Tesla Model S po 317.000 km je na prodej v Praze. Potřebuje péči, ale nevypadá zle

174 komentářů

Pepa
1. ledna • 23:18

Ta cena je mimo, na mobile de jsou s najezdem kolem 100k a 2015 za 1200000Kc. K baterce - jiz nyni existuje hromada BMW i3 s vice nez 1000 cyklu a stari 6 let a kapacita je kolem 90-95%. A to Tesla je v baterkach spicka. Videl jsem diagnostiku redukci pres kabel a bluetooth jednotku do mobilu, jsou tam vsechny udane vcetne napeti kazdeho jednotliveho clanku. Je toho plny youtube 🤭

LOL
2. ledna • 8:50

Mě by vážně zajímalo, který génius počítá životnost lithiových akumulátorů z jejich napětí?
Skutečný stav článku lze zjistit pouze jeho vybitím z plně nabitého stavu (např. cca 4,1V u klasické 18650) do stavu "vybito", tj. cca 3,7V a změřením výkonu (nebo proudu a času, po který je tento proud dodáván).Ten problém je v tom, že i skoro mrtvý článek lze nabít na 4,1V, ale při jeho zatížení se velmi rychle (daleko rychleji než zdravý) vybije, tj. dostane se na 3,7V. Budu se opakovat, že nějaký firmware z auta hlásí virtuální čísla jako 90% kapacity, to je zcela nedůležité. Je to jen aproximace řídící jednotky přes virtuální realitu naddimenzované baterie, skutečný stav jednotlivých článků bude zcela odlišný! BTW, špička v akumulátorech je Panasonic, ne nějaká TEchnicky SLAbá Muskovina.

Pepa
2. ledna • 10:18

TESLA (podle Nikola Tesla), ne komunistická TEchnicky SLAbá, je ŠPIČKA v battery pacích (to opravdu nejsou jen články) a od tohoto roku již (v čínské gigafactory) nebude využívat pouze špičkový PANASONIC, ale také ostatní výrobce Li-Ion článků.

LOL
2. ledna • 17:29

I ta komunistická Tesla měla na mysli Nikolu - a bylo jí to prd platné, stejně jako Muskovi. :-D
Špička v battery packs - no to mi poser záda. :-D Co z vás padají za marketingová moudra.:-D:-D:-D

Tommy
4. ledna • 13:13

Člověče, je nějaký obor, ve kterém by ses nemýlil? Název podniku Tesla vznikl spojením slov Technika Slaboproudá...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
5. ledna • 22:04

božínku, ty jsi opravdu kus hňupa.

Tommy
2. ledna • 10:07

Kapacita u elektromobilu se měří především dosažitelným dojezdem. Stejně jako u mobilů dobou výdrže. Každá baterie, pokud zcela neumře, ukazuje po svém nabití 100% nabití. Na to už přišli jiní dávno před tebou.
P.S. zkusíš si zjistit, jaké baterie ta Tesla používá? Mohla by ti s tím pomoct paní učitelka, co tě nenaučila trojčlenku. A dělení.

LOL
2. ledna • 17:26

Ach tak, takže dojezd bude stejný, pojedu-li z kopce k moři, stejně jako když pojedu do Alp lyžovat? Ty jsi ještě větší debil, než jsem si myslel.

Tommy
3. ledna • 13:19

Ne, ty debile, moje auto na benzin taky dojede s kopce dolů dál, než do kopce. I to je fyzika základní školy. Tys dostal nějakou výjimku nebo co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
5. ledna • 22:05

No vidíš, že to chápeš, takže ti je už jasné, že kapacita baterek se opravdu neměří dojezdem? Sláva! :-D

Pepa
2. ledna • 10:15

Přesně tak, stačí vzít dojezd a vynásobit spotřebou. Palubní počítač u BEV nelže. Chtěl jsem jen říct, pro zdejší chytráky, že BMS má podrobné údaje o stavu článků a také že logicky existuje diagnostika. Oni si pořád myslí, že to jsou tři trakční olověné baterie spojené podomácku :-D Technologie BMS Tesly je zcela mimo jejich rozumové možnosti.
https://www.youtube.com/watch...

FlashCV
1. ledna • 14:04

Poctivych 317tis km? To asi tezko! Podle te haupny a volantu to ma najeto daleko vic!!! A to koukam jen na fotky...

Marek71
1. ledna • 16:00

Tak já mám Lexus, ten má taky přes 300 tis najeto a co vidím dle fotek a srovnám to, tak bych taky řekl, že ta Tesla má mnohem víc.

FlashCV
5. ledna • 14:14

Presne tak,ja mam Mondeo r.v. 2001 s cislem na tachometru 350000km podotykam cislem,protoze pochybuju,ze kdyz jsem to pred 7mi lety kupoval a melo to 230000,ze to bylo poctivych 230000 a taky vypada podstatne zachovaleji. Nehlede na to,ze tu Teslu movitejsi prvni majitel servisoval mnohem kvalitneji,nez vsichni ti predemnou toho Forda co mam ja :-) Tady chce nekdo jenom dost brutalne vydelat...

petr r. (petrumr)
1. ledna • 15:47

VIN je jaký?

Jaroslav
1. ledna • 9:50

ta cena odpovídá cenám jaké jsou i v německu viz mobile .de ,ale je jiná otázka teď je to auto už starý ,co za další 3-4 roky to ten majitel nechá doma místo skleníku nebo co ,vždyť to žádný rozumný člověk nekoupí až to bude mít cenu kolem 600000 kč ,baterie po smrti ,nikdo neví jestli to pak ješte bude fungovat ,baterie s kapacitou 50 a méně procent,nové baterie žádný blázen do nich nekoupí ,kolik by stála demontáž baterii a montáž zpět a co baterie možná 500000 možná víc ,možná už se tenhle typ baterie nebude vyrábět a jiný tam nepujde (každá aku vrtačka má jinou baterii a ty auta to budou mít taky rozdílné ),prostě to nikdo 10-15 leté auto nikdo nekoupí a ten poslední majitel vyhodí auto v ceně 400-500 tis.a odevzdá ho k likvidaci,protože potřebuje k odhlášení vozidla z registru doklad o likvidaci ,prostě si vytáhne černýho petra,kdo si to může dovolit ,ty socky co si berou auta na pujčku ne protože jim nikdo nepujčí 500tis.většinou max.100-150 tis ,aby nechcípli hlady a nebydleli pod mostem ,tady končí každá sranda ,ještě si někdo myslí ,že to bude masovka.....

Petr Zitko
31. března • 18:52

Pár BMS jsem programoval a zadání bylo vždy stejné. BMS z bezpečnostních důvodů vyhlásí konec života a odstaví baterii (neumožní ji už nabít) po splnění jedné ze tří podmínek: 1) Pokles kapacity na 75% 2)10 let od prvního použití 3) počet 1500 nabíjecích cyklů (kde jedno rychlonabití odečte 2 cykly). Tyto údaje lze z BMS vyčíst, takže se nekupuje zajíc v pytli. Narozdíl od spalováků, kde záleží na tom, jak se k němu majitel choval, tak u elektromobilu lze přesně říct, kdy baterie umře, protože se nejedná o skutečnou, ale naprogramovanou životnost. Nicméně to znamená, že nebude jezdit žádný elektromobil starší 10 let a nejčastěji prodávané ojeté elektromobily s baterií s poklesem kapacity na 80% zvládnou už jen cca. 50 cyklů .. tedy 10 tis. km.

Rembaz
1. ledna • 10:53

Koľko máš skúsenosti s EV? Predpokladám, že asi veľa, keďže vies presne čo sa stane.
“ baterie po smrti” atd

jozka
1. ledna • 12:54

Jen pripominam, ze existuje Tesla, co najela milion kilometru. A taky, ze prvni baterku musel menit po ujeti... 290k...

Rembaz
1. ledna • 14:29

Takze ta druha vydržala 700tis km?

jozka
1. ledna • 14:57

Vypada to, ze ano:V tomto případě všechny opravy pokryla záruka Tesly, ale to nic nemění na jejich reálné ceně. Gemmingen navíc říká, že akumulátor nikdy nevyjíždí do prázdna a nikdy nedobíjí nad hranici 85 %. Když si navíc vezmeme jeho spotřebu, která je ekvivalentem necelých 5 litrů benzinu na 100 km, je jasné, že s autem ani nejezdí rychle, přesto potřeboval tři motory a dvoje akumulátory.Coz je sranda, protoze musel porad hlidat dojezd, ktery byl zmenseny omezenym pouzitim baterii, zrejme nenabijel na SCH a jezdil tak, aby nedejpriroda nedostaly aku i motory zabrat. Na udajne bezporucove auto dost opruz...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
1. ledna • 15:05

Môžeš to okecavat ako chceš. Jedna baterka 300tis v záruke a druha 700tis. km. Napriek miliónov príspevkou o situácii “čo potom” keď sa baterka odporučí je vysoko pravdepodobne, že tie baterky auta prežijú.

jozka
1. ledna • 15:29

Jedna baterka odesla po 300k, druha tam zustala po 700k (otazkou je v jakem stavu). Muzes to okecavat jak chces, nicmene je zjevne to kurvitko, ktere bude dost podstatnym problemem pro trh s ojetymi EV.To, jestli byla vymenena v zaruce nebo ne naprosto nepodstatne, protoze to je dost velky problem bud pro kupujicicho nebo pro vyrobce, kazdopadne to problem je.

LOL
1. ledna • 16:43

když jsem to tu minule psal, tak mě zdejší elektrická inkvizice málem upálila na hranici z děravých lithiových akumulátorů.Je to prostě tak: sebelepší článek nevydrží déle než 10 let nebo cca 500 cyklů. A zdejší elektroblouznivci se můžou z toho posrat.

Petr Zitko
31. března • 19:02

10 let ano, ale cyklů BMS umožní 1500 (resp. 750 rychlonabití). Třetí podmínkou je pokles kapacity na 75%. Poté co nastane jedna z podmínek BMS baterii odstaví. Ještě v tom hraje roli jaká kapacita se uvádí a jaká je skutečná. Například Tesla používá všude stejné baterie (100kWh), ale u nižších modelů (75kWh) je kapacita softwarově omezena. Akumulátor se pak provozuje v režimu 20-90% a akumulátor v takovém režimu 1500 cyklů zvládne. Oproti tomu nejvyšší modely fungují v režimu 0-100% a tam akumulátor zvládne sotva 750 cyklů. Všechny Tesly tak nakonec zvládnou stejnou porci km (méně cyklů a delší dojezd, vs. více cyklů a menší dojezd).

Rembaz
1. ledna • 16:49

Čiže 700tis km je 500cyklov?

LOL
1. ledna • 21:46

Ano, nebo 10 let. A než začneš psát nesmysly jako ten pitomec trojčlenkový Tommy, tak cyklus znamená plné nabití-plné vybití.

Rembaz
1. ledna • 21:57

Myslím si, že každý vie čo znamená cyklus.

LOL
2. ledna • 8:38

z reakcí a blouznivých názorů (zejména trojčlenkáře) to tak nevypadá.

Tommy
2. ledna • 10:03

Jeden cyklus je od plného nabití po plné vybití. Takže 700 000km na 500 cyklů ti dává 1400km na jedno nabití. Má ta Tesla dojezd 1400km na jedno nabití? Nemá. Má dojezd cca 500km. Takže ta baterka vydržela cca 1750 cyklů, tedy víc jak 3x tolik.
Umíš dělit? Aspoň na kalkulačce...

LOL
2. ledna • 17:38

Jenže ty mysliteli, Tesla (a nejen ona) většinou nejezdí na plný cyklus, ale uživatelé dobíjejí průběžně, což je pro lithiové články daleko méně škodlivé. Ale jak vidím, naučil ses jen trojčlenku a tu teď tupě cpeš úplně všude. :-D

Tommy
3. ledna • 13:16

Takže si to vydělit neumíš. Je to prostě 700 000:500. Úloha cca pro 3. třídu základní školy. Jestliže ti výrobce neumožní vybít na úplnou nulu a nabít na plných 100%, je pro tebe nabíjecí cyklus ten rozsah, který ti umožní. On to mimochodem neumožňuje žádný výrobce zařízení se zabudovanou baterií. Dokonce ani nabíječka ti nedovolí to baterce udělat. To bys to tam musel prát přímo drátem ze zásuvky :-D
A ano, tu trojčlenku sem cpu proto, že by vám stačila na řešení většiny vašich dilemat. Ty bys dokonce vystačil i s prostým dělením celých čísel. Ani to nezvládneš.

LOL
5. ledna • 22:15

No tak to "prostě" 700000/500 není. Snažil jsem se ti to vysvětlit, ale jelikož nemám pajdák pro zvláštní školy se specializací na degeny, tak to vzdávám.Nabíjecí cyklus není to, co ti dovolí výrobce nabíječky/spotřebiče, ale fyzikální proces chemického článku. Kromě toho existuje ještě termín podvybití (což ty mylně popisuješ jako "nulu," i když to žádná nula není) a termín přebíjení (a divil by ses, kolik nabíječek tohle dovolí, jedna se dokonce jmenuje SuperCharger).S trojčlenkou se běž laskavě vyfotit, protože ta je dobrá tak pro nevzdělance a hlupáky jako jsi ty. Ty tvoje hospodské počty jsou dobré tak akorát pro jelimany, co si myslí, že technika a technologie fungují jako ajfouny, a že to přece musí být jednoduché, akorát tak na trojčlenku.

Rembaz
2. ledna • 18:50

Tak ci onak ti to nevychadza.

Tommy
1. ledna • 18:27

To je marný. Máme 200 000 učitelek a populace nezvládá ani trojčlenku....

Rembaz
1. ledna • 15:47

Koľko percent populácie jazdi autami s 300tis a viac km?

jozka
1. ledna • 16:02

To je nova verze songu "nikdo nepotrebuje jezdit pres 300km v kuse"?Na sauto.cz je 87k aut. 2k s najezdem pres trista, pres 12k pres 200 a to se bavime o deklarovanem najezdu, nikoliv skutecnem. Pri prasackem zachazeni muze byt problem i u nizsich najezdu. Pokud mate pocit, ze tahle nejistota s trhem ojetinami nic neudela, mate na to pravo.

Rembaz
1. ledna • 16:36

To nie je žiadna verzia songu. Nikde som nepísal, že nikto. Samozrejme, že sa niekto taky nájde. Ale už len z tvojej štatistiky je jasne, že je to zanedbateľný problém.A to nehovorím o nájazde 700tis km a podobne.

jozka
1. ledna • 17:01

Takze 10-15% nabidky (a to se bavime o tom, co prodejce tvrdi, klidne to muze byt dvojnasobek) se bude prodavat stejne jako doposud i kdyz kupujicimu hrozi (pisu, ze hrozi, nikoli, ze se to stane), ze vysoli statisice za auto a v kratke dobe si to jeste zopakne za baterii? Nebo opravdu verite tomu, ze to v techto poctech potahnou automobilky ze sveho?

Rembaz
1. ledna • 17:10

2tis z 87tis sú 2%.Cela ta debata je aj tak úplne o ničom keďže absolútne netušíme koľko baterka naozaj vydrží.
Jedno auto s výmenou po 300tis km štatistiku naozaj nerobí.

LOL
1. ledna • 22:01

Kolik vydrží baterie, to je vždy otázka jejího návrhu a způsobu používání (tedy způsobu, jakým je baterie vybíjena a nabíjena). Ale naprosto přesně je známo, kolik vydrží jeden článek.Tudíž: Musk může zakamuflovat postupné snižování kapacity a degradaci článků tím, že baterii naddimenzuje a omezí dostupnou kapacitu - tohle se běžně děje i v jiných oblastech, např. u flash pamětí. Co naopak ovlivnit nemůže, je způsob, jakým je baterie využívána (tj. zda uživatel bude z baterie tahat velké proudy při sportovním ježdění a zda bude nadužívat rychlonabíjení) a taky fyzikální rozvážení jednotlivých článků baterie - žádný totiž není úplně stejný a postupem času se tyto rozdíly prohlubují. Prakticky to znamená, že 8-10 let je nejzazší stáří, při kterém je možné ještě ekonomicky rentabilně garantovat použitelnou kapacitu baterie, pokud jsou použity ty nejkvalitnější články s největší životností. Řečeno běžnou řečí, je to hranice, kdy výrobce ještě může zdarma v rámci záruky měnit baterie, protože statisticky půjde o řekněme o maximálně 3 sigma. Neznamená to, že baterky po 8 letech začnou okamžitě hromadně umírat, ale že tempo tohoto chcípání bude enormně růst a třeba 12 let se v pořádku nedožije více než 50 procent baterií.

Pavel F.
2. ledna • 12:17

Obecně s tebou souhlasím, nicméně poslední věta jsou hypotetická hausnumera. Musíme si počkat na realitu. Ono i záleží na tom, zda se jedná o válcové baterie (Tesla), baterie typu pouch, atd.
Zrovna u pouch baterií se domnívám, že úmrtnost >50% ve 12 letech je silně, ale silně přestřelená.

LOL
6. ledna • 15:10

Realita tu ale už dávno je. Články, které se používají v elektromobilních bateriích jsou běžně dostupné a jejich životnost velmi dobře zdokumentovaná.Mimochodem, zrovna "pytlíčky" chcípají doslova před očima, jejich životnost bývá řádově menší, než u poměrně kvalitních 18650, maximálně 5 let. Napřed se nafouknou a pak je konec, některé končí i pyrotechnickým efektem.

Pavel F.
7. ledna • 10:03

Pokud je to realita, pak bych poprosil o relevantní data. Protože moderní elektromobily s promakaným BMS začaly teprve "před pár lety", řekněme Tesla S (2012), BMW i3 (2013) a neznám moc těchto aut, kterým by po 5 letech chcíply baterky (bez příslušného nájezdu, kdy životnost zase ovlivňují cykly nabití)
Ale rád se nechám poučit, pokud dodáte nějakou spolehlivou statistiku či data.

Rembaz
1. ledna • 15:59

Zabudol som dodať: 300tis km a bez závažnej poruchy.

jozka
1. ledna • 16:08

Co je zavazna porucha?

Jaroslav
1. ledna • 1:13

Za tu cenu to koupí jen šílenec. Auto na likvidaci přírody a ještě k tomu předražené

Marek71
1. ledna • 1:41

Cena je podle mě mimo. Třeba tohle se prodává už několik měsíců:https://www.tipcars.com/tesla-model-s/hatchback/e...

Lojza
3. ledna • 7:47

Co jsem koukal sem, tak Tesla s větší baterií stojí o cca 160litru mene
https://www.finn.no/car/used/ad.html

Rembaz
1. ledna • 8:30

S takou malou baterkou sa ani nedivím. To auto je čisto do mesta (čo nedáva vzhladom k velkosti zmysel) alebo maximálne na nejake pendlovanie napríklad medzi Viedňou a BA.

Joe Doe
31. prosince • 21:47

a) Happy New Yearb) Interier, mechanicke suciastky atd. budu upotrebovane ako pri vacsine inych aut s 300-tisic km.Co sa pohonnej jednotky tyka... nevieme. Ale uprimne, s vynimkou par atmosferickych japoncov a HSD hybridov - kolko aut s priemernou starostlivostou ma po 300-tisic km motor v perfektnom stave? Vacsina europanov sa tejto kilometraze nedozije bez velkych servisnych zasahov.

jozka
31. prosince • 22:05

Moje predchozi ano, slo do stoupy v sestnacti letech a najezdu lehce pres 300k (a mesic po dovolene, pri ktere cestou domu udelalo 1500km v kuse) a slo proto, ze ten posledni pulrok odeslo par veci, torzka (ne, auto jsem nesetril), zamek dveri, alternator, cidlo klimy, uchyceni nadrze... ale motor tahal jako za mlada. Jak na tom byl na konci s emisemi nevim, pri poslednim ME dva roky predtim prosel bez problemu.A troufam si tvrdit, ze ac parkovalo venku a mylo se na jare a na podzim, vypadalo lip, nez tenhle vystaveny kus.

slabé
1. ledna • 0:29

Seš frajer, vodišla ti torzka a auto de do sloupy :-D Trofám si tvrdit, že jseš kokot.

jozka
1. ledna • 8:47

Ja ale opravdu nemuzu za to, ze neumis cist...

Marek71
31. prosince • 22:03

Kdesi jsem viděl statistiku, kolik průměrně mají která auta najeto, když jdou do šrotu. Myslím, že to bylo z NL? První místa hodně přes 500 tis, Volvo V70 tuším kolem 700 tisíc.Ja mám s Lexusem GS 450h najeto přes 300 tisíc a ještě tak stovku plánuji, snad bez velkých investic. Zatím jenom PP náboj kola.

Lord Owl
2. ledna • 10:27

V70 700 tis. ??? Díky za info, mám 330 teprve :D
No ale po 20. letech se už mi nepatrně asi hlásí baterka o výměnu, škoda jí, má takový nápis modře "Volvo"...
Ale do ojetého hybridu nebo elektra se po Volvu asi cpát nebudu, jak to tady čtu, leda s nějakou echt certifikací a zárukou....

Marek71
2. ledna • 15:03

Ano, pamatuji si to a docela mě to překvapilo. Já měl předtím S80, prodával jsem s 250 tisíc a úplně v pohodě. Baterku jsem měnil tuším po 7 letech provozu. Pak jsem koupil Lexus hybrid a zatím taky v pohodě, přes 300 tis. Jo a záruku na baterku a hybridní pohon mám až do 10 let stáří.

tonda
31. prosince • 20:01

Okecané je to pěkně a to podstatné tam není... Kolik nyní vydrží baterie na dojezd... Jak vypadá elektricky opotřebovaný motor a jeho součástky...

LOL
31. prosince • 22:44

motor se elektricky opotřebovat nedá. To je výhoda elektromotorů, jediná mechanická součástka v něm jsou ložiska (ty vydrží roky a dají se jednoduše repasovat) a pak uhlíkové komponenty (kartáče) komutátoru u jednodušších stejnosměrných motorů - Tesla má ovšem asynchrony, a proto nemá komutátor.

Xixao
1. ledna • 9:14

Tak to se silne pletes. Trebas izolace vinuti je hodne nachylna na teplo. Tedy jak uz bylo popsano, pretezovani nechlazenych elektromotoru (pripad tesly) znamena jejich silne znehodnoceni. Dokonce uz tu byl i clanek s merenim vykonu a delalo to za 160tkm nejakych 50 koni dolu. Take tu mas toho manika, co s teslou najel milion? A tesla mu tam uz 3x menila motory. Dle tvych slov zrejme preventivne ;-)

LOL
1. ledna • 16:39

Nepletu se. Pokud je motor správně vyroben a nadimenzován, je prakticky nesmrtelný. Že Musk vyrábí nekvalitní předražené sráče, to je věc druhá. Ale asi tak, jako řešit trvanlivost LED svítidel jen na základě levných čínských LEDek s ošizeným zdrojem a chlazením za 30 Kč kus.

Xixao
1. ledna • 17:59

Ja nerozporuji co rikas. Ale tohle je diskuze k automobilu tesla.

Pavel F.
1. ledna • 16:27

Ze zkušeností Tesly nelze zobecňovat. Jejich motory jsou extrémně přetěžované (zejména P verze), takže známý má Performance Sko a v 60 tisících má již třetí zadní motor. Tesla mu prý tvrdí, že po x maximálních výkonech se zadní motor automaticky přihlásí o výměnu, jinak jede ve sníženém výkonu.
Ale Tesla je opravdu extrém. Když se vezmou elektromotory s normálními výkony, tak jejich životnost se již opravdu blíží (obzvláště s porovnáním se spalovákem) limitně k "nekonečnu".

Martin P.
31. prosince • 15:50

Veřejný ceník mimo zaručních úkonů a dílů ?

petr r. (petrumr)
31. prosince • 16:35

to bude stejný jak u druhých aut, nemrzka, brzdovka, olej podle místa použití.

MM
31. prosince • 18:55

Hele já jezdim léta v audi, bmw, mercedes. Kupuju nové. Nikdy jsem vlastně nic nepotřeboval. Ceny znám. Když jsem se bavil s majiteli tesel ( s těmi upřimnými ) tak jsem žasl jak strašně drahá tesla na servis je.

Xixao
31. prosince • 21:05

Mas, prosim, nejaky priklad, pro nas s nepremiovymi vozy?

Rembaz
31. prosince • 22:02

Bei jeder Wartung wird die Schlüsselbatterie erneuert, die Reifen falls nötig umgesetzt, die Spur geprüft, die Wischerblätter getauscht und eine Mehrpunktinspektion durchgeführt. Je nach Modell zahlen Sie für die Wartung 500 bis 675 Euro.Im zweiten Jahr wird zusätzlich das Klimaanlagen-Trockenmittel und die Bremsflüssigkeit sowie der Innenraum-Luftfilter gewechselt. Die Kosten liegen zwischen 775 und 875 Euro.Im dritten Jahr wird dieselbe Wartung wie im ersten Jahr durchgeführt. Im vierten Jahr wieder die Wartung aus dem zweiten Jahr, hinzu kommt der Wechsel des Batteriekühlmittels. Die Kosten liegen zwischen 900 und 1.025 Euro.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
31. prosince • 22:20

Takže zhruba 3000 EUR za 4 roky jenom pravidelný servis? Nějak moc, ne? Na to, že EV je jednoduchý, nemění se olej...

petr r. (petrumr)
1. ledna • 9:06

no to vychází na výměnu oleje, nemrznoucí kapaliny, brzdovky. Tohle se dělá i u prémiových aut. Je tady mezi náma dost lidí, co si to dělají jen za díly.

Xixao
3. ledna • 21:30

Kde se u tesly pouziva olej? Jinak skoro 80 tisic za 4 roky provozu, to posouva navratnost vozu jeste uplne nekam za zenit nejen zivotnisti baterii, ale zivotnosti celeho vozu (soude dle kvality popisovane v mnoha clancich).

Rembaz
4. ledna • 6:50

Na druhu stranu ti tie základne úkony môže urobiť hociaky garaznik a špeciálne elektro úkony Tesla.Servis u nich nie je podmienkou záruky. Čiže celkovo to určite nebude drahšie ako spalovak.

Rembaz
31. prosince • 22:35

Hej. Aj mne sa to zdá drahé. Hlavne keď som sa v Tesle pýtal čo stojí servis. Tvrdili, že netreba nič servisovat.Pobavili ma vtedy.

Marek71
31. prosince • 21:48

Najdi si na hybrid.cz zkušenosti uživatele Michelin. Píše pravdivě o plusech i minusech své Tesly X. A servis je drahý, navíc jenom do 80000 km, I když to najedes třeba za rok a půl. Žádná záruka 2 roky nebo i víc, jak už je zvykem.Pravidelný servis vycházel na cca. 50 haléřů na km, resp. nějakých 400 eur každých 20000 km.

me not
31. prosince • 11:29

Ve Světě Motorů teď popisovali vínovou Fabii 1 generace s 517.000 Km a podle měření byla víc než nová :-D Takže proč by Tesla nemohla zvládnout ubohých 300.000 km? Pokud se to najelo téměř pohromadě při dálkových jízdách tak tím tuplem.

petr r. (petrumr)
31. prosince • 13:28

nám nejde o km, ale o cenu

Jan
31. prosince • 11:22

Zrovna byla na Čt24 krátká reportáž o elektromobilitě a nějaký český trouba tam popisoval své zkušenosti s vlastnictvím. Rovnou přiznal, že ho velmi limituje dojezd, což má za následek, že oproti dřívějšku najede ročně s elekromobilem daleko méně kilometrů.
Takže si koupíš 3x dražší auto, aby se pak z tebe stal asociál, který jezdí autem pouze do práce/z práce. Místo aby jl někam na návštěvu či za zábavou, tak sedí v garáži a kochá se dojezdem. :-D

Pavel F.
1. ledna • 16:18

Tak já to mám naopak. Co jsem koupil elektro, tak najedu mnohem více, protože už mi není líto sednat do studeného auta a jet třeba jen jeden kilometr do Tesca jen pro rohlíky, protože autu nijak "neubližuji".

Rembaz
31. prosince • 11:48

Hej. Vidieť to jasne aj na tomto inzeráte. Keby to nebolo EV určite by mal aspoň 600tis. Km.

Tommy
31. prosince • 13:03

Po osimi letech? :-D

Rembaz
31. prosince • 13:18

Si nepochopil iróniu?

Tommy
31. prosince • 20:42

Tvl tady ne, tady ty kraviny jedou smrtelně vážně...:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
31. prosince • 20:44

Aspoň vidíš ako ľudia veria tomu čo je v TV.

Pavel F.
1. ledna • 16:22

Asi tak. Nájezd 317 tisíc km po 7 letech je pro Jana důkaz, že majitel EV nikam nejezdí a jen se doma kochá dojezdem na displeji v autě. :-D

Petr
31. prosince • 10:36

Ctel bych videt toho idi0ta, ktery by tu vrazdu koupil.Tohle patri do elektrosrotu.

jozka
31. prosince • 10:28

No ty kokso... osm let a 317 tis km a ten lak vypada jako by to auto umyli naposledy v salonu pri prodeji.

Ďoďo
31. prosince • 9:54

Po toľkých rokoch je zostatková kapacita baterky 70 možno 80%.Teraz v mrazoch klesne ešte o ďalších 40%. Test EV v mraze -6,6 C.-
https://newsroom.aaa.com/2019/02/cold-weather-redu... ...

Mirek
31. prosince • 9:47

To má pootevřenou kapotu, nebo tomu tak hrubě nepasují plechy?"Už jsme se dostali do období, kdy není problém sehnat i velice slušně „olítaný“ elektromobil."
To je tedy výkon, jeden elektromobil na jeden stát, tedy opravdu to není problém.:-D
Moc by mě zajímalo, jestli se najde nějaký trouba, který to koupí.

MM
31. prosince • 10:09

Asi najde ale nebude to hned. Vedle baráku mám autosalon co prodává auta z finančních leasingů a běžně tu stojí 3-4 tesly. Překvapilo mne že tu stojí min 6 měsíců než zmizí.

petr r. (petrumr)
31. prosince • 9:56

ta kapota je otevřená aby dveře se nezamknuly- kliky jsou vyjeté. Jeden ex kolega koupil jetou KONU přímo od hyundaje, tak elektro se neprodávají jen přes inzerát, ale i když je jich tam dost.

řidič
31. prosince • 9:44

Elektrošrot má jít na sběrný dvůr a ne do autobazaru :)
Za 20 000Kč bych tomu dal šanci ......…...

Petr
31. prosince • 21:53

Ty se holt v EV nikdy nesvezes

XiXao
31. prosince • 9:36

Ojetý elektromobil = drahý, neprodejný a nebezpečný odpad.

Rembaz
31. prosince • 11:51

Si nájdi na YouTube kanál Ove Kröger.

MM
31. prosince • 9:36

Dát 1.1 mil za auto s 315 tis km? No tak to ani náhodou.

Autovrakoviště
31. prosince • 9:08

To je interiér. Každý tyhle vozy chválí, aby nevypadal, jak totální debil, který se nachytal. Jestli někdo ujíždí na elektrice, pochopím Porsche, v dostupnějším případě Ionic.

petr r. (petrumr)
31. prosince • 9:52

ten ioniq by byl za tu cenu funglovka se zárukou. U té tesly ještě se cena zvýší za poprodejní služby.

petr r. (petrumr)
31. prosince • 9:07

já bych viděl cenu tak 700tkč, možná i pod 500.

Petr
31. prosince • 22:05

To bych taky cekal bo jsem ovlivnen clanky tipu cena ojetych EV klesa podstatne rychleji nez u fosilu...

brk77
1. ledna • 9:08

Tahle cena je spíš tak trochu "mimo". 1. To že za ní chce 1 150 000 absolutně neznamená, že to za tolik prodá. Když chci něco prodat, taky začnu s vyšší cenou, abych měl případně kam slevit a byl s cenou na svém. Kupující zas má radost, že ukecal lepší cenu. Win, win.2. Trh s ojetými Teslami tady v podstatě není. AAA, ESA, ..., počet Tesel nula. Když kouknu do Norska, kde je elektromobilita více zaběhnutá, tak auto z roku 2014 se 178 tisic stojí 28 500€, takže asi 725 tisíc Kč.Auta s nájezdem 50 tisíc jsou koupit kolem 40 000€, tedy něco málo přes milion Kč a kolem 100 tísc km to padá někde ke 33 000€, takže tak těch 840 000 Kč.Samozřejmě tahat to sem z Norska, tak to bude zase o dost dražší. Spíš mi šlo o to ukázat, kolik to stojí v zemi, kde už alespoň nějaká omezená nabídka ojetin elekromobilů je.

Lojza
1. ledna • 17:38

Na jakých norských serverech je taková nabídka ev aut?dekuji za info

brk77
1. ledna • 20:12

Použil jsem tohle. Nic moc o tom nevím, první odkaz z Google.https://www.ooyyo.com/...

mpolan
31. prosince • 14:53

Zase na druhou stranu - kolik stála nová? Ojetý Mercedes z té doby taky neseženeš za půl miliónu.

Marek71
31. prosince • 21:56

Za 460 tis jsem před rokem sehnal hybridní Lexus GS 450h z roku 2012. Teď má 305 tisíc a vypadá opticky mnohem lépe než tato Tesla. Nový stál asi 1,8 milionu. Ano, výkonem zaostává, ale jinak je to komfortní auto, sedačky má mnohem lepší, ticho je tam taky...Myslím, že ta cena je přemrštěna.

Lojza
1. ledna • 20:34

Já koupil bmw 740d X drive se 72t na hrbu 18mesicu stare za 900t.kupni cena noveho byla 2 790 000kc. Nebourané. Servisovany u ofiko ČR dealera.

Marek71
2. ledna • 18:03

Jo, taky dobrý kauf. Za mě rozhodně lepší než ta Tesla.

brk77
31. prosince • 20:31

Nová se už taková nevyrábí. Nejlevnější model S aktuálně stojí 2 271 200 Kč. Zajímavější je ovšem, že nový model 3 stojí 1 199 200 Kč. Je to nižší třída, ale o 8 let mladší. Tyhle auta jsou v podstatě počítače na kolech a za těch 8 let udělaly velký skok.Shodou okolností jsem se zrovna včera díval na video jednoho českého teslisty, který vlastní model S 2017 a půjčeným modelem 3 jel z Berouna do Prostějova. Úplně se rozplýval, jak za ty necelé tři roky zapracovali na nabíjení. Je schopen nabíjet mnohem většími proudy, takže díky tomu tu cestu zvládl tou půjčenou "lowendovou" trojkou o hodinu rychleji. Tohle auto je třikrát starší, než jeho Sko.

Rembaz
31. prosince • 20:46

Ono to bolo hlavne asi tým že M3 je menšie s menšou spotrebou a hlavne menšou baterkou.

iPace
1. ledna • 21:00

Tesla S ma maximum nabijeni nekde u 135kW, model 3 ma ale nabijeni az 250kW, takze na nabijecce zasadni rozdil v rychlosti nabijeni a tedy i v casu nabijeni, u modelu 3 ta kruvka stoupa take podstatne rychleji k maximalnim nabijecim proudum a drzi ji na maximu dele, je to diky jinym clankum

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
1. ledna • 21:08

To viem. Ale reálne 250kW v CR zatiaľ nie je, či?

iPace
3. ledna • 9:34

prvni 4 stojany Ionity s 350kW jsou u dalnice na cerpacce OMV v Beroune
https://www.autorevue.cz/nabijeci-stanice-ionity-v... ...

Lojza
2. ledna • 0:15

Je ionity v Beroune.

brk
31. prosince • 21:42

https://youtu.be/YuybH09PI1E... On tam vyloženě říká, že na té trase cca 650 km strávil s půjčeným M3 na nabíječkách 46 minut celkem a s jeho S 126 minut. Jel tu stejnou trasu oběma auty za stejného počasí.

Petr
31. prosince • 20:13

Seženeš.. Nehledě na fakt že Mergl je v kvalitě o deset let před Teslou.

Mirek
31. prosince • 15:27

Ale sežene ho v lepším stavu a jistě i levněji, s méně najetými kilometry a jistě i kvalitnější výrobek, například https://www.tipcars.com/mercedes-benz-tridy-s/lim... ...

mpolan
31. prosince • 17:19

Prima, ještě srovnejme podobně výkonná auta a bude to skoro OK.

Mirek
1. ledna • 20:48

Prima, ještě srovnejme podobně kvalitně vyrobená a luxusní auta a se stejným dojezdem, jako je S klasse, a bude to skoro OK. 195 kW je ti málo? Ty potřebuješ mít pořádný odpich na světlech, abys ohromil okolí, ale co potom, jak daleko dojedeš při srovnatelné rychlosti....

jozka
31. prosince • 15:27

To je pravda, sauto.cz, v tuhle chvili pet kousku E-klasse z roku 2012, ten nejjetejsi je E250CDI s 300k na hrbu za 309k, ten nejdrazsi E300 Hybrid s 80k na hrbu za 454k.¨Jeste neco?

komik
31. prosince • 9:56

Tu cenu taky nechápu, vyplatila by se při předpokládané zivotnosti 600.000+ km. Za ty peníze +případný servis bych si koupil radši novou 3.

iPace
1. ledna • 20:53

u tehle Tesly bude nabijeni na SC zdarma, to muze cenu hodne ovlivnit pokud s danym autem planuje novy majitel hodne jezdit, cena bude jiste take k jednani, i advantage cars umi davat slevy

Lukáš
31. prosince • 9:23

Tak to jsme dva, taky jsem čekal cenu kolem 500t

.
31. prosince • 10:38

Tu možná dostal bývalý majitel.

lol
1. ledna • 7:46

Taky si myslím, že mu za to moc nedali a všichni víme, že v Advantage si tu cenu musí napálit, aby působili i nadále jako luxusní prodejce ojetin.

Pavel F.
1. ledna • 16:10

A k čemu je ti napálená cena, když nic neprodáš? :-D

LOL
31. prosince • 8:44

podle nálepek solárnická pakáž.

Jiri
31. prosince • 8:27

Tak jsem se na inzerát samozřejmě kouknul a jak je i v článku uvedeno o stavu nejdůležitější a nejdražší součástky ani slovo. Ono to vubec bude zajímavé, jak diagnostikovat těch 8000 článků, jak zjistit kolik z nich má přetavené ty drátko-pojistky připojující je do pole. Zdali pak jde zjistit nabíjecí historie - jak často to majitel superchargeroval čímž tu baterku zprasil, kolikrát ji poždímal pod 10 % čimž ji zprasil také...
Ne, že by do spalováku bylo vidět ale diagnostické nástroje jsou dle mého vyrazně větší, kolikrát stačí sluch.

iPace
1. ledna • 20:43

stav baterie a to i jednotlivych clanku ti zdeli po diagnostice ktera trva cca 8 minut v kazdem servisu Tesla, kazdy clanek v batterypacku ma i vlastni IDporadi tak jak je napojeny do celku, a test jednoduse zjistuje signalem v jakem stavu clanek jepo takovem testu vam vyjedou standardni histogram s voltazi jednotlivych clanku, takze je presne videt ktere presne clanky maji jakou odchylku ve voltazi od bezneho prumeru v mV, no a ty ktere maji odchylku se proste vymenej, v Tesle to delaji ale tak, ze pokud je v modulu jeden clanek uplne spatnej, nebo 10 clabku s odchylkou nad 25% normalu, tak proste vymeni celej modul, aby zakaznik necekal, a dany modul si pak repasuji pozdeji tim ze vymeni dane "defektni" clankyopravdu si tady nekdo mysli ze v automobilkach jsou tupci a tohle nevyresili pred vyrobou? takovouhle blbustku vam vyresi i prumernej elektrotechnik kterej zrovna vylezl ze skoly, je to otazka asi tak 20 minut programovani kdejakeho a neverim ze prodejce by takovou diagnostiku v autorizovanem servisu nedovolil, takove jednani se zakazem takove diagnostiky by ukazovalo na nejakou zavadu kterou zatajil

iPace
1. ledna • 20:51

prozatim se meni baterie v zaruce, tento rok bude vesmes prvnim u Tesly kdy zaruka na prvni auta jiz nebude, komplet vymena vsech packu v Tesle s 85kWh baterii by dnes vysla na cca $22-26k, puvodni baterie by zustala majiteli, ale Tesla jiste tak jako ostatni automobilky bude tyto baterie vykupovat, bude to pro ne velice vyhodne a pripadny clovek se servisovanou Teslou tak usetri a zrejme to pro nej pak bude take vyhodne, na bazarech jako ebay je po starych bateriich z elektromobilu celkem velka poptavka, a jeden pouzity modul se prodava od cca 26 tisic korun (ve verzi 85 je jich 16 kusu)

Jiri
3. ledna • 0:52

No asi by nějak šlo si pokecat s každým článkem samostatně, ve vršku každého je nějaká elektronika. Každopádně výměna jednotlivých článků je pěkná haluz, celé je to svařené, slepené a otevření packu znamená jeho fyzickou destrukci takže složit to dohromady půjde, ale jen tak že všechny články zase seskládá stroj do uplně nového pouzdra. Tohle žádnej elektro cokoli v dílně nesloží.

iPace
3. ledna • 9:32

podle videii se znici pouze vrchni cat celeho rtytu batterypacku, samotne moduly jsou pak snadno vymenitelne jako celky a i oni sami se daji snadno otevrit, vymena jednotlivych clanku je tedy pak strojeve velice snadna, verim ze z dat ktere poskytne diagnostika pak neni problem aby robot proste vyzobal jednotlive clankyu modelu 3 je to jeste snazsi dle videi, tam jde snadno otevrit i obal celeho baterypacku, a jednotlive 4 moduly jsou pak skladacky, u navrhu modelu 3 se jiz asi prave pocitalo s tim aby to slo co nejrychleji, vesmes nejvetsi prekazka je dobre ostranit silinok kterym jsou slepe vrchni a spodni dil batterypackupredpokladam ze takove reseni bylo zvolene zamerne i kvuli bezpecnosti pri likvidani pri vaznych nehodach kde se nejak muze zdeformovat i cely batterypack

Petr
31. prosince • 22:03

1 predpokladam ze existuje diagnostika, ktera vehem 5 minut rekne jestli je kapacita treba 85 % coz bych tipoval u 300K.
2 pokud to nahodou nexistuje (bylo by divne pokud se jedna prakticky o pocitac sam o sobe) tak autosalon pozadam o nabydi do plna a uvidim dojezd. Pokud bude dle mych predstav pozadam o projizdku, ktera to potvrdi.

Martin P.
31. prosince • 15:52

Ano potom co několikrát to rozdělali je jasný že jednotlivé články diagnostikovat nelze. Ta konstrukce to neumožňuje.

Moik
31. prosince • 13:23

Tesla mění v záruce a ta je ale 10let bez omezeni km, nechce se mi to hledat přesně. 100% tam není původní elektromotor-ty se meni jak na bezicim pasu. Dost možná je meneny vic jak 2x. BateRie na 80% není taky původní....atd atd. Rozhodne jakakoli Tesla po zaruce je kasicka silena.

MM
31. prosince • 18:53

Tak jsem to hledal a zaruka je 8 let nebo 160tis km.

Moik
1. ledna • 18:23

Byla neomezená na 8 let

Rembaz
31. prosince • 19:29

Omezená záruka na akumulátor a pohonnou jednotku
Lithium-iontový akumulátor („akumulátor“) a pohonná jednotka společnosti Tesla jsou technologicky velmi moderní prvky pohonné soustavy, které díky své konstrukci odolají
i extrémním jízdním podmínkám. Vy můžete zůstat v klidu díky tomu, že se na špičkový akumulátor a pohonnou jednotku společnosti Tesla vztahuje zde uvedená omezená záruka na akumulátor a pohonnou jednotku, která, s výhradou níže popsaných omezení, zahrnuje opravu a výměnu akumulátoru nebo pohonné jednotky v případě jejich chybné funkce nebo závady.
Pokud akumulátor nebo pohonná jednotka vyžadují záruční opravu, společnost Tesla je, podle svého výhradního uvážení, opraví, nebo vymění za novou, opravenou či renovovanou součást. Je možné, že záruční výměna neuvede vozidlo zpět do stavu „jako nové“, nicméně společnost Tesla při výměně akumulátoru zajistí, aby kapacita akumulátoru instalovaného při výměně byla přinejmenším shodná s kapacitou původního akumulátoru před výskytem poruchy, a to při zohlednění ostatních činitelů, včetně stáří a ujeté vzdálenosti vozidla.
Pro vaši ještě širší ochranu se tato omezená záruka na akumulátor a pohonnou jednotku vztahuje také na poškození vozidla následkem požáru akumulátoru, a to i v případě, že k němu došlo následkem chyby řidiče. (Záruka však nezahrnuje poškození, které existovalo ještě před vznikem požáru akumulátoru, ani poškození v těch případech, kdy k požáru akumulátoru došlo až po úplném zničení vozidla.)
Tato omezená záruka na akumulátor a pohonnou jednotku platí pro akumulátor a pohonnou jednotku vašeho vozidla po následující dobu:
• U Modelu S a Modelu X – 8 let (s výjimkou původních 60kWh akumulátorů vyrobených před rokem 2015, pro které platí záruka po dobu 8 let nebo na ujetou vzdálenost 125 000 mil/ 200 000 km, podle toho, co nastane dříve).
Rozsah záruky 5 Rozsah záruky
• U Modelu 3 se standardním akumulátorem nebo akumulátorem pro střední dojezd – 8 let nebo 100 000 mil (160 000 km), podle toho, co nastane dříve, při zachování alespoň 70% kapacity* akumulátoru po záruční dobu.
• U Modelu 3 s akumulátorem pro dlouhý dojezd – 8 let nebo 120 000 mil (192 000 km), podle toho, co nastane dříve, při zachování alespoň 70% kapacity* akumulátoru po záruční dobu.

Moik
1. ledna • 18:23

Možná na dnes prodaná auta...
Také uznal, že v minulosti v této oblasti byly jisté problémy, ale ty už jsou dnes opravené a stejně by je pokryla 8letá záruka na neomezený počet ujetých km.

Znalec
31. prosince • 9:20

Nesúhlasím.
EV je z pricipunovela jednoduchšie - vrátane overenia stavu batérie.Navyše, Tesla je špička kde jednotlive články po poškodení možno vymeniť samostatne.Čo by za takú možnosť dali majitelia Nissanov!

Jiri
31. prosince • 10:13

Měnit jednotlive clanky jiste za nemalého ůsilí lze, jak ale stav baterie EV zjistit jen tak rychle při nákupu? A co otázka té historie používání?
Bracha ma EV ale na rozdil od 99,9 procent populace si byl schopen vymenit olovo za lifepo vcetne batery managementu - a rozhodne mi EV nejak extra nedoporucuje. Presne ty otazky co jsem měl povazuje za zcela zásadní z hlediska životnosti alias v našem případku ceny....

Tommy
31. prosince • 13:01

Tak snad rychlost nabíjení, kapacitu a její chování během vybíjení zjistíš cca během jednoho nabíjecího cyklu. Na rozdíl od spalováku, kde je to vždy sázka do loterie.

Mirek
31. prosince • 13:45

Koupíš, zjistíš, že baterie již nejsou úplně in a co potom?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
31. prosince • 14:49

Pak máš záruku na skryté vady, která je ze zákona. Kdyby baterka byla opravdu v háji, prostě to reklamuješ.

MM
31. prosince • 18:51

Soudil si se někdy v čr?

Pepa
1. ledna • 22:57

Vám jebe? Tato Tesla má motor i baterii stále v tovární záruce 🙄 8 let bez omezení km

Martin P.
31. prosince • 15:45

Opotřebení baterie provozem opravdu není na reklamaci. A je jedno jestli to je telefon, notebook, nebo auto.

Tommy
31. prosince • 20:40

Koupit si elektroauto bez vyzkoušení nabíjení je jako koupit normální auto bez nastartování :-D

RK
1. ledna • 12:33

To jako že přijedu do bazaru, jeden den tam budu vybraný vůz zkoušet na nabíječce a druhý den pak kroužit kolem bazaru a zkoušet reálnou kapacitu dojezdu abych případně koupil? Jsi upad..

Tommy
1. ledna • 18:17

No samozřejmě. To ti bazar musí umožnit. Nebo nějaké důvěryhodné autoritě, která to umí změřit. Neb to jde mnohem snadněji, než vady spalovacího motoru.

Mirek
1. ledna • 20:38

To, že ti to umožní bude spíše výjimka, ale umožnit ti to nemusí. Můžou tě nechat udělat zkušební jízdu, to asi všichni, ale nějaké testování, to ti jistě nemusí nechat udělat, žádný předpis ani zákon jim nic takového nenařizuje. Je to jako s novým autem, někdo ti ho zapůjčí třeba na několik dnů, ale jiný umožní jen zkušební jízdu v doprovodu prodejce na max. hodinu.

Tommy
2. ledna • 9:51

Tobě zase žádný předpis neukládá to od takového šejdíře koupit. Kdo by si koupil věc za milion bez řádného prověření? Když kupuješ nemovitost, taky si snad pozveš někoho, kdo tomu rozumí.

Mirek
2. ledna • 10:58

A já někde psal, že zákazník musí kupovat? Vše je na zákazníkovi. Tak tady nepiš hlouposti o tom, že ti to prodejce musí umožnit ("To ti bazar musí umožnit.") a já to po tobě nebudu muset uvádět na pravou míru.

Tommy
3. ledna • 13:10

Samozřejmě, že mi to musí umožnit. Jinak si od něj nic nekoupím. Ony věci, které musíš, nejsou jen ty, které ti nařizuje zákon. Se smetím taky nechodíš proto, že by na to byl paragraf :-D

Mirek
31. prosince • 15:15

Já nepsal, že bude v háji, já psal, že nebude v kondici, nebude úplně in. Na to dostaneš odpověď, že odpovídá stáří a používání, to není skrytá vada.

mpolan
31. prosince • 17:17

Pokud tě prodávající na stav neupozorní, pak je.

Mirek
1. ledna • 14:01

U ojetého elektroauta ti nikdo nebude slibovat jakýkoliv dojezd a pokud to auto půjde nabít a pojede, těžko můžeš cokoliv reklamovat, neboť vše bude fungovat, není tedy vada a prodejce nebude mít na co upozorňovat, stav vozidla bude odpovídat jeho stáří a opotřebení. A jistě budeš mít záruku maximálně rok a pokud se ti po roce "baterky" vysypou, nemáš nárok na nic. Již po prvním půl roce od koupě je důkazní břemeno na kupujícím, kupující musí dokázat, že vada byla již v době převzetí, jinak má smůlu.

Peter
1. ledna • 14:36

Chceš to koupit? Nechceš. Tak proč hledáš brouka?

Mirek
1. ledna • 15:23

Chceš to koupit? Nechceš. A máš něco k tomuto? Nemáš? Tak proč sem cokoliv píšeš?

jozka
31. prosince • 18:11

A od toho je ve smlouve neco ve stylu "stav odpovida stari a nejzdu vozidla".

Ďoďo
31. prosince • 8:20

Elon sľúbil,že zajtra začne jazdiť na cestách takmer milión autonomnych robotaxi a svojím majiteľom budú zarábať 24 hodín denne,365 dní v roku. Boh nech nás ochraňuje pred takouto pohromou. Už niekoľko ráz slepá autonómna Trashla narazila do zasahujuceho hasičského, záchranárskeho alebo policajného auta. Toto že má jazdiť autonómne po cestách,viď. posledná havária pred zajtrajším vypustením autonomnych krakenov...
https://www.dcourier.com/news/2019/dec/29/prescott... ...

Petr
31. prosince • 8:25

A precetl sis o te nehode neco?

Ďoďo
31. prosince • 8:57
Petr
31. prosince • 10:42

Během roku 2018 vyšetřovala Policie ČR celkově 104 764 dopravních nehod, při kterých zahynulo 565 osob, dalších 2 465 bylo zraněno těžce a 25 215 lehce.Tak a ted mi rekni, jak porovnas chybu autopilota vs chybu blbecku na cestach. A ani to nemusi byt blbecci - chyby delame a delame je casteji, nez pocitac.

MM
31. prosince • 12:23

Když to autopilot někam napálí, je taky blbeček?Já neumím nic porovnat. Narozdíl od asistenta řízení Tesly ale nebrzdím na dodávku co vedle silnice vykládá zboží, neflekuju na místě když 200m přede mnou někdo lehce přibrzdí a ani neflekuju na souvisle jedoucí auto když se připojuju na dálnici. V těhle směrech sem fakt chytřejší než ty jejich systémy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
31. prosince • 16:28

A stejne vsadim vsechno na to, ze pokud bys ty najel stejny pocet v radu milionu kilometru, udelal bys vice nehod ty.

MM
31. prosince • 18:45

To je možný. A kde vidíš souvis s tím co jsem napsal?

jozka
31. prosince • 16:34

I pokud by v kazde slozitejsi situaci mohl prohlasit "Tohle nedam, vyreste to nekdo!"?

Petr
31. prosince • 18:05

Zaplat panbuh, ze je autopilot jiz v letectvi a je to i budoucnost na silnici. Kdyby slo vse podle vas, asi bychom jezdili na koni a posilali si dopisy.

Sumy
1. ledna • 11:55

Ale v letectví je z úplně ji ého důvod a s jinými schopnostmi. Nebo se snad domníváte, že je autopilit v letadle sám schopen řešit okolní provoz? Už jen ten prostý fakt, že z východu na západ se léta v jiných hladinách než že západu na východ. Minimální vzdálenost je tuším 1,6 mile(nejsem si jist, jestli to není víc, lítám v malejch) S autem nelze srovnávat. Dokud nebude vyřešeno "trolley dilema" tak je to mimo.

Sumy
1. ledna • 1:32

Ale v letectví je z úplně ji ého důvod a s jinými schopnostmi. Nebo se snad domníváte, že je autopilit v letadle sám schopen řešit okolní provoz? Už jen ten prostý fakt, že z východu na západ se léta v jiných hladinách než že západu na východ. Minimální vzdálenost je tuším 1,6 mile(nejsem si jist, jestli to není víc, lítám v malejch) S autem nelze srovnávat. Dokud nebude vyřešeno "trolley dilema" tak je to mimo.

Ďoďo
31. prosince • 19:39

Autonómna jazda bude možná iba vtedy,keď bude kazde vozidlo pod dohľadom alebo kontrolou centrálneho systému.Miliony áut jazdiace s kamerami a senzormi bez kontroly nemôžu byť bezpečné pri presúvaní ľudí na spoločných cestách.
Tzv. autopilot tesly je iba pokročilý asistent s funkciou udržiavania jazdných pruhov.Takeho asistenta už dávno využívajú iné automobilky, ale ani jedna ho nenazvala autopilot,okrem blázniveho Elona.
Najpokrocilejsi systém autonómie a líderom v tejto oblasti je Waymo s lidarom.

MM
31. prosince • 18:46

Autopilot v letectví může za ty nedávný nehody a to že boeing nesmí lítat:-)

Bagr
31. prosince • 20:30

@MM
Za nehody MAXů nemůže autopilot, ale elektronický stabilizátor MCAS, který tam je kvůli tomu, že tam jsou posunuté motory, těžiště atd., a tak by to bez něj ani nemohlo letět, a právě ten MCAS nefunguje, jenže kdyby nefungoval jen ten, tak už MAXíci dávno létají, problém je, že nefunguje nic, co má něco s MCASem společného. Proto jsou šance na opravu mizivé, i když jediné, o co se Boeing pokusí, je tu věc dostat do vzduchu, a já jen doufám, že se mu to nepovede.

jozka
31. prosince • 18:10

Takze nechcete odpovedet, beru na vedomi.

Petr
31. prosince • 10:44

To ze si kazdy o sobe mysli, ze je superpilot, kterej chybu nikdy neudela a nesveri rizeni pocitaci je vec jina. I nejdokonalejsi system neni pripraven na nenadale situace - ale to ani clovek.

Doporučujeme

Články odjinud