Tesla Model S má za sebou facelift. Bude se rychleji nabíjet

runner42  |  13. 04. 2016 09:53

A to se vyplatí, protože 3x48A je prakticky všude, že

Odpovědět  |   | 
David  |  13. 04. 2016 11:26

Neboj vyspělé země,které hromadně přechází na elektřinu a vodik si se vším poradí. My v Evropě budeme zatím zmenšovat turbosekačky a vyvíjet podvodný software.

Odpovědět  |   | 
manga  |  13. 04. 2016 15:07

Které země HROMADNĚ přecházejí na vodík? A vlastně by mě i zajímalo, které země HROMADNĚ přecházejí i na tu elektřinu.

Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 04. 2016 16:57

Pokud vím, např. v Norsku. Za rok 2015 měl prodej elektromobilů nových osobních automobilů podíl něco přes 17%, což je už poměrně velké číslo. :)

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 04. 2016 20:13

To sice ano, ale tam je prodej automobilů silně deformován státem. Nejedná se o přirozený vývoj.

Odpovědět  |   | 
Ekoterorista  |  13. 04. 2016 21:47

Ale to ti může být vcelku šumák že je něco někde deformované. Ptal ses? Ptal, a dostal jsi relevantní odpověď. Na vodík si zase hraje Japonsko.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 04. 2016 06:12

Zákaz prodejů spalovacích popelnic jako první chystá Norsko, Holandsko, Indie a 9 CARB států v USA.
Na vodík se chystaj přejít hlavně přátelé ropy a jejich žvásty oblblí státní ouřadové, kteří to zaplatí - pochybuju, že ze svého.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 04. 2016 11:24

A jéje, baterkový kouzelník. Napsal jsi to správně, státy se na to chystají přejít. Tedy k čemu se stát přikloní, k tomu se přechází. Na tom je vidět, kde jsou zastánci baterek a kde něčeho jiného. Používej mozek, alespoń někdy a potom si za to přidej tu větu s s oblblými ouřady a vynechej jakékoliv palivo, pohon.
A co tak přirozený vývoj, ať se automobilky ukážou, a bez dotací. To ti zřejmě nevoní, ale plácat přihlouplé tendenční myšlenky, to by ti šlo.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 04. 2016 14:23

Nejdřív si přečti kolika miliony dolarů za minutu se dotujou fosilní paliva a pak si tu něco plkej vo dotacích ty ajnštajnku
http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/f... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 04. 2016 11:26

A na co jsem se ptal?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 04. 2016 04:10

Kde si nechal mozek?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 04. 2016 05:59

Vidím, že se projevuješ jako čím dál větší blb. Mícháš se do věcí, které se tě netýkají a zjevně nepoužíváš to, o čem píšeš.

Odpovědět  |   | 
Adam Kracík  |  13. 04. 2016 11:35

Asi dostanete ještě hodně mínusů od lidí, co nikdy nežádali o změnu jističe a žijí v představě, že elektřina vzniká v zásuvce a je možné kdekoliv cokoliv. Nám pro novostavbu RD schválil dodavatel maximálně 3x32A typ B.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  13. 04. 2016 15:36

Tak si představ, že hodně lidí žije v panelácích, a ti vůbec netuší, která v tomto případě bije. Tam si takový jistič dát nelze ani zdaleka. Pokud se podaří prosadit platba za jistič, tak jak to bylo navrhováno, tak to bude za něj také pěkná pálka. A teď si představ, že by to tak chtěla vyměnit celá ulice.
Počítám, že se mi mínusy také nahromadí.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  13. 04. 2016 21:38

On by si majitel elektromobilu nabíjel auto prodlužovačkou z okna, nebo jak jste to myslel? Chcete říct, že veřejné komerční nabíjárny nevzniknou?

Odpovědět  |   | 
Ekoterorista  |  13. 04. 2016 21:50

Kdo žije v králíkárně nemá právo na.....elektroauto:).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 04. 2016 20:22

Pokud bydlíš v králikárně, tak si nemůžeš zažádat o silnější jistič a proto nemáš ponětí, o co jde. Pokud budeš chtít mít doma nabíječku, tak nepomůže ani rodinný dům. I tam pohoříš a narazíš na hranici, kterou jsou ochotni dát, neboť každá rozvodná síť je projektována na určitý odběr a proto nepovolí silnější jističe. Pokud by je povolili a stalo se, že by to najednou všichni zapnuli, tak si zkus domyslet, jak to se síti dopadne.
Dovedeš si vůbec představit, jak dlouho se auto nabíjí? A teď si představ, že tam bude přijíždět tolik aut, jako na klasickou čerpačku. Kolik těch přípojek by museli mít, aby se to stíhalo. A to nehodnotím, jaký přívod proudu do nabíjárny, jak píšeš, by musel být. Už to vidím, jak je na každém rohu nabíječka a patřičně dimenzovaný přívod.

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  14. 04. 2016 12:01

Já bych si tě dovolil opravit. Ta "nová" nabíječka je napájena 240V*48A (pro US) a zas tak nová není, pouze došlo ke sjednocení s EU nabíječkou, která je odjakživa 3x16A*230V (pro US jsou tedy všechny tři moduly uvnitř zapojeny na jednu fázi, ze které pak odebírá těch 48A). Naopak zdá se že došlo k jistému downgrade. Protože Model S měl místo na dvě tyto nabíječky, ale nově se nejspíš už bude stejně jako u Modelu X montovat jenom jedna a to buď tato 48A(11kW) nebo nová větší na 72A(16,5kW). Tj. minimálně pro EU přijde Model S o možnost nabíjet z 3x32A(22kW) Mennekes zásuvky plným výkonem, kterou má mimochodem dnes už v podstatě každá veřejná nabíječka u nás i v celé EU.

V US si pohorší jen z 80A na 72A, přitom myslím že ani těch 72A běžně jejich veřejné nabíjecí stanice stejně neumí, takže tam je to zcela pochopitelný tah.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 04. 2016 13:41

Plete se tu dohromady značení jističů a odběr z fází. Jistič 3x48A neznamená možnost souhrnného odběru proudu 144A, ale maximální zatížení 48A souhrnně. Jistič 3x16A neznamená, že můžeš odebírat 48A, ale jen 16A.

Běžný pro domácnost je jistič 3x25A (tedy odběr 25A). 48A ani třífázový 3x48A jistič ti neschválí zdaleka všude a 72A je v podstatě kategorie průmyslového využití. 96A na doma v horní dolní, na to rovnou zapomeň, to je odběr jak při zasněžování sjezdovky.

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  14. 04. 2016 15:42

No tady šlo o kontext US jednofázová síť vs EU třífázová. Tj. V US ten výkon musí tahat po dvou vodičích (těch 240V si tam vytvoří pomocí tzv. split-phase zapojení díky vyvedenému středu trafa), no a 48A není pro US síť žádný proud. V EU to je jak píšeš. No a v Tesle teď sjednotili nabíječku pro US i EU (US vozy dostanou také tu EU nabíječku, která je složena ze tří 16A modulů a tedy v EU standardně sosá 3x16A - pro US síť teď ty tři 16A moduly na vstupu jednoduše proklémují a připojí na jednu fázi, takže ze sítě to tam pak bere 1x48A).

No a ten downgrade vězí v tom, že Tesla s Modelem X zavedla novou příplatkovou 3fázovou nabíječku s výkonem 16,5kW tj. 3x24A, která v US bere analogicky 1x72A a teď ji dostane i Model S místo původní možnosti mít dvě ty základní 11kW nabíječky. Tedy přijde o možnost v EU využívat plných 3x32A, které jsou k dispozici skoro ve všech veřejných stanicích.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 04. 2016 16:55

Ok, teď to chápu, díky.

Odpovědět  |   | 
Márty  |  13. 04. 2016 11:56

No konečně je to alespoň trochu koukatelný. Není nic odpornějšího než ten plast vepředu u před FL verze.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  13. 04. 2016 16:49

1)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7
* 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj.
děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, a jeden Temelín
dodává ročně 15 TWh. Tj. pokud nepočítáme ztráty museli bychom postavit
cca 7 dalších Temelínů. Jenže při rozvodu a přeměně atd. budou ztráty - a
kdybychom to zvládli k 50%, tak těch Temelínů máme rázem 14, tj. každý
kraj by musel mít jeden Temelín a ten by musel jet naplno... a taková
jaderná elektrárna má životnost pouze 30 - 50 let.
Takže provoz elektromobilů jen z praktického důvodu fantasmagorie.
2)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výrobě
baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt.
Takže provoz elektromobilů jen z dalšího praktického důvodu fantasmagorie.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové
technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla
jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se
dostaneme za 75 a více let.
4)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na
elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na
úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes
nejmodernější technologií 9 hodin. Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při
technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund
(ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent
jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 /
400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
5)
Při standardním terifu elektřiny vychází km na zhruba
0,80 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty (1,40) který je
zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%.
Dnes jsou elektromobily slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.

Odpovědět  |   | 
Mičurin  |  13. 04. 2016 18:24

Tvoje čísla jsou fantasmagorie. Nepočítají s energií potřebnou pro rafinaci ropy.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 04. 2016 20:13

Tuhle zoufalou argumentaci elektrofanatiků doslova miluji

Tak nám prosím přesně napiš, kolik energie je potřeba pro získání jednoho litru benzínu, a mi to rádi zohledníme. Aby bylo jasno .... energii pro získání litru BENZÍNU, nikoliv energii na rafinaci litru ropy. Takže ne že nám tam započteš energii pro produkty petrochemického průmyslu, asfalt atd. z toho stejného litru ropy

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  13. 04. 2016 20:40

Runner, vazne si myslis, ze budeme potrebovat vyrobit 10x viac elektriny, aby mohli vsetci jazdit na elektriku? Nie je to nahodou o takych 30% viac ako teraz? Skus pogooglovat a vyjadrit sa.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  13. 04. 2016 21:58

Jestli se chceš zapojit do diskuze, bylo by vhodné reagovat na konkrétní téma.... tedy kolik energie je potřeba k zíslání jednoho litru benzínu. Pak můžeme diskutovat o dalších nesouvisejících a od tématu odvádějících věcech.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 04. 2016 22:18

Okej, já mile rád zareaguju. Prosím o zdroj informace,že by Evropa potřebovala 10x více elektrické energie k tomu, aby se mohl používat jen elektrický pohon. a vysvětlení,proč bychom měli potřebovat nové technologie na dobijení baterií. Pokud s Teslou ujedete rychlostí 105 km/h přes 450 km a na 80% ji nabijete ani ne za půl hodiny, pak nechápu, kde se vzalo číslo 9 hodin u nabíjení stejným způsobem,jen s větší baterií. Ať si kecá kdo chce co chce, revoluce už začala a je nevyhnutelná, viz. Norsko.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  13. 04. 2016 22:57

V neděli jsem na D1 jednu Teslu potkal. Jela 120 a řidič v bundě... Na revoluci to zatím nebude. A o těch 80% ani ne za půl hodiny si bez Superchargeru taky můžeš jen nechat zdát

Mimochodem, uvádět tvrdým socialismem zdegenerované Norsko jako vzor...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 04. 2016 06:22

Na D1 je 6 Tesla superčádžrů zrovna ve výstavbě + 6 dalších dobíječek.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  14. 04. 2016 15:45

No ty vole, dokonce celých ŠEST(!) nabíječek. Tak to až půlka majitelů Tesly v ČR pojede na sraz elektroaut a bude muset zde nabíjet, tak to aby tam otevřeli výdejní automat na lístečky s pořadovými čísly.
http://www.hybrid.cz/tesla-prodala-pres-100-00... ...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  14. 04. 2016 15:55

A to je tam pokaždé jeden, všech šest na jednom místě nebo nějaká kombinace?

Ono, když tam bude fronta, trocha se to čekání člověku natáhne.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 04. 2016 09:18

A proto se vám, zastáncům elektromobilů, smějeme. Vy fakt netušíte, která bije. Ty například píšeš, že reaguješ, ale vůbec ti nevadí, že úplně na něco jiného.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  14. 04. 2016 09:47

Runner, neviem presne kolko energie sa minie na spracovanie ropy a jej transport, preto sa ani nezastavam tych co o tom pisu ani im to nevyvraciam, lebo sam ked som si to nezistoval. A nezistoval som si to preto, lebo aj keby na spracovanie a transport ropy nebula vydana ziadna energia, elektricke auta ajtak vychadzaju ako jednoznacne lepsia alternative pre ludstvo.

Inak k bludom nestanstniika Hartge, ktory inak na inom fore vystupuje pod inymi menami, zaujimave, mozno trpim nejakymi problemami.

1. Ak niekto napise, ze budeme potrebovat 10x viac energie, ked ja som sa nikdy nedopracovat k vyssiemu cislu ako 30% a to som prehladal cely internet, tak neviem odkial to cislo vytahuje, asi zo zadku.

2. O naleziskach drahych kovov, to je dalsia uplna hlupost, tieto kovy mame na minimalne 100 rokov s tym, ze tieto kovy sme este ani nezacali poriadne hladat a daju sa s velkej casti recyklovat.

3. Tu sa hovori, ze potrebujeme 75 rokov na to aby sa auta na baterie vyrovnali. Model 3 za 35 tisic dolarov bude mat dojazd 350km, pri sucasnom vyvojei baterii kde pride k navyseniu capacity o 5% kazdy rok (v roku 1991 mala prva 18650 laptopova bateria kapacitu 1100 mAh a teraz maju Panasonic baterie v Tesle 3400 mAh), tak o 15 rokov (nie 75) bude mat Model 3 dojazd 700km. Realita je ale ta ze velke vacsina ludi pri dobrej infrastructure nepotrebuje taky velky dojazd. Elektricke auto mas kazde rano nabite a pre tych ako ty, co planuju chodit 1500 km denne po kazasskej stepi tu stale budu plug-in hybridy.

Plus ked hovorime o nezavislosti od nepriatelskych krajin, cistote ovzdusia v mestach a o inych neduhoch spalovania ropnych produktov, na ktore ty asi neveris, vsetko toto jednoznacne ukazuje na skvelu buducnost elektrickych aut. Tesla revoluciu zacala, zbytok sa nedobrovolne pridava.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  14. 04. 2016 16:07

Problém je, že ten dojezd 350 km je při jízdě konstantní a optimální rychlostí, v bundě a v kulichu v zimě a v plavkách v létě. Při použití v normálním režimu to bude sotva 200 km. K plnohodnotné náhradě je ještě míle daleko.

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  14. 04. 2016 20:28

Těch avizovaných 215mil (344km) u Modelu 3 je předpokládáno, že bude dle US metodiky EPA, která je mnohem přísnější než evropský NEDC. Mimochodem podle EPA už se dá v tak v 80% případů avizovaný dojezd skutečně zajet. Tudíž NEDC dojezd Modelu 3 bude něco málo přes 400km a to se stále bavíme o základní baterii (očekávám 60 kWh). Do auta velikosti Modelu 3 se vejde cca 75 kWh baterie dle stávající Tesla technologie.

Jinak hlavní revoluce Modelu 3 bude podle mne dojezd při jízdě vysokou rychlostí, tedy pokud Tesla udrží avizovaný koeficient Cx = 0,21. Podle mých prvních propočtů by měl při dálniční rychlosti 130km/h dojet až 270km se základní 60kWh baterkou. Naopak ta škatule GM Bolt se stejnou 60kWh baterkou zvládne v tomto režimu jen cca 180km. Při courání po městě a okreskách pak budou mít dojezd více méně podobný.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  14. 04. 2016 21:45

Co se mne týče, já se nikdy hodnotám testů moc nepřiblížil. Mám rád dynamickou jízdu, což samo o sobě odporuje nízké energetické náročnosti. Pokud se mýlím, budu jen příjemně překvapen, nicméně, moc bych na to nesázel.

Jinak, pokud je 130 km/h dle tebe vysoká rychlost, asi máme dost odlišný náhled na tento pojem

Já nepopírám, že tu naděje kolem elektromobility je, ale stále je to spíše pro nadšence nebo lidi s velmi specifickým režimem provozu. Až bude dojezd řekněme 2.5 násobný, bude možno na čerpací stanici za deset minut nabít alespoň na 80% a nové baterie nebudou stát majlant, prohlásím to za ekvivalentní náhradu a sám si pro jeden poběžím.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 04. 2016 16:57

No ty baterie mě zaujaly, večer se na to podíván podrobněji, protože se mi teď podle oka více jak trojnásobný nárůst kapacity článku moc nezdá

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 04. 2016 11:34

Tak jsem se na to díval a musím přiznat, že k výraznému nárustu kapacity baterií skutečně došlo. A současně nedošlo. Věc je totiž složitější:

V historických tabulkách se uvádějí hodnoty prezentované Panasonicem - první modely 18650 skutečně měly kapacitu pouze 1,1 Ah, ale byly už za tři roky nahrazeny modelem s kapacitou 1,7 Ah, tedy s energetickou hustotou větší o více jak 50%. Do té doby se prakticky neprodávaly, protože nemohly konkurovat NiMH. Pak až do roku 2006 je nárůst kapacity rovnoměrný.... načež v roce 2006 se dostáváme na bod zlomu - hodnotu cca 3 Ah. A tam končíme. Za posledních deset let nulový vývoj - pouze trikem s narovnáním vybíjecí křivky dokážeme vyždímat ze článku pár mAh navíc, ale za cenu zkrácení životnosti.

Takže pokud si křivku vývoje nakreslíte s počátkem 1993 a koncem řekněme 2008, vypadá fantasticky. Pokud si ji ale nakreslíte s počátkem větších prodejů v roce 1997 a koncem dnes v roce 2016, vypadá depresivně.

Od roku 1996 do roku 2006 nárůst kapacity o 120%
Od roku 2006 do roku 2016 nárůst kapacity o 17%.
To hovoří za vše.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 04. 2016 13:21

Runner, som rad ze si si dal tu namahu zistovat tieto veci, daj nejaky link, ak si nasiel nieco dobre. Tento link o Panasonic baterkach hovori nieco ine - https://infogr.am/18650_battery_capacity_ma... ...

Tie 3400 mAh baterky tu mame od 2012 len, Tesla ich s najvacsou pravdepodobnostou vymenila za 3100ky ani nie rok dozadu. Telsa Roadster mala baterky s 2100 mAh kapacitou, Model S teraz 3400. 4000ky teraz vyzera ze trosku meskaju, ale kto vie na com robi Panasonic a ci Tesla nebude mat exkluzivitu (mozme len hadat). Tak ci tak sa to dozvieme. Ta kapacita pojde len hore, ci uz to bude skokovo raz za par rokov alebo postuplne.

Ale posli link ak mas nieco ohladom 90tych rokov alebo do toho roku 2006. co som si neni uplne isty, ci tu hranicu 3000 mAh dosiahla uz v roku 2006 nejaka relevantna znacka, totiz aj teraz je plno cinskych vyrobcov co udavaju 4000+ az 5000 mAh baterie, ale v skutocnosti maju len okolo 2000 mAh.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  15. 04. 2016 18:14

Tebou odkazovaný graf je hrubě chybný ze tří důvodů. Zaprvé manipulativně nezačíná nulou. Zadruhé neukazuje období před rokem 2006, ve kterém naopak kapacita rostla nejrychleji. Místo toho se snaží vyvolat optický dojem div ne šestinásobného růstu mezi roky 2010 a 2014. A zatřetí, což je nejdůležitější, údaje v něm jsou zcela lživé.

Kapacity 2,6 Ah dosáhl článek 18650 již v roce 2004, tedy o šest let dříve, než tvrdí graf. Konkrétně Sony s katodou LiCoO2.
Kapacity 3,0 Ah dosáhl článek v roce 2006, tedy opět o šest let dříve, než tvrdí graf.
Konkrétně Panasonic s katodou LiCoNiAlO2 (tedy NCA).

Je mi líto, ale od roku 2006 k žádnémů zásadnímu průlomu nedošlo a je velmi pravděpodobné, že tato technologie vyčerpala svoje možnosti.

Odkazy ti poskytnout bohužel nemůžu, čerpám z Encyklopedie elektrochemických energetických zdrojů, skupina autorů, strana 32, tabulka 4 - Vývoj kapacity a energetické hustoty článku 18650.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  15. 04. 2016 19:50

OK, bereim, chcel by som vediet sam viac do detailov o tematike, ci uz o zvysovani hustoty, ale aj o znizovani ceny lebo jedna vec je kedy dosiahla aku kapacitu aka firma, druha vec je kolko stala taka baterka vyrobit. Preto spominam Panasonic baterky, ktore pouziva Tesla, kedze pre nu predstavovali najvyssi vykon za najlepsiu cenu Pred 10 rokmi to boli 2100ky a teraz 3400ky. Ja ale neviem najst presne datumy kedy vysli s ktorou baterkou, okrem grafu, ktory som nasiel...tak ci tak Model 3 je uz objednany, asi ma budes nicit, ak bude meskat, ale tak bude ako bude...

Odpovědět  |   | 
Kráľ Šalamún  |  13. 04. 2016 22:48

Odpoviem ti pomerne presne. Na každých 10litrov paliva /a je viac menej jedno ci nafta alebo benzín/ sa spotrebuje priamo 20kWh el energie. Je to pri odsoľovaní ropy. Ta prebieha na princípe elektrolyzy. Používa sa vysoké napätie. Takze sa len pri odsoleni minie cca toľko el energie koľko stačí tesle na prejdenie 100km. Takze ak vymením moj lexus za teslu nestane sa nic. Žiadne zvýšenie odberu el energie. A ked ta bude zaujímať mozem ti napisat o nepriamej spotrebe el energie. A to su este sialenejsie čísla. /napoveda: spotreba tepelnej energie pri samotnej frakcnej destilacii ropy v rurkovych peciach/.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 04. 2016 08:06

Na každých 10 litrů paliva 20kWh elektrické energie na odsolování a má být jedno, jestli benzínu, nebo nafty?

A že benzíny a nafta vznikají v úplně v jiném vzájemném poměru, že odsolování se provádí kvůli využití frakčních zbytků, nikoliv benzínů, to ti jako v tvojí energetické bilanci nevadí?
Kolik kWh pak připadá na deset litrů petroleje, mazutu, asfaltu?

Nebo jsi jen další, co sečetl spotřebu elektrické energie na zpracování ropy, podělil to objemem vyrobených paliv a idiotsky prohlásil, že tedy veškerá spotřebovaná energie jde na vrub právě a jen těm palivům?

Odpovědět  |   | 
Spekulace  |  14. 04. 2016 15:32

A jak se to projeví na ceně 1l benzínu nebo nafty? Jestli je na výrobu 1l paliva zapotřebí 2kWh el. energie (jen pro odsolování) v ceně třeba 5Kč za 1kWh, tak by se to ve výrobní ceně 1l paliva mělo projevit částkou 10 Kč. Kdyby ta elektřina byla z dotovaných solárních elektráren, kde byla výkupní cena tuším až 12Kč/kWh, tak by 1l paliva stál bez nákladů na vytěžení a zpracování 24 Kč. Jak je tedy možné, že jsou ceny paliv před zdaněním relativně nízké, pokud se na jejich výrobu spotřebuje tak velké množství elektřiny? Že by pro výrobu paliv používali pouze nějakou extra levnou elektřinu nebo by to skutečně potřebné množství kWh na výrobu 1l paliva mohlo být podstatně nižší?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 04. 2016 16:54

To máš tak... podle logiky elektrofanatiků je cena jahody 2000 Kč. Jak k tomu došli? No podrobně spočítali náklady včetně spotřeby elektřiny na upečení dortu, na jehož špičce je ta jahoda a prohlásili to za její cenu.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  14. 04. 2016 20:36

slušná demagogie, 10 litrů a 20KWh, takže porovánávate 3 až 4 litrový nafťák v SUV nebo vyšší třídě s minielektromobilem, protože 20KWh nic jiného dát neodkáže: http://www.auto.cz/test-nissan-leaf-24-kwh-v... ...

Odpovědět  |   | 
Kráľ Šalamún  |  13. 04. 2016 23:00

Ročná spotreba el energie na Slovensku je cca 30terawatthodin. Ak priemerný majiteľ el mob najazdí ročne 30 000tis km pri spotrebe 20kWh na 100km je jeho celková spotreba ročne 6MWh. Ak by sucastna objavilo na cestách 500tis elektromob ich ročná spotreba by bola .......tram ta daaaaa......3TWh.... Alw v skutočnosti by sa nestalo ani to. Lebo o cca 3terawathodin by klesla spotreba rafinérii :))) este otázky ty "ajnastajn" ?:)

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 04. 2016 06:39

Když místo vyvážení 25 Terawatthodin elektriky ročně si s ní nabijeme káry, tak se v ČR svezeme v pohodě všichni.
A těch 7 Temelínů si Hartge klidně může postavit na svý zahrádce sám, ale já mu na to nedám ani vindru.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  14. 04. 2016 17:10

jistě ty inteligente, mám otázky,
1) a když spotřebuješ 20kWh (fantasmagorie, možná tak u miniauta) z baterie kolik elektřiny na to potřebuješ vyrobit
2) proč počítáš nějaký průměrný nájezd majitele elektromobilu, řeč byla o nahrazení kompletího vozového parku (osobáky, nákalďáky, MHD)
tak teď si sedni a spočítej si to, na Slovensku máte 3 miliony aut
konečná co ty "ajnastajn"

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  04. 05. 2016 09:11

1) 30 kWh
2) Spaľovacie automobily taktiež hneď kompletne nahradili kone? Alebo to trvalo aj desiatky rokov ... Tak prečo píšeš tie svoje kraviny? Riešiš problémy budúcnosti dnešnými technológiami - to môže robiť iba blb.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  13. 04. 2016 16:50

Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný
zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu),
samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty
vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci
pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti
ropnému dokonce nižší.

Odpovědět  |   | 
Mičurin  |  13. 04. 2016 18:22

Dnes kolem mě projel elektrobus a bylo to proti diesel busu naprosto v pohodě. Raději budu šílenec než to co jsi ty - masochista.

Odpovědět  |   | 
Kráľ Šalamún  |  13. 04. 2016 23:12

Jasne. A tieto čísla mas s autofora?:) .lebo prave si porovnal účinnosť premeny fosílneho paliva s výrobným procesom el energie. Takze ty "ajnstajn" dám ta do obrazu. Premena energie na pohyb /účinnosť v %/ 90 Vs 35. V prospech elektriny. Výrobný proces : pri jadre je účinnosť irelevantná. Rovnako ako pri hydre. /ta rieka tam bude tiecť tak ci tak/ a to su na sk primárne zdroje výroby el energie. Ale účinnosť výroby fosílnych palív. To jee iná božská komédia. Na každých 10 litrov hotového paliva 20 kWh el energie len na odsolenie ropy. A co taká destilácia ropy ?? Ked ju musíš zohriať z 20stupnov na vyše 300.... Keby sa táto tepelná energia využila na výrobu elektriny pri účinnosti 20% mal by si dalších 30 kWh el energie. Suma sumárum. Benzínové auto spotrebuje viac elektriny ako alektromobǐl:)

Odpovědět  |   | 
runner42  |  14. 04. 2016 10:44

Až na to, že pro výrobu benzínu žádné odsolování nepotřebuji, stačí mi 40-100 stupňů a topit můžu bez elektřiny ropnými zbytky.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  03. 05. 2016 14:38

Škoda, že tak neskoro, ale predsa: je úplne jedno, že ty odsoľovanie na výrobu benzínu nepotrebuješ, pretože rafinérie odsoľujú a to niekoľkonásobne. Takže tá spotreba energie sa do akéhokoľvek výrobku rafinérie zarátava.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  13. 04. 2016 23:43

Super, úplně jsem z toho odvařený, co na tom, že to nejdůležitější není potřeba zveřejnit, čili o kolik se bude rychleji nabíjet, tohle skalní fandy určitě ani nezajímá. Tipuji těch 5 minut asi nestojí za řeč, důležité je oslnit designem a parametry elektromotoru. A co třeba dát k dispozici rovnou 200A nabíječku a k tomu udělat nabíjecí stanici hned vedle VN rozvodny provozovatele sítě

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 04. 2016 05:50

Konečně zahodili tu trapnej falešnej chladič. To měli udělat už dávno.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  14. 04. 2016 05:59

Další odbornej novinář co si nevšimnul, že přidali adaptivní světlomety. Novinář má uvádět novinky a ne je zamlčovat!
Ale v dnešní době už novináři vymřeli a zůstali jen špatný opisovači.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 04. 2016 11:09

Novinari pomalu ale jiste mizi, nahrazuji je novinkari, tzn. copy-paste, nejlip hned a radeji blbost nez nic nebo pozdeji...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 04. 2016 04:31

+ splašenej titulek, aby na to kliklo co nejvíc klikačů

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 04. 2016 04:34

Což naštěstí neplatí tady, ale všude jinde se to už stalo normou.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A