Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínanýzdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu),samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztrátyvlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulacipohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oprotiropnému dokonce nižší.
Hartge došli ti prášky?
Prosím o nějaký zdroj Vašich informací ohledně účinnosti elektromobil.
1)Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7* 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj.děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, a jeden Temelíndodává ročně 15 TWh. Tj. pokud nepočítáme ztráty museli bychom postavitcca 7 dalších Temelínů. Jenže při rozvodu a přeměně atd. budou ztráty - akdybychom to zvládli k 50%, tak těch Temelínů máme rázem 14, tj. každýkraj by musel mít jeden Temelín a ten by musel jet naplno... a takovájaderná elektrárna má životnost pouze 30 - 50 let.Takže provoz elektromobilů jen z praktického důvodu fantasmagorie.2)Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výroběbaterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt.Takže provoz elektromobilů jen z dalšího praktického důvodu fantasmagorie.3)Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by novétechnologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stouplajen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory sedostaneme za 75 a více let.4)Kdyby měla Evropa jezdin jen naelektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití naúroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnesnejmodernější technologií 9 hodin. Nemluvě ani o cenách za přípojky. Přitechnologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund(ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalentjedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 /400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.5) Při standardním terifu elektřiny vychází km na zhruba0,80 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty (1,40) který jezatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%.Dnes jsou elektromobily slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
Bacha ať ti neprdne žilka. ;-)
Neviem ci sa smiat slebo plakat...
Myslim, ze o dost zaujimavejsia sprava o Tesle by bola, ze vcera k nim presiel clovek, ktory navrhol dizajn internieru pre Porsche Mission E. Kedze sucasy interier Modelu S nie je uplne 100%ny, takze dalsi skvely krok, Elon vie co robi.
Resi to nejakym zpusobem zminovane bezpecnostni riziko? Mimochodem designeri a konstrukteri cas od casu meni staj celkem bezne.
nějak zapomínáte na ty co od nich odcházejí
Myslíš to co vyhoděj?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.