Tesla Model S má za sebou facelift. Bude se rychleji nabíjet

Facelift Tesly Model S je skutečně jen drobný. Systémy pohonu pokračují bez velkých změn, rozšířila se především výbava a možnosti barevných kombinací.

Spolu s představením nového modelu Tesla Model 3 se modernizace dočkal i větší sedan Tesla Model S. Největší změny se týkají přední části, kde se zmenšila maska s logem automobilky a pozměnil se tvar nárazníku. Nové prvky mohou být i v interiéru, například nová vyhřívaná a ventilovaná sedadla nebo kabinový HEPA filtr. Rozšířila se i nabídka barev a dekorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nic zásadního se na elektromobilu Tesla Model S nemění. Dokonce i pohony se bez velkých změn přebírají dál. Rozšířila se ale výbava, některé prvky jsou již v základu

V základní výbavě jsou nyní vyhřívaná kožená sedadla, bezklíčový přístup, palubní systém s velkým centrálním dotykovým displejem a navigací a 17" kola. Samozřejmostí je i dešťový senzor, parkovací kamera a konektivita s telefony přes Bluetooth, USB a podobně.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

„Pod kapotu“ Tesly Model S si můžete vybrat ze čtyř systémů pohonu. Základní se jmenuje S 70 a jeho vzadu umístěný elektromotor produkuje výkon 235 kW (320 k) a točivý moment 440 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje za 5,5 sekundy a rozjede se až na 225 km/h. Dojezd je 370 km.

Tesla Model S 70D má dva elektromotory o celkovém výkonu 245 kW (333 k) a točivém momentu 525 Nm. Síla putuje na všechna čtyři kola a na 96 km/h akceleruje S 70D za 5,2 sekundy. Maximální rychlost je opět 225 km/h. Dojezd se proti S 70 prodloužil o 16 km.

Tesla Model S a další drag race. Tentokrát je soupeřem Boeing  

Tesla Model S a další drag race. Tentokrát je soupeřem Boeing  

Další je verze Tesla Model S 90D, která má rovněž dva elektromotory a pohon všech kol. Celkový výkon elektrického pohonu je 311 kW (423 k) a točivý moment dosahuje na 659 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje S 90D za 4,2 sekundy, rozjede se na 250 km/h a jeho dojezd je 473 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S paketem Ludicrous se nejvýkonnější model S P90D dostane z 0 na 96 km/h za 2,8 s. To je v teritoriu Nissanu GT-R či Porsche 911 Turbo S. Novinkou je i rychlejší nabíječka

Na vrcholu je výkonný model S P90D, jehož celkový výkon dvou elektromotorů je 345 kW (470 k) a točivý moment mají až 970 Nm. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, akcelerace na 96 km/h se odehraje za 3,1 s. Tento model je ještě možné vylepšit „šíleným“ paketem Ludicrous, který zvedne dočasně výkon až na 397 kW (540 k) a akcelerace na 96 km/h se zkrátí na 2,8 s.

Důležitou novinkou je i 48A nabíječka, která zkrátí čas potřebný k plnému nabití. Jak dlouho to ale u jednotlivých modelů trvá, Tesla neuvádí. Později přibude i možnost připlatit si 1500 dolarů za 72A nabíječku. Základní cena začíná v USA na 71 500 dolarech, to je asi 1 716 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků