Očekávanou nejsilnější verzi modernizovaného Modelu S zařízl sám Elon Musk. I přesto ale míří do prodeje sedan s výkonem přes tisíc koní.
S uvedením modernizace Tesly Model S se na konci ledna představily i nové nejvýkonnější verze elektrického sedanu – Plaid a Plaid+. Nyní ovšem sám šéf kalifornské automobilky šlape na brzdu a oznamuje, že absurdně výkonná verze Plaid+ nakonec do výroby nenastoupí. Zájemci se budou muset spokojit s výchozí specifikací „bez plusu“. Podle Muska to bude i přesto bohatě stačit.
V každém případě totiž mluvíme o sedanu s výkonem přes tisíc koní. Přesněji má verze Plaid zajistit ze tří elektromotorů kombinovaný výkon 1020 koní (750 kW). Pro Plaid+ počítala Tesla s výkonem přesahujícím 1100 koní (809 kW), který by vozu zajistil zrychlení z nuly na 96 km/h (60 mph) pod 2 sekundy.
Tuto schopnost drtivé akcelerace však dle Muska zvládne i výchozí Plaid, tudíž ještě silnější verze není potřeba. Už nyní Musk na Twitteru označuje Model S Plaid za „nejrychlejší produkční auto všech dob a jakéhokoliv druhu“. Ani dojezdem by přitom nejsilnější Model S nezklamal s udávanými 628 kilometry.
Titul „nejrychlejšího produkčního auta“, tedy alespoň v rámci akcelerace na stovku, si teď nárokuje chorvatský Rimac Nevera (0-96 km/h za 1,85 s). V tomto ohledu je však klasickou diskuzí srovnávání malosériově vyráběného elektrického hypersportu (produkce jen 150 kusů) a vcelku normálně dostupného čtyřdveřového sedanu.
K ceně normálního sedanu ale nakonec nebude mít Model S Plaid vůbec blízko. Za nejvýkonnější variantu chce automobilka 3.304.900 Kč, předobjednávky už tradičně spustila.