Tesla Model X: elektrické SUV s cenou pod 1 mil. Kč

Značka Tesla odhalila svůj nový, sedmimístný crossover Model X s elektrickým pohonem.

Letošním rokem po necelých čtyřech letech končí výroba sportovního vozu Tesla Roadster s plně elektrickým pohonem, který byl dosud vyroben ve více než 2 000 exemplářů, což lze jistě považovat za úspěch. Americká společnost Tesla z kalifornského Silicon Valley patří k předním popularizátorům elektrického pohonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tesla Model X, nový crossover ze Silicon Valley

Kromě toho, že Tesla staví vlastní auta, jde zároveň o vyhledávaného specialistu na konzultace a přípravu technologií, například donedávna spolupracovala i s koncernem Daimler AG na elektrických Smartech nové generace, než projekt převzala společnost Deutsche Accumotive. Tesla Roadster tedy ve výrobě končí, ale značka Tesla již představuje následnické modely. Prim má zatím hrát sedan Tesla Model S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model X vyniká kromě elektrického pohonu také vzhůru výklopným párem zadních bočních dveří

Čerstvou novinkou se stává již dříve slibovaný crossover s označením Tesla Model X, který se sedanem Model S sdílí celou pohonnou jednotku a značnou část podvozkových skupin. SUV Model X se vyznačuje především vzhůru výklopným párem zadních bočních dveří, který usnadňuje přístup ke dvěma zadním řadám sedadel celkově sedmimístného interiéru.

Tesla Model S: elektricky proti BMW M5

Tesla Model S: elektricky proti BMW M5

Tesla Model X má být dlouhá 4 976 mm a bude k dispozici alternativně také v provedení s pohonem všech kol, jež má disponovat kromě druhého elektromotoru také výkonnějšími akumulátory. U všech verzí jsou uloženy na chráněném místě pod podlahou karoserie, takže nijak neomezují využitelnost obestavěného prostoru karoserie. Ta disponuje dvojicí zavazadlových prostorů, jedním v přední a druhým v zadní části.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Většina částí podlahové plošiny a pohonné jednotky byla převzata ze sedanu Tesla Model S

Středové sekci jednoduše působící palubní desky dominuje gigantický, sedmnáctipalcový dotykový monitor, skrze který lze ovládat drtivou většinu palubních soustav. Crossover Tesla Model X má dosahovat průměrného dojezdu přibližně 480 km na jedno nabití a zrychlení z klidu na 100 km/h za nějakých 5 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výroba má naběhnout koncem příštího roku a první vozy se ke svým zákazníkům dostanou na začátku roku 2014. Tesla Model X chce zákazníky oslovit nejen nabídkou vnitřního prostoru a nízkých provozních nákladů, ale také velmi solidní cenou, jež by v základním provedení neměla překročit hranici 1 mil. Kč.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků