Nejrychlejší elektromobil na Nürburgringu je teď ještě lepší. Majitelé však spíš vyhlížejí až polovinu tohoto roku.
Majitelé moderních aut mají výhodu v tom, že jsou jejich vozy díky on-line napojení stále aktuální. Podobně jako váš chytrý telefon nebo notebook se prostě čas od času přihlásí s tím, že programátoři zase přišli na způsob, jak ho udělat ještě lepší. Máte tak jistotu, že váš software odpovídá schopnostem vašeho hardwaru.
Průkopníkem je v tomto automobilka Tesla. Nyní jeden takový update dostala i vrcholná varianta Modelu S, Plaid. Důležitým prvkem je především Track Mode, který můžete znát již z Tesly Model 3 Performance. Ten dokáže na pokyny řidiče rozdělovat sílu mezi nápravy v různých poměrech. Lze tak mít i čistou zadokolku.
Verzi Plaid se nyní lépe chladí baterie při jízdě v plném zápřahu a zlepšilo se i chlazení po ukončení jízdy. Zlepšit by se mělo i chlazení brzdové soustavy, aby už nebyl takový problém zastavit těch 1020 koní v 2162 kg vážícím monstru. Když už jsme u brzd, tak v polovině tohoto roku bude pro Plaid k dispozici balíček s karbon-keramickým řešením.
Ale zpět k updatu. Majitelé mají během režimu na závodní okruhy čekat také lepší odezvu na akcelerátor, vylepšení vektorování točivého momentu, rozšíření možností performance displejů a nové nastavení adaptivních tlumičů. To vše by teď mělo čekat ke stažení pro všechny majitele vozu.
České stránky automobilky udávají zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,1 sekundy a maximální rychlost 322 km/h. To vše díky třem elektromotorům. Aktuálně po vás však „česká“ Tesla bude chtít 2500 Kč rezervační poplatek. V zahraničí se cena za celé auto pohybuje v přepočtu okolo 3,5 milionu korun.