Tesla Model S má za sebou facelift. Bude se rychleji nabíjet

Facelift Tesly Model S je skutečně jen drobný. Systémy pohonu pokračují bez velkých změn, rozšířila se především výbava a možnosti barevných kombinací.

Spolu s představením nového modelu Tesla Model 3 se modernizace dočkal i větší sedan Tesla Model S. Největší změny se týkají přední části, kde se zmenšila maska s logem automobilky a pozměnil se tvar nárazníku. Nové prvky mohou být i v interiéru, například nová vyhřívaná a ventilovaná sedadla nebo kabinový HEPA filtr. Rozšířila se i nabídka barev a dekorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nic zásadního se na elektromobilu Tesla Model S nemění. Dokonce i pohony se bez velkých změn přebírají dál. Rozšířila se ale výbava, některé prvky jsou již v základu

V základní výbavě jsou nyní vyhřívaná kožená sedadla, bezklíčový přístup, palubní systém s velkým centrálním dotykovým displejem a navigací a 17" kola. Samozřejmostí je i dešťový senzor, parkovací kamera a konektivita s telefony přes Bluetooth, USB a podobně.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

„Pod kapotu“ Tesly Model S si můžete vybrat ze čtyř systémů pohonu. Základní se jmenuje S 70 a jeho vzadu umístěný elektromotor produkuje výkon 235 kW (320 k) a točivý moment 440 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje za 5,5 sekundy a rozjede se až na 225 km/h. Dojezd je 370 km.

Tesla Model S 70D má dva elektromotory o celkovém výkonu 245 kW (333 k) a točivém momentu 525 Nm. Síla putuje na všechna čtyři kola a na 96 km/h akceleruje S 70D za 5,2 sekundy. Maximální rychlost je opět 225 km/h. Dojezd se proti S 70 prodloužil o 16 km.

Tesla Model S a další drag race. Tentokrát je soupeřem Boeing  

Tesla Model S a další drag race. Tentokrát je soupeřem Boeing  

Další je verze Tesla Model S 90D, která má rovněž dva elektromotory a pohon všech kol. Celkový výkon elektrického pohonu je 311 kW (423 k) a točivý moment dosahuje na 659 Nm. Z 0 na 96 km/h akceleruje S 90D za 4,2 sekundy, rozjede se na 250 km/h a jeho dojezd je 473 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S paketem Ludicrous se nejvýkonnější model S P90D dostane z 0 na 96 km/h za 2,8 s. To je v teritoriu Nissanu GT-R či Porsche 911 Turbo S. Novinkou je i rychlejší nabíječka

Na vrcholu je výkonný model S P90D, jehož celkový výkon dvou elektromotorů je 345 kW (470 k) a točivý moment mají až 970 Nm. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, akcelerace na 96 km/h se odehraje za 3,1 s. Tento model je ještě možné vylepšit „šíleným“ paketem Ludicrous, který zvedne dočasně výkon až na 397 kW (540 k) a akcelerace na 96 km/h se zkrátí na 2,8 s.

Důležitou novinkou je i 48A nabíječka, která zkrátí čas potřebný k plnému nabití. Jak dlouho to ale u jednotlivých modelů trvá, Tesla neuvádí. Později přibude i možnost připlatit si 1500 dolarů za 72A nabíječku. Základní cena začíná v USA na 71 500 dolarech, to je asi 1 716 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků