Tesla Model S je oficiálně na českém trhu. Konkurenta od Porsche drtí cenou i dojezdem

První české dealerství amerických elektromobilů Tesla má již otevřeno. Koupit si můžete i vlajkový sedan, na jehož parametry jsme se podívali v porovnání s nejbližším konkurentem.

Tesla Model S je v České republice k mání ve verzích Long Range a Performance a vždy jde o variantu Dual Motor, tedy s jedním elektromotorem na každé nápravě. První ze zmiňovaných verzí ujede na jedno nabití 610 kilometrů, zvládne maximální rychlost 250 km/h a stovku udolá za 3,8 sekundy. Vyjde vás na 2.271.200 Kč.

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Silnější verze Performance za 2.739.200 Kč ujede o dvacet kilometrů méně. Může se ale pochlubit maximální rychlostí 261 km/h a sprintem na stovku za 2,6 sekundy. Navíc má i zadní křídlo z uhlíkových vláken a odlišný design interiéru. Oba vozy mají v základu 19palcová kola, k mání jsou ale i jednadvacítky (128.000 Kč). Porsche Taycan, nejbližší konkurent Tesly Model na českém trhu, má v základu dvacítky.

Tesla Model S vs. Porsche Taycan: Srovnání rozměrů
Model Taycan Turbo Model S Taycan Turbo S Model S Performance
Délka [mm] 4963 4979 4963 4979
Šířka [mm] 1966 1964 1966 1964
Výška [mm] 1381 1440 1381 1440
Rozvor [mm] 2900 2960 2900 2960
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1702/1667 1662/1700 1690/1655 1662/1700

Individualizaci má Tesla oproti Porsche podstatně jednodušší. Můžete si ji dopřát v pěti barvách a bez jakýchkoliv doplňků nebo polepů. I interiér je na výběr pouze ve třech provedeních. Kožená sedadla ve třech barvách se vždy pojí s dubovým, nebo jasanovým dekorem palubní desky. Ani v jednom případě ale nedáte za hezčí interiér více než 42.700 Kč. To u Porsche můžete v těchto úpravách nechat klidně milion. 

Elektrické Porsche Taycan oficiálně: Je absurdně rychlé, drahé i označené

Elektrické Porsche Taycan oficiálně: Je absurdně rychlé, drahé i označené

V základní výbavě mají oba vozy vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, vyhřívaný volant a zrcátka, parkovací kameru, ambientní osvětlení nebo bluetooth připojení. Porsche ale nemá tak pokročilé funkce autonomní jízdy, kterými se Tesla chlubí. Ještě letos má Tesla umět sama přijet ke svému řidiči, jezdit sama po městě a reagovat na semafory. To vše v balíčku za 171.000 Kč. Momentálně umí držet jízdní pruhy a zastávat funkci adaptivního tempomatu.

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Přímé srovnání Tesly a Porsche v provozu ale samozřejmě bude výživnější. Zpracování, pocity z jízdy, pozice za volantem, praktická využitelnost, komfort... to všechno si porovnáme, až budeme mít obě auta vedle sebe. Zatím jsme připravili alespoň tabulku technických dat, která ukazuje, jak moc jsou si vozy blízko.

Tesla Model S vs. Porsche Taycan: Technická data a ceny
Model Taycan Turbo Model S Long Range Taycan Turbo S Model S Performance
Největší výkon [kW] 460(500) 311 460(560) 585
Točivý moment [N.m] 850 660 1050 967
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Maximální rychlost [km/h] 260 249 260 261
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,2 3,8 2,8 2,6
Spotřeba [kWh/100 km] 26 16 26,9 17
Max. výkon nabíjení [kW] 270 200 270 200
Dojezd WLTP [km] 381-450 610 388-412 590
Pohotovostní hmotnost [kg] 2305 2215 2295 2241
Základní cena [Kč] 4.159.530 2.271.200 5.069.530 2.739.200
*údaje v závorce platí pro funkci Overboost
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků