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 15:39

Protože je to z pohledu portofila Tesly úplně zbytečné auto.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  15. 03. 2019 16:17

Nato ze sa tolko venujes Tesle tak vypisujes pekne hluposti.
Sa pozri aky typ aut sa v USA najviac predava a aky typ najrychlejsie rastie v EU.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 16:31

To nezpochybňuji. Jenomže v případě Tesly by mířil Model Y do podstatě stejného segmentu, jako Model 3. Tudíž ano, mohl by se prodávat, ovšem na úkor Modelu 3. S představením Modelu Y nevidím jediný atribut, který by nějak významně rozšiřoval zákaznickou bázi.

Jinak když píšu o Modelu Y tak kondicionál používám úmyslně, protože mi nevychází, že by se Tesla měla dožít jeho reálné výroby.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 16:36

Ja ti prajem aby sa nedozila. Nech na tom shortovani niečo poriadne zarobíš.
Tiež som si tak 6rokov dozadu myslel ze už to bude čoskoro keď kolega kupoval jej akcie som si tukal na čelo.

A kde sú teraz?

Odpovědět  |   | 
asd  |  15. 03. 2019 17:50

Mají na triku 10.1 miliardy dluhu, cash flow záporné a rozjíždí další kolo půjček - úvěry od čínských bank, rezervační poplatky na Y, na tahač, na roadster...

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 18:19

To je tvoj pohľad na vec. Stačí sa pozrieť na akcie a vyzerá to o dosť inak.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 19:20

Odhliadnuc od poctu vyrobenych/predanych aut...

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 03. 2019 16:41

Čo sa týka kanibalizacie tak už len kvôli tomu, že sa reálne Model Y začne vo veľkom vyrábať skoro o 2 roky a Model 3 sa vyrába už teraz, by som to až tak čierne nevidel.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  15. 03. 2019 17:13

a oni nekde pisou ze ma Model Y rozsirovat zakaznicky okruh? vesmes Y muze oslovit par novych zakazniku kteri nechteji sedan ale crosover a hlavne da Tesle vyce vydelat na temer stejnem modelu jako je 3

o uspesnosti modelu Y rozhodne spise to kolik bude mit predobednavek, i pokud pujde o desetitisice, bude to velice dobry business, neb linka na jeho vyrobu bude schodna s modelem 3, tak jako se na stejne vyrabej model S a X, u 3 a Y je tech rozdilnosti minimum

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 03. 2019 17:17

Ano, napsal jsi to správně. Model whY má potenciál oslovit pár nových zákazníků.
Tím je řečeno vše.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A