Tesla Model 3 v losím testu excelovala. Díky obrovské výhodě elektromobilů

66 komentářů

Zdeněk
28. května • 10:48

E-mobil může těžit z linearity své trakce oproti spalovacímu motoru z proměnlivým průběhem. Ale pouze v rukách závodního/zkušeného řidiče. Normální řidič bude spíše vnímat velkou hmotnost a tím větší setrvačnost. A o tom, že v zatáčce vyběhne po tečně těžší auto oproti lehkému Focusu dříve snad není pochyb. Pořizovací cena je stále dvojnásobná vůči Focusu. Musíte se více snažit.

Karel.
28. května • 11:16

Při tomto vyhýbacím manévru trakce motoru nehraje vůbec žádnou roli. Z nájezdové rychlosti následuje manévr volantem bez brzdění i bez přidávání plynu. Samozřejmě elektronika (ESP) pracuje a zásahy do brzd se snaží auto udržet v požadovaném směru.

Puma
28. května • 10:17

Prodeje modelu 3 jdou v USA do hajzlu (4Q2018 61,5 tisíc, 1Q2019 22,5 tisíc) a spolu s ním jdou do hajzlu i akcie Tesly.

Art Vandelay
28. května • 10:42

Ludia nakupili ked este dostavali zlavu na daniach, ide to pomaly do normalu opat. Cina caka na svoju fabriku, auta vyrobene tam budu lacnejsie, teraz US a EU taha cez 6k TM3 tyzdenne. Model S/X caka na novy interier. Vsetko je ok, len par analytikov nasralo do gati kvoli Elonovej melodramatickosti.

Puma
28. května • 10:51

Souhlas, bez dotací jsou EV velmi těžko prodejné. Ověřeno v Dánsku, nyní v USA a se zpožděním stejný osud bude následovat v Číně.

Art Vandelay
28. května • 11:58

Asi sme sa nerozumeli, ked skonci dotacia, jasne ze kratkodobo ide dopyt dole, lebo ludia nakupia dopredu. Ked sa ustali predaj TM3 na 4k za tyzden pre US, 3k pre EU a 3k pre Cinu, vsetko pojde podla najoptimistickejsich planov.

runner42
28. května • 12:13

Prodeje jdou skvěle, proto Tesla zlevňuje? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
28. května • 13:05

Elon sa zle vyspal, a Tesla asi dva krat zlavnila TM3. Vzdy potom isla cena hore. Model za 35k schovavaju, sustredia sa na SR+ a vyssie modely. Cena v reale zacina na 40k. Co sa tyka S/X, teraz zlacneli len skladove vozidla. Vsetci cakaju na S/X s novym interierom a rychlejsim nabijanim, preto je dopyt a aj ceny trochu nizsie, tak to byva totiz vzdy...

iPace
28. května • 12:49

nezlevnuji ted i jine automobilky i fosilni auta? a to i presto ze prodeje jim stoupaji?

.
28. května • 12:55

No v Evropě určitě ne, ceny s každým novým modelem rostou. Stačí se podívat na ceny starý/nový Focus, Mazda 3, Rapid/Scala, 508, BMW 3, všude letí ceny nahoru.

iPace
28. května • 14:20

Rapid/Scala neni porovnani nastupce, ty auta jsou velice odlisna, takze brat to u nich jako zdrazeni opravdu nejde ;) a zrovna Skodovka momentalne docela zlevnuje, treba Superb o kterem se tu zrovna pise

Rembaz
28. května • 12:16

Príliš to nesledujem ale zlacnel len Model S a X či?
U nich jasne že predaje idu dolu.

runner42
28. května • 12:35

Tesla tento rok zlevnila jak S, X, i 3 a to opakovaně a tolikrát, že už jsem ztratil přehled. Poslední price cut byl ten co si pamatujeme asi oba dva, tedy před pár dny u S a X.
Ale popravdě, není to asi moc podstatné, podstaté je pouze to, že slevují pravidelně a že to indikuje setrvale klesajícípoptávku.

Puma
28. května • 12:09

Myslím, že je to daleko jednodušší, když jsou dotace, tak lidé kupují, když nejsou dotace, tak kupuje jenom pár nadšenců.

spekulace
28. května • 10:38

Možná i proto asi vzniklo toto video s losím testem, aby se pokusilo zvrátit ten nepříznivý trend v prodejích. A protože je to ve španělštině, tak možná by to mělo přesvědčit k nákupům v USA třeba mexické přistěhovalce? ;-)

Rembaz
28. května • 10:24

A čo to ma losi test?

Rembaz
28. května • 11:59

*co s tým ma

dagmarrr
28. května • 9:58

Dobré, ale je vidět, že řidič musí sakra počítat s řízením ve smyku a již předem kroutit volantem, aby se tam přesně vešel. Ono možná s plně naloženým autem by musel reagovat ještě o pár metrů dříve :-)

Freddka
29. května • 8:31

Ano, zarucuju ti, ze to nedas ani na 30 pokusu. Asi vidis poprve jak se dobre normalni auto chova na silnici.Nicmene se podivej na test ostatnich aut od nich a pochopis, ze
1. ten ridic je fakt eso
2. auta na limitu funguji presne jak popisujes (tak funguje fyzika). Nejdriv otocis volantem, az po chvilce se neco stane. Ve ferrari je ta prodleva kratsi, u F1 je uplne minimalni.

Moik
28. května • 9:04

Podle videí je ale znát obrovská hmotnost..pocitově to bude s nízkým těžištěm super, ale objektivně tam ten Focus prostě proklouzl kdežto TM3 proklouzala :-)

rembaz
28. května • 9:13

Hlavne Focus nie je ta ista trieda ako TM3.

Joe Doe
28. května • 8:49

Baterie v podlahe su skvele - jednak znizuju tazisko, druhak pomahaju lepsie rozlozit hmotnost medzi napravami.Svojho casu vo svedskom losom teste bol hybridny Auris kombik (na 16 palcovych pneu) na urovni VW GTI. Inymi slovami, nalozeny* pohodlny rodinny hybrdiny kombik ma rovnaky limit ako modla poulicnych radoby pretekarov ;)*Svedi robia losi test s nalozenym autom.

Tom
28. května • 14:52

A rozmery pneu?

Joe Doe
28. května • 15:36

Standard - Toyota 205/55 16, Golf 17 alebo 18.

Protektor
28. května • 10:40

Pojízdná hořlavá bomba, to je opravdu skvělé!

Freddka
29. května • 8:26

“Pojizdna horlava bomba”Jsi mimo, toto auto nejezdi ani na benzin, ani na plyn.

Joe Doe
28. května • 11:53

A zdovodnis, preco by to mala byt horlava bomba?Neviem, ze by hybridne Toyoty mali vo zvyku horiet viac nez ine auta.

Protektor
28. května • 12:02

Nevíš, protože to radějí nechceš vědět. najdi si na youtube "toyota hybrid battery fire" Zatím stačili všichni utéct. Další level je Tesla, kde to bouchne a končíš.

Joe Doe
28. května • 15:35

BMW recall, z tohto roku - takmer milion aut kvoli fire risk.https://www.autoblog.com/2019/04/19/bmw-adds-18500... ... Mimochodom, pri Toyotach je problem s izolaciou drotu - inymi slovami, samotne hybridne ustrojenstvo nie je pricinou poziaru.

rozlozita hmota
28. května • 9:04

Ano, vskutku necekane poznani. Ovsem pro deti ve veku do 12 let. Vsichni starsi by meli chapat, co je to teziste, jak funguje Archimeduv zakon a podobne triviality.

JirkaX
28. května • 10:34

Těleso ponořené do tekutiny, která je v klidu, je nadlehčováno silou rovnající se tíze tekutiny stejného objemu, jako je ponořená část tělesa. Úplně Tesla 3

spekulace
28. května • 16:00

Možná by to šlo nějak upravit do požadovaného kontextu, např.:
Těleso ztopořené do interiéru je nadlehčováno dlaní až do úplného vyvrcholení rovnající se uspokojení nad domnělými vlastnostmi pozorovaného vozidla? ;-)

runner42
28. května • 8:04

Model 3 je fakt hnus, jen o trochu menší než hnus všech hnusů Model X.
Sko bylo celkem hezké, ale už zastaralo jako 20 let starý korejec.

Martin
28. května • 13:39

Runnere, mně se zase vůbec nelíbí ta Multipla, ve které jezdíš, toliko k vysvětlení, proč se Ti ostatní hezká auta hnusí

G
28. května • 15:11

Nebuď na něj ošklivý, já typuji O1 green line combi.:-D:-D:-D

strycek kacer
28. května • 15:37
runner42
28. května • 13:49

Moc vtipné, hahaha. Vlastně ne, celkem slabé.

kkk
28. května • 13:03

Tady máme hodnocení našeho experta 42 na hybridu (Samotné auto na rovince fajn, zbytek hrůza a děs, to skákání jak jojo je dost nebezpečné, průjezd technickou pasáží v 6:50 strašně pomalý a neohrabaný. Na několika místech se to tak zakymácí, že jsem si myslel, že už už jde. Sedět bych v tom teda nechtěl.) A tady odborníků,kteří se tím živí (Specialisté z km77 uvádějí, že Model 3 velmi rychle, precizně a předvídatelně reaguje na zásahy do řízení. Řadu testů prováděli tři různí řidiči, kteří se na skvělé ovladatelnosti Tesly jednoznačně shodli. Závěr si každý může udělat sám:-D

runner42
28. května • 14:02

V rychlosti 77 km/h?? :D :D :D Jaaaasně, a v padesátce je to přímo formule.
Víš že odstředivá síla působící na karoserii se počítá jako hmotnost krát rychlost na druhou děleno poloměr zatáčky, že jo? Takže chápeš, že srovnávat průjezd zatáčkou v necelé osmdesátce a na ringu ve stovce je díky síle rostoucí kvadraticky trochu debilita, viď? Ale já tě asi přeceňuju, že?

kkk
29. května • 9:22

Jako obvykle se v delším textu ztrácíte, takže pro vás stučně fakt.Řadu testů prováděli tři různí řidiči, kteří se na skvělé ovladatelnosti Tesly jednoznačně shodli. Takže vy jste v tom nejel, ale podle videa dle vás hrůza a děs.Takže vy jste lepší než ti tři řidiči?:-D Ad ty keci o kvadratické síle to je na ůrovni školáka který to měl včera ve fyzice.Jaaaasně už v 78km/h ta 3 vylítne ze zatáčky, zatímco u ostatních se to při narůstající rychlosti nezhoršuje.A závěrem, už vám to řekl mpolan a já vám to zopakuji je cestovní sedan a ne supersport:-D

evian
29. května • 14:25

mistr D aka runner42 prohání moje evo po sosně a mejtě snad deset let, na ringu jsme spolu byli před pár lety celý víkend a ty ho tady internetově školíš? lol
trochu chucpe

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
29. května • 16:28

Jirko? :-D Napiš mi pm na fóru, nebo sms, pořád stejný číslo.

kkk
29. května • 14:50

Pokud nejste jeho klon, a chápete psaný text, tak jsem se ho pouze ptal jestli je lepší, než ti tři zkušební řidiči:-D

kkk
28. května • 13:06
m.m.
28. května • 13:30

Máš pravdu, problém bude asi na podvozku a pak celková hmotnost. Taky bych řekl, že ta nestabilita se projevuje v místech k je Nordschleife nerovná a jel tam hodně rychlejc, než v tom losim testu.

mpolan
28. května • 14:06

"Problém" bude asi v tom, že to je cestovní sedan a ne supersport...

runner42
28. května • 13:53

To si to nepochopil, on to kritizuje a zároveň mě, protože mu selektivní slepota neumožňuje vidět ty příšerný náklony karoserie.

rembaz
28. května • 8:46

runner, uz si celkom trapny s tym vypisovanim komentarov k Tesle.

Protektor
28. května • 10:38

Copak? Kazí ti idylku o zoufalých sračkách, vyráběných lovcem pedofilů Muskem? Neboj, brzo už nebudou. Cool hipsteři mohou vybírat z I-pace, eqc a další přijdou.

Art Vandelay
28. května • 9:47

Runner je len nestastny, ze nestihol shortovat, ked isla akcia dole teraz.

Marek71
28. května • 12:19

Já tady někdy v létě, nebo kdy to bylo, četl prognózu o tom, že TSLA bude už jenom stoupat, že bude zanedlouho na 600 USD a že koupě je dobrá investice. Nebyl si to ty? Nebo někdo jiný?Zatím jsme tedy spíš svědku vytrvalého pádu , řekněme za poslední půlrok, samozřejmě urychleno je to oznámením mizerných výsledků za Q1/2019. Otázka je, jak to bude dál, Musk už si udělal alibi a řekl, že i další období bude ztrátové, ale pak prý ty další už budou ziskové.No... o té trvalé ziskovosti mluvil už kdysi konce loňského roku nebo kdy to bylo, když se mu nějak povedlo ziskové čtvrtletí. Ale nechme se překvapit.

runner42
28. května • 11:49

Arte, dobře víš, že jsem short pozici otevřel 14.12.2018 při 365$ zatímco ty jsi nakupoval při 240$.
Doufám, že ti zůstane alespoň těch 500 euro na naši sázku!Jinak bych to tady asi moc nerozmazával, když tvoje růstové teorie skončily spláchnuté v záchodě.

G
28. května • 14:20

To je zajímavé, jinde jsi tvrdil že v lednu 2018. Jestli ty nejsi trochu mluvka....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
28. května • 14:27

Jestli ty trochu nevíš nic o shortování.... Short pozici proti Tesle jsem od začátku roku 2018 uzavřel pokud počítám správně 5x, z toho jednu držím, 2 byly velmi ziskové, jedna mírně zisková a jedna mírně ztrátová.

G
28. května • 15:04

To víš že jo, to znáš pouze ty.:-D
Takových obchodů si každý může vymyslet.......:-D

Art Vandelay
28. května • 13:28

Runner, neurazaj sa, vsetko v ramci tejto virtualnej zabavy. Moj priemerny nakup akcie je presne za $236, cize som v minuse (aspon zatial). Ty si akoze vazne neuzavrel poziciu z tych $365? Som mal pocit ze si to zabalil pri $300. A ohladom mojich rastovych teorii, it's not over till it's over...:-D:-D:-D Aka bola inak presne stavka? kedy platim ja a kedy ty? 160K a menej predanych aut, platim ja a 240K a viac platis ty?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
28. května • 13:48

Psal jsem ti to sem do fóra. Pozici jsem otevřel 14.12.2018 fix na měsíc do 14.1.2019, 14.1.2019 uzavřel a otevřel hned další na 6 měsíců do 14.7.2019. Teď jsem byl v pokušení udělat cover, ale budu držet dál.Platíš, pokud Tesla prodá méně než 160 tisíc kusů Modelu 3. Já platím, prokud prodá více než 240 tisíc kusů Modelu 3.

Michal
28. května • 12:00

Art se po několika týdnech brutální devastace Tesly připlazil jak spráskaný pes všem vysvětlit jak je všechno úplně v rychtiku 😁

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
28. května • 13:09

Kratkodobe vykyvy ma netrapia. Podla mna jedine co moze Teslu potopit je velka recesia, ktora snad tak skoro nepride. S tym ale ratam a moje ostatne investicie su tomu podriadene. Ale aj keby Tesla skoncila, velmi rad ju niekto kupi a znacka tu bude dalej a iritovat takych ako teba este velmi dlho...

rembaz
28. května • 9:53

Ja chapem jeho shortovanie a snad na nom aj tolko zarobil kolko o tom popisal. Len prilis nechapem co ho stale nuti vypisovat pod kazdym clankom to iste stale dookola.Ja som si konecne nasiel cas a isiel som si sadnut do M3 v Tesla Store a ako sa mi prilis to auto kedysi z vnutra nepacilo tak som zmenil nazor a o niekolko mesiacov ked budem menit pracu tak ho objednam.

MMM
28. května • 10:54

Není lepší se projet, než si jen sednout? Já když v něm seděl, měl jsem z interiéru pocit jak když sedím v autě za 300 tis.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
28. května • 11:37

Samozrejme bude aj jazda. A ten interiér naozaj nie je ako u auta za 300tis.
Premiovy ale tiež nie.

Lojza
29. května • 15:24

Interier T3 je na urovni multkary nebo dacie. Peknej hnus a kvalita zpracovani interieru je TM3 je tristni. Auto za 1.5 mega by melo vypadat zevnitr trochu jinak. Premiovy interier nenabizi nai jedna tesla spise bezny mainstream.

Pavel
30. května • 16:12

Jenže 1,5 mio je převážně cena baterií a navíc už nezbylo.:-))

Rembaz
30. května • 16:56

Alcantara vo dverách. Mekcene plasty všade a skoro cela strecha zo skla. Dizajn je úplne iný ako u zvyšku automobiliek. Sedacky sú pokryté kozenkou a to je tak všetko.
Výkon, funkcie atd sú prémiové.

Rembaz
30. května • 9:07

Určite. Ocividne si v tom nesedel a asi ani v tej dacii.

Doporučujeme

Články odjinud